Beantwoord

Update firmware extra-wifibooster via stopcontact


Reputatie 1
  • Liefhebber
  • 38 reacties
Ik ben sinds gisteren erachter gekomen via ander topics op dit forum dat de wifiboosters via stopcontact een nieuwe firmware update gehad zouden moeten hebben.

Ik heb twee wifiboosters:
1)een op de bovenverdieping die altijd verbonden is. Deze heeft de nieuwe versie van de firmware: ZG-w26.7c.p9.4c. Werkt prima overigens.

2) De tweede wifibooster is alleen actief indien nodig (dode hoek in keuken). De booster wordt van netwerk afgehaald indien niet meer nodig (al genoeg wifi stoorsignalen van buren). Deze extra wifibooster heeft de update nog niet gehad! Werkt overigens uitstekend met de oude firmware(!)

Via andere topics op forum begrepen dat de update automatisch moet gebeuren. De wifibooster is nu 72 uur online. Helpdesk Ziggo wist niet meer dan dat er een monteur langs zou moeten komen.

Vraag: Is de monteur de oplossing(?), of moet ik meer geduld hebben en wordt de update automatisch een dezer dagen geïnstalleerd. De wifibooster is nu permanent online.
icon

Best beantwoord door Be rt 1 maart 2018, 12:02

De nieuwe software is, in eerste instantie, uitgerold over een beperkt aantal Wifiboosters, dit om te zien of er geen heel vreemde dingen zouden gebeuren.

Dat gebeurde dus wel, als je Wifibooster op WPA-PSK+WPA2-PSK hebt staan, dan zul je vrijwel niets merken, staat hij op WPA2-PSK, dan kan je download terugzakken tot 3 Mbps.

Een monteur is geen oplossing voor de nieuwe software, de nieuwe software komt vanzelf via het internet.

Maar ik begrijp je niet helemaal, ervaar je nu klachten van je Wifibooster of werkt hij vrijwel normaal?

Er zit binnenkort weer nieuwe software aan te komen met een goede werking, deze is er nu nog niet, zie de laatste informatie van Folkert Ziggo:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/lage-internetsnelheid-op-wifibooster-na-firmwareupdate-24326/index4.html#post249107
Bekijk origineel

90 Reacties

Reputatie 1
Update uitgevoerd ! Snelheid is nu weer perfect 👍👍👍 goed geregeld mijne heren/dames gr
Ik heb nu een paar weken de laatste firmware op de booster en heb na nogmaals een bezoek van een monteur van Ziggo de booster in een andere ruimte in een stopcontact geplaatst. De snelheid is nog steeds niet echt hoog, maar het is acceptabel, de ziggo go app is nu te gebruiken en de wifi verbinding is stabiel. Maar aan welke van de 2 oplossingen dit te danken is weet ik niet. Maar probeer in ieder geval eens een ander stoptcontact voor je booster als je problemen ondervindt, wellicht helpt het...
Reputatie 7
Kan ik op het bericht ook een bevinding beschrijven of liever hier op de Community.
Liefst hier. Feedback is niet alleen voor mij waardevol, maar ook voor de andere gebruikers toch? Deel je tips!
Dank je wel Mark, update inmiddels uitgevoerd en de WiFi Booster werkt naar verwachting 👍.
Reputatie 7
ZG-w26.9c.p9.4cDit is de nieuwste versie, geen update nodig!

En een aparte downloadlink zou natuurlijk niet nodig moeten zijn als het updateproces goed werkt. Of dit nodig is wordt verder beoordeeld door de product manager van de Wifiboosters en de beheerders van de website.
Reputatie 1
Graag een update voor mijn wifibooster stopcontact , !
3mb snelheid is wel zeer traag ,
Na het installeren van de nieuwe firmware "ZG-w26.9.1c.p9.4.0" van Mark Ziggo, zijn de volgende problemen bij mij verholpen.
  1. De langzame snelheidsbug is verdwenen.
  2. In combinatie met een Android telefoon was er soms een crash van de Wifi-booster.
Een algehele reset was het gevolg. (Terug naar standaard instellingen). Is na de
update niet meer voorgekomen.

Mijn vertrouwen in dit product is weer maximaal.😉
Reputatie 1
Ik heb het geprobeerd maar de snelheid word er niet sneller van !!!
ps mijn software is Software version:ZG-w26.7c.p9.4c
Graag ook een firmware update via mail. Ik draai nu ZG-w26.7c.p9.6c

Bij voorbaat dank!
Reputatie 1
Dit is een connectbox 3 jaar oud
Graag ook een firmware update via mail. Ik draai nu ZG-w26.7c.p9.6c

Bij voorbaat dank!
Reputatie 7
Hallo, mijn booster heeft firmware ZG-w26.7c.p9.4c. is er een update? Zo ja kan ik deze ergens downloaden of wordt deze centraal verspreid?
Per mail verstuurd.
De geïnstalleerde versie is ZG-w26.9.1c.p9.4.2c, zoals ook ontvangen.
Dus waar nu dan het probleem zit?
Reputatie 7
@Ronnie68 Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.
Zoals vandaag!

@Ronnie68 - Je hebt de nieuwste firmware zojuist per mail ontvangen.
Zou ik firmware ZG-w26.9.1c.p9.6.0 kunnen ontvangen?
Deze draait nu op mijn powerline op de slaapkamer en deze werkt perfect.

Echter draait de powerline op de zolder op ZG-w26.9c.p9.6c
Deze lijkt problemen te geven, zodra er een LAN kabel aangesloten is en er een data vraag is. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Reputatie 7
Graag ook een firmware update via mail. Ik draai nu ZG-w26.7c.p9.6c

Bij voorbaat dank!

Verstuurd!
Reputatie 7
Badge +35
Ik zou hem ook graag ontvangen ZG-w26.9.1c.p9.6.0
Ik heb nu ZG-w26.9c.p9.4c
Reputatie 7
@gertrump @xGarfieldx-Dave - Verstuurd!
Reputatie 7
Badge +23
Dank je wel @Mark Ziggo heb hem vers van de pers.

Kan ik op het bericht ook een bevinding beschrijven of liever hier op de Community.
Reputatie 1
Sorry voor de late reactie !!! Ik heb alles al geprobeerd en alles al vervangen ,! Ziggo ook al gebeld kwamen er ook niet uit ze zeiden dat het wel 24 uur kon duren ! Voor dat het normaal is . Ben er nu 3 dagen mee bezig 🥴
Badge
Zou hem ook graag ontvangen de ZG-w26.9.1c.p9.6.0
Heb nu de ZG-w26.9c.p9.6c
Reputatie 7
Badge +35
Ik heb het geprobeerd maar de snelheid word er niet sneller van !!!
ps mijn software is Software version:ZG-w26.7c.p9.4c

Dit is nog de oude software.
Heb je de nieuwe software al gehad via de mail?

Anders kan Mark Ziggo de nieuwste software je op één van de volgende werkdagen mogelijk opsturen.
Zorg dat je profiel op dit forum is ingevuld met je postcode en huisnummer.

@Ronnie68
Reputatie 1
Ik heb nog geen nieuwe software gekregen !
Ps mijn profiel is ingevuld met postcode en Huisnr
We zijn een dag verder en tot mijn verbazing heeft de niet werkende powerline dezelfde software (dus ook PLC component) als de werkende powerline.
Echter is het probleem niet verholpen.
Het verbindingslampje blijft nu redelijk stabiel (voornamelijk groen) maar er is geen internetverbinding mogelijk, kan het apparaat gewoon defect zijn?
Of zie ik iets over het hoofd?
Reputatie 7
Badge +23
Er mensen die na de nieuwste update, ik ga het zo proberen, problemen met de Lan Poort hebben op de Extra Wifi punt. Is dit een bug, of wordt je net zoals de Bekabelde Wifibooster na de update geïnformeerd dat je de Extra Wifi Punt Stopcontact opnieuw moet instellen.

Beide adapters ingesteld met de nieuwe software en werkt, geen problemen met de Wifi, maar als ik me laptop op de Lan aansluit kan ik wel in de adapter maar niet op Internet bekabeld.

Reageer