Technicolor TC7210 geschikt voor 500Mbit/s?

  • 9 april 2019
  • 98 Reacties
  • 3533x Bekeken

@Mark Ziggo
Hi Mark,

Kun je hier naar kijken?

Ik deed het volgende.
Na werkzaamheden van Ziggo, zagen de Up-/donwstream waarden van mijn TC7210 er uit als in plaatje 1.
Vond de Dowstream DbmV wat aan de hoge kant.

Omdat de TC 7210 nog aangesloten was op de 0db poort van een FRA752/N Coax versterker, besloot ik een (gratis) Splitter te bestellen bij Ziggo.
Dat werd de POA 01-UPC. So far so good.

Na de TC 7210 aangesloten te hebben op de Splitter zijn de waarden van Up/Downstream zoals in plaatje 2.
Down DbmV is beter. Prima, dat was de bedoeling. Opvallend: maar 1 Up Channel.
Resterende TV op Coax-versterker verder in orde.

Mijn akties vallen samen met een lopende verhoging van de snelheid: Van 400/40 naar 500/40.
Zie de speedtest in plaatje 3. Down ok want ineens 500.
De lage Up is te verklaren uit de nieuwe cijfertjes van de Upstream.

Is dit een overgangsfase voor het Modem? Moet ik dus rustig afwachten? Of?
Ik bemerk ook regelmatige uitval van de internetverbinding.

Alvast dank voor je aandacht.
Han

98 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
TOP, goed uitgezocht @Blauwvinger , veel succes verder.☺
Dit moeten we in onze oren knopen. De IE is nergens goed meer voor, maar dan wel voor de speedtest. En Edge? Wat is daar nou weer mee aan de hand? Gebruik Chrome.😉
Reputatie 3
Badge +1
@Mark Ziggo @Be rt @jarielcapitain
Vanochtend realiseerde ik mij in eens dat de monteur de speedtest uitvoerde met de Internet Explorer en ik het steeds testte met de Microsoft Edge.
Nu ook met de Internet Explorer getest met verbluffende resultaten!
Nogmaals bedankt voor de hulp bij het oplossen van het probleem dat achteraf gezien eenvoudiger was dan gedacht.
(En ik heb weer wat geleerd)

Reputatie 7
Hi @Blauwvinger, ik lees dat de monteur in huis een aantal aansluitingen en kabels heeft vervangen, onder andere de kabel tussen de splitter en het modem was slecht. Het signaal op je nieuwe modem ziet er nu tip-top uit. Ook heeft de monteur een speedtest gedaan met zijn eigen laptop toen hij bij je was, hij haalde 506 Mbps down en 40 Mbps up. Ik verwacht daarom dat de rest van de 'traagheid' (of een groot deel daarvan) in je eigen apparatuur zit.

Je hebt in ieder geval een probleem met de dslreports speedtest, gezien je bij de andere speedtests veel hogere snelheden ziet. Ik zou alleen niet weten wat daarvan de oorzaak zou kunnen zijn...
Reputatie 3
Badge +1
Ik weet geen stappen meer, er is een monteur geweest en een nieuw modem.

Mogelijk dat een Ziggo moderator nog iets in de achtergrond kan zien. @Blauwvinger

Dat is dan ook mijn enige hoop dat het probleem op die manier opgelost kan worden.
In ieder geval bedankt voor je hulp het probleem op te lossen.
Reputatie 7
Badge +35
Ik weet geen stappen meer, er is een monteur geweest en een nieuw modem.

Mogelijk dat een Ziggo moderator nog iets in de achtergrond kan zien. @Blauwvinger
Reputatie 3
Badge +1
@jarielcapitain bij onderstaande test is de websocket instelling verwijderd.
[img]http://www.dslreports.com/speedtest/49703050.png[/img]
Reputatie 3
Badge +1

Oeps, ik had je bericht verkeerd gelezen: "Alle snelheden behaald met een 500/40 abonnement."

Ik dacht dat je alles haalde, maar had niet de linken opgemerkt.

Even voor de zekerheid, zijn alle speedtesten bedraad uitgevoerd of met Wifi?

Kun je eens een grote download nemen op https://speed.hetzner.de en kijken met Taakbeheer -> Prestaties -> ethernet wat daar onder Ontvangen staat als je de 10GB.bin opslaat op je computer?
@B ert De tests worden inderdaad bedraad uitgevoerd.
Geprobeerd het 10GB bestand binnen te halen.
“1% van 10GB.bin (9,8 GB) gedownload vanaf speed.hetzner.de
16 min 30 sec resterend” wordt vermeld bij voorgang en gaat niet verder.
Zal in de loop van de dag op nieuw proberen het bestand binnen te halen in de hoop dat het dan wel lukt.
Zo juist uitgevoerd:
https://www.speedtest.net/result/8259205895.png


@Be rt de download komt nu ook nog niet binnen.
Na 3% staat bij ontvangen 0 kbps en dat blijft zo.
Na 30 minuten heb ik e.e.a. maar afgebroken.
'k word er zo langzamerhand tureluurs van.
Vraag mij af wat nu nog te doen is.
Ook nog de volgende test gedaan zo juist:

[img]http://www.dslreports.com/speedtest/49703050.png[/img]

Reputatie 4
Badge +5
@Blauwvinger
Dit is wel heel slecht
Je laatste test stream 9 tm 23 zijn ook niet goed.

Ik zie ook in je preference je download is websocket kan je dit ook verwijderen?
Bij mij staat het gewoon blank

code:
20.78s stream9 mbits=0 ms=9084 pingt=23 http://t46.dslreports.com:80 [p=0 pcnt=0 s=pre]
20.78s stream10 mbits=0 ms=9076 pingt=23 http://t46.dslreports.com:80 [p=0 pcnt=0 s=pre]
20.78s stream11 mbits=0 ms=8970 pingt=23 http://t26.dslreports.com:80 [p=0 pcnt=0 s=pre]
20.78s stream12 mbits=0 ms=8909 pingt=23 http://t26.dslreports.com:80 [p=0 pcnt=0 s=pre]
20.78s stream13 mbits=0 ms=8887 pingt=23 http://t46.dslreports.com:80 [p=0 pcnt=0 s=pre]
20.78s stream14 mbits=0 ms=8704 pingt=23 http://t46.dslreports.com:80 [p=0 pcnt=0 s=pre]
20.78s stream15 mbits=0 ms=8687 pingt=23 http://t9.dslreports.com:80 [p=0 pcnt=0 s=pre]
20.78s stream16 mbits=0 ms=8586 pingt=23 http://t26.dslreports.com:80 [p=0 pcnt=0 s=pre]
20.78s stream17 mbits=0 ms=8533 pingt=23 http://t26.dslreports.com:80 [p=0 pcnt=0 s=pre]
20.78s stream18 mbits=0 ms=8446 pingt=23 http://t56.dslreports.com:80 [p=0 pcnt=0 s=pre]
20.78s stream19 mbits=0 ms=8388 pingt=23 http://t26.dslreports.com:80 [p=0 pcnt=0 s=pre]
20.78s stream20 mbits=0 ms=8291 pingt=23 http://t76.dslreports.com:80 [p=0 pcnt=0 s=pre]
20.78s stream21 mbits=0 ms=8195 pingt=23 http://t76.dslreports.com:80 [p=0 pcnt=0 s=pre]
20.78s stream22 mbits=0 ms=8100 pingt=23 http://t76.dslreports.com:80 [p=0 pcnt=0 s=pre]
20.78s stream23 mbits=0 ms=8026 pingt=23 http://t46.dslreports.com:80 [p=0 pcnt=0 s=pre]



@Be rt De download duurde bij mij ongeveer 7 minuten maar is ook afhankelijk van de schrijfsnelheid van de harde schijf. Mijn hd is al 11 jaar oud.
Reputatie 3
Badge +1
@Blauwvinger

Volgens je log
code:
0.00s Start testing Cable
00.3s Servers available: 4
00.37s pinging 4 locations
04.39s 13ms Amsterdam, Netherlands, EU
04.39s 21ms London, UK
04.39s 21ms Darmstadt, Germany, EU
04.39s 31ms Dublin, Ireland, EU



Heb je als preferences ingesteld maar 4 servers
code:
04.43s 5 seconds measuring idle buffer bloat
09.69s Trial download normal
09.75s Using GET for upload testing
09.75s preference fixrids set to 1
09.75s preference streamsDown set to 24
09.75s preference dnmethod set to websocket
09.75s preference streamsUp set to 1



je downstream gezet op 24 en Je upstream set op 1

code:
09.75s preference rids set to [object Object]
18.09s stream0 0.01 megabit Dublin, Ireland, EU
18.09s stream1 32.86 megabit Darmstadt, Germany, EU
18.09s stream2 2.67 megabit Dublin, Ireland, EU
18.09s stream3 3.03 megabit London, UK
18.09s stream4 32.49 megabit Amsterdam, Netherlands, EU
18.09s stream5 6.8 megabit Amsterdam, Netherlands, EU
18.09s stream6 15.71 megabit Amsterdam, Netherlands, EU
18.09s stream7 67.34 megabit Darmstadt, Germany, EU
18.09s stream8 3.74 megabit London, UK
18.09s stream9 mbits=0 ms=7497 pingt=13 http://t76.dslreports.com:80 [p=0 pcnt=0 s=pre]
18.09s stream10 2.37 megabit Darmstadt, Germany, EU



met bovenstaande verbinding heb je een probleem geen stream (darmstadt Germany)
code:
18.09s  stream11 0.83 megabit Dublin, Ireland, EU
18.09s stream12 0.92 megabit Dublin, Ireland, EU
18.09s stream13 2.15 megabit Amsterdam, Netherlands, EU
18.09s stream14 9.55 megabit Amsterdam, Netherlands, EU
18.09s stream15 5.79 megabit London, UK
18.09s stream16 0.18 megabit Amsterdam, Netherlands, EU
18.09s stream17 18.27 megabit London, UK
18.09s stream18 0.57 megabit London, UK
18.09s stream19 mbits=0 ms=6611 pingt=13 http://t76.dslreports.com:80 [p=0 pcnt=0 s=pre]
18.09s stream20 mbits=0 ms=6589 pingt=13 http://t76.dslreports.com:80 [p=0 pcnt=0 s=pre]
18.09s stream21 mbits=0 ms=6497 pingt=13 http://t76.dslreports.com:80 [p=0 pcnt=0 s=pre]
18.09s stream22 mbits=0 ms=6440 pingt=13 http://t4.dslreports.com:80 [p=0 pcnt=0 s=pre]
18.09s stream23 mbits=0 ms=6379 pingt=13 http://t56.dslreports.com:80 [p=0 pcnt=0 s=pre]


Met bovenstaande streams 19-24 heb je eveneens een probleem

code:
24.51s End of download testing. Starting upload in 2 seconds
26.52s Using POST for upload testing
39.54s Upload report:
39.54s stream0 35.17 megabit Dublin, Ireland, EU
45.64s End of upload testing
45.64s Recording upload 27.1
45.65s Timer drops: frames=28 total ms=6515 slip=0
45.65s END TEST
47.65s Total megabytes consumed: 304.3 (down:234.8 up:69.5)


Mijn suggestie is verwijder al je preferences en probeer je test opnieuw


Alle preferences uitgeschakeld:

Reputatie 3
Badge +1
Oeps, ik had je bericht verkeerd gelezen: "Alle snelheden behaald met een 500/40 abonnement."

Ik dacht dat je alles haalde, maar had niet de linken opgemerkt.

Even voor de zekerheid, zijn alle speedtesten bedraad uitgevoerd of met Wifi?

Kun je eens een grote download nemen op https://speed.hetzner.de en kijken met Taakbeheer -> Prestaties -> ethernet wat daar onder Ontvangen staat als je de 10GB.bin opslaat op je computer?

@B ert De tests worden inderdaad bedraad uitgevoerd.
Geprobeerd het 10GB bestand binnen te halen.
“1% van 10GB.bin (9,8 GB) gedownload vanaf speed.hetzner.de
16 min 30 sec resterend” wordt vermeld bij voorgang en gaat niet verder.
Zal in de loop van de dag op nieuw proberen het bestand binnen te halen in de hoop dat het dan wel lukt.
Zo juist uitgevoerd:
https://www.speedtest.net/result/8259205895.png

Reputatie 4
Badge +5
@Blauwvinger

Volgens je log
code:
0.00s Start testing Cable
00.3s Servers available: 4
00.37s pinging 4 locations
04.39s 13ms Amsterdam, Netherlands, EU
04.39s 21ms London, UK
04.39s 21ms Darmstadt, Germany, EU
04.39s 31ms Dublin, Ireland, EU


Heb je als preferences ingesteld maar 4 servers
code:
04.43s 5 seconds measuring idle buffer bloat
09.69s Trial download normal
09.75s Using GET for upload testing
09.75s preference fixrids set to 1
09.75s preference streamsDown set to 24
09.75s preference dnmethod set to websocket
09.75s preference streamsUp set to 1


je downstream gezet op 24 en Je upstream set op 1

code:
09.75s preference rids set to [object Object]
18.09s stream0 0.01 megabit Dublin, Ireland, EU
18.09s stream1 32.86 megabit Darmstadt, Germany, EU
18.09s stream2 2.67 megabit Dublin, Ireland, EU
18.09s stream3 3.03 megabit London, UK
18.09s stream4 32.49 megabit Amsterdam, Netherlands, EU
18.09s stream5 6.8 megabit Amsterdam, Netherlands, EU
18.09s stream6 15.71 megabit Amsterdam, Netherlands, EU
18.09s stream7 67.34 megabit Darmstadt, Germany, EU
18.09s stream8 3.74 megabit London, UK
18.09s stream9 mbits=0 ms=7497 pingt=13 http://t76.dslreports.com:80 [p=0 pcnt=0 s=pre]
18.09s stream10 2.37 megabit Darmstadt, Germany, EU


met bovenstaande verbinding heb je een probleem geen stream (darmstadt Germany)
code:
18.09s  stream11 0.83 megabit Dublin, Ireland, EU
18.09s stream12 0.92 megabit Dublin, Ireland, EU
18.09s stream13 2.15 megabit Amsterdam, Netherlands, EU
18.09s stream14 9.55 megabit Amsterdam, Netherlands, EU
18.09s stream15 5.79 megabit London, UK
18.09s stream16 0.18 megabit Amsterdam, Netherlands, EU
18.09s stream17 18.27 megabit London, UK
18.09s stream18 0.57 megabit London, UK
18.09s stream19 mbits=0 ms=6611 pingt=13 http://t76.dslreports.com:80 [p=0 pcnt=0 s=pre]
18.09s stream20 mbits=0 ms=6589 pingt=13 http://t76.dslreports.com:80 [p=0 pcnt=0 s=pre]
18.09s stream21 mbits=0 ms=6497 pingt=13 http://t76.dslreports.com:80 [p=0 pcnt=0 s=pre]
18.09s stream22 mbits=0 ms=6440 pingt=13 http://t4.dslreports.com:80 [p=0 pcnt=0 s=pre]
18.09s stream23 mbits=0 ms=6379 pingt=13 http://t56.dslreports.com:80 [p=0 pcnt=0 s=pre]

Met bovenstaande streams 19-24 heb je eveneens een probleem

code:
24.51s End of download testing. Starting upload in 2 seconds
26.52s Using POST for upload testing
39.54s Upload report:
39.54s stream0 35.17 megabit Dublin, Ireland, EU
45.64s End of upload testing
45.64s Recording upload 27.1
45.65s Timer drops: frames=28 total ms=6515 slip=0
45.65s END TEST
47.65s Total megabytes consumed: 304.3 (down:234.8 up:69.5)

Mijn suggestie is verwijder al je preferences en probeer je test opnieuw
Reputatie 7
Badge +35
Oeps, ik had je bericht verkeerd gelezen: "Alle snelheden behaald met een 500/40 abonnement."

Ik dacht dat je alles haalde, maar had niet de linken opgemerkt.

Even voor de zekerheid, zijn alle speedtesten bedraad uitgevoerd of met Wifi?

Kun je eens een grote download nemen op https://speed.hetzner.de en kijken met Taakbeheer -> Prestaties -> ethernet wat daar onder Ontvangen staat als je de 10GB.bin opslaat op je computer?
Reputatie 3
Badge +1
@Be rt ik ga er van uit dat bij mij thuis nu alles goed is aangesloten en van de je juiste hardware is voorzien.
Als ik dan de gerealiseerde download snelheden zie, vind ik niet dat die bij een 500/40 abonnement horen. Ja, Ziggo komt het dichtst in de buurt.
De tijdstippen van de testen, vanmiddag rond 3 uur en nu, middernacht, zijn m.i. toch geen "spitsuren."
Spontaan komt bij mij de kreet "overboeking" als oorzaak van de tegenvallen snelheden op.

[img]http://www.dslreports.com/speedtest/49680518.png[/img]

https://ziggobeta.speedtestcustom.com/result/e78df0e0-7693-11e9-8a4a-0d1308ee53d8

https://www.speedtest.net/result/8258383345.png
Reputatie 7
Badge +35
@Blauwvinger dank voor je update, het is altijd leuk om de oplossingen te lezen en de manier waarop dit gedaan is.
Veel internet plezier gewenst.☺

Als alles goed gaat, dan hoeft een Ziggo moderator niet meer langs te komen, die zijn dan al weer bezig met het volgende probleem.
Maar, je weet maar nooit.
Reputatie 3
Badge +1
@Markziggo
Op de WCD in de kamer is niet de POA 03 maar een 01 geplaatst.
Reputatie 3
Badge +1

Vooral de waarschuwing dat er 19 van de 24 streams niet starten doen mijn wenkbrauwen fronsen.
De opmerking "See error 11" kan ik niet herleiden.
Wellicht ten overvloede: De streams waar hier naar wordt verwezen zijn andere streams dan de down- en upstream kanalen waar we over spreken in de verbinding van het modem. Error11 is een foutcode van de website en daar geven ze hier uitleg over.

Het signaal op je modem ziet er niet perfect uit. Ten eerste is de downstream power aan de hoge kant (8dB), ten tweede is de downstream snr op één kanaal te laag (35dB op ch7) en ten derde zijn er maar 15 downstream kanalen gelocked. Ik zie op de foto alleen je hoofdaansluiting met daarop de splitter, verder kan ik niet zien waar de twee coax kabels naartoe gaan. Ik neem aan dat ééntje direct naar het modem toe loopt en niet langer is dan 1,5m.

Dan lijkt het me inderdaad verstandig om een storingsmonteur langs te sturen, want ik weet niet zeker of een nieuw modem dit gaat oplossen.Edit: Inmiddels telefonisch contact gehad en de monteur staat gepland!

@MarkZiggo:
Door monteur is vandaag TC7210 vervangen door een Connect Box;
POA 03 verwijderd van AOP in meterkast;
Bekabeling van AOP aangepast;
WCD in woonkamer aangepast en daarop de PO3 geplaatst;
Up- en downstreams gemeten.
Vallen volgens hem nu binnen de normen.

Alle snelheden behaald met een 500/40 abonnement.
Graag een reactie.

Bedankt.

https://ziggobeta.speedtestcustom.com/result/8ff8db30-7646-11e9-9957-b914ce8ede45
http://www.dslreports.com/speedtest/49660248
[img]https://www.speedtest.net/result/8257188657.png[/img]

Reputatie 7
Vooral de waarschuwing dat er 19 van de 24 streams niet starten doen mijn wenkbrauwen fronsen.
De opmerking "See error 11" kan ik niet herleiden.

Wellicht ten overvloede: De streams waar hier naar wordt verwezen zijn andere streams dan de down- en upstream kanalen waar we over spreken in de verbinding van het modem. Error11 is een foutcode van de website en daar geven ze hier uitleg over.

Het signaal op je modem ziet er niet perfect uit. Ten eerste is de downstream power aan de hoge kant (8dB), ten tweede is de downstream snr op één kanaal te laag (35dB op ch7) en ten derde zijn er maar 15 downstream kanalen gelocked. Ik zie op de foto alleen je hoofdaansluiting met daarop de splitter, verder kan ik niet zien waar de twee coax kabels naartoe gaan. Ik neem aan dat ééntje direct naar het modem toe loopt en niet langer is dan 1,5m.

Dan lijkt het me inderdaad verstandig om een storingsmonteur langs te sturen, want ik weet niet zeker of een nieuw modem dit gaat oplossen.
Edit: Inmiddels telefonisch contact gehad en de monteur staat gepland!
Reputatie 3
Badge +1
Als hier een moderator langskomt neem ik aan dat hij/zij de nieuwe topics leest en daar ook een conclusie aan kan verbinden.
Het is m.i. verstandig gezien mijn minimale kennis te wachten op een moderator.
Blijf e.e.a vreemd vinden aangezien de aansluiting door een Ziggo monteur is uitgevoerd.
In ieder geval bedankt voor je hulp.
@Blauwvinger
Jeetje. Je kennis van de opbouw van je installatie is wel erg minimaal.
Is natuurlijk niet erg. Verder testen lijkt me niet zo zinvol.
Je bent naar mijn smaak het beste uit met een storingsmonteur.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/monteur/
Als het probleem ligt aan:
  • AOP of Splitter daarop;
  • de Technicolor of de kabel naar de TC;
  • het aanvoersignaal vanaf de buitenwereld;
dan is de oplossing gratis.
De kans is groot dat dit het geval is.
Mocht er ook iets mis zijn met je huisinstallatie dan kun je Euro 50 kwijt zijn.

Je kunt zelf een afspraak maken.
Je kunt ook wachten tot @Mark Ziggo (of een collega van hem) hier langskomt.
Die kan dit ook voor je regelen.

Groet, Han
Reputatie 3
Badge +1
Op je foto zie ik een Splitter op het AOP.
Die weghalen en kabel van de TC 7210 rechtstreeks in het gat dat de Splitter achterliet.
Even tegen iedereen zeggen, dat er tijdelijk geen TV gekeken kan worden.

Voor mijn duidelijkheid: bedoel je met de splitter de kleine opbouw waar POA opstaat?
Er gaan 2 kabels de POA in, terwijl jij het over 1 kabel hebt die een gat achterlaat.
(Zodra het mij duidelijk is moet ik eerst nog een schroevendraaier aanschaffen die op het minuscule schroefje past.)
Op je foto zie ik een Splitter op het AOP.
Die weghalen en kabel van de TC 7210 rechtstreeks in het gat dat de Splitter achterliet.
Even tegen iedereen zeggen, dat er tijdelijk geen TV gekeken kan worden.
Reputatie 3
Badge +1
Tussen het door de Ziggo monteur aangelegd AOP het de computer zit alleen de TC7210.
Wat bedoel je met rechtstreeks aansluiten en hoe?
Je merkt wel, je hebt hier met een "professional" te maken.
Rechtstreeks aansluiten op het AOP is ook nog een test die je kunt doen.
Reputatie 3
Badge +1
@Blauwvinger
kanaal 16 is niet gelocked. Hangt de TC aan een Coax-versterker?
Probeer eens een Power Cycle. Spanning 30 sec van de TC af.


Voor zover ik weet en kan zien niet. Ziggo monteur heeft alles aangesloten.
Stroomloos maken heeft niet geholpen.

Reageer