Vraag

Traag Internet Xbox - Dubbele NAT?

• 5 oktober 2019
  • 35 Reacties
  • 1263x Bekeken

Goedemiddag iedereen,

ik heb een vraagje!

Ik woon boven een bedrijf en die maakt gebruik van zakelijk internet van ziggo.

het bedrijf verhuurd de kamer boven aan mij en ik heb daar slechte verbinding.

ik heb een router van Asus gekocht en gekoppeld met een internetkabel van beneden naar boven.
wifi en internet is verder allemaal ‘bijna’ top. Behalve voor mijn xbox.

ik weet dat dit geen chat voor Microsoft/Xbox is alleen probeer mensen te benaderen die van het complete plaatje verstand hebben!
en ik denk hier wel op het goede adres te zijn!

aldus.. toch nog problemen met matchmaking op de xbox ik heb alleen ipv4
unpn staat nog uit.

voor bij GTA V
een game die ik graag speel.
heb ik wel verbinding maar hij lagt als een malle..

ik wil graag ipv6 en unpn aanzetten om de problemen te verhelpen maar ben bang dat het bedrijf beneden daar dan misschien schade mee kan lopen?

Hoe denken jullie daarover? en wat kan ik het beste doen?

ik hoor graag!!

35 Reacties

Hi @FabianJ - goed dat je hiervoor de Ziggo Community hebt gevonden, welkom :-)

Lag tijdens gamen is superfrustrerend, dus snap heel goed dat je even zoekende bent. Als je het hebt over de instellingen op je eigen router, dan zullen zij daar niet zo snel last van hebben. Voornaamste vraag is wel of het gaat helpen natuurlijk. Is de Xbox bekabeld of draadloos verbonden met je router? Heb je 't alleen met GTA of eigenlijk alle online games?
bedankt voor je reactie!

eigenlijk alle online games..
ik kan bekabeld of niet.
alle 2 werkt slecht :(
maar als ik die instellingen op mijn router aanpas betekend dat toch ook dat de instellingen van het modem van Ziggo beneden aangepast moeten worden? Omdat die inmiddels verbonden zijn met elkaar lijkt mij?
Reputatie 7
Badge +17
Waarschijnlijk vindt je Xbox het niet leuk dat er meerdere routers achter elkaar zitten. Die van het modem sowieso en je eigen router en, als het bedrijf ook maar iets aan security doet, misschien nog een firewall. Ik kan mij nl niet voorstellen dat ze 1:1 de internet en netwerkverbinding van hun bedrijf delen met iemand anders zonder op zn minst te zorgen dat hetr eigen netwerk is afgeschermd.
Voor Xbox en PS4 e.d. is het ook van belang dat je de apparaten goed aan elkaar koppelt zodat je niet 2 netwerken "achter elkaar" krijgt, maar 1 groot netwerk. Anders krijg je problemen met NAT en dat levert wel eens erge lag op. Oo vaak wordt je uit de lobby gegooid bij GTA V en sommige andere spellen vanwege een verkeerd NAT type.

De meeste routers die je in de winkel koopt hebben op de achterkant 4 gele en 1 blauwe sockets voor een netwerk kabel. In welke van deze ingangen heb je de kabel vanaf de modem gestopt en in welke heb je de xbox gestopt?
ja misschien dat dat het is alleen zonder die tussenrouter die ik zelf heb aangeschaft deed het internet het al helemaal slecht..

de internetkabel gaat vanaf het modem naar boven en boven heb ik een stekker voor de internetkabel waar die in gaat die zit verbonden met mijn router via de blauwe poort,
en vanaf de router een kabel in de xbox via een geen lan poortje.

ik heb mijn router ingezet als access point.
Reputatie 4
Badge +3
Die internetkabel die van onder naar boven komt bij jou, die moet je óf rechtstreeks in de Xbox duwen óf in een ethernet-switch.
Een switch verdeelt alleen maar het signaal en geeft zelf geen ip-adressen uit.

Waarom zou ook een router aansluiten??
Het Ziggo kastje beneden ís al een modem/router.

Ik game al bijna 15 jaar met alle spelcomputers in een switch.
Had de router aangesloten om boven ook betere wifi ontvangst te hebben en dat werkt allemaal top!
alleen dus de problemen met matchmaking op de xbox.

ik kan idd de kabel direct van het ziggo modem naar de xbox sturen.

alleen ervaar nogsteeds problemen met matchmaking.

het heeft dus iets met de poorten/nat/upnp te maken denk ik dan? Omdat die dat ook op de xbox aangeeft.

als ik alle stappen op microsoft doorga kom ik op dat ik bij ziggo de upnp aan moet zetten? Zodat dan mijn nat type ook goed is.

iemand ervaring hiermee en wat kan ik het beste doen? Wat moet ik navragen als ik ziggo zou bellen?
de internetkabel gaat vanaf het modem naar boven en boven heb ik een stekker voor de internetkabel waar die in gaat die zit verbonden met mijn router via de blauwe poort,

Welk type en merk router is dit? sommige routers vereisen dat je de blauwe poort dan juist niet gebruikt maar de kabel naar de modem gewoon via een gele poort schakelt.

Welk type en merk router is dit? sommige routers vereisen dat je de blauwe poort dan juist niet gebruikt maar de kabel naar de modem gewoon via een gele poort schakelt.

Reputatie 4
Badge +3
Als je in het Ziggo modem kan komen (als je dus de inloggevens weet) dan zou je de Xbox achter/in DMZ kunnen zetten.
Dan zijn alle poorten van en naar de Xbox open en kun je 1000% goed gamen.

Dus eerst de Xbox (in het netwerkmenu van de Xbox) een vast ipadres geven en dan dat ip-adres in het Ziggo modem invullen bij DMZ. Kan niks gebeuren.

En voor wifi te krijgen zijn ook nog mogelijkheden i.s.m. een ethernet switch. Maar modem achter modem (router achter router) is vragen om problemen.
Hou het zo direct en simpel mogelijk, de aansluiting!
Goedemiddag mensen op Ziggo Community,

ik heb een vraagje!

ik kan slecht online spellen spelen op de xbox omdat ik last heb van een dubbele nat..
ik heb een modem van Ziggo de Technicolor TC7210
(de mevrouw van ziggo zei dat bridgemodus daar op aan staat)

Aangezien het modem helemaal beneden staat en ik daardoor slechte wifiontvangst had boven heb ik een (ASUS RT-AC66u Wireless-AC1750 Gigabit Dual-band ROUTER) aangeschaft en via een internetkabel van het modem die naar boven loopt gekoppeld aan de router. (de kabel gaat in het blauwe poortje van de router)

Hij zendt wifi uit op mn kamer en dat werkt top!

Vanuit de router gaat er een internetkabel naar de Xbox via een van de gele poortjes.
De router heb ik op bridgemodus staan.

Ik had hem eerst op (access point) staan alleen toen had ik problemen met de UPNP.

dat probleem is voorbij alleen nu heb ik dubbel nat...

iemand ervaring hiermee..?

heb al zoveel afgezocht en ben echt radeloos.. 😞
Hi @FabianJ - ik heb je nieuwe topic samengevoegd met je oude, zodat we ook een beetje weten wat er al eerder over is geschreven en getest :-)

Wat betreft je laatste bericht: Erg opvallend dat je een dubbele nat-melding krijgt. Ik heb je verbinding erbij gepakt en het modem staat inderdaad in Bridge-modus, dat zou geen problemen meer mogen opleveren op dat gebied. Je geeft aan dat je in een andere situatie UPnP-problemen kreeg, waar liep je toen tegenaan? En als ik je eerdere bericht goed begreep, krijg je zelfs problemen als je de internetkabel van je modem rechtstreeks in je Xbox stopt?
Hi @FabianJ - ik heb je nieuwe topic samengevoegd met je oude, zodat we ook een beetje weten wat er al eerder over is geschreven en getest :-)

Wat betreft je laatste bericht: Erg opvallend dat je een dubbele nat-melding krijgt. Ik heb je verbinding erbij gepakt en het modem staat inderdaad in Bridge-modus, dat zou geen problemen meer mogen opleveren op dat gebied. Je geeft aan dat je in een andere situatie UPnP-problemen kreeg, waar liep je toen tegenaan? En als ik je eerdere bericht goed begreep, krijg je zelfs problemen als je de internetkabel van je modem rechtstreeks in je Xbox stopt?

hallo Alex!

als ik de internetkabel vanaf mijn modem rechtstreeks naar mijn xbox verbind heb ik idd problemen met upnp hij zegt dan niet succesvol..
dus het lijkt alsof hij dan uitstaat?

Als ik verbind vanaf het modem naar mijn router naar mijn xbox kan ik op mijn router upnp aanzetten alleen dan heb ik last van een dubbele nat..
Ik snap hem even niet meer... Je hebt een bedrijf beneden die een modem heeft.
Dit modem staat in bridge mode naar jouw router die als bridge is ingesteld.

Het bedrijf dat beneden zit, dat heeft ook nog een eigen apparaat in de modem geprikt?
Zo ja, wat voor type apparaat is dat of heb je daar geen idee van? Want zo te horen is dat dus het apparaat dat juist afgesteld moet worden voor goede NAT.

even ter bevestiging:

Xbox ----> Asus router in bridge modus ----> modem ziggo in bridge modus <--- andere router van bedrijf?
Goede vraag @bingomoeder . Ik snap het ook niet.

Van wie is die Technicolor 7210, kun je je afvragen.
Hij is op een abo-aansluiting bereikbaar vanuit Ziggo.
Dan zou ie van TS moeten zijn.
Het bedrijf, waar TS boven woont, heeft een Zakelijk Ziggo abo. Zover ik weet kan je dan geen Technicolor hebben.
Maar aan de start van het Topic zie ik:
Ik woon boven een bedrijf en die maakt gebruik van zakelijk internet van ziggo.
het bedrijf verhuurd de kamer boven aan mij en ik heb daar slechte verbinding.
ik heb een router van Asus gekocht en gekoppeld met een internetkabel van beneden naar boven.

Dan ga je weer denken dat er aangesloten is op de Router van het bedrijf.
Zo kan ik Double Nat wel begrijpen, als de Asus als Router wordt gebruikt ipv als Access Point.

Maar goed.
De Technicolor staat in Bridge (zegt de Helpdesk). Is dat wel zo?
Bridge van de Asus, gaat over een WDS koppeling van de Wifi van de Asus aan een ander Wireless Access Point. Zie:
https://dlcdnets.asus.com/pub/ASUS/wireless/RT-AC66U/E7891_RT_AC66U_Manual.pdf

Vooralsnog duizelt het me.
@FabianJ Er is meer helderheid nodig om hier uit te kunnen komen.
@hanh @bingomoeder @Alex Ziggo

Ik heb er helaas totaal geen verstand van..

zo ver ik weet heeft het bedrijf één modem. Die staat in Bridge modus.
ik heb ingelogd op dat modem en hij staat idd in bridge verder kan ik ook niks wijzigen.

de internetkabel gaat vanuit het modem naar mijn kamer in mijn router en naar mijn xbox.

ik had begrepen dat als ik port forwards inschakel mijn router dan in bridge modus moet zetten.

dat heb ik geprobeerd alleen ik kan dan op een of andere manier niet meer in mijn router.

zou iemand me daar mee kunnen helpen? Of andere suggesties wat ik beter kan doen?

of..

als ik mijn router ertussen uit haal en gewoon rechtstreeks verbind met het modem. Heb ik geen upnp.

hoe kan ik dat oplossen?
Ik denk nu dat die Technicolor er speciaal voor jou als huurder is.
Aan wie betaal je je abo eigenlijk? Of is dit incl de huurprijs? Etc.

Alex kon de aansluiting bekijken en bevestigde dat de Technicolor in Bridge staat. Vermoedelijk op basis van Postcode en huisnr uit je Community Profiel. Is dat zo?
@Alex Ziggo verder inzicht is nodig.
We moeten eerst een volledig beeld van het netwerk krijgen voordat we je kunnen helpen.

Het punt is namelijk als volgt:
NAT ( of wel, netwerk adres translatie) wordt gedaan door de router in het netwerk. Die zorgt ervoor dat het verkeer naar buiten 1 IP adres heeft, en als er verkeer binnen komt, dat het dan naar het juiste apparaat op je netwerk wordt verwezen.

Als we niet weten welk apparaat op jouw netwerk deze rol vervult, kunnen we ook niet aangeven waarom de NAT niet werkt, of waarom er een dubbele NAT is.

Op het moment staan zowel jouw modem, als jouw router in bridge modus ( dus vervullen zij beide geen NAT functies). Welk apparaat binnen het netwerk doet dit dan wel?
@hanh klopt, mijn huisnummer en postcode staan op mijn profiel.
ik betaal die kosten incl de huurprijs.

@bingomoeder

dus wat jullie eigenlijk zeggen is dat er nog een router aanwezig moet zijn in het pand??

daar zal ik straks als ik thuis ben even naar moeten kijken maar ik dacht het niet...

ik denk dat het modem voor de hele firma en incl mij internet biedt.

kan dat? Of?
Ik denk nu dat die Technicolor er speciaal voor jou als huurder is.
Aan wie betaal je je abo eigenlijk? Of is dit incl de huurprijs? Etc.

Alex kon de aansluiting bekijken en bevestigde dat de Technicolor in Bridge staat. Vermoedelijk op basis van Postcode en huisnr uit je Community Profiel. Is dat zo?
@Alex Ziggo verder inzicht is nodig.

Om hier alvast uitsluitsel over te geven: Yes, de Technicolor TC7210 die bij dat adres/abonnement hoort staat in Bridge-modus. Ik zie daar op dit moment ook verder geen bijzonderheden bij.
@FabianJ
Ok.
Mijn inschatting is nu:
  • het bedrijf heeft je een Technicolor gegeven met een Consumenten abonnement/aansluiting;
  • die TC staat in Bridge vlgs Helpdesk en Alex; dat zal dan wel zo zijn.
Je Asus moet dan als Router worden gebruikt.
So far so good.
Maar: waar komt dat Double NAT dan vandaan?
Is dat eigenlijk wel de foutmelding?
Maak een Screenshot van de melding & laat die hier maar zien.
Reputatie 7

Het bedrijf heeft een Zakelijk abonnement met een Technicolor 7210 in bridge. Daar kan maar 1 CPE op aangesloten worden (meestal een router), de Asus die Fabian heeft aangesloten zal niet de eerste router zijn want dan zou het bedrijf ook gebruik moeten maken van die router.

Het bedrijf heeft beneden in het pand dus een eigen router staan die ze zelf beheren en vanaf die router loopt er ongetwijfeld een utp kabel naar boven waar Fabian gebruik van maakt. Als je de Asus in router mode zet werk je dus met dubbel NAT. Stel je de Asus als access-point in heb je nog steeds te maken met de ‘onbekende’ router van het bedrijf inclusief de security policy die zij voeren. Het lijkt me sterk dat zij port-forwarding gaan instellen voor jouw Xbox.

Hallo @Mark Ziggo @hanh @bingomoeder 

bedankt voor het bericht.

het is een klein bedrijf waar ik erg goed mee ben. Ik heb van hun ook toestemming gekregen om eaa te veranderen. Ik heb het klantnummer en had van hun ook de inloggegevens van het Modem gekregen.

daar wilde ik op inloggen alleen omdat die technicolor in Bridge staat kon ik niks aapassen.

dus zal nog even na moeten vragen voor de gegevens van hun router.

en daarop zou ik het dan wel aan kunnen passen??

ik zal MIJN router dan in AP zetten.

tuurlijk wil ik het voorzichtig aan doen en niemand wilt problemen betreft veiligheid en ik weet dat dan ook de garantie bij Ziggo vervalt.

mijn vraag is:

wat is de veiligste optie?

port forwarding voor de xbox zou toch niet veel kwaad kunnen?

of upnp aanzetten is dat een optie?

wat kan ik het beste doen??

Zijn er nog andere opties?

alvast bedankt

Als je UPnP aan mag zetten op de Technicolor, dan is dat het makkelijkst om een goed NAT Type te krijgen voor games met meer Players.

Reputatie 7

Als je UPnP aan mag zetten op de Technicolor, dan is dat het makkelijkst om een goed NAT Type te krijgen voor games met meer Players.

Behalve dat de Technicolor in bridge staat, dus dat lukt niet.

Je kunt UPnP wel aanzetten op de router van het bedrijf (tipje, het is een Draytek), of daarop de port-forwarding instellen naar de Xbox. En inderdaad de Asus in AP mode zetten.

Reageer