Dinesh83

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vandaag Ziggo pakket binnen, maar geen verbinding

Hallo allemaal,

Wij hebben vandaag onze Ziggo pakket in onze nieuwe woning. Alleen na alles aangesloten te hebben, hebben wij geen verbinding. Ik heb alles volgens boekje aangesloten, dubbel gechecked maar helaas. Ook heb ik de reset "modus" geprobeerd maar dat mocht ook niet baten.
19 Reacties 19
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
De activatie is mogelijk nog niet geheel doorgelopen in de systemen van Ziggo.
U kunt eventueel bellen of chatten met klantenservice en vragen naar de stand van zaken.
Als u in uw communityprofiel uw postcode en huisnummer vermeldt, (alleen zichtbaar voor moderators), dan breng ik dit eveneens onder hun aandacht.
Moderators komen op werkdagen langs de topics.
Dinesh83
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je reactie KBX458.

Ons was namelijk verteld, dat zodra wij het pakket binnen hebben, meteen konden genieten van de diensten. Ik zal even contact opnemen.

Alvast bedankt
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Laat u daarna even weten met welk resultaat het contact verlopen is?
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Is het een helemaal nieuwe woning? Dan komt het, helaas, vaker voor dat de aansluiting nog niet gereed is gemeld bij Ziggo.
Dinesh83
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Jan F.

Het is een hele nieuwe woning.

Maar de gereedmelding heeft inderdaad lang geduurd. Maar zonder gereedmelding konden wij ook geen Ziggo aanvragen. Gereedmelding is afgelopen donderdag gebeurt, binnen 48uur konden we Ziggo aanvragen.

Maandag contact gehad met Ziggo, toen was ons adres nog niet "zichtbaar".

Dinsdag contact gehad met Ziggo, en ja hoor toen was het feest. Men vertelde toen dat 2 dagen zou duren voordat het pakket er is, maar zodra aangesloten wij dan eindelijk konden genieten van Tv enz.

Maar helaas....
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Dinesh83 Misschien moet toch dat ene kabeltje in de straatkast nog worden aangesloten. Vraag de helpdesk (0900-1884) of ze uw modem en mediabox al kunnen zien.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Even voor het overzicht in het topic: Ik zie dat er inmiddels een installatie monteur is ingepland op de 16e.
Houd ons eventueel op de hoogte mocht dit het probleem nog niet oplossen!

Gr,
Dinesh83
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedeavond allen,

Vandaag is er monteur langsgeweest. Er blijkt niet genoeg signaal binnen te komen werd mij verteld. Er zou later op de dag een ander monteur langskomen om te kijken in de straatkast.

Ander monteur komt langs en verteld dat er iets mis is in de straatkast. Hij kon voor ons wel een noodoplossing fixen zodat wij wel internet hebben. Daarna zou hij terugkomen om te kijken naar het signaal in huis.

Helaas tot nu toe nog geen Ziggo monteur teruggezien en nog geen internet en/of televisie.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Oei. Dat is dan behoorlijk slordig. Moderators zijn er morgen weer en kunnen dan wellicht zien waarom e.e.a. zo verlopen is.
Ik breng het alvast onder hun aandacht.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Dinesh83 de monteur heeft jou geen update van de nieuwe ontwikkelingen laten weten helaas. Dat is niet correct! Inmiddels heb je al contact met ons gehad en is de situatie ook bij de klachten afdeling terecht gekomen.

Het blijkt dat de aansluiting in de straat ook nieuw is. Dit kastje in de straat blijkt nog niet officieel te zijn opgeleverd. Dit houd in dat het netwerk in de straat nog niet af is. Wij kunnen daar nog geen diensten leveren, helaas ook nog geen noodvoorziening begrijp ik.

De externe aannemer die dit gaat herstellen is ingeschakeld, deze moet contact met jou opnemen. Ik begrijp dat je nu doorlopend via e-mail contact heb met je contactpersoon van de klachten afdeling.
Dinesh83
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedeavond allen,

Anne H Ziggo, ik heb ook begrepen dat het kastje niet gereed is. Maar er waren wel noodoplossingen.

Als ik het goed begrijp zijn er maar een beperkt (ik noem het maar noodoplossingpunten) in de straatkast.

Gister was er nog 1 "noodoplossingpunt" vrij. Als de monteur die gister gebruikt had voor ons, dan hadden wij gister tv kunnen kijken en internetten.

Waar baseer ik dat op?
Mijn naaste buurman heeft ook een Ziggo pakket, en vandaag is er monteur van Centrica (in opdracht van Ziggo) langsgeweest bij de buurman om bij hem de Ziggo pakket aan te sluiten. En hij heeft het geluk gehad dat het laatste "noodoplossingpunt" nog vrij was, en nu heeft hij wel tv en internet.

Wij hebben inmiddels een contactpersoon van Ziggo toegewezen gekregen, die voor ons gaat uitzoeken of wij toch op korte termijn tv en internet hebben. Dat is wel fijn!!

Ik wil iedereen alvast bedanken voor het reageren en meedenken!! Jullie zijn toppers!!!
Dinesh83
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zo frustrerend dit... De één na de ander buurman wordt aangesloten. Vandaag weer een buurman aangesloten. Weet nou niet meer wat ik moet geloven hoor, baal er nu wel enorm van!!!
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Misschien kan uw contactpersoon u meer vertellen?
Uw medeklanten op de community kunnen u hierin niet verder helpen.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Dinesh83 dat is zeker frustrerend! Uiteindelijk moet je contactpersoon ook schakelen met de aannemer die als het goed is al een werkbon heeft om het bij jou op te lossen. Het kan zijn dat deze werkbonnen op volgorde worden opgelost? Staat de aannemer nog bij de buren voor de deur? Dat is een hele directe manier om duidelijkheid te krijgen wat zij voor je kunnen doen.
Dinesh83
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Anne H Ziggo,

De monteur had al niet te veel tijd en moest meteen door. Onze contactpersoon heeft ons vanmorgen gebeld om te vragen of wij van mobiele provider wilden wisselen en zo databundel kon toevoegen om ons toch een beetje tegemoet te komen. Ik heb alleen net een nieuwe abo bij HollandsNieuwe afgesloten dus liever niet. Maar we moeten het maar afwachten.

Wij wonen inmiddels al bijna 2 maanden in onze nieuwe huis. En dat zonder tv.

Maarja.

Ik wil ook niks Ziggo verwijten hoor. Het is alleen vervelend.

Ieder geval bedankt.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
edit n.v.t.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21926Likes
Maar Hollandse Nieuwe is toch een volle dochter van VodafoneZiggo?
Dan kan daar toch ook een bundel aan toegevoegd worden?
Of denk ik te simpel?

Mogelijk kan Anne H Ziggo hier meer info over geven.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Dat was ook mijn gedachtengang Be rt . Alleen ben ik vergeten dat voor te stellen bij het onder de aandacht brengen.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo allen. Hollandse Nieuwe is een volle dochter van Vodafone, maar ze gebruiken niet dezelfde administratie systemen. In de Vodafone systemen is ingeregeld dat klanten met een Ziggo storing een databundel kunnen krijgen. Op die manier kunnen we een gebaar maken richting onze klanten. Bij Hollandse Nieuwe is dat helaas niet mogelijk.

Uitgelicht topic