1
Vraag
2
Reacties
MarZe

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Van Mediabox XL naar Connectbox - coax aansluiting

Ik ben nu bezig met installeren van de connectbox. Alleen ik kom er niet uit welke kabel ik moet aansluiten. De mediabox xl heeft een gewone coaxkabel aansluiting. In principe is het geen vervangende modem, want die had (vroeger) wel een datacoaxkabel die je vast kon schroeven. Heb ik een verloopstekker of koppelstuk nodig om de modem aansluiten met een normale coaxkabel? Heb een versterker aan de muur hangen. Mediabox xl (horizon) wordt vervangen door een decoder.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Bij het modem heb ik een groen / rode kabel gekregen en de rode druk je over de coax ingang van het modem.
Er zitten klemmen in die verbinding en deze maken verbinding met de draad aan de buitenkant.
Je hoeft er niets op te draaien.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo MarZe ,
Zo te zien lijkt dat de moderne versie van de F-connector-kabel, het lijkt alsof beide uitgangen een 'mannetje' zijn.
Die met de blauwe ring is het 'mannetje' voor de coax-aansluiting en de kant met de blauwgroene ring is de modemaansluiting, die draai je er niet meer op die druk je er op tot het niet verder gaat.
Als het anders is lees ik het graag.
MarZe
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo N.N. , De groene kant moet in de versterker. Blijft er de blauwe over die niet past in de modem. Kabel in de foto hoort bij de decoder die apart is meegeleverd. Mediabox xl is op dit moment nog aangesloten, maar de kabels zijn identiek (decoder).
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo MarZe ,
heb je dan geen bijpassende kabel gekregen bij je modem?
Zo nee, dan alsnog vragen aan Ziggo, dan wordt deze nagestuurd.
Kan het makkelijkst via de chat-functie (www.ziggo.nl/chat)
MarZe
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
N.N. wrote:
Hallo MarZe ,
heb je dan geen bijpassende kabel gekregen bij je modem?
Zo nee, dan alsnog vragen aan Ziggo, dan wordt deze nagestuurd.
Kan het makkelijkst via de chat-functie (www.ziggo.nl/chat)

Bedankt voor je hulp. Vreemd dat ik niet bekend was met de chatfunctie. Ga wel langs naar 1 van de winkels. Lijkt toch op schroefverbinding.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Bij het modem heb ik een groen / rode kabel gekregen en de rode druk je over de coax ingang van het modem.
Er zitten klemmen in die verbinding en deze maken verbinding met de draad aan de buitenkant.
Je hoeft er niets op te draaien.

Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Be rt , dat probeerde ik MarZe in een eerdere reactie ook al duidelijk te maken, maar begreep dat waarschijnlijk niet (goed).
Toen ik zo'n kabel voor het eerst in handen kreeg moest ik ook even nadenken, het werkt simpeler als die schroefverbindingen, maar werkt net zo effectief.
MarZe
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Volgens mij gaan ze er vanuit dat je al in bezit bent van die rood/groene kabel, want die zit er standaard niet in de connect box doos. Die heb ik ook niet dus moet het alsnog laten toesturen. Foto 2 kabel heb ik wel, maar dat is voor de decoder of mediabox Be rt en N.N.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo MarZe ,
Laat s.v.p. even de afloop weten.
MarZe
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo N.N. , het is gelukt. Ik heb uiteindelijk 2 kabels meegekregen. Ik kwam voor de rood/groen kabel, maar kreeg ook een rood/rood kabel mee. Wat blijkt voor laatstgenoemde kwam beter uit op de versterker. Alle coaxaansluitingen waren bezet, maar er was nog een datakabel aansluiting vrij. Alsnog bedankt voor de feedback.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo MarZe ,
bedankt voor de update.
Goed om te lezen dat e.e.a. netjes opgelost is.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic