1
Vraag
2
Reacties
Sjoerd986

Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Upload uitval - zijn de signaalwaardes wel goed?

Ik zit bij een internetstation, en de laatste tijd heb ik regelmatig een uitval (minder dan een seconde). Dit houdt wel in dat ik regelmatig uitval heb naar de server die elders staat. Ik heb kabels vernieuwd de Switch, maar ook heb ik met Ziggo contact gehad en een nieuw Modem gekregen.
Helaas heeft dit niet geholpen. Heb het stream programma op een andere pc geinstalleerd, ook dat mocht niet helpen! Ik heb twee foto mee gestuurd misschien dat iemand een idee heeft? Alvast bedankt Sjoerd

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sjoerd986
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Dit zou misschien de reden kunnen zijn werd me verteld. Wacht even dat dit is opgelost.

Bekijk in context

17 Reacties 17
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Je upstream is te hoog, dat geeft haperingen.
Ergens tussen je modem en de Ziggo servers zit een obstructie en dat zie je aan het feit van een hoge upstream, de versterker van je modem gaat steeds hoger om de Ziggo servers te bereiken.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Sjoerd986
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
van uit de kabel in een splitter. 1 naar de horizon box en 1 naar de connect box. Derde was voor tv boven deze heb ik niet meer ingebruik. Hiervoor zat toen een splitter met 3 uitgangen. Nu vervangen voor 2.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Aha, dat is geen hedendaagse AOP = Abonnee Overname Punt.
Dat is zelfs alleen een splitter.

Dit is niet aangesloten zoals het nu hoort en ook niet zoals het in het verleden hoorde, daar hoort één of andere dubbel galvanisch gescheiden AOP te zitten.
Chat met Ziggo, vraag om een monteur voor het aansluiten van een hedendaags AOP en verwijs zo nodig naar dit topic: https://community.ziggo.nl/stel-je-vraag-211/upload-uitval-32109 als ze meer informatie willen.

De AOP wordt gratis geplaatst door Ziggo.
Ik vermoed dat je problemen na de plaatsing tot het verleden behoren.
Laat SVP het vervolg hier weten, wij zijn altijd benieuwd naar de oplossingen van problemen.
Succes Gewenst.:relaxed:
Sjoerd986
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
IIk zal contact opnemen, gekke is wel dat dit sinds ongeveer een maand speelt. Daarvoor nooit last gehad met de zelfde splitter.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Sjoerd986 wrote:
IIk zal contact opnemen, gekke is wel dat dit sinds ongeveer een maand speelt. Daarvoor nooit last gehad met de zelfde splitter.

Dat kan altijd gebeuren, Ziggo is elke dag aan het verbeteren met hun netwerk en dan kan het oude opeens te oud zijn geworden om nog goed te functioneren. Maar Bert heeft je al goede raad gegeven. Is het inmiddels gelukt met de klantenservice?
Sjoerd986
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
JJa, aankomende vrijdag zal een monteur langs komen. Hou jullie op de hoogte.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Oke, goed dat je het even laat weten en alvast succes vrijdag.
Fijn dat je ons op de hoogte wilt houden.
Sjoerd986
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Vanmorgen monteur geweest , en hij miste de AOP aansluiting. Deze gemonteerd. Nu gaan we testen dat dit het probleem heeft opgelost.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Sjoerd986 wrote:
Vanmorgen monteur geweest , en hij miste de AOP aansluiting. Deze gemonteerd. Nu gaan we testen dat dit het probleem heeft opgelost.



Zo te zien 4.1 dbmv verlies per aansluitpunt op de uitgang van de 2 verdeler. , dit kan voor het modem een dingetje zijn als je al net op de grens zit.

Lost dit het niet op zou ik een versterker plaatsen en op de 0 dbmv uitgang het modem aansluiten daar win je 4 dbmv mee .
Het modem hoeft dan minder zwaar te werken ( uit te zenden ) en als die tussen de 43 en 47 dbmv ligt ( aangeeft ) moet het goed zijn.
Sjoerd986
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Dit zijn de actuele gegevens , denk dat het opgelost is. Ik laat het weten.
Sjoerd986
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ondanks de AOP vandaag toch weer 2x in onderbreking. Helaas is hier mee het nog niet opgelost.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dan moet er helaas nog een keer naar gekeken worden door één of andere monteur of netwerkmonteur.

Het makkelijkst is via de chat, je kunt dan ook dit topic delen met de duidelijke T3 en T4 storingsmeldingen: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/upload-uitval-zijn-de-signaalwaardes-wel-goed-32109?postid=322832

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat

Laat SVP weten hoe het verdere verloop is.
Sjoerd986
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Helaas alleen maar verslechterd. Moeten toch meer last van hebben..
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Is er al een nieuwe monteur ingepland?

Anders weer even via de chat een nieuwe aanvragen met deze link erbij:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/upload-uitval-zijn-de-signaalwaardes-wel-goed-32109/index1.html#post323575

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
Sjoerd986
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Dit zou misschien de reden kunnen zijn werd me verteld. Wacht even dat dit is opgelost.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
OK top, afwachten. Succes gewenst.:relaxed:
Sjoerd986
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Na dat de storing is opgelost van Ziggo zijn de problemen voorbij. Geen uitval meer gehad.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic