Vraag

Trage verbinding en wegvallende wifi

  • 3 november 2020
  • 35 reacties
  • 414 keer bekeken

als ik een speed test doe haal ik soms 30 mb en soms maar 12 mb

Heb abonnement aangepast naar 250 mb, maar merk geen verschil

zie ook de volgende melding in mijn router van ziggo

MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:22:05:0c:a2:50;CMTS-MAC=d4:ad:71:0c:79:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

wat te doen !!!

 


35 Reacties

Badge +1

Hallo Thema65,

 

Dat ziet er inderdaad niet al te lekker uit. Ik heb wel eens sneller gezien. Kun je aangeven hoe je deze test doet, bekabeld of via wifi. Alleen met de kabel is het betrouwbaar te bepalen of het probleem bij Ziggo ligt, of aan bijvoorbeeld wifi vervuiling.

Aanvullend de vraag of je de modem signaal waardes zou kunnen posten.
 

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212 

Reputatie 7
Badge +13

Zou je wat foto's kunnen maken van je aop (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

(Bijvoorbeeld Splitter, Kabels, Modem, Signaal versterker)

Zit vaak in de meterkast

 

Om je signaal te kunnen beoordelen:

Kun je de up- en downstream waarden en netwerkhistorie van je modem hier posten?

 

 Instructies:

 https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem-29212 

heb dit wireless en bekabeld getest

 

 

 

upstream

 

 

Reputatie 7
Badge +13

Je mist 1 upstream kanaal.

Het is verstandig als een moderator een blik op je signaal werpt.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, binnen 1-3 dagen langskomen in ieder topic.

Zij hebben Ziggo achter hun naam staan.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Reputatie 5

Hey @Thema65,

Hartelijk welkom op de Ziggo Community! 

De snelheid van jouw verbinding laat nogal te wensen over, zeg. Dit is @pita4z1gg0 en @Tom. ook opgevallen. Tof dat zij direct in actie zijn gekomen en samen met jou naar de oplossing zoeken. Top ook dat je de logs vanuit het modem al even gedeeld hebt. Op basis daarvan heb ik een meting uitgevoerd voor wat betreft jouw signaal. Daar lijkt iets niet helemaal in orde. Verder heb ik ook gekeken naar het signaal bij jou in de wijk en daar zie ik eigenlijk geen afwijkingen. 

Daarom ben ik extra nieuwsgierig naar hoe je modem in verbinding staat met de Ziggo hoofdaansluiting. Wil je hier wat foto's van maken en deze hier met ons delen? Op die manier krijgen we met zijn allen een nog beter beeld van de situatie. Gezamenlijk komen we er dan vast uit, zodat jij weer een snellere verbinding krijgt. 

bij deze de gevraagde foto's

hoop dat we hier mee verder komen

Reputatie 7
Badge +13

Dit is aan vervanging toe:

Hoofdaansluiting (Daar oordeelt een moderator over)

ETU-01 splitter.

De connectors op de 2 groene kabels.

De modem kabel en de kabel die van de hoofdaansluiting naar de ETU splitter loopt zijn ook aan vervanging toe.

 

Conclusie:

Alles is aan vervanging toe/niet hedendaags behalve de POA-01-UPC splitter en het modem.

 

Er komt dit weekend/na het weekend een moderator langs in dit topic om je materialen op te sturen of een monteursafspraak met je in te plannen.

Reputatie 7
Badge +13

Ik heb wat modem tips:

Haal je modem 1 minuut van stroom.

Binnen 10 minuten word het 5ghz netwerk zichtbaar.

Verbind alle 5ghz geschikte apparaten met het 5ghz netwerk.

Beste Tom

Heb de instellingen in de router aangepast maar dit geeft geen resultaat

Reputatie 7
Badge +13

Oké duidelijk.

Ik verwacht dat morgen een moderator langskomt.

Reputatie 5

Thnx voor de foto's, @Thema65

@Tom. heeft de situatie al onder de loep genomen. Zijn conclusie is juist, het één en ander is aan vervanging toe. Het lijkt mij dan ook wijs om een afspraak met een monteur in te plannen. Wil je hier een drietal data vermelden, waarop je een monteur kunt ontvangen. Geef bij je voorkeursdata ook aan, of je een ochtend (tussen 08.00 - 13.00 uur) of een middagafspraak (tussen 12.00 - 18.00 uur) wilt. 

Laat het hier maar weten, dan plan ik de afspraak voor je in.

Beste Gerrit

 

Wat moet er dan vervangen worden en wat zijn de kosten hiervan

vrijdag 13-11 kan er de gehele dag een afspraak gemaakt worden

@Thema65 Is er al een afspraak gepland?

Beste Gerrit

Wat moet er dan vervangen worden en wat zijn de kosten hiervan

Alles moet vervangen worden, de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt en de Essent splitter en zo nodig de eerste kort kabels zijn voor kosten van Ziggo.

En deze 2 stekkers moeten vervangen worden door Ziggo geschikt afgeschermde stekkers, hier kan de kostprijs voor gerekend worden met een kwartier tijd, maar je kunt dat ook alvast zelf doen, als je dit zelf kan.

 

Badge +1

@Be rt Het gaat om de groene kabel, naar mijn weten de kabel van Ziggo.

Dit lijkt op een oude reignet-link zoals ik die vroeger veel tegen kwam in Limburg bij essent/@home. De kabel is dan vaak ook nodig / gebruikt voor de buren boven / links of rechts.

Zeker geen aanpassing die de klant zou mogen doen. Hoe het zo gekomen is maakt hiervoor niet veel uit. Ooit in een ver verleden in elk geval door iemand aan gewerkt gezien de stekkers op de groene kabel.

@pita4zg Het enige waar de klant niet aan zou mogen komen is deze, zijnde het AOP.

 

De rest aan groene kabels kan ook van @Thema65 zelf zijn die groene kabels heeft gebruikt voor de coax verbindingen in zijn huis, maar dat kan @Thema65 duidelijk maken.

Reputatie 7
Badge +13

Zijn genoeg mensen die groene kabels voor de binneninstalatie gebruiken.

Zie het vaak genoeg op de community voorbij komen🙂

@Thema65 Is er al een afspraak gepland?

Beste Gerrit

Wat moet er dan vervangen worden en wat zijn de kosten hiervan

Alles moet vervangen worden, de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt en de Essent splitter en zo nodig de eerste kort kabels zijn voor kosten van Ziggo.

En deze 2 stekkers moeten vervangen worden door Ziggo geschikt afgeschermde stekkers, hier kan de kostprijs voor gerekend worden met een kwartier tijd, maar je kunt dat ook alvast zelf doen, als je dit zelf kan.

 

er is nog geen afspraak gemaakt

@Thema65 Ik leg het bij een Ziggo moderator op zijn ontbijtbordje.

Morgen komt er iemand langs.

Badge +1

@Be rt Ik had het idee dat wat jij als AOP aanduid achter de versterker aangesloten was. Vandaar mijn opmerking.

@Tom. Goed om te weten dat er binnen huis bij klanten toch ook groene kabel wordt gebruikt die niet eigendom is van Ziggo. Ik ben het zelf nog niet tegengekomen anders dan in het zuiden van het land in rijgnetten met 1 kabel per 2 woonhuizen in een blok. Ik ben benieuwd wat hier het resultaat wordt.

Volgens mij bepaalt de monteur die voor het AOP deel komt wat Ziggo domein is, en wat van dat deel een opknapbeurt nodig heeft. De rest wat overblijft valt inderdaad onder verantwoording van de klant zelf.

In de tijd dat ik via centric/UPC op pad ging. Mochten wij een minuut of tien besteden aan informeren, en als het snel en eenvoudig kon, mochten we dit tegen een meerprijs meteen doen voor de klant. Geen idee hoe dat vandaag de dag zit. De werkwijze is sinds die tijd veel veranderd.Is dat nog een optie vandaag de dag? Wie weet kan het @Thema65 ten goede komen.

Ook voor de meelezers:

@pita4zg Tot en met het AOP = Abonnee Overname Punt = eerste plaats waar Ziggo het huis binnenkomt met de eerste splitter en korte kabels is voor Ziggo en de rest is voor de klant.
(Ook wel SOP genoemd = Signaal Overname Punt)

https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/monteur/monteur-kiezen#/ik-wil-hulp-met-een-storing/storingsmonteur/verder/

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/monteur/monteur-kiezen#/ik-wil-hulp-met-een-storing/storingsmonteur/verder/verder-naar-kostenoverzicht/

Extra klusjes
Als de monteur er toch is… helpt hij of zij graag met andere klussen. Denk aan je tweede televisie of het trekken van kabels naar de slaapkamer. Voor die werkzaamheden betaal je € 15,- per kwartier en de kosten van het materiaal.

 

Ziggo verkoopt ook materialen online als kabels en versterker tegen kostprijs aan klanten: 

https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur

Hi @Thema65,

Het lijkt me inderdaad verstandig dat we hier een monteursafspraak voor maken. @Be rt zet al heel goed op een rij wat de mogelijkheden zijn en de eventueel bijkomende kosten. Het is een opvallende situatie met diverse groene kabels. 

De monteur ter plaatse zal in ieder geval veel vervangen, en uiteraard het probleem oplossen, maar het is inderdaad mogelijk dat hier kosten achterweg komen. Dit kunnen we altijd naderhand ook nog even bespreken.

Als je daarmee akkoord bent, plan ik graag een monteur voor je in voor volgende week.

Alex

zou het vandaag niet meer kunnen . en anders aankomende dinsdag 

Mij gaat het om een goede internet verbinding te hebben.

De groene kabels zijn voor de TV dus lijkt me hier helemaal los van te staan.

Dit probleem loopt al veel langer en nu door het thuiswerken is het echt naar voren gekomen.

Verwacht dan ook dat Ziggo dit oplost 

Reageer