Tummie

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Van het ene op het andere moment is Mediabox XL offline en de Connectbox geen bellen of internet.

Hallo,

Twee dagen geleden wilde ik tv kijken en kreeg ik de melding 2020 in scherm.
De Mediabox XL blijft offline.
Vervolgens alle kabels en connectors nagekeken en deze blijken inorde te zijn.
Bij de controle blijkt dat de Connectbox ook staat te knipperen met groen status led en een constant brandend wifi led.
Op gsm gekeken en blijkt wifi-symbool wel aanwezig maar geen verbinding mogelijk.
Laptop opgestart en ook op LAN-kabel geen internetverbinding.
Vervolgens vaste telefoon gecontroleerd en hier ook geen kiestoon.
Alle diensten zijn dus inactief van het ene op andere moment.
Lange kabel rechtsreeks van AOP naar Mediabox Xl en diverse opstart pogingen helpt ook niet.
Coax-kabel rechtstreeks in tv gestoken en op tv overgeschakeld met afstandsbediening tv waar wel analoog (mistig beeld) te zien is.
Coax-kabel van Connectbox ook rechtstreeks in AOP gestoken en diverse malen opgestart maar telkens terug naar groen brandend Wifi led en groen knipperend statuslampje.
Contact opgenomen met klantenservice en na wat standaard werkjes word een nieuwe splitter opgestuurd, wat dat moet helpen weet ik ook niet daar het rechtstreeks van AOP ook niet werkt !!!
Dag erna nog eens gebeld dat nieuwe splittter ook niet werkt en alles nog hetzelfde is.
Nu komt pas over een week een monteur om de storing te onderzoeken.
Mijn inziens komt de storing van buitenaf gezien de plotse uitval van alle diensten, wat is jullie ervaring en mening in deze ???
Knap vervelend om een week zonder te zitten en je wel ervoor betaald en dan word er eerst telefonisch beloofd dat de monteur gratis komt en bij de bevestiging vd afspraak staat mooi dat je €50 mag betalen als het probleem binnenshuis zit.
Mooie service zeg :rage:
29 Reacties 29
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Hallo Tummie welkom op de Community.

Heel vervelend dat dit je overkomt en zekers vervelend dat je een week moet wachten op de spullen. Zou je misschien een foto kunnen plaatsen van de AOP en eventueel de probleem waar het om gaat.

Dit is een Klant helpt Klant Forum en misschien kunnen we je zo toch helpen.
Er zijn hele goede gebruikers met goede tips en meestal komt er een moderator het topic in die ook nog diverse adviezen kan geven en die zekers het kan uitzoeken wat er is afgesproken met de klantenservice.

Ik hoop dat je er voor open staat om je op deze manier te helpen en je toch weer het plezier in Ziggo zal hebben
Tummie
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Dave,

Alle advies en hoop is welkom natuurlijk.

Bij deze het AOP met versterker.
De groene kabel op de versterker is de coaxkabel die via de kelder naar de woonkamer gaat en dus naar de Mediabox XL.
De groene kabel die van buiten komt zit in het AOP.
Daaronder de Connectbox met knipperend statuslampje.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Dank je Tummie de foto's zijn voor mij duidelijk maar ik ga toch even een ervaren persoon erbij halen. Ik heb me bedenkingen over de AOP maar weet niet of dit juist is.

Ik ga hiervoor Be rt even bijhalen, hij weet bijna alles over de AOP en dit soort dingen.
Tummie
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Is goed Dave.

Het AOP en de installatie binnen heeft tot aan de storing altijd goed gewerkt.

Ze zijn in de straat wel met grond werkzaamheden bezig ivm vernieuwen van de waterleiding etc en ik weet niet of dit er wat mee te maken heeft.

Ben bij de buren geweest die ook ziggo hebben maar die hebben nergens last van.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Dat is goed te vermelden, ik Bert een berichtje gestuurd en die zal je vanzelf in het topic bevinden. :blush:
Tummie
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Prima zover bedankt alvast ??
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Tummie Ik ben Bert wel niet Maar de groene kabel moet in de uitgang in! Verder De conectorren nakijken. 1 tv coax moet echt vv worden. doet niet meer aan deze tijd. Je hebt nu de data kabel in uitgang in deze moet naar de 0 db. Als ik de foto goed beoordeel.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Tummie Even toch nog een vervolg vraag/herstel nav mijn vorige reactie. De fra 750 (versterker) sluit je dus aan op de aop. Dus EEN GOEDE COAX van aop/splitter naar de in van de fra.

Evt line 2 van de poa kan je het modem aansluiten. Of in de 0 db van de fra. (Mijn ervaring is dat via de aop splitter iets beter is tegenwoordig)

Dan die groene kabel is dit de binnenkomende kabel? Heeft dan de aop uberhaupt signaal?

Verder wat ik al zei kijk de connectoren na en vv evt de coax kabel die nu in out 2 zit van de poa 01 (aop splitter)
Tummie
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Robbo,
Bedankt voor het meedenken.

Zoals in mijn vraag omschreven werkte alles nog prima zonder beeld en/of internet en bel problemen vd storing.

Ligt echt niet aan de connectors of kabel die ik ook gecontroleerd heb voordat ik ben gaan bellen.
Als een rechtstreekse kabel vanuit AOP naar Mediabox Xl of naar Connectbox geen resultaat heeft dan heeft dat met de aansluiting van AOP naar versterker en vervolgens naar Mediabox niks te maken.

De groene kabel die je ziet is gewoon de coaxkabel die naar de Mediabox gaat via uitgang 4 met de hoogste versterking ivm de afstand.

Vanuit AOP is alles met de kabels (gecertificeerd) van Ziggo en splitter. aangesloten op versterker en connectbox, dus dat is goed (werkt al jaren zo zonder problemen).
De connector op uitgang 3 vd versterker gaat naar de tv-aansluiting op de 1e verdieping die niet in gebruik is.
De splitter op AOP is ook aangesloten zoals toen in beschrijving stond Out 1 naar ingang connectbox en Out 2 naar ingang versterker.

Naar mijn mening is het signaal wat binnenkomt achter het AOP niet inorde wat ervoor zorgt dat alle diensten eruit liggen.

Het knipperende groene status led zou er volgens mijn onderzoek erop neerkomen dat de downstream niet gevonden word.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Tummie Ok alles duidelijk nu! even in de verwarring ivm groene coax die bij de meeste klanten de inkomende signaal levert ( ook groene coax) vandaar mijn vragen.:relaxed:

Verder is het zo dat na een tijd dus alle indicatie lichtjes ( wifi-internet-telefoon) uit moet gaan en alleen het onderste pouwer lampje moet branden... op de foto zie ik de wifi branden. Is dit constant? of een moment opname.?

Verder lijk mij ook dat er meer aan de hand is.. zo ik het kan beoordelen... Dat wordt verm. een monteur.. igg succes verder! Laat even de afloop weten...Altijd nieuwsgierig naar :relaxed:
Tummie
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Robbo.

Zoals omschreven brand het WiFi symbool constant groen en daarbij knippert het status ledje groen al sinds de storing en na wel 10 x opnieuw opstarten na zeker 5 min van spanning af te zijn geweest.

Ik zal zeker laten weten hoe het verder gaat lopen en als niemand een oplossing weet dan hoop ik dat de binnenmonteur de oorzaak vind volgende week woensdag (pas) en ligt de oorzaak buiten de woning dan moet weer een buitenmonteur ingeschakeld worden.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Poeh volgende week pas... mmm dat is minder idd.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Tummie Ps Heb je het modem ook al eens een echt reset gegeven? Kein gaatje achter in ( even met bv sate prikker 30 sec inhouden) evt met de utp kabel los gekoppeld)
Tummie
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Robbo.

Jip dat ook al geprobeerd 2x maar ook geen resultaat. ?
Probleem komt van buitenaf zover ik kan beoordelen.

Thanks Erik
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ok dan ben ik ook uit gedacht.. Met name dat het altijd heeft gewerkt.. Igg nogmaals succes en een spoedige oplossing! Gr Rob
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
OK, wat laat maar toch, moest een ventilator in de badkamer vervangen.
Beetje lastig als de maat iets anders is.
Maar dat was geen echt probleem.

Maar nu jouw probleem. Tummie

Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212
Tummie
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Be rt,

Nog bedankt vd reactie en goed dat het gelukt is met de ventilator in de badkamer.
Zijn ook klusjes die moeten gebeuren he ?

Ik kom net uit de badkamer en ga naar bed ivm vroege dienst.
Kom er morgen op terug en zal je de gevraagde info opzoeken en posten hier.

Gr. Erik ?‍♂️
Tummie
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Be rt,

Hier wat foto’s die ik vanmorgen heb gemaakt vd C-box waarden.
Ik denk dat de gegevens historie de meeste info geeft voor je daar de rest zo goed als leeg is.

Tummie
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Uitgelicht topic