Beantwoord

Technicolor TC7200 snelheidsproblemen, 10mbps > 30mbps

• 12 mei 2019
  • 6 Reacties
  • 245x Bekeken

Hallo,

Ik heb een raar probleem met de Technicolor TC7200, ik heb hier vrijdagavond al contact over gehad met de klantenservice van Ziggo, en aan de hand hiervan komt er woensdagmiddag een monteur langs.

Echter, ik blijf mij verbazen over de willekeurigheid van het probleem, dus door middel van dit topic, ben ik benieuwd of community leden misschien meer weten over dit probleem.

Lange inleiding, kan misschien wel volkomen los staan van het huidige probleem :

Wij hebben hier in Apeldoorn in de nacht van 6 op 7 mei onderhoud gehad, hierna moest ik de TC7200 3 keer in en uit schakelen voordat ik weer een werkende verbinding had, ik heb dit modem al wel 5 jaar, en nog nooit problemen ondervonden.

Abbo = 250/25mbps

Vrijdagavond voerde ik ter controle een speedtest via Ziggo uit, het resultaat verbaasde mij zeer.
Ik haalde steeds maar DL waardes van tussen de 20-50mbps, UL steeds netjes 20-25mbps, dit was via mijn desktop pc.

Muuraansluiting Ziggo >>>
Splitter Blokje voor TV / Internet/bellen (2010 oud UPC) >>>
1m kabel rechtstreeks op de TC7200 ( bridge mode ) >>>
Cat5E rechtstreeks naar RT-AC68U >>>
Cat5E 1M rechtstreeks naar Desktop ( Intel I219-V 1gbps full duplex )

Ik haalde via de WIFI ( Dual band ), ook super lage snelheden op mijn laptop en mobiel.

Dus ik ben gaan kijken in het menu van de TC7200, de downstream en upstream waardes zijn hetzelfde gebleven zoals ze al jaren zijn, en volgens meerdere ziggo klantenservice medewerkers zijn ze prima in orde.
Let wel ik woon in een rijtjeshuis, en wij zitten op de hoek, dus aan de andere kant van het rijtje waar de kabel onder de gevel bij iedereen is ingevoerd.

------------------------------------------------------------

Samenvatting gesprek met KS medewerker 10-05-2019 :

Gebeld met KS, medewerker zag niks geen geks, behalve dat mijn TC7200 die in BRIDGE MODUS staat, dus gewoon doodleuk WIFI simultaan aan heeft staan, dit is voor mij niks nieuws, dit heeft hij altijd gedaan sinds ik hem in huis heb. Sterker nog, als je de stekker eruit trekt, dan is WIFI gewoon weer aan, ondanks dat ik het handmatig heb uitgezet via het menu.
Sterker nog, ik trek zelden de stekker eruit, maar het modem moet zich toch soms opnieuw hebben opgestart, want ik zie na enkele dagen/weken doodleuk weer dat de WIFI aanstaat. Ik ben de enige die aan de apparatuur zit.

Medewerker zet WIFI op afstand uit, en na enkele seconden valt de telefoonverbinding opeens weg, bleek dat het modem zicht had herstart...dus teruggebeld, kreeg iemand anders aan de lijn, en die heeft mij netjes geholpen.
Hij heeft iets aangepast, en daarna het modem gereset, hierna was het probleem nog erger, ping was hoger, en de snelheden gingen maar tot 10mbps.

Dus ik heb mijn laptop rechtstreeks via kabel aangesloten op de TC7200 en wederom meerdere speedtesten uitgevoerd, zelfde resultaat, aan de hand van dit alles is dus de monteur ingepland voor woensdag.

Ik stelde voor om de TC7200 enkele uren zonder stroom te laten rusten, medewerker attendeerde mij erop dat hierdoor de bug van de Bridge mode/ WIFI weer terug zou kunnen keren.

Zaterdag 11-05-2019 :
Ik heb uiteindelijk het modem 11 uur zonder spanning laten rusten, en inderdaad hij stond meteen in de BRIDGE mode, en WIFI was ook weer aan, maar het snelheidsprobleem was opgelost, althans zo leek het...

Ik ben dus gisteren druk bezig geweest met allerlei testen/opstellingen, en hierdoor werd het nog vager dan dat het al was...

Ik heb dus testen gedraaid op mijn laptop, rechtstreeks op de TC7200 via Cat5e kabel, verschillende poorten geprobeerd, alles werkt, WIFI via de Asus RT-AC68U, ook prima snelheden. Dan probeer ik het via de Desktop, wederom zeer trage resultaten... dan lees hier op het forum, de suggestie om de speedtest van DSLREPORTS te proberen, en tadaa ik haal gewoon de volle 250/25mbps.

Maar wat ik ook probeerde qua setup, via de desktop waren de Ziggo speedtest resultaten om te janken, ook andere speedtesten gebruikt, maar die zijn van dezelfde aanbieder als die van Ziggo.

Ik heb 4 verschillende kabels geprobeerd, allen werken prima op de laptop met Ziggo speedtest, maar desktop dus niet, tenzij ik een 8k video via YT bekijk, en via dezelfde kabels/setups gewoon 150+mbps wordt behaald, en tijdens DSLREPORT speedtest idem...
Ook via Bittorrent een test uitgevoerd, hier was het ook om te janken 7.5mbps DL, echter de zelfde test op de laptop met dezelfde kabel als voorheen op de desktop, geeft gewoon de volle 250mbps....
Als ik ook maar echt 10mbps zou krijgen via Ziggo, dan kan ik natuurlijk nooit vloeiend een 8k youtube video kijken/downloaden, laat staan dan ook nog eens een andere 4k video simultaan te laden.

Desktop rechtstreeks op de TC7200 in ROUTER MODE, tevens werkt de ASUS dan ook gewoon door, zonder dat de TC7200 dan in BRIDGE mode staat...

Ik heb uiteindelijk dus allerlei varianten en scenario's geprobeerd, teveel om allemaal op te noemen.

Kortom, de resultaten zijn super wisselvallig, maar later in de avond, probleem opgelost...ook nu gewoon via ziggo speedtest de volle snelheid, ik dacht dus dat ik door de BCLK in de bios aan te passen het probleem had opgelost, niet dus, want vandaag (zondag) bleek een bios reset ook geen effect te hebben, nieuwe drivers, of standaard windows drivers, maken ook geen verschil, TCPoptimizer doet ook niks.

Zondag 12-05-2019 :

Snelheid laptop en mobiel via WIFI, gewoon top zoals het hoort, ruim 120mbps en hoger.
Echter op de desktop was het weer raak, Dus ik zat al weer in de Bios te kijken, en drivers te vernieuwen/terugzetten voor de Intel aansluiting.
Maar nu blijkt dat het probleem van afgelopen vrijdagavond ook weer terug is/was... zelfs rechtstreeks met de laptop op de TC7200 via kabel, maar 10mbps, maar nu dus ook via DSLREPORTS een lagere snelheid.

Niet alle runs zijn zichtbaar in deze tabel, omdat ik in Router mode een ander IP adres heb en de tijdstippen kloppen ook niet :

Tijdens het typen van dit bericht, haal ik nu opeens, zonder de desktop te hebben herstart, gewoon de volle 250/25mbps via Ziggo speedtest...meerdere keren herhaald en het blijft constant.

Kortom, de speedtest van Ziggo lijkt dus niet altijd te kloppen, maar het gekke is dus, dat het net lijkt of mijn desktop een probleem heeft, terwijl ik dus ook al een verse windows 10 installatie heb geprobeerd, zonder ook maar iets van firewall of AV, etc, en dit geeft dezelfde willekeurige resultaten.

Ik kan proberen om een nieuwe stekkerdoos te gebruiken, en om de stekker van het modem om te draaien om eventuele fase gevoeligheid uit te sluiten.

Ondanks dat dit een hele hoop tekst is, hoop ik dat iemand hier wat mee kan, en ik hoop dat de monteur hetzelfde ziet als hij woensdag langskomt, uiteindelijk herleidt ik het steeds weer terug naar de TC7200.

Met vriendelijke groet,

Remco
icon

Best beantwoord door Be rt 13 mei 2019, 09:10

OK, dat is geen hedendaagse installatie meer en zal volledig worden vervangen door een monteur.
Laat SVP weten of het opgelost is na de monteur, dat kan anderen die hier langskomen ook weer op weg helpen.☺
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
Technicolor TC7200 wifi-modem is een oud modem en wordt per direct omgeruild als er storingen zijn, ik vermoed dat hij aan het einde van zijn bruikbaarheid is.

Ik vermoed dat er een monteur gaat komen om ook je eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt te vervangen, met een dergelijk oud modem is er in 99% van de gevallen ook een oud Abonnee Overname Punt in huis wat tegenwoordig allerlei storingen kan geven met instraling van 4G signaal van mobiele telefoons.

Kun je hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Technicolor TC7200 wifi-modem is een oud modem en wordt per direct omgeruild als er storingen zijn, ik vermoed dat hij aan het einde van zijn bruikbaarheid is.

Ik vermoed dat er een monteur gaat komen om ook je eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt te vervangen, met een dergelijk oud modem is er in 99% van de gevallen ook een oud Abonnee Overname Punt in huis wat tegenwoordig allerlei storingen kan geven met instraling van 4G signaal van mobiele telefoons.

Kun je hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Dit is het punt waar de groene kabel het huis binnenkomt, dit is in mijn geval dus de woonkamer en niet de meterkast.
Deze woonkamersplitter MCP-03 is de originele die wij in 2010 van UPC kregen toen we lid waren geworden.

Verder geen andere splitters/versterkers, deze modem kabel gaat rechtstreeks naar de TC7200.

Groet Remco
Reputatie 7
Badge +35
OK, dat is geen hedendaagse installatie meer en zal volledig worden vervangen door een monteur.
Laat SVP weten of het opgelost is na de monteur, dat kan anderen die hier langskomen ook weer op weg helpen.☺
Ok bedankt voor de snelle reactie, ik zal het komende woensdag laten weten wat de uitkomst is van de werkzaamheden van de monteur.
Monteur is langs geweest, en heeft het AOP aangepast/vernieuwd, en tevens 1 Connect Box geïnstalleerd, alles werkt volledig naar toebehoren, verder is de kabel ook doorgemeten, en die was helemaal in orde, de monteur krijgt 5 sterren!

De Connect-Box ziet er mooi uit, en is ook een mooie toevoeging qua WIFI, ik heb nu een volledige dekking in huis in de vorm van WIFI AC 5GHz.

Kortom ik ben zeer tevreden over de dienstverlening van Ziggo, helemaal TOP!

Nogmaals bedankt voor de reacties.

Topic kan gesloten worden.
Reputatie 7
Badge +35
Dat is super snel gegaan, leuk om te lezen @Remco v D

Veel internetplezier gewenst.☺