btametal

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ubee EVW321B - Geen verbinding meer met een VPN server

Sinds een dag of twee kan ik geen verbinding meer maken met een IPVanish server m.b.v het programma IPVanish, zowel op Windows als op Android, na werkzaamheden van Ziggo "In de buurt" als mogelijke oorzaak. IPVanish heeft lange tijd prima gewerkt. Wie heeft een oplossing ??
Ziggo kon mij niet helpen en verwees naar de Community van Ziggo.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Inmiddels hebben we nog een oorzaak gevonden!

1- Zet de firewall in het modem op 'low'
2- Zet Wifispots uit (dit kan via Mijn Ziggo)

Blijkbaar zit er een fout in de nieuwe configuratie in combinatie met Wifispots waardoor VPN verbindingen problemen ervaren. Dit zal nu verder worden onderzocht om het lek boven water te krijgen en te dichten.

Intussen kan ik op verzoek jullie Wifispots uitschakelen, het modem zal daarbij ook resetten en daarna zal je VPN weer werken.
Carl66 Mom74 - Bij jullie heb ik Wifispots nu uitgeschakeld.

Bekijk in context

72 Reacties 72
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Welk modem heb je in gebruik en heeft deze ook IPv6 ingesteld?
btametal
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Modem is UBEE EVW321B en windows10 heeft IPv6 wel geactiveerd
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
mguzz heeft hier misschien een mogelijke oplossing voor, misschien kan hij je ook vertellen of IPv6 invloed heeft op IPVanish.

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/vpn-verbinding-lukt-niet-meer-25122/index1.html#post252149
btametal
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de reacties.Ga ze zo spoedig mogelijk uitproberen:slight_smile:
Willem Dreves

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Ik heb sinds afgelopen week vrijwel exact hetzelfde probleem!
Bij Ziggo kom je geen stap verder. "Plaats maar een bericht in het Ziggo Community Forum" is de enige reactie....
Overigens, in mijn Modem staat ook dat IPv6 staat geactiveerd. Als ik de verbinding zelf test (http://ipv6-test.com/) staat er dat IPv^ook ondersteund wordt.
Volgens de Klantenservice van Ziggo het ik gewoon een IPv4 internet-verbinding. Modem staat ook zo ingesteld.
Ik snap hier verder niks van, want ik ben geen expert. En met mij velen, denk ik ....

het enige wat ik weet is dat thuiswerken op het bedrijfsnetwerk voor geen meter lukt!
Verwijderd account
Niet van toepassing
Bij mij geeft http://ipv6-test.com/ ipv6 not supported en dat klopt ook want bij mij staat ie uit dus misschien is dat toch het probleem
Willem Dreves

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Volgens Ziggo staat mijn verbinding op IPv4, maar als ik de test toe, krijg ik dit resultaat:



Begrijp er verder niet veel van, want ik ben geen expert 🙂
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Je hebt wel degelijk een Ziggo IPv6 adres.

Of nog eens bellen of via de chat: komt na even wachten midden in beeld, als er genoeg medewerkers beschikbaar zijn: https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/contact/formulier

Anders moet een Ziggo moderator maar eens meekijken, zij komen eens in de paar werkdagen langs in ieder topic.
Willem Dreves

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Bert ...

Juist, dat dacht ik ook. Heb toch maar weer gebeld met Klantenservice van Ziggo.
Probleem schijnt toch de modem/router te zijn. Gelukkig was deze medewerker iets doortastender: Ik krijg volgende week een nieuwe modem thuisgestuurd 🙂
Ik hoop dat dan het probleem is opgelost.
Dank voor al je reacties.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Willem Dreves Top, laat SVP even weten hoe het verdere verloop en resultaat is?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hoi btametal en Willem,

Zo te zien heeft jullie Ubee EVW321B modem na een update ineens IPv6 geactiveerd terwijl in onze systemen staat dat jullie graag alleen een IPv4 adres willen (t.b.v. jullie VPN verbindingen). Naar Willem is al een nieuw modem onderweg, als die gearriveerd is kunnen we die in IPv4 modus zetten.
Maar btametal, voor jou is nog geen actie uitgezet zie ik. Ik zal eens kijken of ik met een trucje toch je modem weer op IPv4 kan krijgen!

Daarnaast zal ik natuurlijk informeren binnen het bedrijf hoe dit is ontstaan na deze update.
cmhenko

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb het zelfde probleem hoe is het nu op te lossen
cmhenko

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ze zeggen tegen mij dat ik een ip4 verbinding heb en dat de modem goed functioneert. ook ik heb de test gedaan en er staat net als bij willem ip6. bij mij konden ze alleen niet zien of ik een software update heb gehad. ik weet alleen dat het vrijdag 9 maart het nog deed en dat het niet aan mijn pc ligt.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
cmhenko wrote:
ik heb het zelfde probleem hoe is het nu op te lossen


Daar kom ik zo snel mogelijk op terug, zodra ik een oplossing heb. Om alle Ubee EVW321B modems die graag alleen IPv4 willen nu meteen om te ruilen lijkt me niet efficiënt, dus ik ben op zoek naar een oplossing zónder het modem om te hoeven ruilen.
cmhenko

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
graag met spoed want ik moet belangrijke dingen voor mijn werk klaarmaken en dat wil dus nu niet en ik kan niet zo even naar kantoor rijden.
RM69

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas ondervind ik na een firmware update modem vorig weekend hetzelfde probleem. Vrijdags kon ik nog VPN opbouwen, 's maandags niet meer. Collega's van mijn kunnen gewoon inloggen en vanuit een andere locatie ik ook gewoon. Aangezien ik regelmatig thuis werk zie ik dit graag opgelost ander rest mij niets anders dan een andere provider te zoeken...:-(
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
cmhenko, RM69, btametal - Er loopt nu een ticket voor dit probleem, maar ik durf nu nog niet te zeggen wanneer dit is opgelost.

Een tijdelijke 'oplossing' is om het modem in bridge te zetten, daarbij krijgt het modem sowieso een IPv4 profiel. Maar dan heb je wel een eigen router nodig om alles thuis online te krijgen (of je moet 1 PC/laptop op LAN1 aansluiten).
Ideaal is anders, maar daarmee kun je wel direct weer verbinding maken met je VPN.

Een nieuw modem stuur ik ook met alle plezier op naar degene die dat graag wil. Dat duurt een paar dagen voordat je die in huis hebt.
RM69

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
laat maar komen dat nieuwe modem!
Willem Dreves

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste mensen,

Vandaag heb ik een nieuw modem van Ziggo ontvangen en uiteraard meteen geïnstalleerd.
Problemen met thuiswerken zijn opgelost en ik kan zonder problemen weer inloggen op het bedrijfsnetwerk 🙂
Probleem was dus inderdaad dat de modem in IPv6 modus bleef staan. Deze modem ondersteunt IPv6 niet en alles werkt zoals ik wil 🙂

Uitgelicht topic