Sinds zondagochtend heb ik geen wifi en een klapperende internetverbinding. 1 of 2 internetpagina's openen lukt soms, maar dan ben ik weer offline. Tv doet het gewoon. Ik heb alleen een horizonbox als modem. Mijn aansluiting is glas tot in de woning en een omvormer naar koper in de meterkast
Gebeld met ziggo en donderdag kan er pas een monteur komen.
Nu zijn er gisteren en vandaag twee monteurs geweest van CAI Bleiswijk en zij geven aan dat het Uitsturingsniveau van mijn modem te hoog is waardoor de problemen ontstaan. Een collega van deze monteur heeft waargenomen dat alle modems in de wijk te hoog uitsturen waarvan mijn modem het hoogste is (YAY)
Tot aan de wijkcentrale van CAI heeft de monteur geen problemen geconstateerd en geeft aan dat Ziggo dit op moet lossen.
Na het bezoek van de CAI monteur vandaag heb ik gebeld met Ziggo en nu kan er de 31e pas een netwerkmonteur worden ingepland.
Ik vind, wanneer het een probleem is waar de hele wijk last van (kan) hebben, dit toch sneller opgepakt moet worden.
Dat is uiteindelijk mijn vraag. Vinden jullie ook dat er in dit geval sneller actie ondernomen zou moeten worden omdat het niet een individueel probleem is maar een potentieel breder issue?
Gisteren heb ik nog wel een apart modem gevraagd omdat ik denk dat deze wellicht wat minder gevoelig is dan de horizonbox
Ik vind het ongehoorde termijnen voor reparatie en overweeg nu over te stappen naar glasvezel van XS4ALL.
Ben ik te gefrustreerd of zijn jullie het met me eens?
Groeten Bleis.