Vraag

Uitvallende Internetverbinding van tijd tot tijd Connectbox


Mijn Internetverbinding valt vaak uit. Hier heb ik al eerder melding van gemaakt, maar...kan het zijn dat die is verwijderd? Ik kan het namelijk niet terug vinden. Ik heb de downstream en upstreamwaarden hieronder gezet.

Trouwens, in de afbeeldingen hieronder staan gaan T-3 Timeouts en dergelijke, maar hier heb ik al hogere waarden zien staan. Zelfs in de honderden of duizenden.

Kan ik hier iets aan doen? Zo ja, wat dan? Zo nee, hoe kan ik een monteur aanvragen?

Alvast bedankt.

Groeten,

Bert


14 Reacties

Reputatie 6
Badge +14
Hierbij kan @Be rt of @Dave- je waarschijnlijk verder bij helpen.
Reputatie 7
Badge +24
Deze laat ik aan @Be rt over hij heeft een betere kijk op de waardes van het modem dan ik en naar aanleiding van de waardes kan hij betere diagnose geven en vertellen wat je beste kan doen.

Hij komt vanzelf dit topic in, zijn naam is getagd
Reputatie 7
Badge +35
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Reputatie 1
Ik heb sinds 9:00 uur geen tv en internet
Reputatie 6
Badge +14
@bendenvug Je kunt hiervoor een apart topic aanmaken. Ook kun je de storingchecker gebruiken. https://www.ziggo.nl/klantenservice/storingen/
Reputatie 1
Ik wordt om 16 uur terug gebeld,
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Ik betwijfel dat hier iets uit af te lezen valt, maar bij deze!
Reputatie 7
Badge +35
Ik zie hier niet de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt.
Dit is meestal een groene kabel aan een witte doos die aan de wand bevestigd is met mogelijk een splitter erop of een versterker in de directe omgeving.

Deze zit meestal in de meterkast of ergens in de wining.
ergens in de wining
Bert maakte een tikfoutje, dat ik wel leuk vond. Dacht n.l. even dat het Engelse woord wining, wijnkelder zou kunnen betekenen. Is niet zo.😉

Moest natuurlijk woning zijn.
Hoe dan ook. In oude huizen, zoals het mijne, zit het AOP (Abonnee Overname Punt) vaak in de voorkamer aan de gevelkant ipv in de meterkast.
Maar je komt soms erg rare plekken tegen. Ook in de nieuwbouw, waar iemand wat slordig te werk is gegaan. Groene Ziggo kabel eindigt in kruipruimte b.v.
Dat kan nog een aardige zoektocht zijn. Is gelukkig zelden nodig.
Reputatie 7
Badge +35
I/O zit zo dicht bij elkaar in de ICT wereld, dat het wel eens fout gaat @hanh ☺
Ik zie hier niet de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt.
Dit is meestal een groene kabel aan een witte doos die aan de wand bevestigd is met mogelijk een splitter erop of een versterker in de directe omgeving.

Deze zit meestal in de meterkast of ergens in de wining.

Die groene kabel komt in dezelfde kast binnen. Hier is een foto waarin het te zien is. Hopelijk zegt dit genoeg.


Ik heb ook een foto van een misschien meer informatieve Upstream tabblad van de Connect Box.

Reputatie 7
Badge +35
Is deze groene kabel de eerste die je huis binnenkomt?

Ik snap nog niet helemaal hoe één en ander aangesloten is.

Er komt 1 kabel uit de AOP, waar gaat die naar toe? en hoe split die naar de Mediabox XL en het modem?
Die gaat naar een apparaat waar onder andere op staat:

TELESTE
OV-8420
kabel keur
4-way amplifier

Toen ik daar een foto van wilde maken, viel mij op dat de bovenkant van dat kastje er los op lag.
Reputatie 7
Badge +35
OK, dan vermoed ik dat het daar fout gaat.

Het modem kan vreemde dingen gaan doen op den duur als hij achter een versterker zit, zeker als de eerste aansluiting niet exact 0 dB is.

De huidige standaard wijze van aansluiten om deze reden is: AOP -> POA-01 splitter -> één uitgang naar je modem en één uitgang naar je versterker.

Neem contact op met Ziggo en vraag om een splitter en een kabel voor je modem.
Laat SVP weten hoe het verder gaat?
Wij zijn altijd nieuwsgierig hoe zaken opgelost worden.☺

Reageer