Vraag

Technicolor geeft niet de abonnementsnelheid per kabel

  • 15 april 2019
  • 47 Reacties
  • 1970x Bekeken

Dag Ziggo community,

Ik heb/had veel problemen met betrekking tot het behalen van mijn topsnelheid in mijn thuisnetwerk. Nu heb ik, wat ik dus totaal niet had verwacht, eens gecheckt hoeveel mb/s ik binnen haalde op mijn technicolor tc7210 router. Let op, ik moet dus (vanaf vandaag) 500 mb down, 40 up kunnen behalen.

Nou zo gezegd zo gedaan...

iMac aangesloten met een Cat5e kabel op het modem en ziggo speedtest geopend...en voila, 250 down, 39 up.
HP Laptop aangesloten, en jawel, 170 down, 35 up.

Het probleem zit hem dus in het modem.

Vervolgens het modem gereset...leverde niks op.
Honderden verschillende instellingen aangevinkt/uitgezet, dns servers gewijzigd, ip adressen toegewezen aan een mac adres, ga zo maar door.

Heeft iemand nog tips voor mij of moet ik gewoon contact opnemen met ziggo voor een monteur? (meestal ben ik daar niet zo van, omdat ik het graag zelf oplos 🙂 )

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

47 Reacties

Reputatie 7
Hoi @ChristianBurger,

Dit is natuurlijk wel iets wat onderzocht moet worden. Goed dat je zelf al het een en ander hebt getest. Wil je ook eens een speedtest doen via http://www.dslreports.com/? Of heb je ondertussen al contact met ons opgenomen?
@Michael Ziggo , ik heb via dslreports max 50 mb download speed. Via ziggo speedtest haal ik 240/250 mb/s. Deze snelheid haal ik zowel bekabeld als via de wifi.

Ik heb nog geen contact opgenomen met jullie, behalve dus via deze weg ;)

Edit: Heb je hier nog wat aan?

Reputatie 7
Bedankt voor het delen van de resultaten. Hoe ziet je opstelling er thuis uit, gezien vanaf ons aansluitpunt (AOP)? Wil je dat eens beschrijven hier.
@Michael Ziggo , in principe is het overbodig om mijn opstelling thuis uit te leggen. Omdat mijn modem al geen volledige snelheid levert.

Toch zal ik het even kort beschrijven 😉

AOP gekoppeld met een coax aan het modem
Modem staat in de 'normale' stand
Modem (port 1) met een lan kabel aan mijn apple airport
Apple airport in brug modus

Ik vind het heel brutaal om te vragen, maar ik denk als jullie een nieuw modem opsturen dat het probleem opgelost is. Iets is er gewoon niet meer goed aan mijn modem denk ik. Ik heb hem namelijk al zo vaak gereset en verschillende instellingen geprobeerd.
@ChristianBurger
ik heb via dslreports max 50 mb download speed. Via ziggo speedtest haal ik 240/250 mb/s. Deze snelheid haal ik zowel bekabeld als via de wifi.

Lijkt me sterk. Krijg zelf via DSL-reports test de goede resultaten. Niet via de Ziggo Speedtest, want die heeft een behoorlijk slechte reputatie.
Heb een Technicolor TC 7210.
in principe is het overbodig om mijn opstelling thuis uit te leggen.

Nee. Dat is vaak het probleem.
Ik vind het heel brutaal om te vragen

Ik vind het heel brutaal om zo te reageren op een vraag van iemand die je wilt helpen.
Nota bene een Mod. Overigens: zou het even vreemd vinden als je net zo zou reageren op een vraag van iemand anders. Maak geen Topic aan, als je dat soort vragen niet wilt. Bespreek je probleem dan elders.

Gr Han
Reputatie 7
Badge +14
@ChristianBurger Moet het niet zo zijn dat je apple airport aangesloten zit op lan port 1 van het modem en het modem in bridge ?

Zo zou ik het doen.........is de apple ook een router ?
Reputatie 7
Badge +35
Kun je ook je upstream waarden hier plaatsen en je log?
En een foto van je AOP met eventuele splitters erop?
@ChristianBurger Moet het niet zo zijn dat je apple airport aangesloten zit op lan port 1 van het modem en het modem in bridge ?

Zo zou ik het doen.........is de apple ook een router ?


@Ronihd Nee, zo kan het ook. Het ziggo modem deelt de ip adressen etc. uit en de apple airport fungeert alleen als wifi

Kun je ook je upstream waarden hier plaatsen en je log?
En een foto van je AOP met eventuele splitters erop?

@Be rt


Ik zal zometeen proberen een foto te maken. Ik heb nogal veel kabels lopen dus het moet wel duidelijk zijn. Ik zal dit bericht zo aanpassen, dus je vindt de foto in de edit 😉
Reputatie 7
Badge +35
Ik ben bang dat de upstream wat aan de hoge kant is en het modem de Ziggo servers niet goed kan bereiken en dan helpt een nieuw modem ook niet.
Let wel op: De TC7210 is één van de beste stabielste modems.

Ik ben benieuwd naar de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters op de foto.
@Be rt , met andere woorden, er moet gewoon een ziggo monteur langskomen. Ik ben wel benieuwd, puur voor mijn eigen kennis, waarom zorgt slecht bereik voor een hoge upstream?
Reputatie 3
Badge +2
De hoge upstream wil zeggen dat de modem behoorlijk moet zwoegen om het netwerk moet berijken en als ik zo de downstream zie is deze laag, komt er op neer dat er ergens iets flink wordt gedempt, hoe meer splitters of wdc dozen hoe meer demping beste is om te proberen om zonder iets er tussen het modem eens aansluiten op de aop eerste punt waar ziggo binnen komt, en zie wat er dan gebeurt met de down en upstream waarde post eens wat foto 's van de aop, waar ziggo binnen komt. Mag dit een 2 gats zijn laat deze vervangen
@Be rt @Fester 538 ,

Zo ziet mijn AOP eruit:


De linker kabel gaat direct naar het modem toe.




Om even te laten zien heb ik het kapje wat gedraaid, hierdoor is het duidelijk zichtbaar wat ik tijdens de installatie een aantal jaar geleden heb toegevoegd.
Dus voor alle duidelijkheid, die box die recht aan de muur zit zat er dus al, en het licht gedraaide gedeelte is het enige wat tussen de binnenkomende coax kabel zit en mijn modem. Maar goed, dat moet er ook wel zitten. Dus ik zou niet weten welke splitters etc. ik eruit kan en moet halen...
Reputatie 3
Badge +2
De sq601 dat is de splitter deze kan stuk zijn of slecht modem zit met de f connector aan de sq601 vast als je een kabel hebt aan de ene kant f connector andere kant f male coax stekker dan kun je de sq601 erafhalen de kabel rechtstreeks op de aop na de modem is de up en down waarde veranderd up gezakt bv na 42, en de down +4 a 6 dan is de splitter stuk, mag het niets veranderen wat in de waarde kun je kontakt op nemen met ziggo
Reputatie 7
Badge +35
@ChristianBurger
Ik zie dat je aansluitingen hebt met schroefdraad, dus je kunt nu niet proberen om het modem rechtstreeks aan de AOP aan te sluiten om te kijken of het aan deze splitter ligt.
Een Ziggo monteur is, mijns inziens nog niet nodig, omdat dit soort splitters op een 1 gats goede AOP zit.
En kosten zijn voor dan jezelf van een monteur als het probleem na de AOP blijkt te zitten.

Je zou contact op kunnen nemen met Ziggo en vragen om een POA-01 splitter, uitleggen dat je een SQ601 hebt en dat je storingen ervaart en vragen of ze een splitter met een kabel stuurt die op de splitter past voor het modem.
Meestal sturen ze die zo naar je op.

Mocht dit niet de oplossing zijn, dan kan Ziggo nog een monteur sturen.

Je kunt ook wachten op een Ziggo moderator die hier langskomt op dit klant helpt klant forum, maar dat kan zomaar nog een dag duren.

Laat SVP weten hoe het verdere verloop is.
@Fester 538 @Be rt , fester vermeld dat ik de router direct kan aansluiten en bert niet :)

Ik ga contact opnemen en een nieuwe splitter aanvragen. Als die nieuwe splitter erop zit en ik haal geen 500 mb dan moet het wel de 'fout van ziggo' zijn. Dan moet het de AOP zijn of de kabel er naar toe...
Reputatie 7
Badge +35
@ChristianBurger Probeer het maar, dan zie je wie het bij het juiste eind heeft.
Als het niet beter is, dan ligt het aan de AOP de kabel tussen de straatkast en de AOP of aan de straatkast en is het aan Ziggo.

Laat in ieder geval even de upstream zien mocht de kabel wel lukken en als de nieuwe splitter erop zit.
@Be rt , yes ik wist het ook hoor, maar vond het wel geinig dat het direct achter elkaar vermeld werd. Bedankt voor zover Bert. Ik ben weer een heel stukje wijzer en ga erachter aan om een nieuwe splitter te regelen.

Ik houd je op de hoogte
Reputatie 3
Badge +2
Het kan wel als deze toevallig zo kabel hebt liggen. Anders wat @Be rt aan gaf deze bij ziggo vragen met een poa 01 splitter als het dan nog niks veranderd dan is het werk voor een monteur

Ik ben even in mijn oude kabeltjes doos gaan zoeken en ben dit nog tegen gekomen.

Die linker, de SQ601, ga ik testen. Het is wel eens waar dezelfde maar het lijkt me stug als ze allebei kapot zijn

Kan ik nog wat met die twee rechter kabels?

@Be rt @Fester 538
Reputatie 3
Badge +2
Wat Bert ook aan gaf zo met de kabel. Wat je nu hebt gaat het zeker niet passen. Wij bijde geven advies van wat de mogelijkheid is. Laat even weten als het gelukt is met de nieuwe splitter en kabel of het beter is geworden
Reputatie 3
Badge +2
Probeer de sq 601 die past en hoop dat het beter wordt en wat veranderd
Wat Bert ook aan gaf zo met de kabel. Wat je nu hebt gaat het zeker niet passen. Wij bijde geven advies van wat de mogelijkheid is. Laat even weten als het gelukt is met de nieuwe splitter en kabel of het beter is geworden

Yes, ik maakte een grapje, maar ben ontzettend blij met je reacties. Bedankt daarvoor.

Ik ben heel wat wijzer en zal wellicht zo nog even een update plaatsen met betrekking tot het plaatsen van die andere SQ601 die ik heb liggen.
Reputatie 3
Badge +2
Grapjes moet kunnen. Als we zo elkaar kunnen helpen, daar zijn we ook voor.
Zie je update te gemoed post dan nog maals de down en de upstream waarde om te zien of het beter is geworden
Gelijk maar even getest. Up en down stream is eigenlijk hetzelfde gebleven, en zoals je dus wel kunt verwachten ook de speedtesten...



@Fester 538 @Be rt
Reputatie 3
Badge +2
Dan wordt dit meer werk voor een ziggo monteur, de upstream is nog steeds hoog en de down wat laag maar dit kan. Er gaat wat mis van de wijk kast na je woning.
Neem.kontackt op met ziggo om te zien wat hun kunnen doen. Jemoet gewoon de max up en down snelheid kunnen halen.