Sticky

Valt je wifi weg? Lees dit topic!

• 22 november 2017
  • 214 Reacties
  • 71328x Bekeken

Toon eerste bericht

214 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
@hanhoo

Dank voor deze uiteenzetting, duidelijk.

Je schreef: "Don’ts (nee, niet doen): - Zelf kanalen kiezen"

Eerder dacht ik dit ook, maar geen goed resultaat.
Met een nieuw modem heb ik weer maar eens automatisch een aantal weken geprobeerd, ik test alles uitgebreid uit, uit pure nieuwsgierigheid, maar bleef problemen houden met meerdere apparaten, doordat het modem toch op volle kanalen ging zitten en zeer vaak wisselde, nu al meer dan een jaar op dezelfde vaste kanalen en geen enkel probleem meer ervaren.

Maar, de oplossing voor mij hoeft niet de oplossing voor de ander te zijn.
Reputatie 3
Badge
@Be rtJij hebt ongetwijfeld meer ervaringen met de diverse geleverde modems van Ziggo. Ik heb die alleen hier thuis en daar werkt wifi prima met een paar extra AP's op hetzelfde SSID.

Naar mijn ervaring houden veel accesspoints zich krampachtig vast aan kanalen 1, 6 en 11 en ergens is dat terecht als je het line-of-sight principe aanhoudt. Tel daarbij op dat de plaatsing van het AP vaak niet midden in de woning is, maar aan de rand. Jouw device bevindt zich daarentegen wel ergens midden in de woning. De automatisch kanaalkeuze van het AP wordt dan gebaseerd op gegevens die op de rand van de woning liggen en niet op het gebruiksdeel. Dit kan in drukke gebieden tot verkeerde keuzes leiden van het AP. Het gebruik van directionele antennes kan hierbij helpen, maar het blijft afhankelijk van de intelligentie van het AP.

Mocht je in het bezit zijn van een AP waar je kanalen kunt uitsluiten van automatische selectie, dan is dat nog wel een leuke om te proberen. Ik heb 1, 6, 11 (en soms 13) in probleemgebieden uitgesloten van automatisch selectie en met succes. Dit was in een omgeving met kneiterhard schreeuwende provider modems om mij heen en een mesh van 12 AP's op 25% uitzendvermogen in een magazijn die de hele tijd van kanaal aan het wisselen waren.
Reputatie 7
Badge +35
Ik ben het met je eens, @hanhoo over die te krampachtige Acces Points.

Bij tegenover is een flat met 11 schreeuwende provider modems met diverse spots ook nog aan en de buren kunnen er ook wat van.
Ik gebruik ook 13 en heb bij de andere acces points ook gekeken wat daar op die plek het meest vrij is.
Alles draait hier ook op dezelfde SSID's (3 X 2,4 en 3 X 5 Ghz) en de 5 GHz laptop ingesteld met voorkeur voor 5 GHz met snelle roaming, werkt uitstekend.
Ik ga ook die andere kanalen eens uittesten.
Reputatie 3
Badge
Naar mijn mening moet 'Power Promise' beter omgezet worden naar 'Signal Quality Promise'. Power is niet het antwoord. Helaas verwacht de consument een abonnement af te sluiten en daarmee perfecte wifi ontvangst te hebben met het kastje wat ze in de doos ontvangen. Ontevreden? Dan stappen mensen over.

Resultaat is een wapenwedloop van wifi geschikte modems onder providers en hoe drukker bevolkt de omgeving, hoe groter het probleem.

Het kan zoveel beter. Gewoon uitzendvermogen verlagen totdat het buiten niet meer ontvangen kan worden.
Denk niet dat ik mag klagen met mijn nieuwe router ( Linksys Velop ).
ziggo abbo is 200Mb/s downloaden en 20Mb/s Uploaden.
Via WiFi haal ik 193.37 20.36 in heel mijn huis :)

Reputatie 7
En met wat voor mobiel (tablet of laptop) ben je dan via Wifi?

Heb hier alles van Apple, ook de routers, en haal via Wifi met gemak 400Mb/s.
Dus ook hier niets te klagen 🙂
En met wat voor mobiel (tablet of laptop) ben je dan via Wifi?

Heb hier alles van Apple, ook de routers, en haal via Wifi met gemak 400Mb/s.
Dus ook hier niets te klagen :)

Deze test was gemaakt met 1 van mijn laptops. Verders natuurlijk ook telefoons verbonden op de Wifi
Reputatie 7
Deze test was gemaakt met 1 van mijn laptops. Verders natuurlijk ook telefoons verbonden op de WifiNetjes hoor! Het kan dus allemaal wel :)

In ieder geval alvast hele fijne feestdagen gewenst. 🎅 ☃ 🎄
Beste Ziggo,

Ik maak al jaren gebruik van een Ubee EVW320B modem. Werkt op zich goed, alleen valt regelmatig de wifi verbinding weg op alle telefoons (computers hebben allemaal bekabeld internet). Resetten van de modem lost het probleem op; na een reset kunnen alle toestellen weer verbinding maken. Het resetten is echter geen oplossing maar een work-around. Wat kan ik doen om te zorgen dat de telefoons gewoon verbinding kunnen blijven maken met de wifi, zonder steeds de modem te moeten resetten?

Alvast bedankt voor uw reactie.
Reputatie 5
Badge +6
Beste Ziggo,

Ik maak al jaren gebruik van een Ubee EVW320B modem. Werkt op zich goed, alleen valt regelmatig de wifi verbinding weg op alle telefoons (computers hebben allemaal bekabeld internet). Resetten van de modem lost het probleem op; na een reset kunnen alle toestellen weer verbinding maken. Het resetten is echter geen oplossing maar een work-around. Wat kan ik doen om te zorgen dat de telefoons gewoon verbinding kunnen blijven maken met de wifi, zonder steeds de modem te moeten resetten?

Alvast bedankt voor uw reactie.

Beste @SirGwydion, open even een nieuw topic in de hoofdsectie Internetverbinding.
Dit oude topic gaat over het verbeteren van WiFi, niet het oplossen van storingen zoals bij jouw.
Maak ook even je profiel compleet, klantnummer, modem en zo, dan kan Ziggo direct contact met je opnemen en zijn geen extra PB's nodig.

gr, Henno
Reputatie 7
Badge +35
@SirGwydion

Advies: onmiddellijk Ziggo bellen en de storing voorleggen, waarschijnlijk heb je dan al voordat 2018 begint een nieuw modem in huis. (Deze modems lijken nu direct omgewisseld te worden.)

Laat SVP even weten hoe het verder gaat?
Bedankt @Henno, ga ik doen.
@Be rt ik heb een nieuw topic aangemaakt https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/moet-regelmatig-modem-resetten-voor-wifi-23514

Heb niet echt goede ervaringen met bellen, iedere medewerker zegt daar iets anders en spreken elkaar tegen. Meestal wordt het probleem dan alleen maar groter dus ik heb nu mijn hoop op het forum gevestigd.
Reputatie 7
@SirGwydion Je hoeft nog geen apart topic aan te maken! Jouw modem ga ik voor je vervangen en binnen enkele dagen krijg je een nieuwe thuis. Er zit een begeleidend schrijven bij. Hoor graag hoe deze bevalt!

Aanpassing door moderator: Ik zie dat de berichten zijn gekruist. Het nieuwe topic archiveer ik meteen.
Bedankt @Thijs Ziggo. Ik wacht de nieuwe modem af en zal laten weten of het probleem daarmee verholpen is. Nogmaals bedankt! ☺
@Be rt ik heb een nieuw topic aangemaakt https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/moet-regelmatig-modem-resetten-voor-wifi-23514

Heb niet echt goede ervaringen met bellen, iedere medewerker zegt daar iets anders en spreken elkaar tegen. Meestal wordt het probleem dan alleen maar groter dus ik heb nu mijn hoop op het forum gevestigd.

@Thijs Ziggo Ik ervaar dezelfde problemen als @SirGwydion heb ook contact gehad met klantenservice maar daar werd ik vriendelijk afgewimpeld. Wellicht kun jij helpen ?
Reputatie 7
Badge +35
@Davy_29

Je hebt een nieuwer modem en dan wordt het eerst zoeken naar de oorzaak.
Er kan van alles aan de hand zijn.

Welke storingen ervaar je precies?
@Davy_29

Je hebt een nieuwer modem en dan wordt het eerst zoeken naar de oorzaak.
Er kan van alles aan de hand zijn.

Welke storingen ervaar je precies?

Wat bedoel je precies met nieuwer modem ? Deze is reeds drie jaar oud (weet niet of dat jong of oud is voor een modem eerlijk gezegd), maar vrienden met hetzelfde probleem hebben reeds nieuw modem ontvangen (een witte weet het merk niet) en daar zijn de prestaties een stuk stabieler. Meerdere keren gebeld met de klantenservice maar werd telkens, niet klantvriendelijk, geadviseerd om het modem opnieuw op te starten en dan zou het wel oplossen.
De storingen zijn: Zeer onstabiele prestaties, valt zeer vaak weg, haalt de snelheid niet met de wifi verbinding alleen bekabelde verbindingen. Ik moet hem vaker resetten om weer verbinding te krijgen met het modem, dit werkt dan weer even om vervolgens toch weer weg te vallen.
Hopelijk kun je me hiermee helpen ?
Reputatie 7
Hoi Davy,

Zo te horen loopt het aardig de spuigaten uit! 😞 Ik heb uit voorzorg een nieuw modem voor je aangevraagd, deze krijg je binnen enkele dagen met een begeleidende brief thuis.

Groet,
Thijs
Hoi Davy,

Zo te horen loopt het aardig de spuigaten uit! 😞 Ik heb uit voorzorg een nieuw modem voor je aangevraagd, deze krijg je binnen enkele dagen met een begeleidende brief thuis.

Groet,
Thijs

Zou je dat ook voor mij kunnen doen? Heb al jaren de cisco modem, en wifi is gewoon slecht. Vooral mijn vrouw wordt er gek van want op haar samsung S7 maakt ze verbinding en de wifi valt binnen 2 seconden weg. Erg raar,want bij mijn schoonvader heeft ze wel constant verbinding met wifi.

Heb van alles geprobeerd maar helaas, wifi kanaal veranderen helpt ook niet.

Heb onlangs een monteur gehad voor installeren van een signaal versterker voor tv, was helemaal vergeten om over de wifi te vertellen.Moet denk al 40 euro betalen,en heb geen zin als ik een monteur weer inplan om te betalen.
Hallo Thijs,
Helaas valt bij zeer regelmatig de wifi verbinding weg
Modem cisco epc 3925
Alvast een prettige en veilige jaarwisseling gewenst
Met vriendelijke groet,
Dick
Reputatie 7
Badge +35
@Dick Bergsma

Thijs is er pas dinsdag of woensdag weer, als hij niet vrij is.

Maar als je Ziggo belt en je probleem uitlegt en zij kijken in je modem, dan verwacht ik dat ze je een nieuw modem sturen, deze die je nu hebt lijken uitgefaseerd te worden.
Je hebt nu een modem waar je moet kiezen tussen 2,4 of 5 GHz.
Een nieuw modem heeft beiden tegelijk voor een veel betere Wifi ervaring.
Hallo Bert,
Een heel gezond en gelukkig 2018 gewenst.

Gebeld er wordt een nieuwe modem geleverd
Reputatie 7
Beste wensen Dick,
Dat is goed nieuws! Hopen dat die snel binnen komt.
Reputatie 7
@Amaze86Ik zie dat jouw modem alleen op 2.4 Ghz of 5 Ghz kan werken maar niet beide tegelijk. Ik heb daarom een nieuw modem voor je aangevraagd, die krijg je binnen enkele dagen thuis.

@Dick BergsmaFijn dat het al via de helpdesk is geregeld! 🙂

Reageer