Sticky

Valt je wifi weg? Lees dit topic!

  • 22 november 2017
  • 214 Reacties
  • 71336x Bekeken


Toon eerste bericht

214 Reacties

@Thijs Ziggo
Ik las je verhaal over het verbeteren van de wifi, omdat mijn wifi-verbinding geregeld wegvalt.
Nu zag ik dat mijn router verouderd is: hij kan enkel 2,4 GHz of 5 GHz. Niet beide tegelijk.
Deze wil ik graag vervangen voor een nieuwe modem.
Reputatie 7
@Thijs Ziggo
Ik las je verhaal over het verbeteren van de wifi, omdat mijn wifi-verbinding geregeld wegvalt.
Nu zag ik dat mijn router verouderd is: hij kan enkel 2,4 GHz of 5 GHz. Niet beide tegelijk.
Deze wil ik graag vervangen voor een nieuwe modem.



Ik mag dan wel geen Thijs heten, maar ik ga je toch helpen 😉. Je ontvangt hem deze week nog!
@Lycke Ziggo Dank je wel voor de snelle service!
Hi. Ik ben al meer dan 20 jaar (tevreden) klant van ziggo voorheen quicknet aka sonera. Nu heb ik al een tijd een modem van Arris TM702B. Ik heb paar maanden geleden nieuwe wifi router gekocht en sindsdien veel beter internet. Toch heb ik de laatste tijd soms last van traag internet. Net 4.20 Mbps dat kan niet.En ik heb niets veranderd. Nu vraag ik me af of er nog winst te behalen is om een ander modem te krijgen? Ik gebruik trouwens de 5 g.
Reputatie 7
Badge +35
@Marlene Kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en het onderste deel van de Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Reputatie 7
Badge +35
@Marlene Vervolg op bericht hierboven, ik zie dat je een heel oud modem hebt.
Als je contact opneemt met Ziggo zal je modem omgeruild worden.

Neem even contact op met Ziggo via de chat als je snel een antwoord wilt.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm of rechts onderin van de pagina hieronder, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten met de pagina in beeld.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact

Kun je nog wel een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Mocht dit ook een oude zijn, kan deze vervangen worden voor een hedendaagse.
Ja Ga ik doen.Even eten en dan ga ik foto maken. thanks

Oops een beetje groot. En dan heb ik ook nog een TP link modem AC 1750. Het is dat mijn internet de laatste 2 dagen soms wegvalt of traag is. Ook op telefoon
Hallo. Hier komt de vreselijke spraakverwarring om de hoek kijken.

Je Arris is een vrij oud Modem. Het is alleen een Modem. Verder niks.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/oudere-modems/
Andere modernere Ziggo kastjes worden weliswaar Modem genoemd, maar zijn meer dan dat. Nl een Modem + een Router + Wifi in 1 kastje.
Daarom noem ik ze altijd Modem/Router, want het zijn geen Modems, zoals je Arris.

Je noemt je TP-Link ook een Modem. Het is echter een Router met Wifi die aangesloten is op je Arris Modem. De TP-Link heeft geen ingebouwd Modem.

Je trage verbinding kan liggen aan een matige Wifi-verbinding met de TP-Link. Maar ook aan een slechte verbinding via het Arris Modem.
Dat kan nog liggen aan de Arris zelf of aan de Ziggo-buitenwereld.

Dit voor de helderheid, hoop ik.

Het is een goed idee de Arris te vervangen door een moderner kastje. Een evt probleem in de Ziggo-buitenwereld los je daar overigens niet mee op. Dat moderne kastje wordt een Connectbox Modem+Router+Wifi.

Zorg ervoor dat de Connectbox in Bridge komt te staan. Dan gebruik je alleen het Modem ervan en moet je netwerk netjes blijven doorlopen zoals nu via de TP-Link icm de Arris. Al doende vervang je het oude Arris Modem door een ander Modem.
Gebeurt dit niet, dan onstaan er (oplosbare) problemen.
Ja stom.Ik weet dat ik een wifi router heb gekocht en geen modem. Verkeerd getypt. Ik heb dus normaal prima snelheid alleen nu opeens het wegvallen van de verbinding soms.

Dus je raad me aan om een nieuwe modem te vragen van ziggo? Ik hoopte ook dat het gewoon aan ziggo lag maar idd een nieuw modem kan geen kwaad nu. Dank je wel.
Reputatie 7
Badge +35
Dat modem is zo oud, dat hij vrijwel zeker de geest heeft gegeven.

Maar ik zie ook een soort splitter op een splitter zitten op de witte doos aan de muur.
Ik vermoed dat dit ook zo oud is dat het geen huidige zender signalen tegenhoud zoals 4G zenders en andere zenders die storingen op kunnen leveren.

Ik zou hiervoor contact opnemen met Ziggo voor een nieuw Abonnee Overname Punt en een nieuw modem.
Ongeveer een half jaar geleden hebben wij de nieuwe connectbox gekocht en laten installeren door Ziggo met een nieuw zakelijk abonnement (300 downloadsnelheid). Direct na de installatie was de wifi redelijk (66 mb/s in de woonkamer). Nu is het irritant langzaam. Op 2 meter van de connectbox haal ik hoogstens 12 mb/s... en een kabel aan de ipad/ iphone of macbook hangen is geen optie. Ik heb boven zelfs helemaal geen wifi meer, ook niet in de tuin op 10 meter van de connectbox. En sindsdien is er geen andere apparatuur in huis gekomen. Hoe kan ik inderdaad van de ' powerpromise' genieten? Want mijn wifi is er fors slechter op geworden en de snelheid waar ik voor betaal haalt hij nooit.
Reputatie 7
Ongeveer een half jaar geleden hebben wij de nieuwe connectbox gekocht en laten installeren door Ziggo met een nieuw zakelijk abonnement (300 downloadsnelheid). Direct na de installatie was de wifi redelijk (66 mb/s in de woonkamer). Nu is het irritant langzaam. Op 2 meter van de connectbox haal ik hoogstens 12 mb/s... en een kabel aan de ipad/ iphone of macbook hangen is geen optie. Ik heb boven zelfs helemaal geen wifi meer, ook niet in de tuin op 10 meter van de connectbox. En sindsdien is er geen andere apparatuur in huis gekomen. Hoe kan ik inderdaad van de ' powerpromise' genieten? Want mijn wifi is er fors slechter op geworden en de snelheid waar ik voor betaal haalt hij nooit.

Hey @Comeco . Welkom hier!
Je reageert in een topic vol tips! Heb je de tips en checklist uit de beginpost al geprobeerd? 🙂

Reageer