BennoD

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vaste kabel naar computer

Hoi,

 

Heb een wifi box in de meterkast, maar die geeft niet overal goede verbinding in huis en valt af en toe weg (1 keer per 2 uur ongeveer). Daarom zou ik graag een vast kabel naar mijn computer aansluiten. Kan dit vanuit de coax aansluitingen die er al zijn of moet ik dan een nieuwe kabel laten trekken vanuit de meterkast?

 

Alvast bedankt voor de hulp.

 

Groet, Benno

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Nee, daarvoor moet je een utp kabel gebruiken. Dus een nieuwe kabel trekken.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Nee, daarvoor moet je een utp kabel gebruiken. Dus een nieuwe kabel trekken.

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Valt de wifi in de huiskamer ook weg?

Heb je als test al een apparaat bedraad aangesloten om te zien of er dan geen uitval is?

 

Zou je wat foto's kunnen maken van je AOP (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

Bijvoorbeeld splitter, kabels, modem, signaal versterker.

Zit vaak in de meterkast.

 

Om je signaal te kunnen beoordelen:

Kun je de up en downstream waarden en netwerkhistorie van je modem hier posten?

 

 Instructies:

 https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van... 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Met MoCA is het wel mogelijk om coax te gebruiken als LAN. Dit brengt wel extra kosten met zich mee aangezien hiervoor extra apparatuur aangeschaft moet worden.

BennoD
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Tom,

 

Ja Wifi valt overal weg. Testen met bedraad gaat eigenlijk niet want de modem zit in de meterkast op de gang die buiten het huis is. Up en downstream lukt niet want ben het wachtwoord van mijn modem kwijt. Foto`s van de aansluiting bijgevoegd.

 

Groet, Benno

BennoD
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Upstream en Downstream gevonden, zie bestand.

 

Alvast bedankt voor de hulp.

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Er staat erg veel ruis op het signaal, zowel downstream als upstream.

@Tom. Denk dat hier een netwerkmonteur moet komen om te meten aangezien AOP, splitter en bekabeling nieuw/al vernieuwd zijn? 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Het beste is om een moderator eerst een blik op het signaal te laten werpen.

Van daaruit kan een moderator bekijken of een netwerkmonteur nodig is?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Lijkt mij een uitstekend plan. 🙂

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, binnen 1-3 werkdagen langskomen in ieder topic.

Zij hebben Ziggo achter hun naam staan.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen.

BennoD
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Tom, Tobias,

 

Heel erg bedankt voor de hulp, wacht ik de reactie verder af.

 

Groetjes, Benno

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @BennoD  en welkom op de Community,

Goed dat je hiermee aan de bel trekt! Ook bij jou hoort de internetconnectie fatsoenlijk te werken. Zo te zien is er al een boel nagelopen en uitgesloten met de hier aanwezige experts. Maar ik begrijp dat het 
ondanks de aanpassingen nog niet lekker werkt. Ik heb even een blik geworpen op het signaal. Ik zie dips terug op het upstream signaal en daarnaast ruis op de downstream kanalen. Dit kan gevolgen hebben voor de 
stabiliteit van de verbinding. Als je de verbinding tussen het modem (coaxkabel) en aansluitpunt al hebt nagelopen dan lijkt het mij verstandig dat we een netwerkmonteur laten langskomen. 
 

Ik hoor dan graag op welke data een afspraak het beste uitkomt. 

BennoD
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Paul,

 

Dat is fijn om te horen. Komende weken zou woensdag of donderdag het beste uitkomen (16,17, 23, 24 of 30 december)

 

Alvast bedankt.

Groet, Benno

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @BennoD

Super! Ik heb de afspraak met de monteur ingepland voor 16 december tussen 12.00 en 18.00 uur! Je krijgt nog een bevestiging van ons met daarin de voorwaarden. Lees deze nog even goed door! 

Uitgelicht topic