Beantwoord

Update firmware extra-wifibooster via stopcontact

• 1 maart 2018
  • 306 reacties
  • 25059 keer bekeken

Toon eerste bericht

306 Reacties

Hartelijk dank @Be rt  

Ik ga het vanavond gelijk proberen!

Reputatie 7

Beste @Mark Ziggo  , ik heb ook het 3mbit issue op 2.4gh. Zou je mij aub ook de laatste firmware willen sturen?

Bij voorbaat dank, met vriendelijke groet, 

Tjeerd

Uiteraard, bij dezen verstuurd Tjeerd!

Beste,

Ik ben een enorme digibeet, maar de verbinding verbreekt steeds van mijn wifibooster. Dus ik ga ervan uit dat er iets mis is. Hoe kan ik zien welke versie er momenteel op de booster staat?

Groetjes Mariska

@kaasindesoep Dat kun je zien door in te loggen in de wifibooster .

Volg deze stappen vanuit Windows 10:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wachtwoord-wijzigen#/wifibooster-via-stopcontact/verder/pc-of-laptop/windows-10

En als je ingelogd bent:

Graag ontvang ik update ZG-w26.9.1c.p9.4.2c via mail. De huidige versie is ZG-w26.7c.p9.4c

Can Iask for the last firmware for the booster? Thanks

Huidige softwareversie: ZG-w26.9.1c.p9.4.2c is dit de laatste? Zo niet, kunt u mij de nieuwste versie sturen?

Alvast dank!

Dit Topic heeft een antwoord.
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/update-firmware-extra-wifibooster-via-stopcontact-24950

Daarin staat de laatste versie. Die heb je.

Hallo, ik ervaar momenteel snelheidsproblemen met mijn wifi-booster. De firmware die gebruikt wordt is: ZG-w26.7c.p9.4c

Kunt u mij de laatste versie van de firmware toezenden? 

groet Richard

Ik heb gemerkt dat de firmware versie van mijn WifiBooster, mogelijk na een reset, automatisch is geupdate. Een zowaar historisch momentin het bestaan van dit apparaat. De geinstalleerde firmware heeft als versie ZG-w27.5c.p10.1c. Is er een beschrijving beschikbaar waarin de aanpassingen staan beschreven?
Is deze versie ook beschikbaar in de vorm van een upload file welke ik ergens kan downloaden dan wel mij toegestuurd kan worden?

Mijn dank voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

Jaap Houtman

@Mark Ziggo 

Mijn AP is net als die van @Jaap Houtman Onlangs geüpdate. Echter heb ik een losse AP in de kast liggen welke de update nog niet heeft gehad.

Kun je mij de nieuwste firmware toesturen?

Ik zie dat @Mark Ziggo tot en met 30 augustus afwezig is. Is er wellicht een collega moderator die hem tijdens zijn afwezigheid vervangt en inhoudelijk kan reageren op mijn bericht?

Met vriendelijke groet,

Jaap Houtman

Hi @Jaap Houtman en @JodJo

Helaas heb ik geen omschrijving van wat er is aangepast maar ik stuur jullie direct een email met het bestand waardoor de booster gaat updaten naar de nieuwste versie. 

Beste Mariska, mijn dank voor jouw reaktie. Het bestand dat jij mij toestuurde betreft de versie van de firmware waarvan ik al een upgrade file bezat en waarmee ik eerstijds offline de firmware van de adapter heb geupdate. Met deze firmware is recentelijk de firmware online bijgewerkt naar versie ZG-w27.5c.p10.1c. Van deze versie had ik graag, indien beschikbaar, ook een upgrade file ontvangen zodat hiermee de firmware van de adapter ook offline bijgewerkt kan worden.  

@Mariska Ziggo Bedankt voor het toezenden van de firmware. Dit was echter niet de meeste recente.

In de bijgevoegde foto zijn mijn twee wifiboosters te zien. De linker (192.168.178.3) heeft de update gehad toen deze in het stopcontact zat naar versie:  ZG-w27.5c.p10.1c. De rechter (192.168.178.5) heeft de update gehad toen ik deze in een later stadium in het stopcontact heb gedaan naar versie: ZG-w27.5c.p9.4_02c .

Er is een verschil te zien in firmware. Als ik de pagina’s in dit forum teruglees lijkt het dat een deel van mijn systeem niet is geüpdatet. Dit deel is, voor zover ik het begrijp, niet handmatig te updaten.

Een aantal zaken werken na de (onvolledige) automatische update niet meer:

• Hard reset dmv de fysieke resetknop aan de buitenzijde van het apparaat.
  • Hard reset dmv de digitale “systeem reset”- knop op de webinterface.

Ik heb nog niet geprobeerd de oude firmware te installeren, omdat ik niet weet of dit mogelijk is / meer schade toe kan brengen.

Vooralsnog lijkt de stabiliteit van mijn netwerk niet beïnvloed.

Graag ontvang ik advies.

De softwareversie op mijn booster PG-9073LG-ZG is ZG-w27.5c.p10.1c.

Geen idee of dit de laatste is maar mijn internetsnelheden aan de andere kant van de booster zijn verre van goed. Bedraad 44,6Mbps down en 6 Mbps up. op wifi 54,3 Mbps down en 24,5 Mbps up. Aan mijn router beneden haal ik makkelijk 250 Mbps bedraad en op wifi 125 Mbps down en 24,5 Mbps up.

Mocht er een update nodig zijn ontvang ik graag die file

Mijn meest recente bericht dateert alweer van 14 dagen geleden en wacht nog immer op een reaktie. Kan dit bericht door een moderator even opgepakt worden? Mijn dank daarvoor.

Reputatie 7

Ik heb gemerkt dat de firmware versie van mijn WifiBooster, mogelijk na een reset, automatisch is geupdate. Een zowaar historisch momentin het bestaan van dit apparaat. De geinstalleerde firmware heeft als versie ZG-w27.5c.p10.1c. Is er een beschrijving beschikbaar waarin de aanpassingen staan beschreven?
Is deze versie ook beschikbaar in de vorm van een upload file welke ik ergens kan downloaden dan wel mij toegestuurd kan worden?

Hi @Jaap Houtman, helaas heb ik geen patch-notes gekregen en ook heb ik geen kopie van de file die ik je kan toesturen. (Beste antwoord bij dezen geupdated naar de nieuwe versie.)

De softwareversie op mijn booster PG-9073LG-ZG is ZG-w27.5c.p10.1c.

Geen idee of dit de laatste is maar mijn internetsnelheden aan de andere kant van de booster zijn verre van goed. Bedraad 44,6Mbps down en 6 Mbps up. op wifi 54,3 Mbps down en 24,5 Mbps up. Aan mijn router beneden haal ik makkelijk 250 Mbps bedraad en op wifi 125 Mbps down en 24,5 Mbps up.

Je hebt de nieuwste versie al. Aangezien je bedraad en via wifi zo'n lage snelheid haalt zal de PLC verbinding vermoedelijk de bottleneck zijn die de maximale snelheid beperkt. Kun je de B adapter eens in een ander stopcontact proberen? Misschien een andere stroomgroep opzoeken die wel de wifi dekking geeft waar je hem nodig hebt en een betere PLC verbinding biedt.

In de bijgevoegde foto zijn mijn twee wifiboosters te zien. De linker (192.168.178.3) heeft de update gehad toen deze in het stopcontact zat naar versie:  ZG-w27.5c.p10.1c. De rechter (192.168.178.5) heeft de update gehad toen ik deze in een later stadium in het stopcontact heb gedaan naar versie: ZG-w27.5c.p9.4_02c .

...

Vooralsnog lijkt de stabiliteit van mijn netwerk niet beïnvloed.

Graag ontvang ik advies.

Mijn advies: if it ain't broke, don't fix it! Als je netwerk goed presteert zou ik er niets aan doen voorlopig.

Mijn wifibooster heeft software versie ZG-w26.9c.p9.4c
Ik begrijp dat er een nieuwere is. Wanneer en hoe worden automatische updates op dit apparaat uitgevoerd en kan ik ook handmatig de software updaten?

Reputatie 6
Badge +7

@giuseppeb 

Haal de booster even van de stroom af

Beste Jariel,

Dankje voor je reactie.

Ik kom er achter dat antwoorden nieuwe vragen oproepen.

De booster, is dat het kleine doosje aan het modem of de wifi-doos?
Ik heb beide overigens uit de wandcontactdoos gehaald en nog steeds geeft na weer inpluggen de web interface dezelfde softwareversie aan. Hoe kan ik een update forceren?

Reputatie 7

Hi @giuseppeb, ik heb je de vorige firmwareversie per mail toegestuurd. Na installatie daarvan hoop ik dat hij automatisch de laatste update kan installeren.

Badge

Ik heb mijn Comtrend Wifi Booster weer eens uit de mottenballenvloot gehaald.
Krijg ze alleen niet meer gepaired aan elkaar.
Vreemde is dat ik ook geen Ziggo brand zie als ik inlog op de 9072.
Gaat het pairen met de nieuwe FW wel weer werken ?

Reputatie 7

Hi @Robbert J., ik hoop dat een nieuwere firmwareversie je probleem oplost. Niet geschoten is altijd mis!

Hallo @Mark Ziggo, ik heb een paar maanden geleden een verzoek gedaan voor nieuwe firmware voor mijn wifibooster. Ik heb deze echter nog steeds niet in het bezit. Zou je deze mij toe kunnen sturen?

Reageer