1
Vraag
2
Reacties
Kevinmastah

Level 9
  • 321Posts
  • 5Oplossingen
  • 104Likes

ubee ubc1318zg modem zonder wifi

Vandaag ziggo monteur over de vloer gehad.
AOP vervangen voor docsis 3.1 modem.

Alles verliep soepel, beeld is goed en internet snelheid stabiel.

Enige wat me nu opvalt is een blauw lampje bij de US. UpStream.
mogelijk haal ik de upload snelheid niet.
deze is 50 Mbit/s.
deze haal ik dus wel. Vanwaar dan het blauw lampje op het modem?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Kevinmastah
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 5Oplossingen
  • 104Likes
Er zat een handleiding bij.
mogelijk is er iets mis met upload snelheid die niet gehaald word.
Maar die word dus wel gehaald.

Coax is gecheckt en modem is al herstart.
blauw lampje bij US blijft

Bekijk in context

17 Reacties 17
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Zie dat dit een mooi modem is. Misschien even hier kijken https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/zonder-wifi/ubee-ubc1318zg/ in deze pagina voor duidelijkheid.

Zit er geen handleiding en beschrijving bij.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Heeft u de aanbevolen actie: "Controleer je coax- kabel en herstart je modem." al ondernomen?
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Kijk even in de systeempagina’s van het modem wat de up en downstream waarden zijn.
Kevinmastah
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 5Oplossingen
  • 104Likes
Er zat een handleiding bij.
mogelijk is er iets mis met upload snelheid die niet gehaald word.
Maar die word dus wel gehaald.

Coax is gecheckt en modem is al herstart.
blauw lampje bij US blijft
Darkje

Level 11
  • 534Posts
  • 12Oplossingen
  • 92Likes
Kevinmastah Hier is het lampje ook blauw, en nu? Is dit een probleem? Ik had hem ook liever een andere kleur. Maar ubee koos voor blauw. Groen had pas naar geweest :-).

En nog ff gegoogled ook voor je...

http://www.ubeeinteractive.com/support/consumers/faq/what-do-blue-green-and-orange-led-lights-indicate
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Darkje Kevinmastah
Ha. Een vraagje: hoe komen jullie aan de Ubee ubc1318zg?
Hebben jullie een Zakelijk abo?

Toen dit kastje vorig jaar op de Ziggo Site in beeld kwam, wilde ik het meteen hebben.
Mijn Technicolor 7210 doet het nog prima, maar die loopt ook al een tijdje mee. Met een Connectbox moet je bij mij niet aankomen. Dat is rommel.
Het bericht was toen: alleen voor Zakelijke klanten.
Als ie nu ook wordt uitgedeeld bij Consumenten abo's moet ik er maar eens achterheen gaan.
Darkje

Level 11
  • 534Posts
  • 12Oplossingen
  • 92Likes
hanh dat ding is ooit is neer gezet door een monteur geloof ik. Die had niks anders. Maar die 7210 is toch prima? Die had ik hiervoor. Nu gaan al die modems direct on bridge bij mij.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Darkje
Duidelijk. Wel opmerkelijk. Mijn uitstekende Technicolor heb ik niet in Bridge.
Dat komt omdat ik er experimentele IPv6 Dual Stack Firmware op draai.
Als ik 'm in Bridge zou zetten dan ben ik IPv6 kwijt.
Ik zou die Ubee wel willen hebben, maar als ie geen IPv6 kan leveren, dan zou ik nog eens moeten nadenken of ik vervanging van de Technicolor door die mi erg mooie Ubee wel zou willen.
Darkje

Level 11
  • 534Posts
  • 12Oplossingen
  • 92Likes
hanh die keuze hebben we niet he. Je krijgt wat je krijgt. Overigens hij niet beter of slechter dan de 7210. En nee ik heb geen ipv6.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Darkje wrote:
Kevinmastah. Groen had pas naar geweest :-).


Volgens mij brandt groen alleen bij Docsis 3.1 omdat die andere techniek gebruikt.
Darkje

Level 11
  • 534Posts
  • 12Oplossingen
  • 92Likes
Nick999 je zou op de link kunnen klikken. Dan weet je waarom groen pas naar had geweest. Dan is het net alsof ik het niet voor niks gegoogled heb.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Darkje Ik heb geklikt. Maar als je ook even gegoogled had bij docsis 3.1 zou je zien dat daar gebruik wordt gemaakt van subcarriers ipv channels en dat er dus niet meer sprake is van bonding.
Ook de Docsis 3.1 specs reppen niet meer over aantal kanalen zoals de oudere versies (zie onder) :

Dus voor zover ik begrijp is oranje/blauw meer om aan te geven dat het modem in de oude docsis mode draait.

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Darkje wrote:
hanh die keuze hebben we niet he. Je krijgt wat je krijgt. Overigens hij niet beter of slechter dan de 7210. En nee ik heb geen ipv6.


Raar beleid. Er is toch helemaal geen tekort aan IPv6-IP-adressen en het modem is er wel geschikt voor.
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
Raar dat dat modem nu dus kennelijk toch gewoon op particuliere aansluitingen werkt. Ziggo zegt telkens dat dat niet kan. Anders had hij allang hier gestaan 😉
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
De docsis-techniek is voor een particulier niet anders dan zakelijk. Dus is het niet raar dat dit werkt. Het is meer een kwestie van beleid. Had dit modem ook wel willen hebben.
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
efok wrote:
De docsis-techniek is voor een particulier niet anders dan zakelijk. Dus is het niet raar dat dit werkt. Het is meer een kwestie van beleid. Had dit modem ook wel willen hebben.


Gisteren nog een poging gedaan en kreeg terug ‘We gebruiken de Connectbox en gaan daar mee verder.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
King006 wrote:

efok wrote:
De docsis-techniek is voor een particulier niet anders dan zakelijk. Dus is het niet raar dat dit werkt. Het is meer een kwestie van beleid. Had dit modem ook wel willen hebben.
Gisteren nog een poging gedaan en kreeg terug ‘We gebruiken de Connectbox en gaan daar mee verder.


Jammer, ik had liever gehoord: “om voorbereid te zijn op de toekomst (docsis3.1) gaan we dit modem ook aan particulieren uitleveren.” Moet toch domweg kunnen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic