1
Vraag
2
Reageer en help mee
ron spaargaren

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Toegangspunt tijdelijk vol

Dag Forum, Heb sinds een paar weken het abonnement op Ziggo Max. Sindsdien heb ik al zo'n vijf keer de melding "toegangspunt tijdelijk vol" gehad en zat ik tijdelijk zonder internet.  Ook de snelheid valt zwaar tegen.  Verwacht een download snelheid van maximaal 500 Mbit, maar heb tot nu toe de 40 Mbit niet gehaald. Hellup.

79 Reacties 79
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes

Hi ron spaargaren, welkom op de Community! Zo te lezen kan je internet nogal verbeterd worden. Op de Community denken we graag met je mee om er achter te komen hoe we je internet stabieler kunnen maken. Wanneer je een abonnement hebt van 500 Mbit/s, wil je hier ook graag gebruik van maken. Heb je al een speedtest gedaan door middel van een bekabelde aansluiting op de computer of laptop bijvoorbeeld? Kan je vertellen op welk apparaat je de melding krijgt en hoe deze is verbonden? 

ron spaargaren
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

hoi Marianne,

Allereerst bedankt voor jouw reactie.

Omdat ik woon in een appartement en de ziggomodem/router in de meterkast is aangesloten had ik niet de beschikking over een bekabelde aansluiting op de computer. Met een oude notebook is het me toch gelukt een bekabelde aansluiting te krijgen en inderdaad is de verbinding dan een stuk sneller, te weten 165 Mbit Download en 33 Mbit Upload.  Nog lang geen 500 Mbit, maar een enorme verbetering.

De melding "toegangspunt tijdelijk vol” krijg ik regelmatig op mijn telefoon, maar in dat geval heb ik dus nergens internet, niet op mijn PC, tablet of telefoon.  Al mijn apparaten zijn middels WIFI verbonden.

Misschien moet ik maar vragen of er een monteur langs kan komen, al kan ik mij niet voorstellen dat ik iets verkeerd heb aangesloten. Wil wel dat het gewoon werkt.

 

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ben je niet toevallig  abusievelijk ingelogd op een Wifispot?

Ik vind het een rare melding die ik hier niet eerder ben tegengekomen en google vindt maar 1 (Belgische) melding.

HansR

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ter aanvulling; "toegangspunt tijdelijk vol" krijg ik ook constant. Ik heb sinds een maandje Ziggo. Alles werkt prima behalve dit euvel. Schijnbaar willekeurig krijg ik deze melding op mijn telefoon, en heb dan geen wifi. Als ik vervolgens handmatig met het netwerk verbind gaat het 9 van de 10 keer goed.

Dit speelde al toen ik slechts 2 telefoons en 3 lampen op wifi had, dus het toegangspunt zit wel erg snel vol .

Inmiddels heb ik een soundbar en tv met wifi aangesloten, die krijgen ook regelmatig geen verbinding, ik vermoed om dezelfde reden.

 

Ook ik kan er weinig over vinden en lees dus met interesse mee. Ik ga WifiSpots eens uitzetten en kijken of dat helpt.

HansR

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn vrouw heeft het probleem niet op de telefoon, en die heeft geen WifiSpots, dus het is het proberen waard.

Correctie: ik hoor net dat zij ook het probleem heeft. WifiSpots uitgezet in Mijn Ziggo. Ik ben benieuwd…

Wij hebben trouwens geen Ziggo Max, maar een 50mbps abonnement.

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1593Likes

Hoeveel apparaten hangen er aan je WiFi? Het klinkt inderdaad alsof een Ziggo hotspot, of je WiFi vol zit. Voor de hotspot kan ik me voorstellen dat hier een limiet op zit. Voor je eigen WiFi zou je hier toch niet zo snel tegen aan moeten lopen. De melding toegangspunt tijdelijk vol, hoor ik nu ook voor het eerst hier.

HansR

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

WifiSpots uitzetten heeft mij niet geholpen, tevens heb ik geprobeerd DHCP op stateful te zetten, maar ook dat biedt geen soelaas. Dwz, ik heb het probleem sindsdien één keer gehad. Beduidend minder vaak dan voorheen, maar dat kan toeval zijn.

 

De vraag werd nog gesteld hoeveel apparaten aangesloten zijn. Ik ervaar het probleem sinds dag één, toen ik zeker niet meer dan vijf apparaten (waaronder een paar lampen) aangesloten had. Inmiddels zijn dat er 10-15, dit heeft niet tot een verergering van het probleem geleidt.

Brennan

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste HansR, 

Hoe heb je DHCP op stateful gezet? Ik kan dat nergens vinden in mijn connectbox | compal.

 

Hier ook constant disconnects op android appararen, heel vervelend. En ook de melding toegangspunt is tijdelijk vol.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Als je geen IPv6 hebt op de Connectbox, kun je bij DHCPv6 Stateful niet instellen.
Heb je alleen IPv4? Zie eerste voorbeeldplaatje hoe dat er uitziet. Wat heb je?

Andere mogelijkheden.

  • Full Dual Stack: IPv4 en IPv6 adres (plaatje 2)
  • DS-Lite: alleen IPv6 adres (plaatje 3)

Alleen in de laatste twee gevallen heb je een DHCPv6 Server die je op Stateful kunt zetten. (plaatje 4).

Echt simpel is het niet, als je dit eigenlijk allemaal moet weten over je Internetverbinding met de Connectbox Router variant die een klant zoal in huis kan hebben. Het is nu eenmaal niet anders. Moderne tijden. Als je verder nergens last mee ervaart, dan hoef je geen details te weten, maar het is m.i. sowieso beter dit alles altijd ff te gaan bekijken. Voorlichting vooraf is er niet, helaas.

Brennan

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Hanh,

 

Bedankt voor je duidelijke uitleg.

Heb klaarblijkelijk alleen een ipv4 adres volgens het modem.

(wat ik op zich raar vind, want mijn telefoon krijgt wel een ipv6 toegewezen)

 

Jammer, want nu ben ik echt idee-loos over wat het dan wel kan zijn waardoor ik iedere paar minuten verbinding verlies op android.

Het lijkt erger te zijn op de 2.4ghz frequentie.

 

Het enige wat ik vreemd vind is dat er ergens max 3 apparaten staat in de algemene configuratie (hoewel het modem ook aangeeft dat er 7 apparaten verbonden zijn) en ik kan ook niet vinden waar ik dat eventueel zou kunnen ophogen.

 

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Die drie apparaten, gaat over de communicatie van het Modem met z’n tegenpartij in de Ziggo buitenwereld (CMTS). Geen zorgen over maken.

Heeft niks van doen met de Router van de Connectbox die je netwerk bestiert.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Goedemorgen @ron spaargaren. Bedankt dat je de de moeite hebt genomen om je oude Notebook aan te sluiten en zo een bekabelde test hebt gedaan. De snelheid is beter, maar nog lang niet zoals deze hoort te zijn. Je hoort namelijk direct op je modem met een CAT5e kabel (of hoger) en een apparaat met een netwerkkaart van 1 GB, altijd de snelheid van je abonnement te halen. Op basis van je adresgegevens ben ik in je modem gedoken. Het signaal is behoorlijk hoog! Net zoals een te laag signaal kan ook een té hoog signaal voor problemen zorgen. Heb je het modem toevallig aangesloten op een versterker? Zo niet, dan raad ik je aan om een monteur langs te laten komen. Het binnenkomende signaal op je hoofdaansluiting zelf lijkt dan niet helemaal in orde te zijn. Je hebt nog recht op installatiegarantie. De monteur komt dan kosteloos bij je langs. De monteur kan je gemakkelijk in plannen via de chat. Via deze weg plan ik ook met alle liefde de afspraak voor je in. Ik ontvang dan graag een aantal data waarop de monteur bij je kan langskomen en in welk dagdeel. Dit kan tussen 8:00-13:00, 12:00-18:00 of in de avond tussen 17:00-22:00. 

@HansR Welkom op de Ziggo Community en leuk dat je aanhaakt bij dit topic. Zoals @Steefb en @efok terecht aangeven is dit een bijzondere melding die ook ik eerder niet voorbij heb zien komen. Ook bij jou heb ik je modem op afstand uitgelezen. Signaaltechnisch ziet alles er bij jou wel pico bello in orde uit. Ik ben dan ook benieuwd of jij de snelheid van je abonnement (50 Mbit/s) wel haalt via een netwerkkabel direct op je modem. Wil je dit eens testen? Ik zie je reactie graag tegemoet! Ik ben dan ook nog benieuwd of je verder gebruik maakt van externe apparatuur. 

HansR

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo @Cecilia Ziggo  bedankt voor de reactie en de modem analyse. Ik haal hier (zelfs draadloos) de maximumsnelheid van 50mbit. Eigenlijk werkt alles perfect, behalve dus dat de wifi op onze android telefoons (ik denk dat verbindingsproblemen met soundbar e.d. incidenteel en ongerelateerd waren) regelmatig ineens 'weg' is (dan zie ik dat ik op 4g zit). Ik ga vervolgens naar mijn wifi-instellingen, zie het netwerk staan (niet verbonden), en als ik erop klik zie ik "toegangspunt tijdelijk vol". Dan klik ik toch, en krijg gewoon verbinding. Maar ik moet dit dus wel steeds handmatig doen, wanneer ik erachter kom dat ik geen verbinding meer heb. Net gebeurde het weer, na amper een uurtje thuis zijn.

 

Ik weet niet precies wat je met externe apparatuur bedoeld. Vanzelfsprekend zijn er een aantal huis, tuin en keukenapparaten aangesloten op de wifi, maar niks bijzonders (enkel tv, telefoons, soundbar, LSC lampen). Geen netwerk apparatuur of iets dergelijks.

 

Edit: ik gaf aan dat alles verder perfect functioneert, dit klopt niet helemaal. Waarschijnlijk ongerelateerd, maar desondanks; als ik op tv kies voor "on demand" krijg ik steevast de eerste keer de melding dat het niet beschikbaar is. Na een tweede keer proberen werkt het vrijwel altijd.

ron spaargaren
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

hoi Cecilia Ziggo,

Bedankt voor jouw antwoord en het uitzoeken.

Maak graag gebruik van jouw aanbod om mij een monteur te sturen.

Heb momenteel best wel een drukke agenda, dus kan moeilijk aangeven wanneer ik precies vrij ben. Kan wel beloven dat ik er ben wanneer de monteur langs kan komen. Verzet hiervoor graag eventuele afspraken. Kan dus altijd.

Groetjes van Ron Spaargaren

 

 

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Goedemorgen @ron spaargaren en @HansR!

@ron spaargaren Geen dank hoor! Ik heb de afspraak met de monteur voor je ingepland voor komende donderdag, 16 januari 2020, tussen 17:00-22:00. Ik dacht een afspraak in de avond zal voor jou vast gemakkelijker zijn met een drukke agenda. Mocht de afspraak niet gelegen komen, dan hoor ik het graag.  Houd je ons op de hoogte zodra de monteur bij je is geweest? Ik denk dat iedereen hier nieuwsgierig is naar de oplossing bij jou! 

@HansR Bedankt voor je snelle reactie! Op de snelheid van je internet zelf (zowel bekabeld als draadloos) valt dus niets aan te merken. Wat betreft verbindingsproblemen met Android toestellen. @Be rt heeft hier een super handig topic over geschreven met allerlei tips en tricks. Ik raad je aan om hier even naar te kijken. Het topic vind je hier. Hopelijk hoef je dan nooit meer handmatig te verbinden! 

Blijf je de melding houden, dan ben ik benieuwd wat er gebeurt als alle apparaten disconnected zijn van jouw wifi-netwerk. Vervolgens verbind je de apparaten één voor één. Het kan namelijk best zijn dat bijvoorbeeld bij het verbinden van jouw LSC lampen het probleem optreedt. Door dit stapsgewijs te testen, kunnen we zien bij welk apparaat de verbinding wegvalt en je de melding krijgt dat het toegangspunt vol is. Wat ik bedoelde met externe apparatuur is bijvoorbeeld een eigen router, accespoint of switch welke is opgenomen in jouw thuisnetwerk. Maar ik begrijp uit je bericht dat dit niet het geval is. 

Wat betreft On Demand. Ik zie dat je in voormalig UPC gebied woont en hierbij een HD Pace mediabox gebruikt. De interactieve diensten zoals On Demand en TV Gemist gaan dan via het retoursignaal welke de mediabox ontvangt via de coax-aansluiting. Heb je toevallig zelf al iets geprobeerd om dit op te lossen? Stuur anders gerust ook foto's van je hoofdaansluiting en aansluiting(en) richting jouw mediabox. Dan kijken we graag met zijn allen met je mee. 
 

HansR

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hierbij een foto van de melding op mijn telefoon zoals deze optreedt. Dit was eerder vanavond. Alle smart lights waren op dat moment ontkoppeld. Ik heb het gelinkte topic van Be rt bekeken en er e.e.a. uit toegepast. Veel was niet van toepassing omdat ik inderdaad geen extra netwerkapparatuur heb. Wel heb ik de kanalen op handmatig gezet voor zowel 2.4ghz als 5ghz.

 

Ik heb nog niet heel uitgebreid kunnen testen, maar ik heb tot nu toe niet de indruk dat een specifiek apparaat de boosdoener is. Ik zit op 5ghz met de telefoon, en vrijwel alle andere aangesloten apparaten zitten op 2.4ghz. Tevens traden deze problemen niet op in combinatie met een ander modem bij mijn vorige provider. Desondanks probeer ik van tijd tot tijd apparaten te ontkoppelen om te kijken of dit helpt. Ook ga ik kijken hoe de resultaten zijn met een handmatig ingesteld kanaal. Direct na het instellen trad het probleem weer op, maar misschien blijft het nu weg.

 

 

 

 

Brennan

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook ik blijf dit probleem houden. Heb het inmiddels met 8 verschillende mobiele apparaten geprobeerd. Android en Apple. 

 

Enige fijne is dat ik niet ingegaan ben op het verlengingsaanbod van Ziggo, kan dus gelukkig zo opzeggen. Heb niet echt het idee dat dit verholpen gaat worden.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@all

Jullie krijgen de melding ‘Toegangspunt vol’. bij het maken van een Wifi verbindng. Die is raar, want zag dat nooit eerder.

Het lijkt me zinvol ‘’s goed te gaan bekijken of er overeenkomsten zijn tussen de Connecboxes die jullie hebben. Wie weet, wijst dit in een richting. Ik hoop dat we zo wat verder kunnen komen.

  • Is je Connectbox een Arris (TG2492LG-ZG) of een Compal (CH7465LG-ZG); Bekijk het Typeplaat onderop..
  • Laat de Info Pagina van de Connectbox zien.

Ik gaf eerder voorbeelden van wat voor Info Pagina je zoal tegen kunt komen, bij de 3 Firmware varianten van de Connectbox. Brennan heeft IPv4, weten we inmiddels.
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/toegangspunt-tijdelijk-vol-51101#post534531
Je ziet dan dat je het beste sommige gegevens deels onzichtbaar kunt maken, omdat ze iets te maken hebben met je externe verbinding. Ze wel laten zien is niet erg gevaarlijk, maar je kunt ze beter voor jezelf houden.

 

Brennan

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

Hallo hanh

Ik heb een compal connectbox:

Ik vind de wifi sowieso steeds trager worden, ook op de laptop. 

Ik heb inmiddels al:

  • de 2,4ghz en 5 ghz gesplitst in twee aparte SSID's
  • De beide netwerken een aantal maal verplaatst naar een ander kanaal

Hier mijn info pagina

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic