Vraag

Time-Outs op mijn connectbox via accesspoint

• 6 december 2018
  • 33 Reacties
  • 742x Bekeken

Toon eerste bericht

33 Reacties

Kun je weer een foto plaatsen hoe het nu aangesloten zit van de AOP tot en met het modem?

Jahoor. Hier is alleen niet veel bijzonders gebeurd.

Reputatie 7
Badge +35
Die zwarte kabel, waar loopt die naar toe?
En waar staat het modem?
Zwarte kabel loopt naar een splitter. Van daaruit naar het modem. Er direct naast.

Reputatie 7
Badge +35
Ik leg je probleem bij een Ziggo moderator neer, die kan wat dieper kijken in de systemen en misschien zien wat er nu nog fout gaat.
Reputatie 7
Hallo MDLefevere,

Dat is wel gek. Wanneer je accespoint tegelijkertijd wel lekker reageert - en de gateway niet - is dat vreemd. Ervaar je ook problemen in de praktijk? Dat vind ik zelf belangrijk om in te schatten wat er aan de hand kan zijn. Altijd volledig kunnen pingen is geen doel op zich. Pingen is een middel die helpt om andere issues te achterhalen. Je hebt het al rechtstreeks getest met een utp kabel en een laptop bij de Connectbox. Top!

Kun je die kabel en zelfde ook eens op de accesspoint testen? Dan hebben we een 'geijkte' meting. Reset de Connectbox naar fabrieksinstellingen, en test dan nog eens. Als je dan nog gekke ping verschijnselen ziet moeten wij er vna hier uit naar kijken.
Hallo MDLefevere,

Dat is wel gek. Wanneer je accespoint tegelijkertijd wel lekker reageert - en de gateway niet - is dat vreemd. Ervaar je ook problemen in de praktijk? Dat vind ik zelf belangrijk om in te schatten wat er aan de hand kan zijn. Altijd volledig kunnen pingen is geen doel op zich. Pingen is een middel die helpt om andere issues te achterhalen. Je hebt het al rechtstreeks getest met een utp kabel en een laptop bij de Connectbox. Top!

Kun je die kabel en zelfde ook eens op de accesspoint testen? Dan hebben we een 'geijkte' meting. Reset de Connectbox naar fabrieksinstellingen, en test dan nog eens. Als je dan nog gekke ping verschijnselen ziet moeten wij er vna hier uit naar kijken.

Hoi Anne H,

ja de problemen ervaar ik als ik op mijn laptop zit. Dan ben ik inneens even mijn (bedrade) verbinding kwijt.

Als ik de kabel in het AP stop heb ik na enige tijd hetzelfde probleem als direct op de ConnectBox.

het resetten doe ik liever niet “zomaar” omdat deze wel alles regelt. Als je toch graag hebt dat ik dat doe, dan hoor ik dat graag
Tussenvraagje na dit Topic doorgelezen te hebben. Voor de zekerheid.
Ervaar je het probleem ook op andere systemen dan op de Laptop die voor de tests wordt gebruikt? Dat zag ik nergens expliciet vermeld staan- of las er overheen.
Zal wel zo zijn, verwacht ik, maar anders.......
Gr Han
Tussenvraagje na dit Topic doorgelezen te hebben. Voor de zekerheid.
Ervaar je het probleem ook op andere systemen dan op de Laptop die voor de tests wordt gebruikt? Dat zag ik nergens expliciet vermeld staan- of las er overheen.
Zal wel zo zijn, verwacht ik, maar anders.......
Gr Han

Hoi Han,

Ja dit had ik al uitgesloten.
Op andere apparaten ervaar ik "gelukkig" hetzelfde :)

Gr. Maurice

Reageer