HenkGrim

Level 2
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Traag internet ondanks uitgebreid abonnement en wifibooster.

 

  1. Internet Complete abonnement 250 Mbit/s en 25 Mbit/s
  2. Modem in huiskamer Merk Ubee Type WIFI 3.0 Serienummer

    UACV31012577   WIFI 6561 = netwerk

  3. Ligt een kabel van modem naar kantoor (ca 10 meter)

  4. Wifibooster op kantoor. Kabel vanuit modem naar wifibooster. Die heeft netwerk Ziggo - ap

  5. Laptop en computer op kantoor : kabel van wifibooster naar laptop en computer. Wifibooster staat binnen een meter afstand van beiden

  6. Laptop is dus langzaam. Computer is goed. Computer kan 1000 MBPS aan. Laptop echter maar 100 Mbps. 

  7. Ik meet met ziggo speedtest op de laptop en computer. Computer prima. 236 / 25 maar laptop komt niet boven download 25 Mbps meestal en upload haalt die de 10 Mbps niet.

  8. Heb de ziggo-ap: weet niet of alle instellingen goed staan. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Henk, dit merk model / WiFi kaart kan alleen overweg 2.4 GHz  WiFi en niet 5 GHz en is ook nog eens beroerd van kwaliteit. De snelheden die je haalt zijn niet ongewoon voor dat kaartje. Wij hebben hier een Asus X202 laptop en die had dat kaartje ook, zelfde beroerde prestaties.

Ik adviseer je ten sterkste om het WiFi kaartje te vervangen door deze:

https://tweakers.net/pricewatch/340462/intel-dual-band-wireless-ac-7260-plus-bluetooth/specificaties...

De prijs is tussen de 35 en 50 euro.

In deze video zie je op 4:13 helemaal onderaan in het scherm een klein printje op die crèmekleurige connector. Dit is best wel een klusje maar levert je wel rond de 100 Mb/s draadloos op. Je kunt natuurlijk ermee naar een lokale laptop reparatie bedrijf gaan om het te laten doen. Je kunt, als de laptop nog prima voldoet, er dan ook de harde-schijf laten overzetten naar een SSD, dan is de laptop weer als nieuw.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@HenkGrim Goedemorgen Henk, als ik het goed begrijp vallen de WiFi prestaties van de laptop tegen t.o.v. de PC? Ondanks de WiFi booster.

Een paar vragen:

  1. Welk merk en model laptop is het?
  2. Welke versie van Windows gebruik je op de laptop?
  3. Welk merk en type vaste netwerk kaart (UTP) zit er in de laptop?
  4. Welk merk en type draadloze netwerk kaart (WiFi) zit er in de laptop?

 

HenkGrim
Topicstarter
Level 2
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

     1. Samsung R519

  1. Windows 10
  2. Volgens mij Realtek PCie Family controller (Max 100 mbps)
  3. Waar kan ik vinden?
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@HenkGrim  U geeft het zelf al aan. Uw laptop is de beperkende factor. Uw PC geeft aan dat Ziggo levert wat Ziggo volgens contract moet leveren.

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes
HenkGrim wrote:

     1. Samsung R519

  1. Windows 10
  2. Volgens mij Realtek PCie Family controller (Max 100 mbps)
  3. Waar kan ik vinden?

4 kun je vinden in het Configuratiescherm\Systeem en beveiliging\Systeem\Apparaatbeheer

Mag ik gokken: een Qualcomm Atheros. ?

 

HenkGrim
Topicstarter
Level 2
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja moden klopt!

 

Maar Ziggo levert niet wat moet leveren lijkt mij!

Ik haal bij lange na niet de 100! 25 is wel heel weinig!

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Henk, dit merk model / WiFi kaart kan alleen overweg 2.4 GHz  WiFi en niet 5 GHz en is ook nog eens beroerd van kwaliteit. De snelheden die je haalt zijn niet ongewoon voor dat kaartje. Wij hebben hier een Asus X202 laptop en die had dat kaartje ook, zelfde beroerde prestaties.

Ik adviseer je ten sterkste om het WiFi kaartje te vervangen door deze:

https://tweakers.net/pricewatch/340462/intel-dual-band-wireless-ac-7260-plus-bluetooth/specificaties...

De prijs is tussen de 35 en 50 euro.

In deze video zie je op 4:13 helemaal onderaan in het scherm een klein printje op die crèmekleurige connector. Dit is best wel een klusje maar levert je wel rond de 100 Mb/s draadloos op. Je kunt natuurlijk ermee naar een lokale laptop reparatie bedrijf gaan om het te laten doen. Je kunt, als de laptop nog prima voldoet, er dan ook de harde-schijf laten overzetten naar een SSD, dan is de laptop weer als nieuw.

HenkGrim
Topicstarter
Level 2
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank Henk!

 

Ik ga eens kijken!

 

Ligt dit dus aan Qualcomm modem?

 

 

 

 

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes
HenkGrim wrote:

Dank Henk!

 

Ik ga eens kijken!

 

Ligt dit dus aan Qualcomm modem?

 

 

 

 

Qualcomm WiFi kaartje.

HenkGrim
Topicstarter
Level 2
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank Henno bedoelde ik in plaats van Henk. Excuus.

Maar nogmaals. Dat wifikaartje heb ik van ZIGGO gekregen. Dus dat is niet zo best.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
HenkGrim wrote:

Ja moden klopt!

 

Maar Ziggo levert niet wat moet leveren lijkt mij!

Ik haal bij lange na niet de 100! 25 is wel heel weinig!

Met de computer haalt u 236. Als u met een 2CV op de snelweg rijdt haalt u, zelfs met wind mee, ook geen 130 km/h. Het ligt niet aan Ziggo, maar aan uw laptop, die is niet geschikt voor de snelheid die u wilt halen. 

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes
HenkGrim wrote:

Dank Henno bedoelde ik in plaats van Henk. Excuus.

Maar nogmaals. Dat wifikaartje heb ik van ZIGGO gekregen. Dus dat is niet zo best.

Hoe ziet dat kaartje er uit? Kun je een foto posten?

HenkGrim
Topicstarter
Level 2
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes


Wifibooster van Ziggo bedoel ik. 

 

Maar ik ga op zoek naar een nieuwe laptop….

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @HenkGrim en welkom op de Community,

Zoals je wel ziet wordt er hier volop met je meegedacht door de  hier aanwezige experts. Laat je weten of het lukt met de tips die  hier gegeven zijn?
Kijk anders ook nog eens naar de stappen op deze pagina om je wifi te verbeteren. 


Laat anders onder dit topic weten hoe het afgelopen is. We helpen anders graag verder. 

Uitgelicht topic