Mic79

Level 1
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Terug van weggeweest: Partial Bonding US problematiek

Na maanden last gehad te hebben van (voornamelijk) de modem melding ‘Partial Bonding US’ is/was dit voor enkele weken lang opgelost. Eindelijk stabiel internet!! Zie gesloten topic: https://community.ziggo.nl/community-archief-226/partial-bonding-us-enkele-keren-per-dag-57329/index...

 

Maar nu, alweer enkele dagen achtereen en dan voornamelijk tussen +/- 22.00 en 00:00… vliegt het internet er om de haverklap uit. Niet voor enkele seconden, maar voor enkele minuten… en niet 1 keer in de avond, maar diverse keren. 

Het zijn dezelfde T3 time-out meldingen als gemeld in het vorige topic. Het aanmaken van deze tekst heeft me ruim 20 minuten gekost… reden, halverwege viel de internetverbinding weg ...

help…

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 7450Posts
  • 630Oplossingen
  • 3978Likes

Hi @Mic79 

Met een reset worden de log van het modem gewist. Gelukkig worden de signaalwaarden van je modem bij ons langere tijd bewaard. Als ik terugkijk naar enkele dagen terug zie ik 2 momenten waarbij de T3 errors over meerdere upstreams over de +1000 in een uur gaan. Daarna staan deze direct weer op 0. Verder valt op dat op willekeurige momenten de SNR (en ook de upstream Rx) waarde van je modem dipt. Tijdens deze momenten kan je modem tijdelijk offline gaan. Je modem vertoont ander gedrag dan de andere modems in je omgeving. Hierdoor lijkt het alsof er iets mis gaat met het signaal wat je modem ontvangt.

Je hebt dit jaar meerdere monteurafspraken gehad voor uitval van internet. Zo bijvoorbeeld is in begin mei 5dB upstream ruis vanuit je woning geconstateerd een is er een POA met HPF85 filter geplaatst om dit tegen te gaan. De monteur heeft verder enkele kabels vervangen. Eind mei heeft een andere monteur nog je modem vervangen.

Gezien je ervaringen, eerdere monteurafspraken en je vorige topic lijkt het mij het beste dat hier opnieuw een monteur komt kijken en dan ook de verbinding vanuit het Ziggo netwerk tot aan je modem controleert om zo de oorzaak vast te stellen.

Een afspraak met de monteur regel je eenvoudig online via deze pagina. Je kan ook met mijn collega's chatten of bellen.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je huidige signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen?

Mic79
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Be rt 

 

Gisteren avond/nacht na het creëren van dit topic heb ik de modem uit/aan gezet. Dit zijn de huidige waarden: 

 

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 658000000 5 37 256qam 8
2 666000000 5 37 256qam 9
3 682000000 5 37 256qam 11
4 690000000 5 37 256qam 12
5 698000000 5 37 256qam 13
6 706000000 5 38 256qam 14
7 714000000 5 37 256qam 15
8 722000000 5 37 256qam 16
9 730000000 5 38 256qam 17
10 738000000 5 38 256qam 18
11 746000000 6 38 256qam 19
12 754000000 6 38 256qam 20
13 762000000 6 38 256qam 21
14 770000000 6 38 256qam 22
15 778000000 5 37 256qam 23
16 786000000 5 37 256qam 24
17 794000000 5 37 256qam 25
18 802000000 5 37 256qam 26
19 810000000 5 37 256qam 27
20 818000000 5 37 256qam 28
21 826000000 4 37 256qam 29
22 834000000 4 37 256qam 30
23 842000000 4 37 256qam 31
24 850000000 4 37 256qam 32

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 37.636 1179663897 6272
2 Goed (Locked) 37.636 1179682151 12858
3 Goed (Locked) 37.636 1179696062 1170
4 Goed (Locked) 37.636 1179696603 549
5 Goed (Locked) 37.636 1179696894 360
6 Goed (Locked) 38.983 1179695471 285
7 Goed (Locked) 37.636 1179696631 319
8 Goed (Locked) 37.636 1179696858 277
9 Goed (Locked) 38.605 1179695027 237
10 Goed (Locked) 38.605 1179696517 303
11 Goed (Locked) 38.605 1179696617 342
12 Goed (Locked) 38.605 1179696567 259
13 Goed (Locked) 38.605 1179697021 255
14 Goed (Locked) 38.605 1179697167 308
15 Goed (Locked) 37.636 1179696928 370
16 Goed (Locked) 37.356 1179694262 457
17 Goed (Locked) 37.636 1179697702 597
18 Goed (Locked) 37.636 1179697410 763
19 Goed (Locked) 37.636 1179698117 518
20 Goed (Locked) 37.636 1179698802 369
21 Goed (Locked) 37.636 1179698520 463
22 Goed (Locked) 37.356 1179698512 654
23 Goed (Locked) 37.636 1179698622 658
24 Goed (Locked) 37.636 1179696125 585

 

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 58800000 49 5.120 64qam 4
2 36000000 48 5.120 64qam 3
3 52000000 49 5.120 64qam 1
4 44500000 48 5.120 64qam 2
 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 0 0
       
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik mis de downstream pagina waar de errors op staan. @Mic79 

Mic79
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Be rt  bedoelde je deze, zal zojuist fout zijn gegaan met copy-paste 

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 38.605 1310196526 269619
2 Goed (Locked) 38.983 1310135973 248881
3 Goed (Locked) 38.605 1310167204 269757
4 Goed (Locked) 38.605 1310311156 184222
5 Goed (Locked) 38.983 1310463646 32120
6 Goed (Locked) 38.983 1310492374 1823
7 Goed (Locked) 38.605 1310494975 441
8 Goed (Locked) 38.605 1310495176 331
9 Goed (Locked) 38.605 1310493408 266
10 Goed (Locked) 38.605 1310494833 340
11 Goed (Locked) 38.605 1310494957 387
12 Goed (Locked) 38.605 1310494883 283
13 Goed (Locked) 38.605 1310495390 283
14 Goed (Locked) 38.605 1310495473 348
15 Goed (Locked) 37.636 1310495251 412
16 Goed (Locked) 37.636 1310492561 514
17 Goed (Locked) 37.356 1310495905 690
18 Goed (Locked) 37.356 1310495601 859
19 Goed (Locked) 37.636 1310496344 584
20 Goed (Locked) 37.636 1310496993 415
21 Goed (Locked) 37.636 1310496691 532
22 Goed (Locked) 37.636 1310496686 728
23 Goed (Locked) 37.636 1310496773 744
24 Goed (Locked) 37.356 1310494130 669
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is heel slecht, één bak met ruis, hier moet een Ziggo moderator maar eens naar kijken, dit zit dieper in het systeem als ik dit zo zie.
Zij komen hier binnenkort langs.

Voor alle zekerheid, kun je nog een foto van de huidige situatie hier plaatsen?

Mic79
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Be rt wrote:

Dit is heel slecht, één bak met ruis, hier moet een Ziggo moderator maar eens naar kijken, dit zit dieper in het systeem als ik dit zo zie.
Zij komen hier binnenkort langs.

Voor alle zekerheid, kun je nog een foto van de huidige situatie hier plaatsen?

@Be rt 

En dat na een reset van de modem, dat had waarschijnlijk sowieso geen nut?

De situatie in de meterkast is onveranderd, sterker nog, er is helemaal niets in huis veranderd sinds het opgelost was. Zie gesloten topic 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Mic79 “En dat na een reset van de modem, dat had waarschijnlijk sowieso geen nut?”

Juist heel nuttig, nu staan er gegevens in van één dag.

Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 7450Posts
  • 630Oplossingen
  • 3978Likes

Hi @Mic79 

Met een reset worden de log van het modem gewist. Gelukkig worden de signaalwaarden van je modem bij ons langere tijd bewaard. Als ik terugkijk naar enkele dagen terug zie ik 2 momenten waarbij de T3 errors over meerdere upstreams over de +1000 in een uur gaan. Daarna staan deze direct weer op 0. Verder valt op dat op willekeurige momenten de SNR (en ook de upstream Rx) waarde van je modem dipt. Tijdens deze momenten kan je modem tijdelijk offline gaan. Je modem vertoont ander gedrag dan de andere modems in je omgeving. Hierdoor lijkt het alsof er iets mis gaat met het signaal wat je modem ontvangt.

Je hebt dit jaar meerdere monteurafspraken gehad voor uitval van internet. Zo bijvoorbeeld is in begin mei 5dB upstream ruis vanuit je woning geconstateerd een is er een POA met HPF85 filter geplaatst om dit tegen te gaan. De monteur heeft verder enkele kabels vervangen. Eind mei heeft een andere monteur nog je modem vervangen.

Gezien je ervaringen, eerdere monteurafspraken en je vorige topic lijkt het mij het beste dat hier opnieuw een monteur komt kijken en dan ook de verbinding vanuit het Ziggo netwerk tot aan je modem controleert om zo de oorzaak vast te stellen.

Een afspraak met de monteur regel je eenvoudig online via deze pagina. Je kan ook met mijn collega's chatten of bellen.

Mic79
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi @Folkert Ziggo @Be rt ,

 

Bedankt voor jullie reacties. Dit is de eerste keer dat iemand van Ziggo inderdaad bevestigd dat er iets vreemds aan de hand is met het signaal en ook daadwerkelijk zaken terug bekijkt uit de modem. 

 

Voorgaande keren heeft de monteur het signaal in mijn woning alsmede het signaal van woning tot eerste verdeelpunt (+/- 60 meter) gemeten. De meting naar buiten toe gaf beiden keren geen storingen. 

 

Het meest vreemde blijf ik vinden dat er niets is gewijzigd en ik ruim een maand nergens last meer van gehad heb en nu op eens 2 dagen achter elkaar voor een langere periode geen internet heb gehad. 

 

Afgelopen avond gelukkig geen issues. Wordt vervolgd.

 

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Mic79 
Hoe is het de afgelopen dagen gegaan? 

Mic79
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Cecilia Ziggo Zaterdag avond terug van vakantie… dus geen idee hoe het de afgelopen weken is gegaan. Misschien dat er uit de modem-log daar iets over te zeggen is, al zal er niet veel verkeer zijn geweest.

 

 

Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

Hopelijk heb je een fijne vakantie gehad! Mocht je resultaten hebben of wel op aanraden van Folkert Ziggo een monteur hebben geboekt, laat het dan weten.

Uitgelicht topic