Trage verbinding met Azure server.


Ik ondervind, sinds zeker een week, een zeer trage verbinding met sommige servers. In dit geval Azure server gebruikt door firma Xamarin.

Bijvoorbeeld de volgende download link verloopt bij mij zeer traag (+/- 50 Kb/s):
https://xamarin.azureedge.net/installer/2017-01-10/XamarinInstaller.dmg

Hetzelfde probleem geldt voor andere downloads vanuit deze server. De meeste andere internet servers geven geen probleem, zoals Microsoft download site en fast.com (= max. 40 Mbit = mijn Ziggo abonnement).

Modem is gereset (fabrieksinstellingen) en regelmatig opnieuw opgestart (na steeds wachttijd van +/- 15-30 seconden). Probleem speelt op alle devices (= Windows, macOS, iOS).

Via onderstaande link kan een PingPlotter analyse gedownload worden:
https://ln.sync.com/dl/1190216b0/x8pq3vgg-h68eteyr-uepahrqm-ig59xgnm

4 Reacties

Reputatie 4
Badge
marc_b67 schreef:


Bijvoorbeeld de volgende download link verloopt bij mij zeer traag (+/- 50 Kb/s):
https://xamarin.azureedge.net/installer/2017-01-10/XamarinInstaller.dmg



Die download schoot hier naar binnen terwijl ik met m'n ogen knipperde..
Heb je een ipv6 configuratie van Ziggo ?
level4 schreef:

marc_b67 schreef:


Bijvoorbeeld de volgende download link verloopt bij mij zeer traag (+/- 50 Kb/s):
https://xamarin.azureedge.net/installer/2017-01-10/XamarinInstaller.dmg



Die download schiet hier naar binnen terwijl ik met m'n ogen knipperde..
Heb je een ipv6 configuratie van Ziggo ?



Ja dat *was* bij mij ook altijd zo.

Geen idee of ik een ipv6 config heb. Het is een relatief nieuw Ziggo Connect modem, model CH7465LG-ZG met fabrieksinstellingen.

NB: Geen eigen router(s). Rechtstreekse connectie dus met modem.
Reputatie 4
Badge
doe eens een netwerkdiagnose in de connectbox. Die geeft aan of je ipv6 hebt of niet.
Daarnaast, is de ziggo speedtest wel goed kwa snelheid ?
Ik weet niet wat er gewijzigd is, maar vandaag is het probleem verdwenen.

Reageer

    Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics