Technicolor TC7210 geschikt voor 500Mbit/s?

• 9 april 2019
  • 98 Reacties
  • 2343x Bekeken

Toon eerste bericht

98 Reacties

Ok. Dat kunnen we dus uitsluiten als overeenkomst.
De vraag was: zwabbert de snelheid bij jou ook nog steeds?
Hoop dat niet voor je.
Aan de andere kant: twee zielen is meer vreugd.
Reputatie 7
Badge +35
Hij blijft zwabberen, gedeelde smart is halve smart.☺
Maar ik heb er verder geen last van, het blijft tussen de 300 en 500 mbps.
Reputatie 6
Als er geen sprake is van signaalproblemen, dan is het mogelijk een capaciteitsprobleem. De overboeking van de capaciteit is immers groter geworden waardoor de kans toeneemt dat klanten in het coaxsegment hinder van elkaar ondervinden.
Reputatie 7
Badge +16
EN dat gaat met de nieuwe DOCSIS alleen maar erger worden.
@ArChie.DVB
Ik zou dat dan verwachten op de bekende drukke tijden.
Maar het is de hele dag. De download speed zwabbert behoorlijk tijdens de test en komt per saldo rond 400 uit. Het strakke beeld 500+/40+ van enkele dagen, komt nog zelden voor.
Kan hier geen chocola van maken.
Reputatie 6
Het gebruik van de capaciteit is behoorlijk variabel van moment tot moment. Juist die fluctuaties zijn een indicatie dat er mogelijk als gevolg de snelheidsverhoging de overboeking misschien net wat te groot is geworden waardoor je vaker last hebt van anderen dan voorheen. Hoeveel downstreams heeft je modem gekoppeld?
Zestien. Meer kan niet met een TC7210.
https://www.normann-engineering.com/products/product_pdf/premise_equipment//technicolor/tc7210.pdf
Reputatie 7
Badge +35
Als er geen sprake is van signaalproblemen, dan is het mogelijk een capaciteitsprobleem. De overboeking van de capaciteit is immers groter geworden waardoor de kans toeneemt dat klanten in het coaxsegment hinder van elkaar ondervinden.
Dat kan ik snappen, maar het was een week heel strak, heel goed gegaan bij ons beiden in Den Haag en Roosendaal.
En op dezelfde dag ging het slechter.
Strak 500+/40+ Mbit/s.
Reputatie 6
Oké, dan kan het modem maar een subset van de downstream kanalen gebruiken en is de maximale capaciteit waar jouw modem gebruik van kan maken zo'n 800 Mbps (16 * 50 Mbps). Als je een snelheidstest uitvoert wordt er 500 Mbps gevraagd als aandeel in die maximale capaciteit en zouden de andere gelijktijdige gebruikers van deze subset van kanalen niet mogen zorgen voor een gezamenlijke belasting groter dan 300 Mbps.
@Mark Ziggo
Mijn geval kan gesloten worden. TC 7210 is helaas overleden.
Krijg nu een Connectbox. Met Dual Stack als alles verloopt zoals het zou moeten.

@Be rt heeft nog wel last, hoorde ik van hem.

Serkan zei dat de 16 Downstream kanalen van de TC 7210 te krap kunnen zijn voor 500 Down. Dit ligt in de lijn van wat @ArChie.DVB hierover schreef in de reaktie hiervoor.
Reputatie 7
Serkan zei dat de 16 Downstream kanalen van de TC 7210 te krap kunnen zijn voor 500 Down. Dit ligt in de lijn van wat @ArChie.DVB hierover schreef in de reaktie hiervoor.
Dat klinkt logisch, ben benieuwd of de ervaringen bij andere TC7210 bezitters hetzelfde zijn.

@Jantje Beton @Jos1409 @redydo2015 - Hebben jullie ook last van een instabiele downloadsnelheid via jullie Technicolor TC7210? Jullie hebben in het "Snel kan altijd sneller" topic mooie resultaten gepost, maar we zien andere TC7210 bezitters (zoals @hanh en @Be rt) die dat niet constant halen. Kunnen jullie een aantal speedtestjes doen via www.dslreports.com/speedtest en deze met ons delen?

Als blijkt dat dit overal speelt is het wellicht mogelijk om alle klanten met een Max abonnement én een TC7210 van een nieuw modem te voorzien, maar als ik dat voor elkaar wil krijgen heb ik meer voorbeelden nodig.
Reputatie 2
Badge

Serkan zei dat de 16 Downstream kanalen van de TC 7210 te krap kunnen zijn voor 500 Down. Dit ligt in de lijn van wat @ArChie.DVB hierover schreef in de reaktie hiervoor.Dat klinkt logisch, ben benieuwd of de ervaringen bij andere TC7210 bezitters hetzelfde zijn.

@Jantje Beton @Jos1409 @redydo2015 - Hebben jullie ook last van een instabiele downloadsnelheid via jullie Technicolor TC7210? Jullie hebben in het "Snel kan altijd sneller" topic mooie resultaten gepost, maar we zien andere TC7210 bezitters (zoals @hanh en @Be rt) die dat niet constant halen. Kunnen jullie een aantal speedtestjes doen via www.dslreports.com/speedtest en deze met ons delen?

Als blijkt dat dit overal speelt is het wellicht mogelijk om alle klanten met een Max abonnement én een TC7210 van een nieuw modem te voorzien, maar als ik dat voor elkaar wil krijgen heb ik meer voorbeelden nodig.

Dag beste mensen ,
ik heb geen last .hierbij het rapport

Reputatie 7
Badge +35
Gister contact gehad met de chat en zij hebben één en ander bekeken en ik heb alles letterlijk volgens het boekje nagelopen en opnieuw vastgemaakt en opnieuw gereset, hierna bekabeld getest en resultaat met Hetzner, Ookla app, Ziggo speedtest, DSL reports consequent tussen de 300 en heel soms tipte die even 500 aan.
Het enige wat ze overbleef was een monteur, maar ik zou in overleg eerst even jullie berichten afwachten. @Mark Ziggo

De snelheid bekeken via Taakbeheer wat het verloop was en het lijkt de Alpen wel, allemaal bergpieken en dalen bij alle speedtests tussen 250 en 500 en heel af en toe lijkt de verbinding even geheel, heel kort weg te vallen en dat komt overeen met de ervaringen met de Next en Skype 2 weken geleden, soms heel kort blokjes of haperingen Skype.

Terwijl het de eerste week met 500 altijd strak 500+ was bekabeld, dat was ook de ervaring van Hanh.

Wil je de schermafdrukken, zal ik nog voor je herhalen. @Mark Ziggo
Reputatie 2
Badge
@Mark Ziggo hierbij nog een aantal test resultaten

@hanh @Mark Ziggo Hier nog geen problemen ondervonden met de downstream TC7210 in bridge mode 500/40.

Reputatie 2
Badge
Misschien hebben jullie hier wat aan . succes

@ -all
Lastig, dit. Ik ben weg hier, want mijn TC7210 is dood. Dat was toeval.
@Mark Ziggo
Andere Titel Topic?
@redydo2015 Waardes zijn ok. Dat was bij mij constant ook zo.
Han
Reputatie 7
Badge +35
@ -all
Han

Hoe hard moet ik slaan op het modem?☺
@Be rt Goede vraag. Als ik het antwoord wist...............

Reputatie 5
Badge +3

@ -all
Han
Hoe hard moet ik slaan op het modem?☺

Dat apparaat is zo weg als je hem 1 keer raakt 😉
Reputatie 7
Badge +13

Dat apparaat is zo weg als je hem 1 keer raakt ;)

O, ….ben je zo (statisch) geladen?
Reputatie 5
Badge +3

Dat apparaat is zo weg als je hem 1 keer raakt ;)O, ….ben je zo (statisch) geladen?

Van alle markten thuis 🙂
Reputatie 4
Badge +2

Serkan zei dat de 16 Downstream kanalen van de TC 7210 te krap kunnen zijn voor 500 Down. Dit ligt in de lijn van wat @ArChie.DVB hierover schreef in de reaktie hiervoor.Dat klinkt logisch, ben benieuwd of de ervaringen bij andere TC7210 bezitters hetzelfde zijn.

7x getest met dslreports waarvan 4x boven 500, 2x boven de 490 en 1x rond de 350. Daarna een rondje met de Ookla speedtest app voor windows (519, 508 en 516) en toen klapte mijn modem eruit: geen internetverbinding meer en een spontane herstart. De TC7210 kon hier kennelijk even niet tegen 🤔(na de herstart was de verbinding weer hersteld maar ik probeer later nog wel een nieuwe speedtest). Wat mij wel opvalt is dat mijn upload zowel bij dslreports (in alle gevallen een foutmelding bij de uploadtest) en bij OOKLA (tussen de 14 en 39 Mbps) kennelijk behoorlijk brak is. Geen idee waar dat aan ligt maar die zwaait bij elke test op en neer tussen 10 en 40. Absoluut geen stabiele upload. Down lijkt goed behalve het feit dat het modem na 10 tests er spontaan de brui aan gaf.
Reputatie 4
Badge +2
Jongens wat is er aan de hand: schrijf ik een uitgebreide reactie op de vraag van @Mark Ziggo, krijg ik een melding dat mijn post geplaatst wordt na review door moderator (nog nooit gehad) en is mijn hele reactie verdwenen na refresh van de pagina? Kan ik nu weer opnieuw beginnen of plopt mijn reactie nog op?????
Reputatie 4
Badge +2
Pfff, dan maar een keer opnieuw: 7x getest met dslreports waarvan 4x ruim 500, 2x net boven de 490 en 1x 350. Daarna de Ookla app geprobeerd met als resultaat 519, 508 en 516. Daarna gaf mijn modem er volledig de brui aan. Kon er kennelijk niet tegen 🤔Spontane herstart en daarna internetverbinding weer terug. Nog een testje gedraaid met als resultaat 515. Behalve het feit dat het modem er tijdens de tests uitklapte lijkt de down redelijk stabiel. Wat wel opvalt: mijn up is kennelijk volkomen brak. Bij alle dslreportstest foutmelding bij de up-test (During upload the measured speed went to zero and stayed there error:1) en bij Ookla zwabbert de up tussen 14 en 39 om rond de 30 te blijven steken. Geen idee waarom, misschien idd de 7210 niet helemaal jofel??

Reageer