Vraag

Toegangspunt tijdelijk vol

• 8 januari 2020
  • 79 reacties
  • 12464 keer bekeken

Dag Forum, Heb sinds een paar weken het abonnement op Ziggo Max. Sindsdien heb ik al zo'n vijf keer de melding "toegangspunt tijdelijk vol" gehad en zat ik tijdelijk zonder internet.  Ook de snelheid valt zwaar tegen.  Verwacht een download snelheid van maximaal 500 Mbit, maar heb tot nu toe de 40 Mbit niet gehaald. Hellup.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

79 Reacties

Goedemorgen @ron spaargaren en @HansR!

@ron spaargaren Geen dank hoor! Ik heb de afspraak met de monteur voor je ingepland voor komende donderdag, 16 januari 2020, tussen 17:00-22:00. Ik dacht een afspraak in de avond zal voor jou vast gemakkelijker zijn met een drukke agenda. Mocht de afspraak niet gelegen komen, dan hoor ik het graag. :blush: Houd je ons op de hoogte zodra de monteur bij je is geweest? Ik denk dat iedereen hier nieuwsgierig is naar de oplossing bij jou! 

@HansR Bedankt voor je snelle reactie! Op de snelheid van je internet zelf (zowel bekabeld als draadloos) valt dus niets aan te merken. Wat betreft verbindingsproblemen met Android toestellen. @Be rt heeft hier een super handig topic over geschreven met allerlei tips en tricks. Ik raad je aan om hier even naar te kijken. Het topic vind je hier. Hopelijk hoef je dan nooit meer handmatig te verbinden! 

Blijf je de melding houden, dan ben ik benieuwd wat er gebeurt als alle apparaten disconnected zijn van jouw wifi-netwerk. Vervolgens verbind je de apparaten één voor één. Het kan namelijk best zijn dat bijvoorbeeld bij het verbinden van jouw LSC lampen het probleem optreedt. Door dit stapsgewijs te testen, kunnen we zien bij welk apparaat de verbinding wegvalt en je de melding krijgt dat het toegangspunt vol is. Wat ik bedoelde met externe apparatuur is bijvoorbeeld een eigen router, accespoint of switch welke is opgenomen in jouw thuisnetwerk. Maar ik begrijp uit je bericht dat dit niet het geval is. 

Wat betreft On Demand. Ik zie dat je in voormalig UPC gebied woont en hierbij een HD Pace mediabox gebruikt. De interactieve diensten zoals On Demand en TV Gemist gaan dan via het retoursignaal welke de mediabox ontvangt via de coax-aansluiting. Heb je toevallig zelf al iets geprobeerd om dit op te lossen? Stuur anders gerust ook foto's van je hoofdaansluiting en aansluiting(en) richting jouw mediabox. Dan kijken we graag met zijn allen met je mee. 

Goedemorgen @ron spaargaren. Bedankt dat je de de moeite hebt genomen om je oude Notebook aan te sluiten en zo een bekabelde test hebt gedaan. De snelheid is beter, maar nog lang niet zoals deze hoort te zijn. Je hoort namelijk direct op je modem met een CAT5e kabel (of hoger) en een apparaat met een netwerkkaart van 1 GB, altijd de snelheid van je abonnement te halen. Op basis van je adresgegevens ben ik in je modem gedoken. Het signaal is behoorlijk hoog! Net zoals een te laag signaal kan ook een té hoog signaal voor problemen zorgen. Heb je het modem toevallig aangesloten op een versterker? Zo niet, dan raad ik je aan om een monteur langs te laten komen. Het binnenkomende signaal op je hoofdaansluiting zelf lijkt dan niet helemaal in orde te zijn. Je hebt nog recht op installatiegarantie. De monteur komt dan kosteloos bij je langs. De monteur kan je gemakkelijk in plannen via de chat. Via deze weg plan ik ook met alle liefde de afspraak voor je in. Ik ontvang dan graag een aantal data waarop de monteur bij je kan langskomen en in welk dagdeel. Dit kan tussen 8:00-13:00, 12:00-18:00 of in de avond tussen 17:00-22:00. 

@HansR Welkom op de Ziggo Community en leuk dat je aanhaakt bij dit topic. Zoals @Steefb en @efok terecht aangeven is dit een bijzondere melding die ook ik eerder niet voorbij heb zien komen. Ook bij jou heb ik je modem op afstand uitgelezen. Signaaltechnisch ziet alles er bij jou wel pico bello in orde uit. Ik ben dan ook benieuwd of jij de snelheid van je abonnement (50 Mbit/s) wel haalt via een netwerkkabel direct op je modem. Wil je dit eens testen? Ik zie je reactie graag tegemoet! Ik ben dan ook nog benieuwd of je verder gebruik maakt van externe apparatuur. 

hoi Marianne,

Allereerst bedankt voor jouw reactie.

Omdat ik woon in een appartement en de ziggomodem/router in de meterkast is aangesloten had ik niet de beschikking over een bekabelde aansluiting op de computer. Met een oude notebook is het me toch gelukt een bekabelde aansluiting te krijgen en inderdaad is de verbinding dan een stuk sneller, te weten 165 Mbit Download en 33 Mbit Upload.  Nog lang geen 500 Mbit, maar een enorme verbetering.

De melding "toegangspunt tijdelijk vol” krijg ik regelmatig op mijn telefoon, maar in dat geval heb ik dus nergens internet, niet op mijn PC, tablet of telefoon.  Al mijn apparaten zijn middels WIFI verbonden.

Misschien moet ik maar vragen of er een monteur langs kan komen, al kan ik mij niet voorstellen dat ik iets verkeerd heb aangesloten. Wil wel dat het gewoon werkt.

Reputatie 7

Hoi allemaal, Cecilia is er een paar daagjes niet dus ik duik hier even in.

In tegenstelling tot een eerdere bewering kom ik tot de conclusie dat jullie allemaal een Compal Connectbox thuis hebben. Verder zie ik weinig overéénkomsten in ip-profiel; aangesloten apparaten; wifi instellingen; regio, maar dat het aan het modem ligt kan ik nog niet concluderen. Ik werk thuis ook met een Compal Connectbox en ik heb deze melding nog nooit gezien. Ik heb ook geen last van een wegvallende verbinding op welk apparaat dan ook thuis. Er moet dus minstens nog een gemeenschappelijke factor zijn waardoor jullie wel deze melding zien en ik thuis niet.

Een paar opvallende zaken:

@JacobWie - Jouw modem staat in bridge mode, dus je gebruikt een eigen router. Ervaar je het probleem daarop?

@ron spaargaren - Jij bent dit topic gestart en in jouw laatste reactie op 23 januari geef je aan dat je de melding na bezoek van de monteur nog niet opnieuw hebt gezien. Is dat zo gebleven? Dan ben ik erg benieuwd wat de monteur precies heeft veranderd om dit te bewerkstelligen, voor zover ik kan lezen constateerde de eerste monteur dat het signaal veel te sterk binnenkwam en heeft daarvoor een vervolgafspraak ingepland. De tweede monteur heeft dat blijkbaar opgelost, want het signaalniveau is nu goed, maar in de wifi instellingen is niets aangepast (behalve de naam van het 5Ghz netwerk).

Die drie apparaten, gaat over de communicatie van het Modem met z’n tegenpartij in de Ziggo buitenwereld (CMTS). Geen zorgen over maken.

Heeft niks van doen met de Router van de Connectbox die je netwerk bestiert.

Ik heb absoluut geen idee wat voor externe netwerkapparatuur je bedoelt

Alles wat onderdeel is van je bekabelde netwerk. Switch, Access Point, Router, Powerline Adaptors.

@Cecilia Ziggo , dank je voor je reactie zojuist bovenstaande gedaan. En nu een normale ping op de Wi-Fi en juiste snelheden. Nu nog ff afwachten of de melding toegangspunt tijdelijk vol weg blijft.  Maar dat verwacht ik wel.

Ik heb de melding toegangspunt tijdelijk vol sinds ik een nieuwe samsung s10 heb aangeschaft. Hij schakelt dan over naar een ander zwakker punt in huis.

Is er al meer duidelijkheid vanuit Ziggo hoe dit komt?

Ook ik ben steeds de Wi-Fi verbinding kwijt op mijn mobiele telefoon met de melding "toegangspunt tijdelijk vol" en soms de melding "verkeerd wachtwoord". Ik heb "modem vergeten" gedaan, opnieuw alles ingesteld maar het probleem blijft. Graag een oplossing hiervoor. Sinds 21 januari alles in 1 van Ziggo, alles door de monteur laten installeren. Inmiddels alweer een monteur hier geweest ivm andere problemen. Nu dit probleem. Begin spijt te krijgen van mijn keuze. 

Reputatie 7
Badge +27

Ben je niet toevallig  abusievelijk ingelogd op een Wifispot?

Ik vind het een rare melding die ik hier niet eerder ben tegengekomen en google vindt maar 1 (Belgische) melding.

Hierbij een foto van de melding op mijn telefoon zoals deze optreedt. Dit was eerder vanavond. Alle smart lights waren op dat moment ontkoppeld. Ik heb het gelinkte topic van Be rt bekeken en er e.e.a. uit toegepast. Veel was niet van toepassing omdat ik inderdaad geen extra netwerkapparatuur heb. Wel heb ik de kanalen op handmatig gezet voor zowel 2.4ghz als 5ghz.

Ik heb nog niet heel uitgebreid kunnen testen, maar ik heb tot nu toe niet de indruk dat een specifiek apparaat de boosdoener is. Ik zit op 5ghz met de telefoon, en vrijwel alle andere aangesloten apparaten zitten op 2.4ghz. Tevens traden deze problemen niet op in combinatie met een ander modem bij mijn vorige provider. Desondanks probeer ik van tijd tot tijd apparaten te ontkoppelen om te kijken of dit helpt. Ook ga ik kijken hoe de resultaten zijn met een handmatig ingesteld kanaal. Direct na het instellen trad het probleem weer op, maar misschien blijft het nu weg.

Hallo,

Gisteren deze melding “toegangspunt vol” ook aantal malen gehad op mijn Samsung S10. Daarnaast mijn zoon op zijn tablet die regelmatig klaagt over wegvallende verbinding. Inloggen op mijn connect box werkt niet goed krijg steeds de melding connectie naar de modem is nog niet mogelijk probeer later nogmaals. Na een reset van modem kan ik even inloggen maar na een paar minuten weer dezelfde melding. Ook als ik rechtstreeks via een utp kabel connectie maak naar het modem dezelfde melding. posten van mijn configuratie gaat dus even niet lukken. config thuis connectbox → powerline adapters (wifi acces points) snelheid overal in huis zelfde.

@Hallahan Even hardop gedacht.

Wat gebeurt er als je op je telefoon de wifi instelling van je eigen wifi in Opgeslagen netwerken, laat vergeten en opnieuw instelt?

Reputatie 7

Bij @ron spaargaren  is inmiddels ook een monteur geweest, dus ik ben sowieso heel erg benieuwd naar de huidige stand van zaken. Hoe gaat het momenteel? 

Ik ben de melding ook nog niet ergens anders tegengekomen, dus voor mij is het ook nog helemaal niet duidelijk waar dit in kan zitten. Daarom moeten we zaken onderzoeken en naast elkaar zetten. 

@hanh . Ron heeft een Arris modem, overigens. Dat is informatie die ik kan inzien en wel kan delen :-) 

@HansR . Jouw laatste reactie is ook alweer een tijdje terug. Je zei “Ook ga ik kijken hoe de resultaten zijn met een handmatig ingesteld kanaal.”  Hoe gaat het nu? 

@Hallahan Even hardop gedacht.

Wat gebeurt er als je op je telefoon de wifi instelling van je eigen wifi in Opgeslagen netwerken, laat vergeten en opnieuw instelt?

Wanneer het probleem zich weer voordoet zal ik het testen en het hier melden. Vandaag geen problemen ondervinden (maar was ook nauwelijks thuis).

Ik heb hetzelfde op mijn Android telefoon. Regelmatig zegt ie dat toegangspunt tijdelijk vol is. Er zit veel op de wifi: telefoons, ipad's, laptop, werk devices en televisie. Hoe is dit op te lossen?

Verder heb ik sinds kort een nieuwe laptop waarbij regelmatig de verbinding met wifi wegvalt. Als ik opnieuw verbinding maak met wifipunt dan werkt ie weer (een tijdje).

@Cecilia Ziggo bij mij gaat het beter sinds het kanaal op handmatig staat. Beter, niet perfect. Af en toe gaat het nog steeds mis. Door het kanaal op handmatig te zetten is de kwaliteit van de wifi ook wel lager geworden.

Het probleem treedt nu vrij sporadisch op. Ik heb nu ook wel alle instellingen zodanig dat er zo weinig mogelijk aanleiding is om opnieuw te verbinden. Ik heb het gevoel dat er regelmatig aanleiding was voor alle apparaten om tegelijkertijd opnieuw verbinding te maken, en dat het modem hier niet mee kan omgaan. Maar dit is niet gebaseerd op enige inhoudelijke kennis, slechts een gevoel.

Reputatie 7
Badge +14

Ik heb even zitten mee lezen en even gekeken op Google.

Deze klacht komt niet veel voor , ik heb een draadje gelezen op het KPN forum en er is daar ook iemand die dezelfde klacht heeft ook in een forum van onze Belgische buren las ik een klacht.

En een oplossing heb ik ook niet gelezen er word wel verondersteld dat het zou kunnen zijn dat de Ziggo/KPN hotspot functie van het modem vol kan zitten.

Er schijnt een limiet op te zitten van max 5 apparaten.

Ik weet niet  of de mee lenzende met deze klacht hun Ziggo hotspot hebben uitgezet ? en wat ik ook niet zeker weet is als je het zelf uitzet of dan de functie op jouw modem uit gaat .

Misschien het proberen waard ? 

En nog wat “stoms “ staat de dhcp functie in het modem wel open voor voldoende gebruikers ( lees het uitgeven van IP adressen door het modem , kijk naar het aantal apparaten.

Reputatie 7

Aanpassing in bovenstaand bericht. Ik had de verkeerde persoon ge @mentioned bij het modem in bridge. :flushed:​​​​​ Niet KarMa2020 maar ​​@JacobWie heeft zijn modem in bridge.
Door deze post (in plaats van alleen een edit) krijgt ook Jacob een attentie-mail dat zijn reactie gevraagd wordt, sorry voor de (functionele) spam.

Ook ik heb inmiddels mijn gegevens aangepast, en volgens mij heb ik ook een compal. Ik weet wel dat ik 2 jaar geleden juist opgestapt ben vanwege dit kansloze modem dat destijds 6x per dag crashte met miljoenen error in de logs, had gehoopt dat het inmiddels wel beter zou zijn, maar nog steeds problemen dus

Tot nu toe maakt Vodafone ziggo het op alle fronten niet waar

Hi @wildijck
Knap balen dat jij deze melding ook krijgt te zien. In dit topic heb ik een aantal tips gegeven. De gebruikers die deze tips hebben uitgevoerd ervaren dit probleem niet meer. Ik raad je aan om deze tips uit te voeren. Mocht je ergens vastlopen of alsnog problemen ervaren, dan neem ik graag een kijkje voor je achter de schermen. Vul hiervoor je adresgegevens in in jouw profiel. Dit is alleen zichtbaar voor ons als moderator(s). 

Hoi @HansR, goedemorgen. 

Logisch dat je graag wilt weten wat nu de beste vervolgstap is. Je wilt namelijk ongestoord het world wide web op kunnen. Om hier goed mee aan de slag te gaan, is het van belang om zoveel mogelijk concrete informatie te verzamelen. 

Signaaltechnisch zie ik in je modem geen gekke dingen. Dat is dus nog steeds in orde. Wat mij wel opvalt is dat er op dit moment behoorlijk veel apparaten draadloos zijn verbonden, waaronder ook eigen netwerkapparatuur. Daarnaast zijn de netwerken (2.4 en 5.0 Ghz) op dit moment niet afzonderlijk van elkaar ingesteld met een aparte netwerknaam. Daarnaast staat jouw modem op dit moment ingesteld op IPv6- DS Lite. 

Ik wil je vragen om het volgende stapsgewijs uit te voeren: 

• Modem terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Dit kun je doen door het reset-knopje op de achterzijde van je modem 30 seconden ingedrukt te houden.
  • Netwerken (2.4 en 5.0 Ghz) afzonderlijk van elkaar instellen met een aparte netwerknaam. Beide netwerken hebben dus niet dezelfde naam. 
  • Wifi-kanaal instellen op een vast wifi-kanaal
  • Wifi-mode aanpassen naar b/g/n

Ik heb op afstand jouw modem laten omzetten naar IPv4 only. Dit is binnen 24 uur verwerkt. 

Als je bovenstaande hebt gedaan, dan ben ik benieuwd hoe het met jouw verbinding gaat als enkel en alleen de mobiele telefoons zijn verbonden.

• Gaat dit goed, dan zul je stapsgewijs moeten ontdekken bij welk apparaat vervolgens deze melding '’toeganspunt vol'’ optreedt. 
  • Nog steeds problemen? 
  • Met welke wifi-verbinding krijg je deze melding (2.4 of 5.0 Ghz)?
  • Op basis van je modem is er nu ook eigen netwerkapparatuur verbonden. Wat voor apparatuur is dit?
  • Specifieke informatie over de apparatuur in huis welke draadloos is verbonden 

Zou de gemeenschappelijke factor wellicht de mobiele telefoon kunnen zijn? Ik heb een Samsung S10. 

Goedendag, 

Ik heb ook het probleem van wegvallende wifi verbindingen. Onder andere op mijn S10 (mijn vrouw heeft ook een S10 en mijn kinderen ook alletwee een android mobiel) krijg ik de melding 'Toeganspunt tijdelijk vol’ Maar op mijn W-10 laptop van mijn werk valt de wifi gewoon weg. Best wel irritant. Valt mij wel op dat dit probleem zich vnl voor lijkt te doen als veel buren thuis zijn en er thuis ook veel mensen op de wifi zitten. Ik heb de Connect box van Ziggo in huis. Ik heb wel wat gerommeld nu met de instellingen, wat ik gevonden heb op dit forum - de IPv6 instelling op Stateful gezet en mijn kinderen hebben hun 2 gameconsols even uitgezet. Kijken hoe lang dit goed gaat. Ik heb nog een oud abo (Z2: 250/25)… twijfel of een upgrade zou helpen qua dit probleem. Naar bijvoorbeeld de Mediabox next. Ik heb ook een Sonos systeem (5 boxen via een bridge), een extra bekabelde ziggo router voor zolder en beveiligingscamera aangesloten op de WIFI - deze laatste allemaal met een kabel. Vraag ik teveel van de connect box / wifi? En moet ik naar een andere connect-box/mediabox? Veel vragen, sorry, hoop dat iemand een idee heeft.

Groeten,

Tom

Hallo Hanh,

Bedankt voor je duidelijke uitleg.

Heb klaarblijkelijk alleen een ipv4 adres volgens het modem.

(wat ik op zich raar vind, want mijn telefoon krijgt wel een ipv6 toegewezen)

Jammer, want nu ben ik echt idee-loos over wat het dan wel kan zijn waardoor ik iedere paar minuten verbinding verlies op android.

Het lijkt erger te zijn op de 2.4ghz frequentie.

Het enige wat ik vreemd vind is dat er ergens max 3 apparaten staat in de algemene configuratie (hoewel het modem ook aangeeft dat er 7 apparaten verbonden zijn) en ik kan ook niet vinden waar ik dat eventueel zou kunnen ophogen.