Valt je wifi weg? Lees dit topic!

• 22 november 2017
  • 218 reacties
  • 120967 keer bekeken

Toon eerste bericht

218 Reacties

Alles met WLAN. @ruudsmaling
Alles met WLAN. @ruudsmaling

Denk niet dat je het begrijpt, op mijn screenshot zie je dat ik er 4 heb. Op jouw zie ik dat niet, dus een waardeloze app. Dus mijn verhaal klopt wel als je de banden niet veranderd.
Op mijn 2 vorige screenshots zie je 6 WLAN 3 X 2,4 en 3 X 5 en je ziet op welke ik verbinding heb.

Op deze 2 schermen kun je nog beter zien wat je verbinding is en meer info:

Op mijn 2 vorige screenshots zie je 6 WLAN 3 X 2,4 en 3 X 5 en je ziet op welke ik verbinding heb.

Op deze 2 schermen kun je nog beter zien wat je verbinding is en meer info:

Deze is een veel duidelijker.
Reputatie 7
Jeetje, hadden jullie niet een eigen topic kunnen beginnen 🤣 😂
Durf er bijna niet eens tussen te komen... Het ging toch over Wifi en hoe je dit aan pakt bij Ziggo 😊 😉
Reputatie 7
Badge +25
Jeetje, hadden jullie niet een eigen topic kunnen beginnen 🤣 😂
Durf er bijna niet eens tussen te komen... Het ging toch over Wifi en hoe je dit aan pakt bij Ziggo 😊 😉

Als je wat zinnigs toe te voegen hebt kom je er altijd tussen.
Daar hebben ze het ook over, kan iedereen wat van leren, ook van de wijze van communiceren.
Reputatie 7
Ja N.N. wat ben jij toch weer goed zeg. WOW, fijn dat ik nog iets van je kan leren!
Reputatie 7
Badge +25
Ja N.N. wat ben jij toch weer goed zeg. WOW, fijn dat ik nog iets van je kan leren!
En als je niet wat zinnigs te melden hebt kom je er ook tussen, dat blijkt.😉
Reputatie 7
** laat ook maar, ik vind wel best **
** gewoon sommige mensen negeren hoor ik hier achter me **
Hallo,

Sinds een paar weken heb ik het probleem dat, onregelmatig, de wifi elke keer wegvalt. Heb alles al eens gereset, heb verschillende kanalen geprobeerd maar niks schijnt te helpen.

Kan mijn modem misschien eens uitgelezen worden om te kijken of ik misschien aan een nieuwe toe ben?

Met vriendelijke groet,

Dennis van Gorkum
Reputatie 7
Natuurlijk kan dat,@Dennis van Gorkum. Leuk dat je de Community hebt gevonden en de moeite hebt genomen om je te registreren. Ik stuur je een privéberichtje. Als je daar op wilt antwoorden ga ik voor je kijken hoe de vlag er bij hangt.
Reputatie 7
Badge +8
Mannen rustig aan.

Over gelijke of ongelijke SIDDs bestaan twee kergenootschappen.
Ik hou ze liever ongelijk. Dan kan ik zelf kiezen.

Dat het @Be rt zo goed gaat lijkt meer geluk dan wijsheid.
Mijn Phones & Tablets zijn niet slim genoeg om altijd het 'goede' te doen.

In de professionele markt is dit beter geregeld.
https://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11r-2008

Maar daar hebben wij als eenvoudige SOHO-equipment gebruikers nog niks aan.

Gr Han

Je kunt ook de beacon interval voor 2.4 iets langer zetten.
Dan wordt 5 eerder waargenomen.

gr, Henno
Reputatie 7
Badge +25
Mannen rustig aan.

Over gelijke of ongelijke SIDDs bestaan twee kergenootschappen.
Ik hou ze liever ongelijk. Dan kan ik zelf kiezen.

Dat het @Be rt zo goed gaat lijkt meer geluk dan wijsheid.
Mijn Phones & Tablets zijn niet slim genoeg om altijd het 'goede' te doen.

In de professionele markt is dit beter geregeld.
https://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11r-2008

Maar daar hebben wij als eenvoudige SOHO-equipment gebruikers nog niks aan.

Gr Han

Je kunt ook de beacon interval voor 2.4 iets langer zetten.
Dan wordt 5 eerder waargenomen.

gr, Henno

Dat moet maar net kunnen bij je Ziggo modem.
Ik zou niet weten hoe je dat doet bij een ConnectBox
Beste mensen,

sinds enige tijd heb ik het probleem dat er draadloos wel verbinding met het modem is, volledig bereik, maar dat internet niet te bereiken is. Overschakelen naar 5G levert soms resultaat op maar kan volgens mij niet standaard de bedoeling zijn.
Vaak krijgen we ook de melding dat het wachtwoord opnieuw ingevoerd moet worden, terwijl er niets aan de instellingen gewijzigd is. Als het wachtwoord dan ingevoerd wordt, geeft het modem aan dat het foutief is...
Stekker eruit en weer opnieuw beginnen is dan meestal wat overblijft.
Het lijkt wel alsof het modem na verloop van tijd aangesloten apparaten vergeet oid.

Heel frustrerend en teleurstellend allemaal.

Heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?
@PeetBrew

Waarmee maak je verbinding met het modem en welke systeemsoftware staat hierop?

Heb je al met Wifi Analyzer uit de app stores gekeken of je op dezelfde kanalen zit met je modem als je buren?
Via dit (gesloten) topic https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/wifi-valt-steeds-weg-16645/index16.html
naar hier verwezen.... maar zie het probleem "WIFI valt steeds weg" hier niet terug....

Sinds een paar maanden heb ik het probleem dat aparaten regelmatig geen verbinding kunnen maken met mijn wifi.
Netwerk is gewoon zichtbaar, volop signaal, maar "connecting" valt dat altijd in 'n timeout.
Na resetten (spanning eraf en weer erop) van het UBEE modem werkt alles weer. Echter is dat voor een aantal dagen en dan weer hetzelfde probleem...
Welk nummer Wifi modem UBEE heb je @Peter Goderie?
Welk nummer Wifi modem UBEE heb je @Peter Goderie?
EVW320B50382948
@Peter Goderie

Dan zou ik zo snel mogelijk Ziggo bellen en vragen om een modem waar je wifi op de 2,4 Ghz- en 5 GHz-frequentieband kunt gebruiken voor een betere Wifi ervaring.
Nu heb je een modem waar je wifi op de 2,4 Ghz- of 5 GHz-frequentieband kunt gebruiken.

Laat SVP weten hoe de vorderingen zijn.
@PeetBrew

Waarmee maak je verbinding met het modem en welke systeemsoftware staat hierop?

Heb je al met Wifi Analyzer uit de app stores gekeken of je op dezelfde kanalen zit met je modem als je buren?

Het gaat om verbindingen met iPad en iPhone. Bedraad geeft nooit problemen.
Wifi analyzer zal ik installeren en de resultaten bekijken.
Het gaat trouwens om een Ubee EVW 321B modem.
Voor zover ik heb begrepen kan een oplossing zijn voor de Apple producten om 2,4 GHZ en 5 GHz een andere SSID te geven, maar ik heb geen Apple en kan het niet uitproberen, dus hoop ik dat het helpt of dat een ander hier langskomt die er veel meer van weet.
Ik heb twee SSID's, 1 voor 2.4 en de ander voor 5.

Dank voor je reactie.
@Peter Goderie

Dan zou ik zo snel mogelijk Ziggo bellen en vragen om een modem waar je wifi op de 2,4 Ghz- en 5 GHz-frequentieband kunt gebruiken voor een betere Wifi ervaring.
Nu heb je een modem waar je wifi op de 2,4 Ghz- of 5 GHz-frequentieband kunt gebruiken.

Laat SVP weten hoe de vorderingen zijn.

Hi Bert,
2 Puntjes..
1 Op één na ondersteund geen van mijn wifi apparaten 5 Ghz, dus dat zal weinig soelaas bieden.
2 Ik heb al eerder een ander modem van Ziggo gekregen, maar helaas was die voor mij niet bruikbaar... Alle nieuwe modems van Ziggo op dit moment hebben blijkbaar veel minder instel mogelijkheden dan de oude Ubee.
(Local ip range/mask, static ip, port forwarding...)
En deze MOET ik hebben i.v.m. VPN werk.
@Peter Goderie
Als je huiverig bent een ander kastje te vragen,
kun je dit overwegen.
https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/
Via 'een internetkabel' heeft de voorkeur.

Gr Han
Reputatie 7
@PeetBrewBeste mensen,

sinds enige tijd heb ik het probleem dat er draadloos wel verbinding met het modem is, volledig bereik, maar dat internet niet te bereiken is. Overschakelen naar 5G levert soms resultaat op maar kan volgens mij niet standaard de bedoeling zijn.
Vaak krijgen we ook de melding dat het wachtwoord opnieuw ingevoerd moet worden, terwijl er niets aan de instellingen gewijzigd is. Als het wachtwoord dan ingevoerd wordt, geeft het modem aan dat het foutief is...
Stekker eruit en weer opnieuw beginnen is dan meestal wat overblijft.
Het lijkt wel alsof het modem na verloop van tijd aangesloten apparaten vergeet oid.

Heel frustrerend en teleurstellend allemaal.

Heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?

Welkom op onze community, PeetBrew!

Er zijn al een aantal zaken nagelopen zie ik. 🙂 Gebruik je naast de Ubee nog andere draadloze apparatuur zoals een acces point of homeplug? Zo ja, heeft dat netwerk dan ook een andere naam dan de netwerken uit je Ubee?

Groet,
Thijs

Reageer