Beantwoord

Update firmware extra-wifibooster via stopcontact

  • 1 maart 2018
  • 298 reacties
  • 24528 keer bekeken

Reputatie 1
  • Liefhebber
  • 38 reacties
Ik ben sinds gisteren erachter gekomen via ander topics op dit forum dat de wifiboosters via stopcontact een nieuwe firmware update gehad zouden moeten hebben.

Ik heb twee wifiboosters:
1)een op de bovenverdieping die altijd verbonden is. Deze heeft de nieuwe versie van de firmware: ZG-w26.7c.p9.4c. Werkt prima overigens.

2) De tweede wifibooster is alleen actief indien nodig (dode hoek in keuken). De booster wordt van netwerk afgehaald indien niet meer nodig (al genoeg wifi stoorsignalen van buren). Deze extra wifibooster heeft de update nog niet gehad! Werkt overigens uitstekend met de oude firmware(!)

Via andere topics op forum begrepen dat de update automatisch moet gebeuren. De wifibooster is nu 72 uur online. Helpdesk Ziggo wist niet meer dan dat er een monteur langs zou moeten komen.

Vraag: Is de monteur de oplossing(?), of moet ik meer geduld hebben en wordt de update automatisch een dezer dagen geïnstalleerd. De wifibooster is nu permanent online.
icon

Best beantwoord door Mark Ziggo 4 juni 2019, 15:43

Een stukje opheldering over de laatste softwareversie: ZG-w26.9.1c.p9.4.2 ZG-w27.5c.p10.1c

Het eerste deel (w27.5c) betreft de software versie die we kunnen updaten, w27.5c is momenteel de nieuwste versie. Dit betreft het wifi deel van de B adapter (adapter A plaats je bij het modem, die zendt geen wifi uit).
Het tweede deel (p10.1c) is de zogenaamde PLC-component, die is niet via de user interface te updaten. PLC is de verbinding over het stroomnetwerk tussen adapter A en B, deze is niet handmatig bij te werken.

Wijkt jouw software af van ZG-w27.5c...?
Dan kan ik je de nieuwste versie toesturen om deze handmatig te updaten. Dit hoort automatisch te gaan, maar zoals je in dit topic kunt lezen gaat dat niet altijd goed.
Helaas heb ik de nieuwste versie nog niet ontvangen, deze kan ik dus ook niet toesturen. Als je nog een oude versie op je Wifibooster via het stopcontact hebt staan kan ik je de vorige versie sturen (w26.9.1c) waarna de laatste update hopelijk automatisch binnengehaald wordt.
NB: Vermeld in ieder geval de huidige softwareversie in je bericht.

Bekijk origineel

298 Reacties

Reputatie 1
Update uitgevoerd ! Snelheid is nu weer perfect 👍👍👍 goed geregeld mijne heren/dames gr
Reputatie 7
@marcelboon @joosth84 @Kastelein @reilos - Jullie hebben mail!
Ik heb nu een paar weken de laatste firmware op de booster en heb na nogmaals een bezoek van een monteur van Ziggo de booster in een andere ruimte in een stopcontact geplaatst. De snelheid is nog steeds niet echt hoog, maar het is acceptabel, de ziggo go app is nu te gebruiken en de wifi verbinding is stabiel. Maar aan welke van de 2 oplossingen dit te danken is weet ik niet. Maar probeer in ieder geval eens een ander stoptcontact voor je booster als je problemen ondervindt, wellicht helpt het...
Reputatie 7
Hi @LodewijkB, @AkO, @Rachid22 en @Wharlaar, de nieuwste firmware is per mail naar jullie verstuurd.
Ik had een wachtwoord wat alleen uit hoofdletter, letters en cijfers bestond.
Ik heb dit eens aangepast naar abcdefgh
Tja moet niet te moeilijk worden :)
Getest en de iphone kon nu verbinden met de wifibooster. Wachtwoord weer gemaakt zoals het was en toen kon ik opeens ook verbinden met de wifibooster.
Begrijpen doe ik het niet maar we zijn wel blij dat het werkt.
Bedankt voor jullie hulp.
Reputatie 7

Hi @giuseppeb, ik heb je de vorige firmwareversie per mail toegestuurd. Na installatie daarvan hoop ik dat hij automatisch de laatste update kan installeren.

Hartelijk dank @Be rt  

Ik ga het vanavond gelijk proberen!

Ik zou ook graag de firmware update ontvangen.
@SK1 Druk module B eens op module A en kijk dan of ze verbinding met elkaar maken, druk zo nodig op de zijkant de verbindingsknopjes in?
Desnoods een reset uitvoeren op de B module.

@kaasindesoep Dat kun je zien door in te loggen in de wifibooster .

Volg deze stappen vanuit Windows 10:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wachtwoord-wijzigen#/wifibooster-via-stopcontact/verder/pc-of-laptop/windows-10

En als je ingelogd bent:

 

@Mark Ziggo, bedankt voor het bestand, alles werkt naar behoren 🙂. In tegenstelling tot wat @rnmldr zegt nog geen verbrekingen van de verbinding ondervonden. Mocht dit optreden dan plaats ik hier mijn bevindingen.
Hallo Michael.
Bedankt voor je reactie, heb de update zojuist gedaan, en het is een stuk sneller.
Nogmaals hartelijk dank
Mark 27
Reputatie 7
Kan ik op het bericht ook een bevinding beschrijven of liever hier op de Community.
Liefst hier. Feedback is niet alleen voor mij waardevol, maar ook voor de andere gebruikers toch? Deel je tips!

Ik zie dat @Mark Ziggo tot en met 30 augustus afwezig is. Is er wellicht een collega moderator die hem tijdens zijn afwezigheid vervangt en inhoudelijk kan reageren op mijn bericht?

Met vriendelijke groet,

       Jaap Houtman

Beste Jariel,

Dankje voor je reactie.

Ik kom er achter dat antwoorden nieuwe vragen oproepen.

De booster, is dat het kleine doosje aan het modem of de wifi-doos?
Ik heb beide overigens uit de wandcontactdoos gehaald en nog steeds geeft na weer inpluggen de web interface dezelfde softwareversie aan. Hoe kan ik een update forceren?

De nieuwe software is, in eerste instantie, uitgerold over een beperkt aantal Wifiboosters, dit om te zien of er geen heel vreemde dingen zouden gebeuren.

Dat gebeurde dus wel, als je Wifibooster op WPA-PSK+WPA2-PSK hebt staan, dan zul je vrijwel niets merken, staat hij op WPA2-PSK, dan kan je download terugzakken tot 3 Mbps.

Een monteur is geen oplossing voor de nieuwe software, de nieuwe software komt vanzelf via het internet.

Maar ik begrijp je niet helemaal, ervaar je nu klachten van je Wifibooster of werkt hij vrijwel normaal?

Er zit binnenkort weer nieuwe software aan te komen met een goede werking, deze is er nu nog niet, zie de laatste informatie van Folkert Ziggo:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/lage-internetsnelheid-op-wifibooster-na-firmwareupdate-24326/index4.html#post249107
Dank je wel Mark, update inmiddels uitgevoerd en de WiFi Booster werkt naar verwachting 👍.
Reputatie 7
ZG-w26.9c.p9.4cDit is de nieuwste versie, geen update nodig!

En een aparte downloadlink zou natuurlijk niet nodig moeten zijn als het updateproces goed werkt. Of dit nodig is wordt verder beoordeeld door de product manager van de Wifiboosters en de beheerders van de website.
Reputatie 7
@ArthurH @rnmldr @Patman1974 @MasterBulkie - Zie mail!

Ik had graag de meest recente firmware voor de powerline booster willen ontvangen aub.

 

greetz

Reputatie 7

Beste @Mark Ziggo  , ik heb ook het 3mbit issue op 2.4gh. Zou je mij aub ook de laatste firmware willen sturen?

Bij voorbaat dank, met vriendelijke groet, 

Tjeerd

Uiteraard, bij dezen verstuurd Tjeerd!

Hallo @Mark Ziggo , ik heb de laatste firmware succesvol kunnen installeren op de powerlines.

Hartelijk dank daarvoor.:relaxed:

Versie: W2691cp940

@Riny B Dit bestand kun je niet openen, maar moet je uploaden, na inloggen in je Wifibooster op de volgende wijze:

De softwareversie op mijn booster PG-9073LG-ZG is ZG-w27.5c.p10.1c.

Geen idee of dit de laatste is maar mijn internetsnelheden aan de andere kant van de booster zijn verre van goed. Bedraad 44,6Mbps down en 6 Mbps up. op wifi 54,3 Mbps down en 24,5 Mbps up. Aan mijn router beneden haal ik makkelijk 250 Mbps bedraad en op wifi 125 Mbps down en 24,5 Mbps up.

Mocht er een update nodig zijn ontvang ik graag die file

@THuisman Een voorlopige oplossing:
Als je de Security mode van 2,4 en 5 GHz instelt op: WPA-PSK+WPA2-PSK en je laat de Wifibooster opnieuw opstarten zou je internet snelheid met Wifi 2,4 en 5 GHz en UTP verbinding weer op enigszins orde moeten zijn.

Reageer