Traag internet na nieuwe modem (witte) in Bridge modus.

Toon eerste bericht

157 Reacties

Even een update. Bij mij is het internet nog steeds verre van ideaal helaas. Mark Ziggo is er gelukkig nog mee bezig en vroeg me deze speedtest even uit te voeren. Bij deze:

De software van de Connectbox is 1000x ruk.
In Modem mode krijg ik 400Mbit
In Bridge mode niet hoger dan 100Mbit.

Connectbox is al een keer gewisseld. Nog steeds zelfde schijtsnelheid.

Linksys router is een gigabit router welke al jaren normaal werkt als router op volle snelheid.
De zwarte technicolor modem is de BESTE modem die UPC ooit had.
Connectbox is 1 en al een gedrocht van apparaat.

Ziggo helpt je niet met je eigen netwerk. Ze luisteren niet als je zegt dat je pro IT-er bent en je netwerk met een technicolor al 8 jaren labg volle snelheid draaide.
Had toen 1 x gebeld omdat het netwerk eruit lag.
Met de connectbox blijf ik Ziggo maar bellen.

Je bent niet de enige die dit probleem ervaart.

De samenwerking tussen de servicedesk en monteurs is ook ruk.
Ik gaf al aan dat ik meerdere over de vloer heb gehad terwijl mijn oudrs thuis waren en de monteurs dood leuk de modem resetten en bridge mode niet testen.

Een 3e monteur hoeft dit niet te testen aangezien ik zelf thuis was dit keer om de monteur zelf te laten zien wat voor neterk ik wil en met wie ze te maken hebben.
Komt die monteur doodleuk hetzelfde proberen.
Die heb ik dus na 15 min weer weg gestuurd zonder dat de monteur de modem had vervangen.

Ik heb inmiddels de hoop opgegeven dat dit probleem opgelost wordt want de oude technicolor geven zij niet meer terug.

Ik hoop echt dat Ziggo gedwongen wordt hun glasvezel netwerk open te stellen voor andere leveranciers of dat er glasvezel wordt aangelegd door anderen zodt ik eindelijk van die connectbox troep af ben.
Dan kan tegelijkertijd ook die hele tv zooi de deur uit.
@Mark Ziggo Gaarne even je reaktie op mijn screenshot. Ik was je vergeten te taggen.
Reputatie 7
@Barry17 Ik zie dat de speedtest ook hier een goed resultaat geeft, waarmee ik echt geen idee meer heb waar de oorzaak nu precies in zit (behalve "in de Connectbox").

Even voor de zekerheid: het maakt niet uit hoe je de PC aansluit (direct op het modem, via de switch/router, etc.) de pagina's blijven traag laden en streams blijven haperen. Ook speelt hetzelfde probleem via verschillende PC's/laptops.

Correct? Ik ga dan eens kijken of ik één van onze expert-monteurs kan verleiden om hier verder onderzoek naar te doen.
Mark Ziggo schreef:

@Barry17 Ik zie dat de speedtest ook hier een goed resultaat geeft, waarmee ik echt geen idee meer heb waar de oorzaak nu precies in zit (behalve "in de Connectbox").

Even voor de zekerheid: het maakt niet uit hoe je de PC aansluit (direct op het modem, via de switch/router, etc.) de pagina's blijven traag laden en streams blijven haperen. Ook speelt hetzelfde probleem via verschillende PC's/laptops.

Correct? Ik ga dan eens kijken of ik één van onze expert-monteurs kan verleiden om hier verder onderzoek naar te doen.

Dat klopt Mark. Ik en we hebben alle aansluitmogelijkheden al geprobeerd. Zelfs mijn pc op een andere verbinding waar ik wel vlot internet had en andersom. We denken echt te lang te moeilijk. Mijn oude zwarte modem deed het altijd prima, supersnel internet, klik, klik, daar was de pagina al. Filmpjes liepen vloeiend. Op het moment dat de witte Connectbox aangesloten had heb ik traag internet, filmpjes zijn niet meer fatsoenlijk te bekijken zonder continu gebuffer.

Het probleem zit hem in de Connectbox. Bridge mode of router mode maakt geen enkel verschil. Veranderen van MTU-size geeft een fractie verbetering. DNS veranderen naar Google bijvoorbeeld heeft geen effect. Een monteur sturen heeft geen effect meer.

Ik zou graag hebben dat je achter de schermen nog eens navraagt, wat de mogelijkheden zijn voor een goed werkende modem. Of er toevallig al firmware updates aankomen of zoiets? Er zijn al veel meer mensen die hier problemen mee hebben. Ik hoor graag nog even van je.
Reputatie 7
Barry17 schreef:

Ik zou graag hebben dat je achter de schermen nog eens navraagt, wat de mogelijkheden zijn voor een goed werkende modem. Of er toevallig al firmware updates aankomen of zoiets? Er zijn al veel meer mensen die hier problemen mee hebben. Ik hoor graag nog even van je.

Hi Barry, sorry voor de late reactie, vakantietijd. Ik geef het nog niet op en heb deze casus ook voorgelegd aan een collega van mij (voormalig Community moderator Jesse).

Ik kan niet zeggen dat er veel mensen zijn die hetzelfde probleem ervaren als jij. Genoeg algemene klachten over wifi bereik/stabiliteit of een wegvallende verbinding, maar niet zoals jij het omschrijft.
Ook op de Connectboxen hier op kantoor en bij mij thuis kan ik het probleem wat jij omschrijft niet reproduceren.

In afwachting van mijn collega, hopelijk komen we tot nieuwe inzichten en een oplossing.
cRzYHipHopAzN schreef:

De software van de Connectbox is 1000x ruk.
In Modem mode krijg ik 400Mbit
In Bridge mode niet hoger dan 100Mbit.

Connectbox is al een keer gewisseld. Nog steeds zelfde schijtsnelheid.

Na veel testen en apparatuur omzetten en verplaatsen.
Blijkt dat de Connectbox niet goed werkte na een software update en de Extra wifi booser om 1 of duistere reden geen 1Gbit verbinding meer doorgaf maar 100Mbit max.

Connectbox een harde reset gegeven en nieuwe router gekocht.
Connectbox en de Router beide in een DMZ gezet en nu werkt alles weer zoals in de oude omgeving.
Alleen kijken of de DMZ wel een goede oplossing met aanvallen van buiten af.
Theoretisch minder goed, maar moet nog de instellingen goed afstellen.
Mac filtering, evt DHCP range verkleinen.

Reageer