gjwas

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

unifi dream machine herkent internet niet van brigded modem

ik heb net een dream machine van unifi aangeschaft en bij installatie herkent deze niet het Internet signaal uit de briged modem

mijn huidige modem wel.

 

herkent iemand dit probleem?

hoe dit op te lossen?

 

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@gjwas

Bij wisseling van (eigen) routers (aangesloten op een in bridge gezet Ziggo-modem) dien je

1- Het Ziggo modem te laten herstarten. (Om te zorgen dat het achterliggende Ziggo-systeem een nieuw IP-adres toekent aan het MAC-adres van de nieuwe router.)

2- Dan pas de DreamMachine aan te sluiten. Zorg dan wel dat je vóór dat je dat doet de DreamMachine eerst geconfigureerd hebt dat de WAN op IP-adres verkrijgen via DHCP staat.
Dus het zal er wel op neer komen dat je de DM allereerst aansluit op een LAN poort op het oude modem als je voor het configureren internet-toegang nodig mocht hebben.

3- Daarna start je de eventuele switches opnieuw op en en achterliggende andere apparaten zodat deze ook het nieuwe netwerk ontdekken.

N.B.: Ik denk dat er wat spraakverwarring is ontstaan. Je schreef: “ mijn huidige modem wel” .

Ik denk dat je hier bedoelde: “mijn huidige (eigen) router”.

 

De voorbeeld Youtube-filmpjes die ik gezien heb over het configureren van een Dream Machine zijn Engelstalig. Als je daar belangstelling voor hebt wil ik de link wel voor je opzoeken.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @gjwas 

Welkom hier op de Community. Altijd jammer als het niet direct lukt met nieuwe apparatuur! Als ik het goed begrijpt herkent het apparaat de verbinding vanuit het modem niet? Je geeft aan, “mijn huidige modem wel”. Dat snap ik niet helemaal? Bedoel je de huidige router die je nu wilt vervangen met het nieuwe apparaat?

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@gjwas

Bij wisseling van (eigen) routers (aangesloten op een in bridge gezet Ziggo-modem) dien je

1- Het Ziggo modem te laten herstarten. (Om te zorgen dat het achterliggende Ziggo-systeem een nieuw IP-adres toekent aan het MAC-adres van de nieuwe router.)

2- Dan pas de DreamMachine aan te sluiten. Zorg dan wel dat je vóór dat je dat doet de DreamMachine eerst geconfigureerd hebt dat de WAN op IP-adres verkrijgen via DHCP staat.
Dus het zal er wel op neer komen dat je de DM allereerst aansluit op een LAN poort op het oude modem als je voor het configureren internet-toegang nodig mocht hebben.

3- Daarna start je de eventuele switches opnieuw op en en achterliggende andere apparaten zodat deze ook het nieuwe netwerk ontdekken.

N.B.: Ik denk dat er wat spraakverwarring is ontstaan. Je schreef: “ mijn huidige modem wel” .

Ik denk dat je hier bedoelde: “mijn huidige (eigen) router”.

 

De voorbeeld Youtube-filmpjes die ik gezien heb over het configureren van een Dream Machine zijn Engelstalig. Als je daar belangstelling voor hebt wil ik de link wel voor je opzoeken.

gjwas
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

dank voor de info.

het is inmiddels gelukt, dream machine gereset en met schone installatie begonnen.

inmiddels draait deze tot volle tevredenheid

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@gjwas 

Goed te vernemen dat alles nu werkt.

Uitgelicht topic