LesliePietens

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Uitval internet - meerdere malen dagelijks

Beste,

ik heb sinds februari in deze woning ziggo internet.

ik heb het pakket internet max, helaas ervaar ik sinds een paar maand uitval.
Eerst had ik een plume mesh systeem als router en het modem in bridge modus. (Maanden lang goed gewerkt). Toen in overleg met de klantenservice het modem in router modes gezet zodat we konden zien of het aan mijn eigen router lag. Helaas bleef het probleem zich voordoen. In overleg met klantenservice een nieuwe modem opgestuurd gekregen. Dit keer geen Arris maar een Compal.
Nu is het AOP vervangen en de POA ook.

Het signaal gemeten op het AOP;

122mhz-6.0DB
498mhz-7.7 DB
810mhz-5.6DB.

Nu met mijn nieuwe modem online krijg ik direct dit:

Is dit normaal? Hij is net 15 minuten in fabriek instellingen.

Kan dit mijn storingen elke keer veroorzaken?

Groet,
Leslie

Edit:

De post RS error van de downstream kanalen zijn dus aanzienlijk verergerd binnen een half uur:

13 Reacties 13
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Leslie,

Kun je ook een screenshot posten van de andere gegevens die staan op het tabblad Downstream? En maak dan ook screenshots van de upstream en netwerkhistorie.

Groet,
Evert
LesliePietens
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
De signaalwaardes zien er goed uit.
Valt zowel internet via wifi weg als bekabeld internet?
LesliePietens
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja dat klopt, zowel bekabeld als op het draadloze netwerk.

Het hele modem valt weg en is niet meer benaderbaar, rode telefoon lampje knippert en pas minuten later doet hij het dan weer.

Overigens gaat de uptime niet overnieuw dus ik denk puur een signaal probleem?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Zou inderdaad kunnen. Hopelijk kan een Ziggo moderator het één en ander zien, zij kunnen veel zien en doen in de systemen 🙂

Ze komen vanzelf langs in elk topic, kan een aantal werkdagen (1 a 2) duren.
LesliePietens
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Hier even een update van een dag later,

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Dit gaat niet goed. Als ik het zo zie, lijkt me het beste dat er een monteur komt die een lijnmeting gaat doen.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi LesliePietens, welkom hier!

Top dat je al deze informatie met ons hier op de Community hebt gedeeld. Evert is al goed bezig geweest om je op weg te helpen zodat er tot een oplossing gekomen kan worden. Uitvallend internet is natuurlijk ontzettend irritant en daar moet wat aan gedaan worden.
Ik zie dat je contact hebt opgenomen en dat er een monteur is ingepland op 24-8. Geef je ons daarna weer een update? We zijn natuurlijk benieuwd naar de afloop 🙂
LesliePietens
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi!

De monteur is hier geweest maar heeft helaas niks kunnen vinden,
Het zit hem niet in de bekabeling van huis naar de EV of in de EV had hij geconstateerd.
Alle signalen zijn goed, er is geen koppeling.
De post error en T3 blijven wel komen en van de week had ik maar 1 upstream kanaal.


Waarschijnlijk zit het probleem verder dus, weet iemand hoe dit opgepakt moet worden verder zodat het verder onderzocht kan worden?
Het begint wel een beetje vervelend te worden dat het elke keer niet werkt..

Groet,
Leslie
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Leslie,

Jammer dat het nog steeds niet opgelost is!
Hopelijk kan Michael Ziggo een monteur inplannen die het netwerk verder in gaat 🙂
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
Hardop denken: ik zie een wit kapje op je splitter.
Nu wil het geval dat als het kapje eerder op de splitter is gedaan dan de splitter in het AOP = Abonnee Overname Punt is geplaatst, dat kan splitter niet diep genoeg in het AOP gaan.

Kun je het witte kapje eraf halen en de splitter zo ver mogelijk in het AOP duwen?

Ik heb hier thuis alle witte kapjes weggegooid en bij de buren een paar weken geleden ook problemen opgelost door 2 witte kapjes eraf te halen.

Hoop dat het voor jou ook helpt.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi LesliePietens,

Ik zie dat je contact hebt opgenomen en dat er vandaag een monteur is geweest. Hoe is het afgelopen?
LesliePietens
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hee hoi!

Be rt sorry ik heb het niet gelezen! We hebben meerdere POA’s geprobeerd! Bedankt voor het meedenken.

Michael Ziggo

Ja klopt! Vandaag is er iemand langs geweest van ziggo en die heeft helaas het ware probleem niet kunnen vinden, hij heeft de hele lijn door gemeten en niets kunnen vinden.

Ik ben gevraagd om mee te doen voor een beta software op mijn modem en daar hoor ik volgende week meer over!

Ik ben blij dat het wel serieus genomen word!

groet
leslie

Uitgelicht topic