1
Vraag
2
Reacties
Pieke123

Level 1
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Teruglopende snelheid internet

Ik heb 2 laptops een oudere ASUS en een nieuwere ACER welke een snelheid aankan van 433MBs. Ik heb een abonnement waarbij ik een snelheid moet bereiken van 250Mbs. Op de oude laptop haal ik deze snelheid en blijft hij ook gelijk. Op de nieuwe laptop loopt de snelheid terug van over de 200 naar de 100 en daar blijft hij op staan. Iemand een idee hoe dit kan?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pieke123
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het antivirusprogramma verwijderd en de internetsnelheid is prima, bekabeld naar een constante snelheid van ongeveer 250Mbps. Maar ja ik zal toch een virusscanner nodig hebben, heeft iemand een tip?

Bekijk in context

17 Reacties 17
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Hoe heb je dit gemeten? Bekabeld of wifi?
Kijk ook even of je netwerkkaart de snelheid aan kan.
Start > netwerkeigenschappen typen in zoekvenster
Pieke123
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dit bekabeld gemeten en mijn laptop kan een snelheid aan van 433mbs
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Ik had vrijwel hetzelfde euvel op mijn desktop. Na lang zoeken bleek de UTP kabel de boosdoener door ouderdom.
Probeer eens een andere kabel om te zien of het daarmee verholpen is.
Ook kun je de probleemoplosser van W 10 er op los laten.
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
433 Mbps is een (theoretisch) maximaal haalbare snelheid van 5GHz AC wifi met een USB 2.0-adapter of PCIe x1 ingebouwde adapter (correct me if I'm wrong).

Als je met een internetkabel snelheid op de laptop zou testen, zou die op max. 100 Mbps uitkomen (als het een 100 Mbit internetadapter is of als de internetkabel niet meer aankan) of theoretisch max 1000Mbit / 1 Gbps aankunnen.

Kijk je dan wel bij de juiste netwerkadapter, en zit er dan wel een internetkabel in de 2e laptop?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Pieke123 . Welkom hier!
Goed dat je deze plek gevonden hebt om je vraag te stellen. Ik snap heel goed dat je hier niets van begreep!
Nu hebben we je al 2 dagen niet meer gezien. Heb je een update voor ons ^^.
Pieke123
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb via de probleemoplosser geen oplossing gevonden, tevens heb ik een andere kabel gebruikt maar het resultaat was nog slechter. Ik denk dus dat mijn originele kabel ok is, mede omdat op mijn oude laptop prima functioneert. Als ik nu op netwerkeigenschappen kijk zie ik dat tot 1000Mbps kan ontvangen en verzenden. Ik ben geen grote techneut maar ik heb gisteren een andere snelheid gevonden als vandaag, ik denk dus dat ik ergens anders eea heb nagekeken. Waar kan ik de juiste snelheid vinden?
Zou de internetsnelheid ook te makan kunnen hebben met mijn anti virusscanner NORTON
Pieke123
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het antivirusprogramma verwijderd en de internetsnelheid is prima, bekabeld naar een constante snelheid van ongeveer 250Mbps. Maar ja ik zal toch een virusscanner nodig hebben, heeft iemand een tip?
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Pieke123 wrote:
Ik heb het antivirusprogramma verwijderd en de internetsnelheid is prima, bekabeld naar een constante snelheid van ongeveer 250Mbps. Maar ja ik zal toch een virusscanner nodig hebben, heeft iemand een tip?

Safe Online van Ziggo, krijg je gratis 😉 installeren via Mijn Ziggo
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
Pieke123 wrote:
Ik heb het antivirusprogramma verwijderd en de internetsnelheid is prima, bekabeld naar een constante snelheid van ongeveer 250Mbps. Maar ja ik zal toch een virusscanner nodig hebben, heeft iemand een tip?


Het verbaast me iedere keer dat er mensen zijn die besparen op een virusscanner. Oké, als je iedere euro moet omdraaien om te overleven, dan is dat natuurlijk een ander geval.

Als je berekent hoeveel een goede virusscanner eigenlijk ( per dag/week/maand ) kost, dan is dat erg weinig, vergeleken met datgene wat je ermee beveiligd. Iedereen heeft het over privacy en de aantasting daarvan, terwijl een beetje investeren in een goede virusscanner vaak al te veel is.
Iedere euro die je besteed aan je internet beveiliging, is gewoon een goede investering in je privacy, je bank-transacties en vele dagelijkse zaken die iedereen ( zonder erover na te denken ) via het internet uitvoeren.

Een goede en goedkope beveiliging is b.v Bitdefender. Deze software staat al jaren bovenin de lijst van tests. Een 'Bitdefender Total Security Multi-Device 2019 5-Devices' voor 1 jaar kost nog geen 45,- euro en deze software mag je op 5 apparaten ( Windows-, Mac OS- en Android-toestellen ) installeren. Dat is per apparaat nog geen 2 cent per dag!
Ook is een 10 devices of een 'Family' abonnement mogelijk, waarmee je alles ( en iedereen ) in huis kan beveiligen en als je dan voor 2 of 3 jaar kiest, dan krijg je bijna voor nop één van de beste beveiliging die je kan krijgen ( en hoef je er jaren niet meer naar te kijken ).

Ps. ik heb geen aandelen in Bitdefender, maar heb al jaren één licentie, waarmee ik in huis alles heb voorzien van een goede virusbeveiliging.
Pieke123
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes
Pasi je snapt het niet helemaal. Ik heb een virusscanner van NORTON kostte me 50 euro, en dat abonnement loopt nog 344 dagen. Alleen maakt deze virusscanner het internet een stuk langzamer. Dus ik heb NORTON er af gegooid en mijn snelheid steeg naar 200 Mbps, alleen nu heb ik de virusscanner van Ziggo er op gezet en ben ik weer terug bij af de snelheid is nu nog slechts 11 Mbps. Help!!!!!
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
Pieke123 wrote:
...Alleen maakt deze virusscanner het internet een stuk langzamer. Dus ik heb NORTON er af gegooid en mijn snelheid steeg naar 200 Mbps, alleen nu heb ik de virusscanner van Ziggo er op gezet en ben ik weer terug bij af de snelheid is nu nog slechts 11 Mbps. Help!!!!!


Norton heb ik al jaren ( eeuwen ? ) niet meer gebruikt ( het vertraagde toen al te veel ). Ook met de Ziggo virusscanner heb ik geen ervaring.

Natuurlijk vertraagd een virusscanner je pc/laptop/android/Mac, want het is gewoon een extra 'stap' die de processor moet maken, maar bij een goede scanner merk je dat nauwelijks.

Dat die snelheid naar 11Mbs gaat is wel erg vreemd, dan meet je verkeerd of er is iets erg vreemds en/of fout.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Open broncontrole (system32\perfmon.exe) eens, kun je goed mee zien waar je processor mee bezig is.
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
Als je die
Pieke123 wrote:
...Ik heb een abonnement waarbij ik een snelheid moet bereiken van 250Mbs. Op de oude laptop haal ik deze snelheid en blijft hij ook gelijk. Op de nieuwe laptop loopt de snelheid terug van over de 200 naar de 100 en daar blijft hij op staan. Iemand een idee hoe dit kan?


Waarschijnlijk bedoel je hiermee een snelheidstest ( b.v. die van Speedtest ) om te testen hoe snel je internet verbinding is.Het beste is, om dit te testen m.b.v. een bekabelde verbinding. Natuurlijk kan dat ook wel met een wifi verbinding, maar dan moet je wel een moderne laptop hebben, maar 1 á 2 meter van je wifi router af zitten en geen abbo hebben van zo'n 500Mbs, want dat halen ( bijna ) alle computers toch niet via wifi.

Pieke123 wrote:
...Als ik nu op netwerkeigenschappen kijk zie ik dat tot 1000Mbps kan ontvangen en verzenden...

Hiermee bedoel je waarschijnlijk dat je snelheid van je bekabelde verbinding naar je router 1 Gb is, maar dat zegt geheel niets over je internet verbinding.

Als je internet snelheid zonder virusscanner 200Mbs is en mét maar 11 Mbs is, dan is er waarschijnlijk iets niet goed met je computer of de software daarop.

Start eens Taakbeheer of nog beter Broncontrole ( voor de laatste moet je wel inloggen als Administrator ) en kijk tijdens het testen van de internetsnelheid welk proces het systeem het meeste belast ( hoogste % cpu/processor gebruik ).

Welke versie van Windows heb je?
Millennium

Level 8
  • 234Posts
  • 6Oplossingen
  • 38Likes
Eset is een goede licht gwicht virus scanner. Overigens is windows defender ook steeds beter
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Pieke123 Als je Windows 8 of 10 hebt kun je met een gerust hard Defender gebruiken.

Ik gebruik dit zelf al vanaf 2006, dat is nu 13 jaar en ook destijds bedrijfsmatig (het was toen het anti-virus voor bedrijven onder een andere naam en heet nu Defender) en installeerde ik dit ook bij tig klanten met meerdere computers in een netwerk.

Waarom, om dezelfde reden die jij nu weer met Norton ervaart, het was iedere keer wat anders met Norton, McAfee, AVG enz. enz. enz. en dat wil je niet binnen een bedrijf, ik heb met vrijwel alle Antivirus programma's problemen voorbij zien komen en met Defender geen problemen meer gezien, maar ook geen virussen of allerlei andere malware.

Dat wil niet zeggen dat er nu geen antivirussen zijn die geen problemen meer veroorzaken.
Kijk om je heen en lees reviews erover en kies er één waar je je veilig bij voelt.
Pieke123
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes
Allen bedankt voor jullie reactie, mijn zoon heeft me ook geadviseerd om over te schakelen op Windows defender. Nu even geen tijd maar ga dat snel eens proberen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
TOP, veel succes gewenst.:relaxed:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic