Beantwoord

Update firmware extra-wifibooster via stopcontact

Reputatie 1
  • Liefhebber
  • 38 reacties
Ik ben sinds gisteren erachter gekomen via ander topics op dit forum dat de wifiboosters via stopcontact een nieuwe firmware update gehad zouden moeten hebben.

Ik heb twee wifiboosters:
1)een op de bovenverdieping die altijd verbonden is. Deze heeft de nieuwe versie van de firmware: ZG-w26.7c.p9.4c. Werkt prima overigens.

2) De tweede wifibooster is alleen actief indien nodig (dode hoek in keuken). De booster wordt van netwerk afgehaald indien niet meer nodig (al genoeg wifi stoorsignalen van buren). Deze extra wifibooster heeft de update nog niet gehad! Werkt overigens uitstekend met de oude firmware(!)

Via andere topics op forum begrepen dat de update automatisch moet gebeuren. De wifibooster is nu 72 uur online. Helpdesk Ziggo wist niet meer dan dat er een monteur langs zou moeten komen.

Vraag: Is de monteur de oplossing(?), of moet ik meer geduld hebben en wordt de update automatisch een dezer dagen geïnstalleerd. De wifibooster is nu permanent online.
icon

Best beantwoord door Mark Ziggo 4 juni 2019, 15:43

Een stukje opheldering over de laatste softwareversie: ZG-w26.9.1c.p9.4.2

Het eerste deel (w26.9.1c) betreft de software versie die we kunnen updaten, w26.9.1c is momenteel de nieuwste versie. Dit betreft het wifi deel van de B adapter (adapter A plaats je bij het modem, die zendt geen wifi uit).
Het tweede deel (p9.4.2) is de zogenaamde PLC-component, die is niet via de user interface te updaten. PLC is de verbinding over het stroomnetwerk tussen adapter A en B, deze is niet handmatig bij te werken.

Wijkt jouw software af van ZG-w26.9.1c...?
Dan kan ik je de nieuwste versie toesturen om deze handmatig te updaten. Dit hoort automatisch te gaan, maar zoals je in dit topic kunt lezen gaat dat niet altijd goed.
Bekijk origineel

164 Reacties

Reputatie 7
@Guiido-o - Jazeker, zie mail.
Hallo,

zou ik ook de update file mogen ontvangen
Reputatie 7
Badge +35
Ja, dat IP adres vond ik ook makkelijker in de originele software.
Veel succes gewenst verder.☺
@Be rt OK dank je. Ik heb de update gedaan.
Eerste wat me opvalt is dat je niet meer zelf het IP adres kan instellen helaas, maar goed dat regel ik dan wel op een andere manier. Qua snelheid merk ik nog niet zo veel verschil volgens mij, maar dat zal ik later eens wat beter testen.
Reputatie 7
Badge +35
Dat zal vast wel kloppen, Mark Ziggo stuurt je nu de laatste software die nog stabieler is als de originele en geeft bij mij een hogere Wifi snelheid en verdere verbinding. @reilos
@reilos Die Wifibooster heeft nog nooit een update gehad.
Met die software heb ik nooit problemen ervaren.

Ervaar je problemen hiermee?
Alleen de voorlaatste update gaf aanleiding tot problemen.

@Be rt : Waarom heb ik dan toch een mail gehad? Met firmware PG-9072-ZG-w26.9.1c..... Klopt dat dan wel?

Groeten,
Rilo
Reputatie 7
Jazeker @lesstrik, zie mail!
@JeffEvertse @Mr Zig @SK1 - Zie mail!
Beste @Mark Ziggo,

Zou ik ook de update mogen ontvangen? Je collega's via het contactformulier verwijzen me naar de Community...

Dank alvast!
Reputatie 4
Badge +3

Hallo, mijn booster heeft firmware ZG-w26.7c.p9.4c. is er een update? Zo ja kan ik deze ergens downloaden of wordt deze centraal verspreid?Hier is inderdaad een update mogelijk naar ZG-w26.9.1c…, je hebt mail van mij!

@Mark Ziggo heb je de fw update ook voor mij.? Wi-Fi Image version: PG-9072-WLAN-684123UPN-B01_R20 cG.hn Image version: PG-9072-PLC-64R39851TLN-C01_R05
Reputatie 7
Update: ik ervaar problemen met de stabiliteit van de internetverbinding van de wifi booster met software ZG-w26.9.1c.p9.4.0
De wifi verbinding blijft staan maar er is dan even geen internetverbinding. Op alle devices die via de PLC adapters gaan.
Dit klinkt tegenstrijdig. Heb je nu alleen problemen op de Wifibooster met software ZG-w26.9.1c.p9.4.0, of ook op de Wifibooster met software ZG-w26.9.1c.p9.4.2c?

Aangezien de wifi verbinding wel in stand blijft zal de oorzaak in de PLC verbinding zitten of misschien in de router (bijvoorbeeld een ip conflict). Hoe is de status van de LEDjes op de Wifibooster (adapter A en 😎 op het moment dat de internetverbinding wegvalt?

@ChristiaanKazius - je hebt hetzelfde verzoek ook in een ander topic gepost en zodoende de firmware al ontvangen per mail.
Badge
Een stukje opheldering over de laatste softwareversie: ZG-w26.9.1c.p9.4.2

Het eerste deel (w26.9.1c) betreft de software versie die we kunnen updaten, w26.9.1c is momenteel de nieuwste versie. Dit betreft het wifi deel van de B adapter (adapter A plaats je bij het modem, die zendt geen wifi uit).
Het tweede deel (p9.4.2) is de zogenaamde PLC-component, die is niet via de user interface te updaten. PLC is de verbinding over het stroomnetwerk tussen adapter A en B, deze is niet handmatig bij te werken.

Wijkt jouw software af van ZG-w26.9.1c...?
Dan kan ik je de nieuwste versie toesturen om deze handmatig te updaten. Dit hoort automatisch te gaan, maar zoals je in dit topic kunt lezen gaat dat niet altijd goed.

@Mark Ziggo kan je mij aub ook de nieuwe firmaware mailen? Ik heb ook nog steeds de oude en hij lijkt hem niet automatisch bij te werken
@Mark Ziggo, bedankt voor het bestand, alles werkt naar behoren 🙂. In tegenstelling tot wat @rnmldr zegt nog geen verbrekingen van de verbinding ondervonden. Mocht dit optreden dan plaats ik hier mijn bevindingen.
De wifi verbinding blijft staan maar er is dan even geen internetverbinding. Op alle devices die via de PLC adapters gaan.
Reputatie 7
De ene wifi booster heeft na de upgrade versie ZG-w26.9.1c.p9.4.2c maar de andere komt niet verder dan ZG-w26.9.1c.p9.4.0 nadat ik 'm met dezelfde bin file heb geladen?
Moet/kan ik de basis AP bij de modem trouwens ook upgraden?

Zie mijn eerdere antwoord.

Update: ik ervaar problemen met de stabiliteit van de internetverbinding van de wifi booster met software ZG-w26.9.1c.p9.4.0
De snelheid is prima (rond de 100Mbps) maar op willekeurige momenten verlies ik internetconnectie en dat is erg onhandig als je veel in skype calls zit.

Dan zijn er problemen in de wifi- óf in de PLC-verbinding. Wat zie je op de PC gebeuren als de verbinding wegvalt? Valt de verbinding met het wifi netwerk helemaal weg of blijft hij verbonden 'zonder internettoegang'?

@Nikkela76 - Die herken ik niet direct, mogelijk is de weergave veranderd in de tijd dat jij hem niet gebruikt hebt. Ik stuur je voor de zekerheid de nieuwste versie toe.
Hi @Markziggo, bedankt voor de bin file. Ik heb de upgrade gedaan maar ervaar iets geks.
Ik heb een basis AP en twee wifi boosters. De ene wifi booster heeft na de upgrade versie ZG-w26.9.1c.p9.4.2c maar de andere komt niet verder dan ZG-w26.9.1c.p9.4.0 nadat ik 'm met dezelfde bin file heb geladen?

De snelheid is prima (rond de 100Mbps) maar op willekeurige momenten verlies ik internetconnectie en dat is erg onhandig als je veel in skype calls zit.
Hallo, Ik heb ook een Ziggo Wifibooster set voor het stopcontact, die heb ik sinds lange tijd weer in gebruik, en ik zie onderstaande Firmware versie's.
Zijn dat de laatste, of kan ik nieuwere zelf installeren ?
Wi-Fi Image version: PG-9072-WLAN-684123UPN-B01_R17c
G.hn Image version: PG-9072-PLC-64R39851TLN-C01_R05

Ik hoor graag van jullie .....
Hi @Markziggo, bedankt voor de bin file. Ik heb de upgrade gedaan maar ervaar iets geks.
Ik heb een basis AP en twee wifi boosters. De ene wifi booster heeft na de upgrade versie ZG-w26.9.1c.p9.4.2c maar de andere komt niet verder dan ZG-w26.9.1c.p9.4.0 nadat ik 'm met dezelfde bin file heb geladen?

Reputatie 7
@ArthurH @rnmldr @Patman1974 @MasterBulkie - Zie mail!
Hallo,

Ik heb net als een aantal anderen ook software versie: ZG-w26.7c.p9.4c op de wifi-boosters. Zou ik ook de nieuwste versie kunnen krijgen?

Alvast bedankt!
Reputatie 2
Badge
@Mark Ziggo zou je mij de update voor de wifi booster ook kunnen sturen? Mvg
Hi Mark Ziggo,

Ik heb Software version: ZG-w26.7c.p9.4c op mijn wifi boosters.
Zou je mij ook de laatste versie firmware kunnen sturen zodat ik ze kan updaten om betere snelheden te krijgen?

Bvd
René
Mark, zou je mij ook de nw software willen sturen?

Mijn booster is niet helemaal stabiel. Moet hem, zeg een keer per week, even van de stroom afhalen. Misschien dat de nw software het beter doet.

bvd

Arthur
Reputatie 7
Hallo, mijn booster heeft firmware ZG-w26.7c.p9.4c. is er een update? Zo ja kan ik deze ergens downloaden of wordt deze centraal verspreid?
Hier is inderdaad een update mogelijk naar ZG-w26.9.1c…, je hebt mail van mij!
Hallo, mijn booster heeft firmware ZG-w26.7c.p9.4c. is er een update? Zo ja kan ik deze ergens downloaden of wordt deze centraal verspreid?
Reputatie 7
@Mark Ziggo Graag ontvang ik de laatste firmware. Mijn wifibooster draait nu op ZG-w26.7c.p9.4c. Alvast bedankt.
Verstuurd Dennis!

Reageer