Beantwoord

Upload halve snelheid

  • 25 januari 2020
  • 27 Reacties
  • 224x Bekeken

Het valt me op dat mijn upload de helft van zijn snelheid haalt.
Ik heb een 250/20 abonnement.
Download haalt volgens speedtest 249-252 mb/s. Dat is top.
Upload komt niet hoger dan 10 mb/s.
Waar kan dat aan liggen?


Ik gebruik een standaard connect box, direct vanuit muur naar de box. Computer is bekabeld aangesloten.
 

icon

Best beantwoord door Be rt 25 januari 2020, 12:36

@DannyK85  Dit is niet goed, de waarden moeten onder de 49 zitten, alles zend maximaal naar Ziggo en dat gaat geheid weer fout straks, ik vermoed dat de gedateerde wandcontactdoos vervangen moet worden.

Omdat dit de eerste plaats is waar Ziggo je huis binnenkomt, wordt dit gratis door een Ziggo monteur gedaan.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Neem contact op met Ziggo via de chat als je sneller een afspraak wilt maken.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm of rechts onderin van de pagina's hieronder, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact 

https://www.ziggo.nl/formulieren/contactformulier 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

27 Reacties

Bedankt voor de hulp

Dat is andere koek en ziet er prima uit.:relaxed:

Veel internetplezier gewenst.

Geen errors meer
 

 

@DannyK85 Als je zin hebt :relaxed: , wil je dan nog eens de upstream waarden hier plaatsen?

@Lycke Ziggo op dit moment werkt alles nog goed. Upstream hoeft niet meer volle kracht te werken.

Reputatie 7

Hey @DannyK85 . Ik zie dat de monteur het eerste aansluitpunt inmiddels vervangen heeft :-). Hoe gaat het nu? 

Reputatie 7

Hey @DannyK85 . Ik die dat je de monteur inmiddels ingepland hebt. Top! Laat je ons weten hoe het hierna gaat? :-) 

Zal ik doen. Bedankt voor jullie hulp

@DannyK85  Dit is niet goed, de waarden moeten onder de 49 zitten, alles zend maximaal naar Ziggo en dat gaat geheid weer fout straks, ik vermoed dat de gedateerde wandcontactdoos vervangen moet worden.

Omdat dit de eerste plaats is waar Ziggo je huis binnenkomt, wordt dit gratis door een Ziggo monteur gedaan.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Neem contact op met Ziggo via de chat als je sneller een afspraak wilt maken.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm of rechts onderin van de pagina's hieronder, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact 

https://www.ziggo.nl/formulieren/contactformulier 

Oh jee. Dit is helemaal niet goed. Aan jou Bert.

 

partial bonding US

Kan betekenen dat je 6 Upstream kanalen hoort te hebben.

Kun je de upstream waarden hier nog eens plaatsen? @DannyK85 

Status van de verbinding is nu wel: Verbonden (partial bonding US)
Is dat erg?
Hij werkt wel namelijk.

Dit zou hier de witte kapje truuk van Bert  moeten worden genoemd.:wink:
Hij werkt niet altijd, maar opvallend vaak wel.

Speedtest is nu 256/26

Upstream heeft 4 frequenties ipv 1

Maakt dat zoveel uit? De downloadsnelheid is wel precies wat het moet zijn.
Maar ik ga het proberen.

Of het dat kapje is weet ik niet. Maar je signaal is niet in orde, en dat maakt echt heel veel uit. 

Ik heb het kapje verwijderd en modem opnieuw aangesloten

Download en upload zitten op een heel andere frequentie en snelweg en kunnen onafhankelijk van elkaar volledig verstoord worden.

Dit is de eerste plaats waar de antenne binnen komt in mijn huis.

Maakt dat zoveel uit? De downloadsnelheid is wel precies wat het moet zijn.
Maar ik ga het proberen.

Vervolg op mijn bericht hier juist boven.

Ik zie ook een wit kapje op de splitter zitten, als dat witte kapje te ver over de splitter zit, dan kan de splitter niet diep genoeg in de wandcontactdoos en krijg je de meest gekke storingen.

Probeer de splitter eens zonder het witte kapje? 

OK, duidelijk, het modem kan de Ziggo servers niet bereiken en heeft in plaats van 4-6 upstream verbindingen met Ziggo er nog maar 1 over die veel te hard moet zenden om ook maar iets voor elkaar te krijgen.

Dat het nog werkt is een klein wonder.

Is dit werkelijk de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?
Of is er nog iets in de meterkast wat hiernaartoe verbonden is?

 

 

Wat betreft aansluiting ziet het er standaard uit. Kabel gaat direct van TV antenne aansluiting de modem router in
 

 

Heb je veel verkeer op je modem, torrents oid?

Tijdens de metingen is er geen ander verkeer dan de meting en torrents doe ik niet.