dolfg

Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Uitval 5Ghz WiFi verbinding

Hoi,

Sinds afgelopen weekend spontaan en regelmatig uitval van de 5Ghz verbinding van mij Compal Connect Box. 2.4 werk wel redelijk normaal, maar daar zit sowieso vaker storing op ivm veel modems in de buurt dat ik standaard de 5G verbinding gebruik.
Uitval vindt zowel plaats op de laptop met Windows 10 en diverse modellen
IPhones van 6s tot iPhoneX dus het ligt mijns inziens niet aan de apparatuur.
Ontvangst vermindert tot het signaal verdwenen is en soms sputterend weer terugkomt. Het ziet er iig instabiel uit. Na plaatsing van het modem 3/4 jaar geleden nog nooit gedoe met de 5Ghz verbinding gehad.
Volgens de info op de connectbox is er niks aan de hand en werkt alles naar behoren. Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Welk kanaal heeft u ingesteld of laat u dat automatisch kiezen? In het laatste geval, zet de kanaalkeuze vast op kanaal 36, 40, 44 of 48. Zie https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/wifi-5-0-ghz-wel-verbinding-geen-internet-22861

Bekijk in context

7 Reacties 7
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Welk kanaal heeft u ingesteld of laat u dat automatisch kiezen? In het laatste geval, zet de kanaalkeuze vast op kanaal 36, 40, 44 of 48. Zie https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/wifi-5-0-ghz-wel-verbinding-geen-internet-22861
dolfg
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik was even hoopvol dat een switch naar fixed kanaal 44 zou helpen maar helaas...
De storingen blijven regelmatig tegugkeren. Ze gaan ook abrupt, ineens download een pagina niet meer, dan stap ik weer over naar 2.4 maar ja het gaat mij om die 5 GHz. Wat nu?
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Kunt u de down- en upstream waardes hier eens laten zien? Een van de andere kanalen ook geprobeerd?
dolfg
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nu kanaal 40, zelfde verhaal..
Signaalsterkte blijft goed, pagina openen stopt abrupt.
Is dit wat je bedoelt met de down en upstreamwaardes?

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
De waardes in uw modem zijn normaal, de verbinding lijkt dus in orde. Misschien kan de helpdesk meer zien.
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Hoi dolfg,

Ik zie dat er vanuit je contact met de helpdesk er een nieuw modem voor je is aangevraagd. Laat je weten of daarmee alles weer op rolletjes loopt?

Groet,
Thijs
Petert87

Level 6
  • 121Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes
Hallo,

Ik heb sinds deze week de boel aangesloten. Wat ik merk is dat mijn Techicolor modem heel snel over schakelt naar 2,4Ghz. Hier pak ik een snelheid van ongeveer 80Mbs. Wanneer ik op de 5Ghz zit pak ik de maximale 200Mbs, zelfs op de bovenverdieping. En dat terwijl er een betonnen plafond tussen zit.

Ik heb nu, na contact met de chat, de 5Ghz een andere naam gegeven, Wifi naam met toevoeging "-5G". Het werkt nu perfect en blijf nu gewoon altijd op de 5Ghz zitten.

Uitgelicht topic