Beantwoord

Update firmware extra-wifibooster via stopcontact

• 1 maart 2018
  • 306 reacties
  • 25061 keer bekeken

Toon eerste bericht

306 Reacties

Reputatie 7
De ene wifi booster heeft na de upgrade versie ZG-w26.9.1c.p9.4.2c maar de andere komt niet verder dan ZG-w26.9.1c.p9.4.0 nadat ik 'm met dezelfde bin file heb geladen?
Moet/kan ik de basis AP bij de modem trouwens ook upgraden?

Zie mijn eerdere antwoord.

Update: ik ervaar problemen met de stabiliteit van de internetverbinding van de wifi booster met software ZG-w26.9.1c.p9.4.0
De snelheid is prima (rond de 100Mbps) maar op willekeurige momenten verlies ik internetconnectie en dat is erg onhandig als je veel in skype calls zit.

Dan zijn er problemen in de wifi- óf in de PLC-verbinding. Wat zie je op de PC gebeuren als de verbinding wegvalt? Valt de verbinding met het wifi netwerk helemaal weg of blijft hij verbonden 'zonder internettoegang'?

@Nikkela76 - Die herken ik niet direct, mogelijk is de weergave veranderd in de tijd dat jij hem niet gebruikt hebt. Ik stuur je voor de zekerheid de nieuwste versie toe.
De wifi verbinding blijft staan maar er is dan even geen internetverbinding. Op alle devices die via de PLC adapters gaan.
@Mark Ziggo, bedankt voor het bestand, alles werkt naar behoren 🙂. In tegenstelling tot wat @rnmldr zegt nog geen verbrekingen van de verbinding ondervonden. Mocht dit optreden dan plaats ik hier mijn bevindingen.
Badge
Een stukje opheldering over de laatste softwareversie: ZG-w26.9.1c.p9.4.2

Het eerste deel (w26.9.1c) betreft de software versie die we kunnen updaten, w26.9.1c is momenteel de nieuwste versie. Dit betreft het wifi deel van de B adapter (adapter A plaats je bij het modem, die zendt geen wifi uit).
Het tweede deel (p9.4.2) is de zogenaamde PLC-component, die is niet via de user interface te updaten. PLC is de verbinding over het stroomnetwerk tussen adapter A en B, deze is niet handmatig bij te werken.

Wijkt jouw software af van ZG-w26.9.1c...?
Dan kan ik je de nieuwste versie toesturen om deze handmatig te updaten. Dit hoort automatisch te gaan, maar zoals je in dit topic kunt lezen gaat dat niet altijd goed.

@Mark Ziggo kan je mij aub ook de nieuwe firmaware mailen? Ik heb ook nog steeds de oude en hij lijkt hem niet automatisch bij te werken
Reputatie 7
Update: ik ervaar problemen met de stabiliteit van de internetverbinding van de wifi booster met software ZG-w26.9.1c.p9.4.0
De wifi verbinding blijft staan maar er is dan even geen internetverbinding. Op alle devices die via de PLC adapters gaan.
Dit klinkt tegenstrijdig. Heb je nu alleen problemen op de Wifibooster met software ZG-w26.9.1c.p9.4.0, of ook op de Wifibooster met software ZG-w26.9.1c.p9.4.2c?

Aangezien de wifi verbinding wel in stand blijft zal de oorzaak in de PLC verbinding zitten of misschien in de router (bijvoorbeeld een ip conflict). Hoe is de status van de LEDjes op de Wifibooster (adapter A en 😎 op het moment dat de internetverbinding wegvalt?

@ChristiaanKazius - je hebt hetzelfde verzoek ook in een ander topic gepost en zodoende de firmware al ontvangen per mail.
Reputatie 4
Badge +4

Hallo, mijn booster heeft firmware ZG-w26.7c.p9.4c. is er een update? Zo ja kan ik deze ergens downloaden of wordt deze centraal verspreid?Hier is inderdaad een update mogelijk naar ZG-w26.9.1c…, je hebt mail van mij!

@Mark Ziggo heb je de fw update ook voor mij.? Wi-Fi Image version: PG-9072-WLAN-684123UPN-B01_R20 cG.hn Image version: PG-9072-PLC-64R39851TLN-C01_R05
@JeffEvertse @Mr Zig @SK1 - Zie mail!
Beste @Mark Ziggo,

Zou ik ook de update mogen ontvangen? Je collega's via het contactformulier verwijzen me naar de Community...

Dank alvast!
Reputatie 7
Jazeker @lesstrik, zie mail!
@reilos Die Wifibooster heeft nog nooit een update gehad.
Met die software heb ik nooit problemen ervaren.

Ervaar je problemen hiermee?
Alleen de voorlaatste update gaf aanleiding tot problemen.

@Be rt : Waarom heb ik dan toch een mail gehad? Met firmware PG-9072-ZG-w26.9.1c..... Klopt dat dan wel?

Groeten,
Rilo
Dat zal vast wel kloppen, Mark Ziggo stuurt je nu de laatste software die nog stabieler is als de originele en geeft bij mij een hogere Wifi snelheid en verdere verbinding. @reilos
@Be rt OK dank je. Ik heb de update gedaan.
Eerste wat me opvalt is dat je niet meer zelf het IP adres kan instellen helaas, maar goed dat regel ik dan wel op een andere manier. Qua snelheid merk ik nog niet zo veel verschil volgens mij, maar dat zal ik later eens wat beter testen.
Ja, dat IP adres vond ik ook makkelijker in de originele software.
Veel succes gewenst verder.☺️
Hallo,

zou ik ook de update file mogen ontvangen
Reputatie 7
@Guiido-o - Jazeker, zie mail.
@Mark Ziggo ik zou ook graag de nieuwe firmware ontvangen, werd hierheen verwezen vanuit de chat.
Ook hier komt hij niet automatisch binnen en heb ik het probleem met lage snelheid.
Zit in deze firmware ook een fix voor het issue dat de automatische firmware update niet werkt, of is dat geen firmware issue?
Reputatie 7
Zie mail @Ewoud86! We zullen zien bij de volgende update of die wel automatisch binnengehaald wordt, dat kan ik nu niet voorspellen.
Ik heb nog een extreem oude firmware voor de PG-9072: PG-9072-WLAN-684123UPN-B01_R17c
Zou ik de nieuwste firmware via de mail kunnen ontvangen?
Reputatie 7
Jazeker @kaosnews, zie mail.

@JeffEvertse @Mr Zig @SK1 - Zie mail!Beste @Mark Ziggo,

Zou ik ook de update mogen ontvangen? Je collega's via het contactformulier verwijzen me naar de Community...

Dank alvast!

Beste Mark,

Zou je mij ook de update kunnen mailen? Ik heb 2 adaptors met nog de oude versie.

Alvast super bedankt!
@Mark Ziggo , na de update naar ZG-w26.9.1c.p9.4.2c blijft in de network settings
IP Adres Powerline Access Point: 192.168.0.52.
In de Connectbox het mac adres een vast adres 192.168.178.9 gegeven maar die komt er dus niet in te staan.
Reset en security procedure maken ook niets uit.
Bovenste lampje blijft uitstaan, dus helemaal geen connectie net PG-9073LG-ZG.
Wifi connectie is wel te maken maar dus geen internetverbinding mogelijk.
Andere Wifi Powerline PG-9072LG-ZG met zelfde firmware werkt wel naar behoren.

Zijn er nog andere oplossingen om het adres te wijzigen?

Bij voorbaat dank,

Dick
Reputatie 7
IP Adres Powerline Access Point: 192.168.0.52.
In de Connectbox het mac adres een vast adres 192.168.178.9 gegeven maar die komt er dus niet in te staan.
Reset en security procedure maken ook niets uit.
Bovenste lampje blijft uitstaan, dus helemaal geen connectie net PG-9073LG-ZG.
Wifi connectie is wel te maken maar dus geen internetverbinding mogelijk.

Als het bovenste LEDje (het huisje meen ik) niet brandt hebben de adapters geen verbinding met elkaar over het stroomnet. De wifi-firmware (w26.9.1c) die je installeert heeft geen invloed op de PLC (p9.4.2c), deze blijft voor en na de update hetzelfde.

Als je beide adapters weer aan elkaar kunt koppelen zal hij ook weer verbinding krijgen met de router en het juiste ip-adres oppakken.

@TheRocK78 - Zie mail!
Hallo,

Ik zou ook heel graag de update willen ontvangen. Huidige firmware ZG-W26. 7C.P9.4C
Snelheid is veels te laag en verbinding valt regelmatig weg.
Alvast bedankt, groetjes Sharon
Reputatie 7
Alsjeblieft @Sharoncher, zie mail!
@Mark Ziggo bedankt voor de update!
Ik heb het start pakket wifi via de connect box is gewoon max 50 Mbps.
Nu ook na de update haal ik met de wifibooster ongeveer rond de 30Mbps ook al sta je pal naast de booster, dit geldt voor 2.4 en 5ghz..... Ik woon maar in een klein flatje van 60m2. In de keuken was WiFi bereik slecht vandaar de booster. WiFi bereik is nu goed. Linksnelheid is prima en ook huislampje op booster brand groen.

Wat zou hier de reden van kunnen zijn en is er nog iets te fiksen?

Groetjes Sharon
Reputatie 7
Er zijn allerlei factoren van invloed op de wifi snelheid @Sharoncher, ook het apparaat wat je in je hand hebt. Een mobieltje heeft nu éénmaal een minder goede wifi adapter dan een PC met een degelijke wifi AC kaart + antenne's. En 30 Mbps is prima voor je dagelijkse gebruik, daar kun je vrijwel alles mee doen.

Reageer