1
Vraag
2
Reageer en help mee
Hans2018

Level 3
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Traag internet 's avonds

Internet is savonds niet normaal traag

 

39 Reacties 39
Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Heb je er met bedraad internet ook last van?

 

Zou je wat foto's kunnen maken van je aop (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

(Bijvoorbeeld Splitter, Kabels, Modem, Signaal versterker)

(Zit vaak in de meterkast)

 

Om je signaal te kunnen beoordelen:

Kun je de up- en downstream waarden en netwerkhistorie van je modem hier posten?

 

 Instructies:

 https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van... 

Hans2018
Topicstarter
Level 3
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Heb met bekabeld internet (ps4) ook last. Gamen is niet meer te doen savonds.

 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Zou je wat foto's kunnen maken van je aop (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

(Bijvoorbeeld Splitter, Kabels, Modem, Signaal versterker)

(Zit vaak in de meterkast)

Gerrit Z

Level 1
  • 519Posts
  • 29Oplossingen
  • 83Likes

Hey @Hans2018,

Een trage verbinding is absoluut geen pretje. En zeker in de avond niet, wanneer je toe bent aan ontspanning.

Ik zie dat @Tom. al een helpende hand biedt. Net als hem ben ik ook benieuwd naar hoe het één en ander aangesloten is. Lukt het je om de gevraagde foto's hier met ons te delen? Op die manier kunnen we met je meekijken en controleren of er het één en ander te optimaliseren valt. 

Laat het ons hier maar even weten.

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

@Gerrit Ziggo

Ik zie aan de pre rs errors (Datastroom) dat er flinke onderbrekingen/uitval van kanalen plaatsvinden/hebben plaatsgevonden.

Kanaal 1 t/m 9 wijkt erg af van kanaal 10 t/m 24.

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De historie is van 5 dagen geleden en geeft zowel een upstream probleem (TCS melding) als een paar keer volledige uitval en herstart van het modem aan (T4 error), met daaraan voorafgaand  een aantal packetdrops en T3 errors (partial downstream).

Kun je de meest recente volledige netwerkhistorie posten?

Hans2018
Topicstarter
Level 3
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Beste lezers, ik waardeer dat jullie mee willen helpen met dit probleem. 
 

Wat ik niet fijn vind aan de berichten op dit moment, Er worden heel veel technische details besproken en naar mening “de storing”  die we hebben ligt niet aan de instellingen.
Ik denk dat het heel duidelijk is: overdag is er geen probleem. Het begint zo rond een uur of negen (21:00).

Je hoeft niet zo lang rond te kijken op internet om te lezen, oa Consumentenbond heeft een test gedaan op de connectbox en daaruit blijkt dat deze router leuk is voor simpel internet verkeer, maar niet voor gamen. Te wijten aan een processor genaamd Puma die in deze router zit.

Dus als er iemand van Ziggo mee leest: wat kan Ziggo hier aan doen: beter, andere router?
bovendien kan Ziggo rechtreeks in de router “kijken” om te kunnen wat er loos is.
 

mvg Hans

 

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Degenen met Ziggo achter hun naam, zijn Ziggomedewerkers. De vragenstellers gewone klanten, die hun best doen voor jou om een oorzaak te achterhalen d.m.v. het stellen van vragen of het plaatsen van gegevens door jou.

Als daar een mogelijke oorzaak uit kan worden gefilterd, kan er verder vanuit Ziggo al dan niet een monteur worden aangestuurd met de vereiste kwalificatie.

Je bent vrij om het gevraagde aan te leveren uiteraard.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Hans2018 Een monteur is altijd een optie. Hij kijkt wat het probleem veroorzaakt en zet bij eventuele capaciteitsissues uiteraard passende vervolgstappen uit. Een ander modem met ingebouwde wifi heb ik helaas niet in omloop. Je kunt uiteraard wel ons modem in bridge zetten en er een eigen router achter hangen. 

Terugkomend op het signaal van je modem. Ik zie inderdaad wat schommelingen in de avonduren. Een foto van de hoofdaansluiting zou erg waardevol zijn. Mocht je dit willen delen: graag!

Hans2018
Topicstarter
Level 3
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Beste VincentZiggo,

Ik heb 2 foto's gemaakt van de hoofdaansluiting.

Links is de kabel naar de router, daarnaast de twee coaxkabels voor TV een boven en een beneden.

Ik heb de twee connectoren van de dataverbinding gecontroleerd en deze zijn in orde.

Kleine update van de situatie: Gisterenavond tussen 20:00 en 22:00 kon er niet gegamed worden. Verbinding was te slecht. Na 22:00 geen probleem meer. Verbinding gaat van 160Mb naar 6Mb en weer naar 160Mb.

Sorry dat ik vorige keer wat kort voor de kar was. Punt is dat dit al enige tijd speelt (slechter worden van internet verbinding). Ik wil niet verzanden in technisch gegevens. Ik weet dat het goed bedoelt is, maar als het per moment van de dag wisselt, lijkt het mij, geen instelling van de parameters.

Het TV-signaal is al jaren redelijk, rond de 43%, soms lager soms hoger. Laatste tijd valt deze een paar keer op een avond uit, geen beeld. Dat duurt ongeveer 1 a 2 seconden.

Ik weet dat in de afgelopen jaren bij diverse buren de kabel van het huis naar de verdeelkast in zijn geheel is vervangen, omdat deze vergaan was. En dit is gedaan na klachten van het internet….

Ben ik overigens benieuwd naar jouw waarneming van de schommelingen in de avond uren. Hoe groot zijn deze schommelingen?

 

mvg Hans

 

Gerrit Z

Level 1
  • 519Posts
  • 29Oplossingen
  • 83Likes

Hoi @Hans2018,

Ontzettend bedankt voor het toesturen van de foto's. Dit geeft direct een beter beeld van de situatie. De UMU-01 signaalverdeler is sterk verouderd en wordt eigenlijk (bijna) niet meer gebruikt. Zou je die verdeler er eens af willen draaien en dan nogmaals een foto maken, van de hoofdaansluiting? Op deze pagina staat uitgelegd hoe je de UMU-01 verwijdert. Ik vermoed namelijk dat je hoofdaansluiting zelf ook verouderd is. Mocht dat het geval zijn, dan lijkt het mij in ieder geval wijs om die te vervangen. 

Dit zou ook heel goed de schommelingen in het signaal kunnen verklaren. Laten we dat eens onderzoeken, zodra de UMU-01 er niet meer tussen zit.

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

@Gerrit Ziggo 

 

Aangezien de UMU naadloos op de hoofdaansluiting zit weet ik zeker dat het een dio-01 hoofdaansluiting is.

 

 

 

Hans2018
Topicstarter
Level 3
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Beste Gerrit.

Fantastische tip.

 

Ik heb nog niets geprobeerd. Op het YouTube filmpje zit er uiteindelijk maar een aansluiting. Ik wil het best proberen voor een week maar wat sluit ik op die ene aansluiting aan. Voor internet, coax naar de router, is sowieso een andere connector.

Of neem ik contact op met ziggo en laat een nieuw kastje plaatsen.

en...in 2010 was hier een monteur en die zei toen al dat de hoofdaansluiting kiele kiele ging. Als er dan problemen zouden zijn zijn...Nu dus...moest ik ziggo bellen.

wat is jouw voorstel om eerste te doen?

 

mvg Hans.

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Op de hoofdaansluiting gebruik je deze splitter voor tv en internet:

 

Hans2018
Topicstarter
Level 3
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Beste Gerrit,

Deze POA 01 B heb ik nu, maar deze gebruik ik voor TV beneden en boven. Dan moet ik een van de twee opofferen. Hoe sluit ik dan de coax van internet aan. Dit is een F-connector. Middels een verloop connector?

 

Mvg  Hans.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Hans2018 Goed punt. Om je 2e tv aan te sluiten, kun je een splitter op splitter constructie toepassen. Dit geniet niet de voorkeur, gezien het signaal nog meer gedempt wordt en leidt tot problemen. Je kunt eventueel een versterker aanschaffen. 

Om je modem aan te sluiten op dit modem, heb je een geschikte kabel nodig. Heb je belang bij een 2e splitter + een geschikte kabel? Dan regel ik dit graag voor je. 

Hans2018
Topicstarter
Level 3
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Beste lezers.

Bedankt voor jullie reacties en informatie. Ik zie inmiddels dat het meerdere personen betreft.

De status op dit moment: ik heb gisteren een POA 03IEC ontvangen, aangeschaft via bol.com.

Ik kan daar nu alles op aansluiten zoals ik het gewend ben zonder dubbele splitters. Ik wil dit zo eens een paar dagen aankijken hoe het gaat. Mijn TV signaal is qua sterkte niet gewijzigd.

Ik hou jullie op de hoogte.

 

Mvg Hans

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hans2018
Topicstarter
Level 3
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

foto van de huidige situatie

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hey @Hans2018! We zijn een aantal dagen verder, hoe gaat het nu? Wat is je ervaring! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic