Cncroese

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Update 25% sneller wifi, trager wifi sinds update

Sinds de '25% sneller wifi update' is mijn wifi slomer geworden en valt het wifi signaal steeds tussendoor uit. Dat het wifi signaal uitvalt en weer start gebeurt zowat elke 5 minuten. Door dat het signaal steeds uitvalt kan ik bijvoorbeeld lastig een livestream kijken. Een online spel spelen gaat helemaal niet meer. Ik ben extreem ontevreden over deze update.
4 Reacties 4
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ziggo heeft de internetsnelheden van de abonnementen verhoogd.
Daar wordt de downloadsnelheid van een Wireless verbinding in je huis niet hoger van als hij al lager was dan die van internetsnelheid die je had voor de verhoging.
Het gaat dus niet over een verhoging van je Wifi snelheid met 25%.

.Om zeker te weten dat de snelheidsverhoging goed is aangekomen, moet je meten
met een systeem dat rechtstereeks met een UTP kabel is aangesloten op je Ziggo Modem/Router. Gebruik deze test:
http://www.dslreports.com/speedtest
Wat is de uitkomst en wat de nieuwe snelheid van abo?
Welke Modem/Router gebruik je voor je Internetverbinding?

Omdat je Wifi wel erg raar doet, is het verstandig je Modem/Router een Power Cycle te geven (spanning er 30 sec vanaf).

Mocht dat niet helpen dan is een Factory Reset een laatste redmiddel.
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/hoe-zet-ik-mijn-modem-terug-naar-de-fabrieksinstel...
Let op: instellingen gaan verloren. Het kan handig zijn de instellingen eerst een Save te geven voor een Restore na de Reset.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
En slechte wifi kan veel oorzaken hebben, kijk bv. eens hier.
https://computertotaal.nl/artikelen/internet-thuis/overal-wifi-25-tips-voor-je-draadloze-netwerk/
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes
Eigenlijk ben ik wel benieuwd waar deze tekst vandaan komt 😉
Want zoals Hanh al zegt, het is 25% internetsnelheid verhoging (volgens mij was het 25%, hang me er niet aan op als het meer of minder is). En dat behaal je alleen, bij de meeste devices, via je computer of laptop (met UTP kabel). Via Wifi is het maar net of je devices dit aan kunnen.

Sluit me dan helemaal aan bij het verhaal van Hanh 🙂
Cncroese
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat ik raar vind is dat ik nooit problemen heb gehad met m'n wifi thuis (op een paar lokale storing na). En nu na de 'upgrade' is mijn internet thuis slecht. De snelheid is naar mijn idee niet sneller geworden maar dat maakt mij niet uit. Wat mij wel uitmaakt is dat de verbinding regelmatig weg valt. Hierdoor kan ik nauwelijks online spellen spelen en soms helemaal niet.


Ik heb een speedtest gedaan en ook de router een hard reset gegeven. Het probleem lost zich echter ondanks deze maatregelen niet op. Wat mij opviel toen ik een internet test heb gedaan via CMD, is dat het internet niet altijd helemaal uitvalt maar van een gemiddeld ping van 18 regelmatig uitschiet naar meer dan 500. Soms is dit maar een eenmalige piek. Maar vaak blijft de hoge ping hangen voor zo'n 5 minuten. En zo af en valt de verbinding helemaal weg. Ik zal nu een recent test resultaat laten zien.



Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=18ms TTL=55
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=25ms TTL=55
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=21ms TTL=55
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=16ms TTL=55
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=20ms TTL=55
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=18ms TTL=55
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=17ms TTL=55
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=46ms TTL=55
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=22ms TTL=55
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=23ms TTL=55
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=209ms TTL=55
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=17ms TTL=55

Uitgelicht topic