Vraag

Toegangspunt tijdelijk vol

• 8 januari 2020
  • 79 reacties
  • 12146 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

79 Reacties

@Hallahan Even hardop gedacht.

Wat gebeurt er als je op je telefoon de wifi instelling van je eigen wifi in Opgeslagen netwerken, laat vergeten en opnieuw instelt?

@Hallahan Even hardop gedacht.

Wat gebeurt er als je op je telefoon de wifi instelling van je eigen wifi in Opgeslagen netwerken, laat vergeten en opnieuw instelt?

Wanneer het probleem zich weer voordoet zal ik het testen en het hier melden. Vandaag geen problemen ondervinden (maar was ook nauwelijks thuis).

Ik ben net gewisseld van connect box vanwege andere problemen. Nu krijg ik ook ineens de meldig toegangspunt vol. Heeft dus echt iets met het type connect box te maken:

Conform standaard specificaties : DOCSIS 3.0
Hardware versie : 5.01
Software versie : CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p5-NOSH

Nee. Er was een melding van iemand met een Arris en iemand met een Compal, die jij nu ook hebt.

@Cecilia Ziggo bij mij gaat het beter sinds het kanaal op handmatig staat. Beter, niet perfect. Af en toe gaat het nog steeds mis. Door het kanaal op handmatig te zetten is de kwaliteit van de wifi ook wel lager geworden.

Het probleem treedt nu vrij sporadisch op. Ik heb nu ook wel alle instellingen zodanig dat er zo weinig mogelijk aanleiding is om opnieuw te verbinden. Ik heb het gevoel dat er regelmatig aanleiding was voor alle apparaten om tegelijkertijd opnieuw verbinding te maken, en dat het modem hier niet mee kan omgaan. Maar dit is niet gebaseerd op enige inhoudelijke kennis, slechts een gevoel.

Sinds mijn vorige post is het weer om te janken. Tv en telefoon partner hebben er nu ook last van. Regelmatig geen verbinding, en de verbinding herstelt pas weer als ik me er actief mee ga bemoeien. Verder heel tevreden met het internet maar als dit aanhoudt ga ik ook zeker niet mijn contract verlengen.

Iemand anders hier geeft al aan problemen te hebben sinds een modem wissel. Dit zou mijns inziens toch wel wat te maken moeten hebben met specifieke modems/instellingen/firmware.

Ik heb de melding toegangspunt tijdelijk vol sinds ik een nieuwe samsung s10 heb aangeschaft. Hij schakelt dan over naar een ander zwakker punt in huis.

Is er al meer duidelijkheid vanuit Ziggo hoe dit komt?

@Cecilia Ziggo @Lycke Ziggo wat is nu de beste vervolgstap?

Ook ik ben steeds de Wi-Fi verbinding kwijt op mijn mobiele telefoon met de melding "toegangspunt tijdelijk vol" en soms de melding "verkeerd wachtwoord". Ik heb "modem vergeten" gedaan, opnieuw alles ingesteld maar het probleem blijft. Graag een oplossing hiervoor. Sinds 21 januari alles in 1 van Ziggo, alles door de monteur laten installeren. Inmiddels alweer een monteur hier geweest ivm andere problemen. Nu dit probleem. Begin spijt te krijgen van mijn keuze. 

Reputatie 7
Badge +14

Ik heb even zitten mee lezen en even gekeken op Google.

Deze klacht komt niet veel voor , ik heb een draadje gelezen op het KPN forum en er is daar ook iemand die dezelfde klacht heeft ook in een forum van onze Belgische buren las ik een klacht.

En een oplossing heb ik ook niet gelezen er word wel verondersteld dat het zou kunnen zijn dat de Ziggo/KPN hotspot functie van het modem vol kan zitten.

Er schijnt een limiet op te zitten van max 5 apparaten.

Ik weet niet  of de mee lenzende met deze klacht hun Ziggo hotspot hebben uitgezet ? en wat ik ook niet zeker weet is als je het zelf uitzet of dan de functie op jouw modem uit gaat .

Misschien het proberen waard ? 

En nog wat “stoms “ staat de dhcp functie in het modem wel open voor voldoende gebruikers ( lees het uitgeven van IP adressen door het modem , kijk naar het aantal apparaten.

Hoi @HansR, goedemorgen. 

Logisch dat je graag wilt weten wat nu de beste vervolgstap is. Je wilt namelijk ongestoord het world wide web op kunnen. Om hier goed mee aan de slag te gaan, is het van belang om zoveel mogelijk concrete informatie te verzamelen. 

Signaaltechnisch zie ik in je modem geen gekke dingen. Dat is dus nog steeds in orde. Wat mij wel opvalt is dat er op dit moment behoorlijk veel apparaten draadloos zijn verbonden, waaronder ook eigen netwerkapparatuur. Daarnaast zijn de netwerken (2.4 en 5.0 Ghz) op dit moment niet afzonderlijk van elkaar ingesteld met een aparte netwerknaam. Daarnaast staat jouw modem op dit moment ingesteld op IPv6- DS Lite. 

Ik wil je vragen om het volgende stapsgewijs uit te voeren: 

• Modem terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Dit kun je doen door het reset-knopje op de achterzijde van je modem 30 seconden ingedrukt te houden.
  • Netwerken (2.4 en 5.0 Ghz) afzonderlijk van elkaar instellen met een aparte netwerknaam. Beide netwerken hebben dus niet dezelfde naam. 
  • Wifi-kanaal instellen op een vast wifi-kanaal
  • Wifi-mode aanpassen naar b/g/n

Ik heb op afstand jouw modem laten omzetten naar IPv4 only. Dit is binnen 24 uur verwerkt. 

Als je bovenstaande hebt gedaan, dan ben ik benieuwd hoe het met jouw verbinding gaat als enkel en alleen de mobiele telefoons zijn verbonden.

• Gaat dit goed, dan zul je stapsgewijs moeten ontdekken bij welk apparaat vervolgens deze melding '’toeganspunt vol'’ optreedt. 
  • Nog steeds problemen? 
  • Met welke wifi-verbinding krijg je deze melding (2.4 of 5.0 Ghz)?
  • Op basis van je modem is er nu ook eigen netwerkapparatuur verbonden. Wat voor apparatuur is dit?
  • Specifieke informatie over de apparatuur in huis welke draadloos is verbonden 

Hallo Cecilia. Bedankt voor je reactie. Ik heb sinds een paar dagen inderdaad weer een dynamisch kanaal ingesteld, omdat een vast kanaal de kwaliteit van de wifi flink omlaag trok. Tevens heb ik obv een tip in een ander topic de 2.4 en 5 GHz netwerken bewust dezelfde naam gegeven.

Ik ga je troubleshoot vandaag doen. Deze ochtend wil helemaal niks verbinden, met name het afgelopen half uur. Misschien dankzij wat je op afstand doet?

Wanneer mag ik concluderen dat er geen problemen optreden wanneer ik een extra apparaat aansluit? Na een uur, na een dag...? Het is anno 2020 niet echt werkbaar om je wifi niet te kunnen gebruiken.

Ik heb absoluut geen idee wat voor externe netwerkapparatuur je bedoelt en hoe je dit ziet. Ik heb een tv, soundbar, Google home mini X2, lampen en mobiele telefoons aangesloten. That's it. Ik heb nul behoefte aan externe apparatuur. Hoe kan ik die apparatuur vinden? Dan dump ik het op de stort.

Hoi Ronihd,

Bedankt voor je reactie. Ik heb Ziggo hotspot 5 dagen geleden via mijn Ziggo uitgezet. Of het in het modem dan ook uit staat weet ik niet. Het probleem was hierdoor helaas niet opgelost.

Ingelogd in het modem, dhcp staat op 245 apparaten. In totaal zijn er maar 8 apparaten verbonden. 

Helaas nog geen oplossing. 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi Ronihd,

Bedankt voor je reactie. Ik heb Ziggo hotspot 5 dagen geleden via mijn Ziggo uitgezet. Of het in het modem dan ook uit staat weet ik niet. Het probleem was hierdoor helaas niet opgelost.

Ingelogd in het modem, dhcp staat op 245 apparaten. In totaal zijn er maar 8 apparaten verbonden. 

Helaas nog geen oplossing. 

Oke , tja mijn mee denken houd hier ook mee op  ;-( 

@HansR hoeveel apparaten hebben een ip adres ? 

Ik heb absoluut geen idee wat voor externe netwerkapparatuur je bedoelt

Alles wat onderdeel is van je bekabelde netwerk. Switch, Access Point, Router, Powerline Adaptors.

Hoi Ronihd,

Begrijp ik. Bedankt voor het meedenken. Hopelijk komt iemand van Ziggo met een oplossing. 

Reputatie 7

Hoi allemaal, Cecilia is er een paar daagjes niet dus ik duik hier even in.

In tegenstelling tot een eerdere bewering kom ik tot de conclusie dat jullie allemaal een Compal Connectbox thuis hebben. Verder zie ik weinig overéénkomsten in ip-profiel; aangesloten apparaten; wifi instellingen; regio, maar dat het aan het modem ligt kan ik nog niet concluderen. Ik werk thuis ook met een Compal Connectbox en ik heb deze melding nog nooit gezien. Ik heb ook geen last van een wegvallende verbinding op welk apparaat dan ook thuis. Er moet dus minstens nog een gemeenschappelijke factor zijn waardoor jullie wel deze melding zien en ik thuis niet.

Een paar opvallende zaken:

@JacobWie - Jouw modem staat in bridge mode, dus je gebruikt een eigen router. Ervaar je het probleem daarop?

@ron spaargaren - Jij bent dit topic gestart en in jouw laatste reactie op 23 januari geef je aan dat je de melding na bezoek van de monteur nog niet opnieuw hebt gezien. Is dat zo gebleven? Dan ben ik erg benieuwd wat de monteur precies heeft veranderd om dit te bewerkstelligen, voor zover ik kan lezen constateerde de eerste monteur dat het signaal veel te sterk binnenkwam en heeft daarvoor een vervolgafspraak ingepland. De tweede monteur heeft dat blijkbaar opgelost, want het signaalniveau is nu goed, maar in de wifi instellingen is niets aangepast (behalve de naam van het 5Ghz netwerk).

Reputatie 7

Aanpassing in bovenstaand bericht. Ik had de verkeerde persoon ge @mentioned bij het modem in bridge. :flushed:​​​​​ Niet KarMa2020 maar ​​@JacobWie heeft zijn modem in bridge.
Door deze post (in plaats van alleen een edit) krijgt ook Jacob een attentie-mail dat zijn reactie gevraagd wordt, sorry voor de (functionele) spam.

Zou de gemeenschappelijke factor wellicht de mobiele telefoon kunnen zijn? Ik heb een Samsung S10. 

Zou kunnen en dat wilde ik eerder weten. @Yorannn  gaf echter een melding over idem op een W10 PC.
Of die betrouwbaar was, weet ik niet. Je komt meer gekke/onzorgvuldige dingen tegen en dat bemoeilijkt een fatsoenlijke analyse, natuurlijk. Is niet zo erg. Wel vervelend om je vinger achter een duidelijk lastig op te lossen probeem te krijgen.
Mijn uitgangspunt is vooralsnog: dit klopte. Het was wel vaag, moet ik bij nader inzien toegeven en vroeg niet door……… Hoe zit het: @Yorannn ?

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/toegangspunt-tijdelijk-vol-51101#post540994

hoi Marc,

Er is inderdaad voor de tweede keer een monteur geweest. Hij heeft netwerkband op 5ghz  gezet. Ook heeft hij buiten wat gewijzigd, geen idee wat. Maar ik heb sindsdien geen klachten meer. Sorry, maar ik weet niet wat ie extern gedaan heeft.

@Yorannn

Zie https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/toegangspunt-tijdelijk-vol-51101/index2.html#post560061

Krijg je ‘Toegangspunt tijdelijk vol' op een W10 Pc? Of alleen op een Phone. Welke en welke versie van Android?

Kun je hierop reageren? Graag. Helpt Mark Ziggo ook wat verder.

Goedendag, 

Ik heb ook het probleem van wegvallende wifi verbindingen. Onder andere op mijn S10 (mijn vrouw heeft ook een S10 en mijn kinderen ook alletwee een android mobiel) krijg ik de melding 'Toeganspunt tijdelijk vol’ Maar op mijn W-10 laptop van mijn werk valt de wifi gewoon weg. Best wel irritant. Valt mij wel op dat dit probleem zich vnl voor lijkt te doen als veel buren thuis zijn en er thuis ook veel mensen op de wifi zitten. Ik heb de Connect box van Ziggo in huis. Ik heb wel wat gerommeld nu met de instellingen, wat ik gevonden heb op dit forum - de IPv6 instelling op Stateful gezet en mijn kinderen hebben hun 2 gameconsols even uitgezet. Kijken hoe lang dit goed gaat. Ik heb nog een oud abo (Z2: 250/25)… twijfel of een upgrade zou helpen qua dit probleem. Naar bijvoorbeeld de Mediabox next. Ik heb ook een Sonos systeem (5 boxen via een bridge), een extra bekabelde ziggo router voor zolder en beveiligingscamera aangesloten op de WIFI - deze laatste allemaal met een kabel. Vraag ik teveel van de connect box / wifi? En moet ik naar een andere connect-box/mediabox? Veel vragen, sorry, hoop dat iemand een idee heeft.

Groeten,

Tom

@Tom_S_ Ik ga even een aantal opties geven voor een mogelijke oplossing, helaas werkt wifi met allerlei apparaten lastig, diverse apparaten hebben verschillende instellingen nodig.

Wifi verbindingsproblemen met Android - mogelijke oplossingen.

@Cecilia Ziggo @Mark Ziggo 

Ik heb het probleem “toegangspunt tijdelijk vol” al een paar dagen niet meer gehad!

Dit heb ik veranderd:

• wifi van 2.4 Ghz en 5 Ghz verschillende namen gegeven.
  • alle apparaten verbonden via 2.4 Ghz (omdat 5 Ghz zelden enig bereik geeft)
  • 2.4 Ghz naar b/g/n gezet (stond op g/n)

Verder heeft Cecilia aangegeven mijn verbinding naar IPv4-only te hebben omgezet, het modem zou op IPv6-Lite staan of iets dergelijks? Bij mijn weten kan ik dat niet veranderen, of wel?

Dat was het goede nieuws… het slechte nieuws is dat mijn wifi-bereik een stuk slechter is geworden. Veel apparaten krijgen geen verbinding meer, ik ben soms wel een uur bezig verbinding te krijgen op zolder (voorheen nul problemen). Tevens in de internetsnelheid verschrikkelijk afgenomen. Ik heb net een modem reboot gedaan, ik had toen nog 2 mbit downstream. Na een reboot zat ik weer op 10mbit, nog steeds veel te weinig natuurlijk.

@Mark Ziggo @Cecilia Ziggo kan dit door de omzetten naar IPv4 komen? Willen jullie nog eens naar het signaal kijken en zonodig de boel voor me terug zetten?

Ik heb mijn modem aangesloten met de meegeleverde kabel, op de verbinding in de woonkamer, aan de straat. Er zijn verder geen apparaten fysiek op het modem aangesloten (dit noem ik even in verband met de externe apparatuur die ik zou hebben).

Wat externe apparatuur betreft; kan het zijn dat mijn Google Nest / Home mini / soundbar als zodanig worden gezien? Die zenden natuurlijk ook een wifi-signaal uit.

Mijn telefoon is een Xiaomi Mi A1, met Android One programma (dus laatste android).

Edit: ik heb software geinstalleerd om wifi netwerken te scannen. Op basis hiervan heb ik een vast wifi kanaal ingesteld, de wifi lijkt nu beter te zijn. Hopelijk blijft bet goed werken en blijven mijn devices verbonden. Zo niet, dan zal ik het zeker posten.

Ik heb net direct naast het modem een speedtest gedaan, de verbinding is nu behoorlijk goed. 37mbit down/5 mbit up. Helaas heb ik geen bekabelde apparaten meer in 2020 om een betrouwbare meting mee te doen :)

Het lijkt nu dus allemaal behoorlijk goed te werken. Bedankt voor al het meedenken. Als jullie niks van me vernemen werkt alles goed, zo niet dan zal ik mijn verdere ervaringen hier delen. Volgens mij was voor mij de oplossing om. 2.4Ghz en 5Ghz verschillende namen te geven.