Vraag

Traag Internet Xbox - Dubbele NAT?

• 5 oktober 2019
  • 35 Reacties
  • 1287x Bekeken

Toon eerste bericht

35 Reacties

Ja, Mark. Duidelijk een denkfoutje van mij.

@Mark Ziggo 

Top! Heb idd de draytek voor me.

alleen er staat niet op hoe ik er op in kan loggen? Jij een idee hoe ik er in kan komen?

Reputatie 7
Badge +26

Misschien op deze manier?

https://www.draytek.com/support/knowledge-base/5680

De Draytek geeft Ip adressen uit aan systemen in het netwerk mbv een DHCP Server.
Daar zit een Gateway Address bij. Standaard is dat 192.168.1.1.. Dat adres gebruik je om in te loggen. Zie de info in de link van Steef.

Mocht dat niet lukken, dan is het subNet van de Draytek anders ingesteld.
Op de XBOX kun je het Ip adres zien dat de XBOX kreeg. Dat is dan bv 192.168.178.x.
In dat geval gebruik je 192.168.178.1 om in te loggen op de Draytek..

@hanh @Mark Ziggo @Steefb 

heren,

ik heb het gevoel dat ik er bijna ben!!

heb gisteren alleen de hele dag gezeten maar het lukt me niet in te loggen in de Draytek.. internetkabel in het wan poortje gedaan en in mn laptop alleen de standaard 192.168.1.1 krijg ik niks te zien. Ingelogt op mijn xbox krijg ik een ander ip adres te zien en vervolgens die ingevoerd maar ik krijg geen inlogscherm voor de draytek.

ik heb wel gezien dat de draytek verbonden is met nog een paar andere apparaten zoals een grote netgear switch en een fritzbox.

maar ik neem aan dat de draytek het hoofdmodem is? Omdat @markziggo dat ook zei.

ik heb het gevoel dat ik echt dichtbij ben want moet alleen in het hoofdmodem komen om upnp aan te zetten.

maar kom er niet in.. 

nog tips iemand? of kan ziggo me van binnenuit helpen..?

Reputatie 7
Badge +17

De Draytek is een router met port based tagged VLAN. Dus als dat ding van het bedrijf is, dan hebben ze hem ongetwijfeld zo ingesteld dat je er niet in kunt. 

De Draytek is een router met port based tagged VLAN. Dus als dat ding van het bedrijf is, dan hebben ze hem ongetwijfeld zo ingesteld dat je er niet in kunt. 

Dat zou je wel denken, maar TS heeft ook al in de Technicolor kunnen kijken. Als het mijn bedrijf was kon dat ook niet. Ik vraag me eigenlijk wel af hoe dit hier in elkaar gezet is. Het lijkt erop dat @FabianJ de inlogcredentials gewoon heeft gekregen. Bijzondere situatie.

Ik zou als bedrijf niet willen dat “hij van hierboven” eventjes de modem en router settings naar believen kan aanpassen. 

Reputatie 7
Badge +17

@efok Daarom moet je ook voorzichtig zijn. Eigenlijk hoort het bedrijf nl te helpen met het in orde brengen van die verbinding.

Want voor je het weet heb je hier een klacht aan je broek van het bedrijf omdat je meehelpt aan het aanpassen of omzeilen van hun netwerk/beveiliging.

ps de credentioals van het modem staan er op op een sticker dus dat is vaak geen probleem.

Dat zou je wel denken, maar TS heeft ook al in de Technicolor kunnen kijken. Als het mijn bedrijf was kon dat ook niet. Ik vraag me eigenlijk wel af hoe dit hier in elkaar gezet is. Het lijkt erop dat@FabianJ de inlogcredentials gewoon heeft gekregen. Bijzondere situatie.

Ik zou als bedrijf niet willen dat “hij van hierboven” eventjes de modem en router settings naar believen kan aanpassen. 

Zoals ik eerder zei..

het is een klein vrijwilligersbedrijf waar ik erg goed mee ben. Die er niet moeilijk over doet om mij te helpen. Het enige wat ik wil is online gamen en zij vinden ook dat dat mogelijk moet zijn.

aangezien ik geen eigen internetprovider kan nemen omdat er maar 1 aansluiting is. Proberen zij mij hierin tegemoet te komen.  Dus via upnp of port forwarding in te schakelen op het modem.

Of er moet een andere mogelijkheid zijn natuurlijk, maar daar ga ik helaas niet van uit..

Reageer