Technicolor TC7210 geschikt voor 500Mbit/s?

• 9 april 2019
  • 98 Reacties
  • 2342x Bekeken

Toon eerste bericht

98 Reacties

Reputatie 2

Serkan zei dat de 16 Downstream kanalen van de TC 7210 te krap kunnen zijn voor 500 Down. Dit ligt in de lijn van wat @ArChie.DVB hierover schreef in de reaktie hiervoor.Dat klinkt logisch, ben benieuwd of de ervaringen bij andere TC7210 bezitters hetzelfde zijn.

@Jantje Beton @Jos1409 @redydo2015 - Hebben jullie ook last van een instabiele downloadsnelheid via jullie Technicolor TC7210? Jullie hebben in het "Snel kan altijd sneller" topic mooie resultaten gepost, maar we zien andere TC7210 bezitters (zoals @hanh en @Be rt) die dat niet constant halen. Kunnen jullie een aantal speedtestjes doen via www.dslreports.com/speedtest en deze met ons delen?

Als blijkt dat dit overal speelt is het wellicht mogelijk om alle klanten met een Max abonnement én een TC7210 van een nieuw modem te voorzien, maar als ik dat voor elkaar wil krijgen heb ik meer voorbeelden nodig.

FF een linkje naar de uitslag dan maar :
http://www.dslreports.com/speedtest/49163935
Reputatie 7
Badge +35
@Jos1409 Om uit te sluiten of iets te vinden.

Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Reputatie 7
@Mark Ziggo

Andere Titel Topic?

Eens, volgens mij heb ik de lading zo aardig gedekt?

Jongens wat is er aan de hand: schrijf ik een uitgebreide reactie op de vraag van @Mark Ziggo, krijg ik een melding dat mijn post geplaatst wordt na review door moderator (nog nooit gehad) en is mijn hele reactie verdwenen na refresh van de pagina? Kan ik nu weer opnieuw beginnen of plopt mijn reactie nog op?????
Dat is onze spamfilter die ingrijpt (vaak terecht, soms onterecht), je bericht is op dat moment onzichtbaar totdat één van de moderators hem goedkeurt.

Ik heb de verbinding tussen ons en je modem eens bekeken, daarin valt me op dat er een behoorlijk sterk signaal binnenkomt op het modem en dat er ineens veel meer ruis aanwezig is op het downstream signaal sinds 30-4 (rond 21:00-22:00).
  • Heb je toen ook iets aangepast in de aansluiting van het modem?
  • Zit er misschien een versterker voor het modem aangesloten waardoor het signaal zo sterk binnenkomt?
  • Een foto van de coax aansluiting naar het modem zou erg handig zijn (zoals Bert ook aangaf)!
FF een linkje naar de uitslag dan maar :
http://www.dslreports.com/speedtest/49163935

Ik kan hier van alles in zien, maar ik zie geen snelheidsresultaat. Ligt dat aan mij?
Ik kan hier van alles in zien, maar ik zie geen snelheidsresultaat. Ligt dat aan mij?
Nee.
Citaat uit ander Topic.
Je link naar het resultaat van de DSL-report test geeft onvoldoende/onjuiste info.
Dat komt doordat de test na afloop van de speedtest, rare dingen doet met het samenstellen van de summary. Dat heb ik bij ze gemeld, maar response ho maar.
Dat is jammer voor de goede reputatie van de test.
Je kunt het beste een screenshot laten zien van de testgrafiekjes.
Reputatie 4
Badge +2
Jongens wat is er aan de hand: schrijf ik een uitgebreide reactie op de vraag van @Mark Ziggo, krijg ik een melding dat mijn post geplaatst wordt na review door moderator (nog nooit gehad) en is mijn hele reactie verdwenen na refresh van de pagina? Kan ik nu weer opnieuw beginnen of plopt mijn reactie nog op?????Dat is onze spamfilter die ingrijpt (vaak terecht, soms onterecht), je bericht is op dat moment onzichtbaar totdat één van de moderators hem goedkeurt.

Ik heb de verbinding tussen ons en je modem eens bekeken, daarin valt me op dat er een behoorlijk sterk signaal binnenkomt op het modem en dat er ineens veel meer ruis aanwezig is op het downstream signaal sinds 30-4 (rond 21:00-22:00).
  • Heb je toen ook iets aangepast in de aansluiting van het modem?
  • Zit er misschien een versterker voor het modem aangesloten waardoor het signaal zo sterk binnenkomt?
  • Een foto van de coax aansluiting naar het modem zou erg handig zijn (zoals Bert ook aangaf)!

Hallo @Mark Ziggo

1. Ik heb niets aangepast in de aansluiting van het modem. Zit al jaren op dezelfde manier aangesloten aan de hand van de handleiding bij het installatiepakket van Ziggo. Heb daaraan nooit iets veranderd. Het tijdstip dat jij aangeeft herken ik wel. Dat is namelijk precies het tijdstip dat ik op jouw verzoek een aantal snelheidstests heb gedraaid en mijn modem er uitklapte en een spontane reboot deed. (zie datum van mijn vorige reactie = 30 april 2019 waarin ik beschreef dat dat gebeurde) Als er sprake is van veel meer ruis vanaf dat tijdstip moet het wel hier iets mee te maken hebben.
  2. Er zit inderdaad een Tratec-versterker (van Ziggo) tussen het AOP en het modem. Zoals ik al zei aangesloten aan de hand van de instructies van Ziggo destijds. Het modem zit aangesloten op de uitgang met 0db. Maar dit zit al jaren op deze manier aangesloten. Het is wel zo dat Ziggo op 19-4 gewerkt heeft aan zijn "kasten" in onze buurt waarbij in ieder geval "oude kabels vervangen zijn"
  3. `Ik wil nog best een foto plaatsen maar alvast op deze manier:
a. Kabelkeur coaxkabel van AOP naar ingangspoort van de Tratec versterker.
b. Kabelkeur coaxkabel (geleverd bij de Technicolor 7210) van de 1e uitgangspoort (0db) naar het modem.
c. Modem is in bridgemode gezet met daarachter een Asus RT-AC3200 tri-band als router.
Reputatie 4
Badge +2
Dag @Mark Ziggo De foto's...

Reputatie 4
Badge +2
Ok, daar ging iets niet helemaal zoals ik wilde maar, vooruit, ze staan er op....
@Jos1409
Modem/Router op 0db poort van de versterker is aansluiten oude stijl.
Had ik ook. Totdat bleek dat de Modem Downstream signaalwaarden omhoog gingen tgv werkzaamheden van Ziggo.
Toen ben ik een 2-weg Splitter gaan gebruiken. Die geeft demping.
1 split naar Technicolor, andere naar versterker.
Dat is nu de standaardaanpak.

Laat die waarden van het kabelModem eens zien met een Screenshot.
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

De Splitter die je nodig hebt kun je gratis bij Ziggo bestellen.
Er komt een kabel mee. Vraag om eentje met de juiste connector voor de TC7210.
https://www.coaxkabelwinkel.nl/product/ziggo-geschikt/11/braun-telecom-poa-01-upc/

Gr Han
Reputatie 4
Badge +2
@hanh, ik hier nog deze splitter van Technetix uit een installatiepakker van Ziggo. Ook geschikt of toch maar beter de Braun die jij noemt aanvragen?

Reputatie 7
Badge +29
Hoi Jos,

Deze is ook goed hoor.
Of voorzichtig kan ik wel zeggen beter, aangezien deze schroefverbindingen heeft, waardoor de kans op loszittende coaxkabels verkleind wordt :)

Groet,
Evert
Reputatie 4
Badge +2
Hoi Jos,

Deze is ook goed hoor.
Of voorzichtig kan ik wel zeggen beter, aangezien deze schroefverbindingen heeft, waardoor de kans op loszittende coaxkabels verkleind wordt :)

Groet,
Evert

Ok, thanks, ga er mee aan de slag!
Even enigszins off-topic.

Ik startte dit Topic omdat er een probleem was met 500/40 op de TC 7210.
Die 500 werd niet goed gehaald. Hypothese: het ligt aan de 16 Downstream kanalen.
Met de 24 van een ConnectBox ben je dan beter uit.
Verder testen kon niet meer omdat mijn TC7210 bij toeval dood ging.
Ik zie geen relatie tussen deze droeve gebeurtenis en het geconstateerde snelheidsprobleem.

Tegen mijn zin in heb ik nu een Arris ConnectBox.
Met de gewenste Full Dual Stack firmware en constant 500+/40+.
So far so good.
Waar ik het over wil hebben is het volgende.

Bij onderzoekjes naar problemen met een Connectbox wordt terecht gelet op de Post RS Errors van de Downstreams.
Eerst had ik nog niks. Vermoedelijk ten gevolge van het weghalen van de Splitter op het AOP en later weer terugzetten, zonder de ConnectBox uit te zetten, heb ik ze nu wel. Zie plaatje.
Ze lopen niet meer op en de Netwerk Log geeft geen criticals meer.
Een 'Refresh data' zet ze niet op 0. Zou wel moeten vlgs mij. Een Factory Reset doet dat vermoedelijk wel, maar daar heb ik geen zin in. Vergelijk het wel met mijn plaatje.

Welk punt wil ik maken?
Post RS Errors zeggen op zich niks. Als ze maar niet oplopen.

@ArChie.DVB hoe zie jij dit?

Han

Cc @Mark Ziggo

Noot
Er kunnen issues zijn met de Arris ConnectBox.
Wanneer, wat en hoe precies, is niet echt helder.
Dat maakte me behoedzaam.
Ik noem er twee.
--- wijziging derde octet subnet bij DHCP IPv4
Het zou me iets beter zijn uitgekomen dit te doen.
Deed dat niet ter voorkoming van evt ellende.
Sterker nog: heb DHCP IPv4 meteen uit gezet.
Draai nu met andere DHCP Server (op TP-Link Router, die als Access Point is geconfigureerd).
Daarbij kan ik alternatieve DNS Servers instellen, wat bij de ConnectBox niet kan.
Benodigde DHCP Address Reservations stonden nog in het lijstje. Dat was mooi meegenomen.
--- problemen met 2.4 Ghz Wireless
Dat kan ik niet weten want zette meteen Wireless uit.
Heb het niet nodig.

Kortom. Uit voorzichtigheid heb ik alles zoveel mogelijk default gelaten of uitgezet.
Er moesten wat IPv4 Port Forwards worden ingesteld. Dat ging goed.
Reputatie 4
Badge +5
@hanh
Een 'Refresh data' zet ze niet op 0. Zou wel moeten vlgs mij.

Refresh haalt de gegevens uit een xml bestandje en vervolgens naar de gebruikers interface. Dit is voor het compal modem.
Notice dat by PreRs en PostRS geen errors staan, dit is gewoon toegevoegd in de gebruikers interface

Gedeeltelijk xml bestand
code:

24

412000000
-6
37
256qam
102
37.356
41243673348
33375
1
1
1

404000000
-5
37
256qam
101
37.636
41243693575
26960
1
1
1

@jarielcapitain
Wat ik weet is dat bij een Compal de Pre RS Errors niet kloppen.
Die telt gewoon alle pakketjes die binnenkomen.
Wat nodig is: meer scherpte over e.e.a.
We modderen voort.

Hoe kom ik bij dat XML bestand?
Reputatie 4
Badge +5
Ik gebruik Firefox
Vanuit het menu Develop>>Tools>>Web developer en dan alles uitproberen

Leef je uit!
Reputatie 6
Ik startte dit Topic omdat er een probleem was met 500/40 op de TC 7210.
Die 500 werd niet goed gehaald. Hypothese: het ligt aan de 16 Downstream kanalen.
Met de 24 van een ConnectBox ben je dan beter uit.

Met meer kanalen geconfigureerd op een modem kan de CMTS de packets die naar het modem moeten worden verstuurd via die kanalen wat beter verdelen waardoor de kans wat kleiner is dat je last hebt van anderen die gelijktijdig bezig zijn. Als je een speedtest gaat doen heb je een kortstondige zware belasting van 500 Mbps die de CMTS evenredig tracht te verdelen over alle downstreams die jouw modem ontvangt, dus zorgt zo'n speedtest tijdelijk voor zo'n 500 / 24 = 20.8 Mbps belasting per downstream. Ieder downstream heeft een capaciteit van 50 Mbps, dus dat is een behoorlijke aanslag op die capaciteit. Met 16 downstream kanalen is die belasting 500 / 16 = 31.3 Mbps per kanaal.

Bij onderzoekjes naar problemen met een Connectbox wordt terecht gelet op de Post RS Errors van de Downstreams.
Eerst had ik nog niks. Vermoedelijk ten gevolge van het weghalen van de Splitter op het AOP en later weer terugzetten, zonder de ConnectBox uit te zetten, heb ik ze nu wel. Zie plaatje.

Uiteraard zal een actief modem op het moment van het verbreken van de coax verbinding post RS errors melden. Je onderbreekt immers hardhandig een continue packet verbinding. Ook zal het modem in de netwerk historie waarschijnlijk zijn gaan klagen met meldingen die betrekking hebben op verbindingsproblemen.

Ze lopen niet meer op en de Netwerk Log geeft geen criticals meer.
Een 'Refresh data' zet ze niet op 0. Zou wel moeten vlgs mij. Een Factory Reset doet dat vermoedelijk wel, maar daar heb ik geen zin in. Vergelijk het wel met mijn plaatje.

Zoals jarielcapitain al aangaf is het een refresh knop om de getoonde informatie op de status pagina waar je naar kijkt bij te werken met de actuele stand van zaken. Het is geen reset knop voor de tellingen. Een factory reset lijkt mij niet nodig om de RS tellers te resetten. Even het modem uit en weer aanzetten zou voldoende moeten zijn.

Welk punt wil ik maken?
Post RS Errors zeggen op zich niks. Als ze maar niet oplopen.

Gezien de manier waarop je componenten in de coax infrastructuur heb vervangen, namelijk met een niet uitgeschakeld modem heb je er inderdaad niet veel aan. Gewoon het modem opnieuw opstarten zodat alles weer bij 0 begint en dat zou dan zo moeten blijven als je naar verloop van tijd weer eens kijkt. Zo niet, dus is het een eerste aanwijzing dat er signaalproblemen zijn. Uiteraard moet je die dan combineren met andere status informatie zoals de info op de netwerk historie tab.
Reputatie 2
Badge +1

Hallo,
Heb ook een TC7210 met een 500/40 abonnement met bovenstaande zeer teleurstellende download snelheid.
Vooral de waarschuwing dat er 19 van de 24 streams niet starten doen mijn wenkbrauwen fronsen.
De opmerking "See error 11" kan ik niet herleiden.
Is e.e.a. reden om contact op te nemen met Ziggo voor een modem vervanging?
Reputatie 7
Badge +35
@Blauwvinger Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en je log?

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Reputatie 4
Badge +5
@Blauwvinger
Vooral de waarschuwing dat er 19 van de 24 streams niet starten doen mijn wenkbrauwen fronsen.

Je krijgt deze waarschuwing als je maar 1 locatie in je preferences heb gekozen.
Het maximaal aantal downstreams per locatie is 6

Volgens je plaatje heb je 24 down streams gekozen, (24-6=18) dat zijn minimaal 18 niet gestarte streams .

Je kan of geen locaties kiezen (open laten) of selecteer 5 locaties voor europa.

Aangezien de TC7210 maar 16 donwstreams heeft is het beste om het aantal streams op 16 in te stellen zodat het evenredig verdeeld kan worden zoals ArChie.dvb uitlegt.
Probeer bovenstaaande dit eens

Met gebruik met safari is in de log te zien
0.00s setting download file size to 40mb max for Safari
(16*40=640) wanneer je geluk hebt
Toen ik nog een TC 7210 had, gebruikte ik de DSL-Reports test altijd in Default mode.
Dat geeft voor de test 5 meetServers en 24 Download streams.
Tot de snelheidsverhoging bevredigende resultaten met 400/40.
Heb niet de indruk gekregen dat er iets te finetunen valt omdat de TC 16 downsteram kanalen heeft. Staat volgens mij los van elkaar. is enigszins giswerk.

@Blauwvinger
Error 11.
https://www.dslreports.com/faq/17875
Heb dit zelf nooit gezien. Kwam het wel een keer tegen bij iemand anders.
Verder ???? Nog eens testen. Kan een incidentje zijn.
Reputatie 2
Badge +1
@Blauwvinger Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en je log?

Voor de goede orde: de POA is geplaatst door Ziggo monteur.
Verder geen splitters o.i.d. aanwezig.

@Blauwvinger
kanaal 16 is niet gelocked. Hangt de TC aan een Coax-versterker?
Probeer eens een Power Cycle. Spanning 30 sec van de TC af.
Reputatie 2
Badge +1
@Blauwvinger

Vooral de waarschuwing dat er 19 van de 24 streams niet starten doen mijn wenkbrauwen fronsen.Je krijgt deze waarschuwing als je maar 1 locatie in je preferences heb gekozen.
Het maximaal aantal downstreams per locatie is 6

Volgens je plaatje heb je 24 down streams gekozen, (24-6=18) dat zijn minimaal 18 niet gestarte streams .

Je kan of geen locaties kiezen (open laten) of selecteer 5 locaties voor europa.

Aangezien de TC7210 maar 16 donwstreams heeft is het beste om het aantal streams op 16 in te stellen zodat het evenredig verdeeld kan worden zoals ArChie.dvb uitlegt.
Probeer bovenstaaande dit eens

Met gebruik met safari is in de log te zien

0.00s setting download file size to 40mb max for Safari(16*40=640) wanneer je geluk hebt

Bij autoselect select en 16 streams heb ik de volgende snelheden: 121/30
Bij 5 europese plaatsen zijn de snelheden 68/40
Met deze instellingen is de foutmelding wel verdwenen.
Reputatie 2
Badge +1
@Blauwvinger
kanaal 16 is niet gelocked. Hangt de TC aan een Coax-versterker?
Probeer eens een Power Cycle. Spanning 30 sec van de TC af.

Voor zover ik weet en kan zien niet. Ziggo monteur heeft alles aangesloten.
Stroomloos maken heeft niet geholpen.
Rechtstreeks aansluiten op het AOP is ook nog een test die je kunt doen.

Reageer