Technicolor TC7210 geeft meerdere malen per dag storing

  • 12 mei 2019
  • 47 Reacties
  • 1154x Bekeken

Hallo lieve mensen,
Ik ondervindt al maanden nogal wat problemen met een wegvallende internet connectie.
Ik heb eerst maar eens Ziggo aangesproken via Facebook.
Graag wil ik jullie gedachten over het volgende voordat ik weer afgescheept wordt met een makkelijke oplossing.

Dat gesprek ging zoals het leerboek het aangeeft.
Regel 1 in ict gerelateerde dingen. Heb je hem al eens uit en aan gedaan?.
Kabels eruit gehaald en erin gedaan?
Ik heb vandaag alles vervangen wat in mijn macht ligt om te vervangen en heb daar dan ook bewijs van.

Dit was de situatie.


Goed ik ben het met jullie eens. Al met al een vies gebeuren!
Eerst maar eens goed schoonmaken!!


Zoals de oplettende lezer kan zien de stofzuiger is er langs geweest ! (hoera voor een storing!)
Tevens zit er in deze foto al een nieuwe coax kabel in en een nieuwe kabel voor de telefoon..

Helaas blijf ik na het vervangen van alle kabels problemen ondervinden
Ik heb alle internet kabels vervangen door een cat 6 kabel met een rj45 connector.
Tevens heb ik er in de tussentijd een 3c.om Baseline Switch 2024 tussen gezet..
(Daarvoor had ik de storing ook. Deze zit er pas een paar dagen tussen.)
Hieronder volgt een logje die ik vandaag heb gemaakt.

Inclusief commentaar deze heb ik bold gemaakt



Oude situatie.

code:
Startup Procedure

Procedure Status Comment

Acquire Downstream Channel Locked

Connectivity State OK Operational

Boot State OK Operational

Configuration File OK

Security Enabled BPI+



Downstream Channel

Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power SNR

1 Locked QAM256 5 6952000 273000000 Hz -6.0 dBmV 37.9 dB

2 Locked QAM256 1 6952000 241000000 Hz -6.5 dBmV 39.2 dB

3 Locked QAM256 2 6952000 249000000 Hz -6.3 dBmV 38.9 dB

4 Locked QAM256 3 6952000 257000000 Hz -6.0 dBmV 39.3 dB

5 Locked QAM256 4 6952000 265000000 Hz -6.0 dBmV 39.5 dB

6 Locked QAM256 6 6952000 281000000 Hz -5.5 dBmV 39.7 dB

7 Locked QAM256 7 6952000 289000000 Hz -6.0 dBmV 39.4 dB

8 Locked QAM256 8 6952000 297000000 Hz -5.8 dBmV 39.6 dB

9 Locked QAM256 9 6952000 305000000 Hz -5.4 dBmV 39.8 dB

10 Locked QAM256 10 6952000 313000000 Hz -5.9 dBmV 39.6 dB

11 Locked QAM256 11 6952000 321000000 Hz -5.4 dBmV 39.4 dB

12 Locked QAM256 12 6952000 329000000 Hz -4.8 dBmV 39.8 dB

13 Locked QAM256 13 6952000 337000000 Hz -4.7 dBmV 39.6 dB

14 Locked QAM256 14 6952000 345000000 Hz -5.3 dBmV 36.9 dB

15 Locked QAM256 15 6952000 353000000 Hz -4.6 dBmV 40.1 dB

16 Locked QAM256 16 6952000 361000000 Hz -4.3 dBmV 40.2 dB



Upstream Channel

Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power

1 Locked QAM64 1 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 45.8 dBmV

2 Locked QAM64 2 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 45.0 dBmV

3 Locked QAM64 3 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 45.0 dBmV

4 Locked QAM64 4 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 45.8 dBmV



Sun May 05 13:32:46 2019 Notice (6) Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4

Sun May 05 13:32:48 2019 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA...

Sun May 05 13:32:51 2019 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=80:29:94:70:bc:5a;CMTS-MAC=...

Sun May 05 13:39:02 2019 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...

Sun May 05 13:39:02 2019 Critical (3) Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retrie...

Sun May 05 13:39:02 2019 Critical (3) 16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream...

Sun May 05 13:39:20 2019 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...

Time Not Established Notice (6) Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4

Sun May 05 13:43:30 2019 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA...

Sun May 05 13:43:35 2019 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=80:29:94:70:bc:5a;CMTS-MAC=...

Tue May 07 01:59:48 2019 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...

Tue May 07 02:33:15 2019 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no U...

Tue May 07 02:33:28 2019 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=80:29:94:7...

Tue May 07 02:33:29 2019 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...

Tue May 07 02:33:35 2019 Notice (6) Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4

Tue May 07 02:33:34 2019 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA...

Tue May 07 02:33:37 2019 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=80:29:94:70:bc:5a;CMTS-MAC=...

Tue May 07 09:12:19 2019 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...

Tue May 07 09:16:39 2019 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no U...

Tue May 07 09:16:51 2019 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...

Tue May 07 09:16:54 2019 Notice (6) Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4

Tue May 07 09:16:55 2019 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA...

Tue May 07 09:16:57 2019 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=80:29:94:70:bc:5a;CMTS-MAC=...

Tue May 07 09:47:54 2019 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...

Time Not Established Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=80:29:94:7...

Time Not Established Notice (6) Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4

Wed May 08 18:28:07 2019 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA...

Wed May 08 18:28:10 2019 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=80:29:94:70:bc:5a;CMTS-MAC=...

Fri May 10 14:26:56 2019 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...

Fri May 10 14:31:16 2019 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no U...

Fri May 10 14:31:27 2019 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...

Fri May 10 14:31:33 2019 Notice (6) Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4

Fri May 10 14:31:28 2019 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA...

Fri May 10 14:31:31 2019 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=80:29:94:70:bc:5a;CMTS-MAC=...

Fri May 10 21:29:06 2019 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...

Time Not Established Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=80:29:94:7...

Time Not Established Notice (6) Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4

Fri May 10 21:56:40 2019 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA...

Fri May 10 21:56:42 2019 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=80:29:94:70:bc:5a;CMTS-MAC=...

Sat May 11 08:53:58 2019 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...

Sat May 11 08:58:18 2019 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no U...

Sat May 11 08:58:29 2019 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=80:29:94:7...

Sat May 11 08:58:38 2019 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...

Sat May 11 08:58:43 2019 Notice (6) Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4

Sat May 11 08:58:41 2019 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA...

Sat May 11 08:58:44 2019 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=80:29:94:70:bc:5a;CMTS-MAC=...

Sat May 11 08:59:33 2019 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...

Sat May 11 09:28:05 2019 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -.

Sat May 11 09:29:27 2019 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...

Sat May 11 09:29:59 2019 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...

Sat May 11 09:31:54 2019 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...

Sat May 11 10:29:23 2019 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...

Sat May 11 10:33:56 2019 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no U...

Sat May 11 10:34:08 2019 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...

Sat May 11 10:34:10 2019 Notice (6) Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4

Sat May 11 10:34:15 2019 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA...

Sat May 11 10:34:17 2019 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=80:29:94:70:bc:5a;CMTS-MAC=...

Sat May 11 12:44:20 2019 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...



Bezig gegaan met nieuwe kabels.
Nadat de kabel er weer in zat. (Zoals je kan zien is dit puur modem en router/wifi.)


Ja cable management laat te wensen over maar dat is nu zo omdat het er toch weer weg moet als er een monteur lang kan komen.)


code:
Sat May 11 15:10:59 2019 	 Critical (3) 	 Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no U... 
Sat May 11 15:11:10 2019 Notice (6) Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
Sat May 11 15:11:16 2019 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA...
Sat May 11 15:11:18 2019 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=80:29:94:70:bc:5a;CMTS-MAC=...



Internet viel weer weg.

code:
Sat May 11 15:29:19 2019 	 Critical (3) 	 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -... -Niets gedaan bij deze.





code:
 Startup Procedure

Procedure Status Comment

Acquire Downstream Channel Locked

Connectivity State OK Operational

Boot State OK Operational

Configuration File OK

Security Enabled BPI+



Downstream Channel

Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power SNR

1 Locked QAM256 5 6952000 273000000 Hz -6.3 dBmV 38.9 dB

2 Locked QAM256 2 6952000 249000000 Hz -6.5 dBmV 39.5 dB

3 Locked QAM256 9 6952000 305000000 Hz -6.4 dBmV 39.8 dB

4 Locked QAM256 10 6952000 313000000 Hz -6.0 dBmV 39.8 dB

5 Locked QAM256 11 6952000 321000000 Hz -7.1 dBmV 39.2 dB

6 Locked QAM256 12 6952000 329000000 Hz -5.9 dBmV 39.9 dB

7 Locked QAM256 13 6952000 337000000 Hz -6.3 dBmV 39.8 dB

8 Locked QAM256 14 6952000 345000000 Hz -5.7 dBmV 35.9 dB

9 Locked QAM256 15 6952000 353000000 Hz -6.4 dBmV 39.6 dB

10 Locked QAM256 17 6952000 369000000 Hz -5.2 dBmV 40.1 dB

11 Locked QAM256 18 6952000 377000000 Hz -5.8 dBmV 39.7 dB

12 Locked QAM256 19 6952000 385000000 Hz -4.9 dBmV 40.0 dB

13 Locked QAM256 20 6952000 393000000 Hz -5.7 dBmV 37.9 dB

14 Locked QAM256 21 6952000 401000000 Hz -4.7 dBmV 40.2 dB

15 Locked QAM256 22 6952000 409000000 Hz -5.1 dBmV 40.0 dB

16 Locked QAM256 23 6952000 417000000 Hz -5.3 dBmV 40.1 dB



Upstream Channel

Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power

1 Locked QAM64 1 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 46.8 dBmV

2 Locked QAM64 2 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 45.8 dBmV

3 Locked QAM64 3 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 44.8 dBmV

4 Locked QAM64 4 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 51.0 dBmV







Sat May 11 15:29:57 2019 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...

Sat May 11 15:50:52 2019 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...

Sat May 11 15:55:06 2019 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...

Sat May 11 16:08:00 2019 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...

Sat May 11 16:13:43 2019 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...





Alle pc`s weer afgekoppeld (had alleen de mijne erachter)

(in de tussen tijd weer wat getypt. Had weer zo`n melding.) (Maar kwam erachter dat ik de stekker vanaf de router naar pc achterweg had gehaald ipv andersom. (Dum dum i want some gum gum) (moet in principe niets uitmaken maar toch...)



nu is het puur wifi.
17:27:25 screenshot gemaakt met telefoon hieronder toevoegen. (Dit is stekker modem/telefoon.) (Tijd van modem loop uur achter. )




telefoon haal ik er nu ook uit.
17:41 Kabel aangesloten op modem en router. Deze werkte niet, Vriendin had ze verkeerd aangesloten. oranje naar bruin kant 1 bruin naar oranje kant 2. (nope gaat niet werken schat.) Geen melding in router.

17:46. Nu zit er niets achter. Puur modem aanstaan met wifi. (screenshot staat op telefoon)






18.35 3c.om er weer achter.

Rest van de kabel worden klaar gemaakt. (thnx schat)

Heeft er iemand een idee wat er hier aan de hand kan zijn?
En kan Ziggo hier ook een antwoord op geven?
Dit speelt al langere tijd.

Tevens hebben wij last met digitale televisie.
Bepaalde kanalen vertonen blokken en groen zwarte kleuren.
Mijn eerste gedachte was dat de telefoon te dicht bij stond.
Deze heb ik een paar meter verwijderd maar dit mocht ook niet helpen.

Gister avond toch maar even de helpdesk gebeld en gechat met een medewerkster.
Deze gaan mij nu een splitter opsturen maar ik heb zo een vermoeden dat dit weinig uit gaat halen.



code:
Sat May 11 19:41:07 2019 	 Critical (3) 	 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -... 




modem reset

code:
 Draadloos (Actief - 2,4 en 5GHz)
Internet (Phy Synchronized)
Telefonie (Uitgeschakeld)

Sat May 11 20:57:30 2019 Critical (3) Resetting the cable modem due to docsDevResetNow
Time Not Established Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=80:29:94:7...
Sat May 11 20:58:43 2019 Notice (6) Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
Sat May 11 20:58:47 2019 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA...
Sat May 11 20:58:49 2019 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=80:29:94:70:bc:5a;CMTS-MAC=...
Time Not Established Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=80:29:94:7...
Time Not Established Notice (6) Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
Sat May 11 21:16:18 2019 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA...
Sat May 11 21:16:26 2019 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=80:29:94:70:bc:5a;CMTS-MAC=...

Startup Procedure
Procedure Status Comment
Acquire Downstream Channel Locked
Connectivity State OK Operational
Boot State OK Operational
Configuration File OK
Security Enabled BPI+

Downstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 5 6952000 273000000 Hz -5.5 dBmV 38.8 dB
2 Locked QAM256 1 6952000 241000000 Hz -7.2 dBmV 39.1 dB
3 Locked QAM256 2 6952000 249000000 Hz -5.5 dBmV 39.6 dB
4 Locked QAM256 3 6952000 257000000 Hz -5.8 dBmV 39.7 dB
5 Locked QAM256 4 6952000 265000000 Hz -7.2 dBmV 38.8 dB
6 Locked QAM256 6 6952000 281000000 Hz -6.0 dBmV 39.8 dB
7 Locked QAM256 7 6952000 289000000 Hz -5.5 dBmV 39.5 dB
8 Locked QAM256 8 6952000 297000000 Hz -6.9 dBmV 38.5 dB
9 Locked QAM256 9 6952000 305000000 Hz -5.5 dBmV 40.0 dB
10 Locked QAM256 10 6952000 313000000 Hz -5.1 dBmV 37.5 dB
11 Locked QAM256 11 6952000 321000000 Hz -6.4 dBmV 39.2 dB
12 Locked QAM256 12 6952000 329000000 Hz -5.2 dBmV 39.9 dB
13 Locked QAM256 13 6952000 337000000 Hz -5.3 dBmV 38.7 dB
14 Locked QAM256 14 6952000 345000000 Hz -4.8 dBmV 36.2 dB
15 Locked QAM256 15 6952000 353000000 Hz -5.7 dBmV 39.6 dB
16 Locked QAM256 20 6952000 393000000 Hz -4.8 dBmV 37.1 dB

Upstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power
1 Locked QAM64 1 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 44.5 dBmV
2 Locked QAM64 2 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 44.3 dBmV
3 Locked QAM64 3 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 44.0 dBmV
4 Locked QAM64 4 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 44.8 dBmV


47 Reacties

Reputatie 7
Badge +16
Je apparatuur en bekabeling lijkt me goed op orde. Echter heb ik mijn bedenkingen over je AOP (waar de groene Ziggo kabel je huis binnenkomt). Ik zal @Be rt vragen of hij in de loop van de dag zijn licht hierover wil laten schijnen. Graag enig geduld.
Ok alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +35
Je AOP lijkt een goede te zijn met deze splitter erop.

Splitters kunnen ook kapot, ik zou even de nieuwe splitter afwachten en dan pas weer verder kijken, dan weet je zeker dat je hardware in orde is.
Nou dan wacht ik de splitter af.
Is er nog iets wat ik moet weten met betrekking tot de installatie van dat geval?

Bedankt voor je antwoord.
Reputatie 7
Badge +16
Me dunkt van niet. Het wijst zich vanzelf.
Mocht je wel problemen ondervinden, trek dan hier opnieuw aan de bel.
Me dunkt van niet. Het wijst zich vanzelf.
Mocht je wel problemen ondervinden, trek dan hier opnieuw aan de bel.


Ik heb hem er even vanaf gehad.
Het betreft hier een UMU-1006.


Van links naar recht: Radio (Gebruik ik niet), Tv, Internet.
Reputatie 7
De UMU-1006 mag inderdaad wel vervangen worden! Maar wat me het meest opvalt aan de waardes in jouw modem is de lage downstream RX. -5dB is niet rampzalig, maar het is ook niet om over naar huis te schrijven en hij is ook niet helemaal stabiel zie ik in de historie.

Mocht het met de nieuwe splitter niet beter gaan kunnen we een monteur langssturen om het signaal te controleren en eventueel direct het modem om te ruilen. Alternatief kan ik je eerst een ander modem toesturen, maar daarbij weet ik niet zeker of dat de problemen oplost (in het geval dat het signaal niet goed is).
Ik heb de splitter binnen maar volgens mij de verkeerde.
@Be rt @KBX458 @Mark Ziggo
Is dit de goede splitter wel?
Volgens mij is dit alleen voor tv of zit ik fout?

Heb al contact gehad met ziggo.
Idd de verkeerde.
Reputatie 7
Badge +35
@Jeroenker Ik weet zeker dat dit een goede is, de POA-01, die gebruik ik hier ook op de AOP en door heel het huis, er zijn wel andere, maar die hebben weer hun eigen aansluitingen met schroefdraad en dan heb je weer een andere kabel nodig.

Ik had dezelfde situatie als jij en heb nu ook de POA-01 aangesloten zitten met een kabel naar het modem en een kabel naar de versterker/kabels/POA-01 meerdere/mediaboxen meerdere/TV's meerdere.
Alleen POA-01 splitters en geen andere in gebruik.

Op de gebruiksaanwijzing staat hij ook als vervanger voor de splitter die je nu hebt.

Probeer het eens, je zult zien dat het past.
@Be rt Ik heb deze kabels geleverd gekregen...


Terwijl dit is wat in mijn verbindingen zit.

Reputatie 7
Badge +35
@Jeroenker De splitter is goed, maar één kabel is verkeerd.
Je hebt 2 dezelfde gekregen en dat moeten 2 verschillende zijn.

Er zou een groen / rode kabel bij moeten zitten.
De groene kant in de POA-01 en de rode schuif je over de schroefdraad aansluiting van je modem.

Thnx @Be rt voor je antwoord 🙂
Ik wacht weer een paar dagen af voordat ik de juiste kabels heb.
En zal dan weer van me laten horen.
Na 2 maanden radiostilte van mijn kant wil ik mij toch maar weer eens hier melden.
Ik heb er een nieuwe splitter tussen zitten maar toch is het elke keer nog raak.
code:
 Thu Jul 18 10:25:10 2019  	 Critical (3) 	 No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=80:29:94:7... 
Thu Jul 18 10:25:14 2019 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...
Thu Jul 18 10:25:19 2019 Notice (6) Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
Thu Jul 18 10:25:15 2019 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA...
Thu Jul 18 10:25:17 2019 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=80:29:94:70:bc:5a;CMTS-MAC=...
Fri Jul 19 18:31:31 2019 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...
Fri Jul 19 18:35:51 2019 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no U...
Fri Jul 19 18:36:03 2019 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=80:29:94:7...
Fri Jul 19 18:36:14 2019 Notice (6) Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
Fri Jul 19 18:36:14 2019 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA...
Fri Jul 19 18:36:20 2019 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=80:29:94:70:bc:5a;CMTS-MAC=...
Sun Jul 21 03:08:24 2019 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...
Sun Jul 21 03:12:44 2019 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no U...
Sun Jul 21 03:12:56 2019 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=80:29:94:7...
Sun Jul 21 03:12:58 2019 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...
Sun Jul 21 03:13:02 2019 Notice (6) Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
Sun Jul 21 03:13:04 2019 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA...
Sun Jul 21 03:13:06 2019 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=80:29:94:70:bc:5a;CMTS-MAC=...
Mon Jul 22 15:03:03 2019 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...
Time Not Established Notice (6) Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
Mon Jul 22 15:23:58 2019 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA...
Mon Jul 22 15:24:00 2019 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=80:29:94:70:bc:5a;CMTS-MAC=...
Mon Jul 22 16:10:46 2019 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...



code:
Startup Procedure
Procedure Status Comment
Acquire Downstream Channel Locked
Connectivity State OK Operational
Boot State OK Operational
Configuration File OK
Security Enabled BPI+


Downstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 2 6952000 249000000 Hz -0.1 dBmV 40.5 dB
2 Locked QAM256 3 6952000 257000000 Hz -0.1 dBmV 40.8 dB
3 Locked QAM256 4 6952000 265000000 Hz -0.3 dBmV 41.0 dB
4 Locked QAM256 5 6952000 273000000 Hz 0.0 dBmV 40.3 dB
5 Locked QAM256 6 6952000 281000000 Hz -0.1 dBmV 41.0 dB
6 Locked QAM256 7 6952000 289000000 Hz -0.2 dBmV 40.9 dB
7 Locked QAM256 8 6952000 297000000 Hz 0.0 dBmV 40.6 dB
8 Locked QAM256 9 6952000 305000000 Hz 0.0 dBmV 41.2 dB
9 Locked QAM256 10 6952000 313000000 Hz 0.1 dBmV 40.3 dB
10 Locked QAM256 11 6952000 321000000 Hz 0.3 dBmV 40.9 dB
11 Locked QAM256 12 6952000 329000000 Hz 0.3 dBmV 40.9 dB
12 Locked QAM256 13 6952000 337000000 Hz 0.6 dBmV 40.0 dB
13 Locked QAM256 14 6952000 345000000 Hz 0.5 dBmV 35.5 dB
14 Locked QAM256 15 6952000 353000000 Hz 0.3 dBmV 40.1 dB
15 Locked QAM256 18 6952000 377000000 Hz 0.7 dBmV 40.5 dB
16 Locked QAM256 21 6952000 401000000 Hz 0.8 dBmV 41.3 dB


Upstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power
1 Locked QAM64 1 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 47.8 dBmV
2 Locked QAM64 2 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 47.3 dBmV
3 Locked QAM64 3 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 47.0 dBmV
4 Locked QAM64 4 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 47.8 dBmV


@Mark Ziggo , @Be rt
Reputatie 7
Badge +35
De UMU-1006 mag inderdaad wel vervangen worden! Maar wat me het meest opvalt aan de waardes in jouw modem is de lage downstream RX. -5dB is niet rampzalig, maar het is ook niet om over naar huis te schrijven en hij is ook niet helemaal stabiel zie ik in de historie.

Mocht het met de nieuwe splitter niet beter gaan kunnen we een monteur langssturen om het signaal te controleren en eventueel direct het modem om te ruilen. Alternatief kan ik je eerst een ander modem toesturen, maar daarbij weet ik niet zeker of dat de problemen oplost (in het geval dat het signaal niet goed is).

Ik vermoed dat een monteur vragen om te kijken de beste weg is nu, meer kun je zelf niet doen. Monteurs hebben ook andere modems bij zich.

Je kunt ook contact opnemen met Ziggo via de chat of op een andere manier op de contactpagina beschreven.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm of rechts onderin van de pagina hieronder, maar alleen als er iemand beschikbaar is.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact
Reputatie 7
Hey @Jeroenker, heb je gisteravond tussen 17:00 en 18:00 nog iets aangepast in de aansluiting van je modem? Sindsdien zie ik een veel beter signaal namelijk.
De downstream RX springt omhoog van -7 naar 1 dBmV en daarbij ook de SNR op bijna alle kanalen boven de 40 dB (zoals in je screenshot te zien).

Ten tijde van de modemlogs die je hierboven hebt geplaatst was het signaal een stuk slechter.
Hoi @Mark Ziggo,

Nee tegen die tijd heb ik niets gedaan.
Zat wel wat te downloaden.
Misschien dat het daar mee te maken heeft?
Vandaag staat mijn log ook weer vol met meldingen.
Ben aan het werk geweest dus ik heb er geen hinder van ondervonden.
Straks mijn kinderen even vragen.
code:
Tue Jul 23 13:09:14 2019  	 Warning (5) 	 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA... 
Tue Jul 23 13:09:17 2019 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=80:29:94:70:bc:5a;CMTS-MAC=...
Tue Jul 23 13:09:21 2019 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...
Tue Jul 23 13:20:01 2019 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no U...
Tue Jul 23 13:20:12 2019 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=80:29:94:7...
Tue Jul 23 13:20:16 2019 Notice (6) Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
Tue Jul 23 13:20:21 2019 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA...
Tue Jul 23 13:20:24 2019 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=80:29:94:70:bc:5a;CMTS-MAC=...
Tue Jul 23 13:28:05 2019 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...
Tue Jul 23 13:34:28 2019 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no U...
Tue Jul 23 13:34:39 2019 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=80:29:94:7...
Tue Jul 23 13:34:42 2019 Notice (6) Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
Tue Jul 23 13:34:47 2019 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA...
Tue Jul 23 13:34:50 2019 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=80:29:94:70:bc:5a;CMTS-MAC=...
Time Not Established Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=80:29:94:7...
Time Not Established Notice (6) Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
Tue Jul 23 13:48:39 2019 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA...
Tue Jul 23 13:48:41 2019 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=80:29:94:70:bc:5a;CMTS-MAC=...
Tue Jul 23 13:55:15 2019 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...
Tue Jul 23 13:55:15 2019 Critical (3) Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retrie...
Tue Jul 23 13:55:15 2019 Critical (3) 16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream...
Tue Jul 23 13:57:06 2019 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...
Tue Jul 23 13:57:06 2019 Critical (3) Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retrie...
Tue Jul 23 13:57:06 2019 Critical (3) 16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream...
Tue Jul 23 13:57:15 2019 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...
Tue Jul 23 13:57:15 2019 Critical (3) Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retrie...
Tue Jul 23 13:57:15 2019 Critical (3) 16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream...
Tue Jul 23 13:57:26 2019 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=80:29:94:7...
Tue Jul 23 13:57:30 2019 Notice (6) Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
Tue Jul 23 13:57:36 2019 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA...
Tue Jul 23 13:57:38 2019 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=80:29:94:70:bc:5a;CMTS-MAC=...
Tue Jul 23 14:04:10 2019 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...
Tue Jul 23 14:04:10 2019 Critical (3) Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retrie...
Tue Jul 23 14:04:10 2019 Critical (3) 16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream...
Tue Jul 23 14:04:28 2019 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...
Tue Jul 23 14:08:48 2019 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no U...
Tue Jul 23 14:09:02 2019 Notice (6) Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
Tue Jul 23 14:09:08 2019 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA...
Tue Jul 23 14:09:11 2019 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=80:29:94:70:bc:5a;CMTS-MAC=...
Tue Jul 23 14:10:10 2019 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...


code:
Startup Procedure
Procedure Status Comment
Acquire Downstream Channel Locked
Connectivity State OK Operational
Boot State OK Operational
Configuration File OK
Security Enabled BPI+


Downstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 15 6952000 353000000 Hz 0.0 dBmV 40.5 dB
2 Locked QAM256 1 6952000 241000000 Hz -0.6 dBmV 41.3 dB
3 Locked QAM256 2 6952000 249000000 Hz -0.3 dBmV 41.2 dB
4 Locked QAM256 3 6952000 257000000 Hz -0.4 dBmV 41.2 dB
5 Locked QAM256 4 6952000 265000000 Hz -0.5 dBmV 41.4 dB
6 Locked QAM256 5 6952000 273000000 Hz -0.3 dBmV 40.5 dB
7 Locked QAM256 6 6952000 281000000 Hz -0.4 dBmV 41.3 dB
8 Locked QAM256 7 6952000 289000000 Hz -0.5 dBmV 41.1 dB
9 Locked QAM256 8 6952000 297000000 Hz -0.4 dBmV 40.7 dB
10 Locked QAM256 9 6952000 305000000 Hz -0.3 dBmV 41.4 dB
11 Locked QAM256 10 6952000 313000000 Hz -0.2 dBmV 41.2 dB
12 Locked QAM256 11 6952000 321000000 Hz -0.1 dBmV 41.1 dB
13 Locked QAM256 12 6952000 329000000 Hz -0.1 dBmV 41.2 dB
14 Locked QAM256 13 6952000 337000000 Hz 0.2 dBmV 40.5 dB
15 Locked QAM256 14 6952000 345000000 Hz 0.1 dBmV 36.4 dB
16 Locked QAM256 16 6952000 361000000 Hz 0.4 dBmV 40.5 dB


Upstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power
1 Locked QAM64 1 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 48.8 dBmV
2 Locked QAM64 2 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 48.3 dBmV
3 Locked QAM64 3 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 47.3 dBmV
4 Locked QAM64 4 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 49.0 dBmV


Kinderen zeiden dat de wifi telkens wegviel gisteren.
Reputatie 7
code:
15	Locked	QAM256	14	6952000	345000000 Hz	0.1 dBmV	36.4 dB

Sinds ongeveer 02:00 (am) vanochtend zie ik wederom verbetering in het signaal, sindsdien zie ik op alle downstream kanalen waardes boven de 40dB.

Kinderen zeiden dat de wifi telkens wegviel gisteren.
Een wegvallende wifi verbinding hoeft niets te maken te hebben met de verbinding tussen ons en het modem (waar we ons tot nu toe op gefocust hebben). Wifi is een verbinding tussen de router (in het wifi-modem) en de apparaten thuis. Als die verbinding volledig wegvalt terwijl een bekabelde UTP verbinding wel blijft werken heb je een wifi probleem, dat gaan we in de docsis signalen niet zien of oplossen.

Desalniettemin, het docsis signaal hobbelt nog wat op en neer (binnen de marges) en dat kan vast beter. Het lijkt mij verstandig om een monteur bij je langs te sturen, deze staat inmiddels gepland (i.o.m. je partner)!

Een wegvallende wifi verbinding hoeft niets te maken te hebben met de verbinding tussen ons en het modem (waar we ons tot nu toe op gefocust hebben). Wifi is een verbinding tussen de router (in het wifi-modem) en de apparaten thuis. Als die verbinding volledig wegvalt terwijl een bekabelde UTP verbinding wel blijft werken heb je een wifi probleem, dat gaan we in de docsis signalen niet zien of oplossen.

Desalniettemin, het docsis signaal hobbelt nog wat op en neer (binnen de marges) en dat kan vast beter. Het lijkt mij verstandig om een monteur bij je langs te sturen, deze staat inmiddels gepland (i.o.m. je partner)!



Correct. Maar we hebben het dan ook niet alleen over een uitvallende wifi. Zowel draadloos als met bekabeld valt er steeds uit.
@Mark Ziggo , @Be rt

Net de monteur over de vloer gehad.
Die heeft het spul even bekeken en geoordeeld dat de kabel die hier het huis in kwam aan het oxideren was.
Tevens is onze modem vervangen door een arris model.
Mijn waardes lijken nu in orde te zijn.
Bedankt voor het meedenken jongens!
Hopelijk hoef ik me hier niet meer te melden.
Reputatie 7
Badge +16
Gaat er ook nog iets gebeuren aan die oxiderende kabel?
Gaat er ook nog iets gebeuren aan die oxiderende kabel?

Hij heeft een stuk van de kabel af geknipt.
Reputatie 7
Badge +16
Dan rest me niet anders dan je veel internetplezier zonder storingen te wensen.
@Be rt @KBX458 @Mark Ziggo

Hier springen mij de tranen echt van in mijn ogen...
code:
Tijd	Prioriteit	Omschrijving
02/08/2019 19:15:38 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:fb:38:db;CMTS-MAC=00:01:5c:a7:40:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/08/2019 19:19:56 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=18:35:d1:fb:38:db;CMTS-MAC=00:01:5c:a7:40:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:01:36 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:fb:38:db;CMTS-MAC=00:01:5c:a7:40:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:02:25 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=18:35:d1:fb:38:db;CMTS-MAC=00:01:5c:a7:40:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:02:57 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:fb:38:db;CMTS-MAC=00:01:5c:a7:40:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/08/2019 19:27:6 critical Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=18:35:d1:fb:38:db;CMTS-MAC=00:01:5c:a7:40:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/08/2019 19:27:6 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:fb:38:db;CMTS-MAC=00:01:5c:a7:40:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/08/2019 19:27:6 critical Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=18:35:d1:fb:38:db;CMTS-MAC=00:01:5c:a7:40:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/08/2019 19:27:7 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:fb:38:db;CMTS-MAC=00:01:5c:a7:40:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/08/2019 19:31:1 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=18:35:d1:fb:38:db;CMTS-MAC=00:01:5c:a7:40:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/08/2019 19:32:0 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:fb:38:db;CMTS-MAC=00:01:5c:a7:40:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/08/2019 19:34:34 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:fb:38:db;CMTS-MAC=00:01:5c:a7:40:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/08/2019 19:34:49 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:fb:38:db;CMTS-MAC=00:01:5c:a7:40:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/08/2019 19:35:33 critical Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=18:35:d1:fb:38:db;CMTS-MAC=00:01:5c:a7:40:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/08/2019 19:35:33 critical Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=18:35:d1:fb:38:db;CMTS-MAC=00:01:5c:a7:40:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/08/2019 19:35:33 critical Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=18:35:d1:fb:38:db;CMTS-MAC=00:01:5c:a7:40:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/08/2019 19:35:33 critical Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=18:35:d1:fb:38:db;CMTS-MAC=00:01:5c:a7:40:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/08/2019 19:35:33 critical Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=18:35:d1:fb:38:db;CMTS-MAC=00:01:5c:a7:40:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/08/2019 19:35:33 critical Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=18:35:d1:fb:38:db;CMTS-MAC=00:01:5c:a7:40:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/08/2019 19:35:57 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:fb:38:db;CMTS-MAC=00:01:5c:a7:40:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;


Monteur is weer ingepland.

Reageer