derku

Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

upload zeer traag (0.01 mbit)

Sinds vanochtend hebben we thuis problemen met de upload, deze is zeer traag (0.01 mbit of zelfs 0 bij speedtest). Download is  ok, maar ook trager dan normaal. Vanochtend is het opgelost door de modem en router te resetten. Echter, nu werkt deze optie niet meer en blijft de upload traag.

 

Na testen alles uitgesloten behalve de modem zelf (laptop direct op modem geprobeerd met kabel met hetzelfde slechte resultaat). 

 

Wat kan ik verder nog uitproberen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
derku
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi allemaal, 

 

Vandaag is de nieuwe modem van Ziggo geleverd en na het vervangen werkt alles zonder problemen. 

 

bedankt voor de hulp en het meedenken. 

 

 

Bekijk in context

18 Reacties 18
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@derku 

Voor vanochtend werkte alles naar wens?

Heb je wel TV signaal?

Hebben de buren ook een storing?

kun je de up- en downstream waarden en de netwerk historie van het modem hier posten?

Heb je hier gekeken of er een storing is? https://www.ziggo.nl/klantenservice/storingen Zo niet meld dan een storing door te bellen of via de chat: https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact

 

derku
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Henno, 

 

vanochtend werkte alles naar wens. 

TV werkt zonder problemen. 

Ik weet niet of de buren een storing hebben. 

Ik kan de up en down-stream waarden niet krijgen. De modem staat in bridge (cisco) en werkt /reageert niet als ik op "geavanceerde instellingen” druk. ik krijg een foutmelding in chrome "This site can’t be reached The webpage at http://192.168.178.1/Docsis_system.asp might be temporarily down or it may have moved permanently to a new web address.

ERR_CONNECTION_ABORTED

 

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@derku je kunt er als het goed is bij via: http://192.168.100.1

 

derku
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Henno, 

 

via 192.168.100.1 werkt niet. via http://192.168.178.1/ kan ik wel gewoon inloggen, het startscherm zien, maar het knopje "geavanceerde instellingen” werkt raar genoeg niet, hier krijg ik de foutmelding die ik hierboven heb vermeld. 

mvg, 

 

derk.

derku
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Henno, 

 

ik heb het nog weer een keer geprobeerd en nu werkt het knopje. 

 

ik krijg de volgende waarden, geeft dit iets aan over het probleem?

 

downstream Channels    
     
   
Channel 1:
Channel ID: 17
Downstream Frequency: 306000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 1.2 dBmV
Signal to Noise Ratio: 41.9 dB
MER: 41.9 dB
Correctable FEC: 7 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords
Microreflections: 15 dBc
Channel 2:
Channel ID: 18
Downstream Frequency: 314000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 0.5 dBmV
Signal to Noise Ratio: 41.4 dB
MER: 41.5 dB
Correctable FEC: 10 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords
Microreflections: 33 dBc
Channel 3:
Channel ID: 19
Downstream Frequency: 322000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: -0.2 dBmV
Signal to Noise Ratio: 41.1 dB
MER: 41.3 dB
Correctable FEC: 9 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords
Microreflections: 25 dBc
Channel 4:
Channel ID: 20
Downstream Frequency: 330000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: -0.3 dBmV
Signal to Noise Ratio: 40.9 dB
MER: 40.9 dB
Correctable FEC: 6 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords
Microreflections: 16 dBc
Channel 5:
Channel ID: 21
Downstream Frequency: 338000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: -0.1 dBmV
Signal to Noise Ratio: 40.9 dB
MER: 40.8 dB
Correctable FEC: 11 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords
Microreflections: 9 dBc
Channel 6:
Channel ID: 22
Downstream Frequency: 346000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 0.8 dBmV
Signal to Noise Ratio: 41.9 dB
MER: 41.9 dB
Correctable FEC: 9 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords
Microreflections: 24 dBc
Channel 7:
Channel ID: 23
Downstream Frequency: 354000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 1.1 dBmV
Signal to Noise Ratio: 41.9 dB
MER: 42.0 dB
Correctable FEC: 8 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords
Microreflections: 32 dBc
Channel 8:
Channel ID: 24
Downstream Frequency: 362000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 0.7 dBmV
Signal to Noise Ratio: 41.4 dB
MER: 41.3 dB
Correctable FEC: 11 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords
Microreflections: 11 dBc
     
Upstream Channels    
     
   
Channel1:
Channel ID: 48
Upstream Frequency: 58800000 Hz
Modulation: QPSK
Bit Rate: 10240 kBits/sec
Power Level: 45.7 dBmV
Channel2:
Channel ID: 45
Upstream Frequency: 52000000 Hz
Modulation: QPSK
Bit Rate: 10240 kBits/sec
Power Level: 45.9 dBmV
Channel3:
Channel ID: 46
Upstream Frequency: 44500000 Hz
Modulation: QPSK
Bit Rate: 10240 kBits/sec
Power Level: 44.9 dBmV
Channel4:
Channel ID: 47
Upstream Frequency: 36000000 Hz
Modulation: QPSK
Bit Rate: 10240 kBits/sec
Power Level: 44.4 dBmV
Statistics    
   
T3Timeouts: 33 timeouts
T4Timeouts: 0 timeouts
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Welk modem heb je?

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

derku
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Bert,

 

Het is een Cisco modem in bridge modus. In de bijlage een paar foto's. De kabel tussen het aansluitpunt en de modem is een meter lang. Ik heb de laatste tijd niets veranderd aan de opstelling. We wonen nu 6 weken in dit huis en het internet heeft tot gisteren goed gewerkt.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik vermoed een defect modem, maar kan ook de oude splitter zijn.

Ik leg je probleem bij een Ziggo moderator neer die veel weet van de modems.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

derku
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Bert, 

 

Ik heb inmiddels ook telefonisch contact gehad met de helpdesk. Op afstand konden ze geen rare dingen zien. Wat ze gaan doen is een nieuwe modem opsturen, omdat de huidige modem al erg oud is. Hopelijk lost dit het probleem op.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@derku TOP, laat weten hoe het verder gaat, veel succes gewenst.

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@derku houd er rekening mee dat de SQ601 splitter die nu op je AOP niet zo geweldig meer aan LTE (3G / 4G / 5G) afscherming doet. Wellicht is het wijs om ook een POA-01 splitter met kabelset te vragen.

derku
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi allemaal, 

 

Vandaag is de nieuwe modem van Ziggo geleverd en na het vervangen werkt alles zonder problemen. 

 

bedankt voor de hulp en het meedenken. 

 

 

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@derku post even je up- en downstream waarden en netwerk historie van je nieuwe modem ter lering ende vermaeck.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

hey @derku . Welkom hier!

Top dat een nieuw modem je problemen opgelost heeft! Ik ben inderdaad ook wel van het “laten we het alsnog even checken”, zodat je nu zeker weet dat alles goed is. Mocht je hier nog 'zin’ in hebben, plaats dan vooral de waardes nog even :-). Denk je nu “alles werkt, ik vind het wel best”, heb ik daar natuurlijk ook alle begrip voor. We zijn hier in elk geval, mocht je ons weer eens nodig hebben :-). 

derku
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi allemaal, 

 

Dit zijn de nieuwe up en downstream waardes uit de nieuwe modem. verder ook de log file. Verder ging de nieuwe modem ook automatisch weer in Bridge mode, dit was ook handig. 

 

Downstream bonded channels

Channel Frequency (Hz) Power (dBmV) SNR (dB) Modulation Channel ID
1 242000000 -3 38 256qam 9
2 178000000 -4 38 256qam 1
3 186000000 -4 38 256qam 2
4 194000000 -4 38 256qam 3
5 202000000 -3 38 256qam 4
6 210000000 -2 38 256qam 5
7 218000000 -2 38 256qam 6
8 226000000 -2 38 256qam 7
9 234000000 -3 38 256qam 8
10 250000000 -3 38 256qam 10
11 258000000 -2 38 256qam 11
12 266000000 -1 38 256qam 12
13 274000000 -1 38 256qam 13
14 282000000 -1 38 256qam 14
15 290000000 -1 38 256qam 15
16 298000000 -1 38 256qam 16
17 306000000 -1 38 256qam 17
18 314000000 -1 38 256qam 18
19 322000000 0 38 256qam 19
20 330000000 0 38 256qam 20
21 338000000 0 38 256qam 21
22 346000000 0 38 256qam 22
23 354000000 0 38 256qam 23
24 362000000 0 38 256qam 24

 

Downstream bonded channels

Channel Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Locked 38.605 2968414198 103
2 Locked 38.605 2967197046 486
3 Locked 38.605 2967203469 247
4 Locked 38.605 2967203136 123
5 Locked 38.605 2967202006 83
6 Locked 38.605 2967196060 136
7 Locked 38.605 2967193002 173
8 Locked 38.983 2967202790 191
9 Locked 38.983 2967195785 181
10 Locked 38.983 2967202860 38
11 Locked 38.605 2967196946 52
12 Locked 38.983 2967203136 75
13 Locked 38.605 2967192435 287
14 Locked 38.983 2967195207 93
15 Locked 38.983 2967202498 101
16 Locked 38.983 2967197790 66
17 Locked 38.983 2967202513 36
18 Locked 38.605 2967203096 33
19 Locked 38.605 2967203469 53
20 Locked 38.983 2967190073 47
21 Locked 38.605 2967186424 67
22 Locked 38.983 2967201936 70
23 Locked 38.983 2967202762 45
24 Locked 38.983 2967203270 29

 

Upstream bonded channels

Channel Frequency (Hz) Power (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulation Channel ID
1 58800000 46 5.120 64qam 48
2 36000000 44 5.120 64qam 47
3 44500000 44 5.120 64qam 46
4 52000000 46 5.120 64qam 45

 

Upstream bonded channels

Channel Channel Type T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 2 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 0 0

 

17-08-2020 11:03:52 error DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=34:2c:c4:cb:b0:d0;CMTS-MAC=00:01:5c:88:ee:57;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17-08-2020 11:01:32 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[82.75.190.237];CM-MAC=34:2c:c4:cb:b0:d0;CMTS-MAC=00:01:5c:88:ee:57;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17-08-2020 10:37:02 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=34:2c:c4:cb:b0:d0;CMTS-MAC=00:01:5c:88:ee:57;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17-08-2020 10:36:56 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=34:2c:c4:cb:b0:d0;CMTS-MAC=00:01:5c:88:ee:57;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:33 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=34:2c:c4:cb:b0:d0;CMTS-MAC=00:01:5c:88:ee:57;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:17 notice Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=34:2c:c4:cb:b0:d0;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17-08-2020 10:34:30 notice SW download Successful - Via Config file
17-08-2020 10:33:48 notice SW Download INIT - Via Config file bac104000106342cc4cbb0d0
17-08-2020 10:33:47 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=34:2c:c4:cb:b0:d0;CMTS-MAC=00:01:5c:88:ee:57;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17-08-2020 10:33:42 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=34:2c:c4:cb:b0:d0;CMTS-MAC=00:01:5c:88:ee:57;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:36 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=34:2c:c4:cb:b0:d0;CMTS-MAC=00:01:5c:88:ee:57;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:20 notice Cable Modem Reboot - PCD_failure_action_REBOOT is triggered : CBN_REBOOT_MONITOR failed;CM-MAC=34:2c:c4:cb:b0:d0;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17-08-2020 10:31:06 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=34:2c:c4:cb:b0:d0;CMTS-MAC=00:01:5c:88:ee:57;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:43 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=34:2c:c4:cb:b0:d0;CMTS-MAC=00:01:5c:88:ee:57;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:20 notice Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=34:2c:c4:cb:b0:d0;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-08-2020 07:49:19 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=34:2c:c4:cb:b0:d0;CMTS-MAC=00:01:5c:a5:e2:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-08-2020 07:49:05 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=172.16.9.1 MAC=00:01:5C:A5:E2:46;CM-MAC=34:2c:c4:cb:b0:d0;CMTS-MAC=00:01:5c:a5:e2:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-08-2020 07:48:56 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=34:2c:c4:cb:b0:d0;CMTS-MAC=00:01:5c:a5:e2:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-08-2020 07:48:47 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=34:2c:c4:cb:b0:d0;CMTS-MAC=00:01:5c:a5:e2:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@derku Opvallend dat de downstream op de kanalen 1-11 meer verliezen / demping heeft als de hogere, daar zie je ook meer post RS fouten. Zou misschien door de SQ601 splitter kunnen komen, op de foto te zien van 4 dagen terug, als je die nog gebruikt.

derku
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Henno, 

 

Bij de modem zat geen nieuwe splitter, daarom heb ik op dit moment nog steeds dezelfde. Op de achterkant van de splitter zit nog een knopje, maakt het nog uit in welke stand deze staat?

 

Als ik kijk naar de snelheid dan haal ik de volledige snelheid (253 down en 25 up), verder is de ping ook normaal (11-13 ms). Zal een nieuwe splitter het geheel nog verbeteren of stabieler maken? 

 

mvg, 

 

derk.

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Hoi Derk,

Het schakelaartje achter op de SQ601 zorgt voor extra demping in de aan stand voor TV en radio signaal, als het goed is niet op de F-connector. Als je TV / Radio verderop staat zou deze uit moeten staan.

Het is mogelijk dat je met een nieuwe POA-01 splitter de demping op die eerste kanalen weg krijgt, dat is de moeite waard. Daarnaast zijn de nieuwe splitter en kabels beter bestand tegen instraling door 3G / 4G / 5G mobiele telefonie.

Uitgelicht topic