makkie21

Level 5
  • 100Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Te vroeg gejuichd na onderhoud weer internet onderbrekingen

Anne H Ziggo hanh Hoi Anne na een flink aantal weken stabiel internet te hebben gehad zijn er op 16 april weer werkzaamheden geweest en sindsdien heb ik weer last van internet onderbrekingen. Nu logt mijn connectbox ook errors zou hier naar gekeken kunnen worden. In de mail die ik heb ontvangen zou het na de werkzaamheden allemaal beter worden maar bij ons alleen maar slechter. Vanavond al 2 maal een onderbreking zie bijlage T4 errors.
57 Reacties 57
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met alle andere gegevens die erbij staan met een screenshot?
makkie21
Topicstarter
Level 5
  • 100Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
Be rt hierbij de Download en upload stream screen shots zoals gevraagd. Hier is zijn volgens mij niet echt bijzonderheden in te zien. Dit lijkt mij inziens er goed uit te zien. Wat mij alleen opvalt is de T4 error meldingen en de melding

01/01/1970 00:01:24FoutMissing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel;CM-MAC=48:d3:43:f0:6b:63;CMTS-MAC=00:27:90:fe:22:44;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

dit lijkt op de Unix start tijd.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Ik zie niet direct problemen met het signaal.
Omdat er toch T4 problemen zijn dagelijks, kan een Ziggo moderator mogelijk meer zien in de achtergrond.
Zij komen bijna iedere werkdag langs in ieder topic.
makkie21
Topicstarter
Level 5
  • 100Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
Anne H Ziggo Be rt vanavond weer 2x een internet onderbreking met T4 error melding in het modem wat kan er mis zijn? het is de afgelopen 3 dagen stabiel geweest maar vanavond is het weer mis.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Ik zou nog even wachten op een Ziggo moderator, er is al zoveel gedaan bij je in huis dat op afstand zoeken nu geen zin meer heeft.
makkie21
Topicstarter
Level 5
  • 100Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
Anne H Ziggo Be rt Vanavond weer 2 maal een onderbreking ik zie nu ook DHCP errors in de logging voorbij komen en T4 errors zie de bijlage's mogelijk kan ziggo hier iets mee. Lijkt mij dat dit toch een probleem is in het ziggo netwerk!!
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey makkie21 . Zo te zien is onze bemoeienis hier nodig!
Nu heb je helaas geen gegevens in je profiel opgenomen waarmee ik je in ons systeem kan vinden. Zou je je postcode en huisnummer in je profiel willen zetten, zodat ik je verder kan helpen? 🙂
makkie21
Topicstarter
Level 5
  • 100Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
Lycke Ziggo Ik heb mijn profiel gegevens inmiddels aangevuld.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hoi makkie21, ik neem dit topic even over van Lycke.

Als ik de signaalhistorie bekijk zie ik tussen 24-4 20:00 en 27-4 20:00 een onrustig upstream signaal met aardig wat foutjes. Maar daarvoor (vanaf 23-4 14:00) en daarna (t/m heden) strak en foutloos.
Heb jij na de 27e nog problemen ervaren?
makkie21
Topicstarter
Level 5
  • 100Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
Mark Ziggo Afgelopen week ben ik niet thuis geweest ben sinds afgelopen vrijdag weer online en heb tot vandaag nog geen uitval gehad. Ik zie in het modem ook geen verdere login de laatst log is van 25-04-2019. Ik zie wel het aantal errors bij de download ligt oplopen. Maar volgens mij nog niet echt schokkend. Ik hou het de komende dagen verder in de gaten en kom er dan nog op terug. Ik weet wel dat ze bij ons in de buurt ook het analoge signaal gaan afkoppelen per 1 juni weet niet of hierdoor er verstoringen kunnen ontstaan.
makkie21
Topicstarter
Level 5
  • 100Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
Mark Ziggo zojuist toch een internet onderbreking geen loging in het modem. Modem gereset en alles draait weer. Aantal errors ligt nu weer aanzienlijk lager. Nadat mijn modem opnieuw was opgestart kreeg ik een upc inlog scherm. Ik heb toen nogmaals mijn modem gereset en nu heb ik de Ziggo inlog weer.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hmm, geen rariteiten te zien in de verbinding tussen ons en het modem. Ik start een gedetailleerde meting, want elk uur een meetpunt is misschien niet genoeg om zo'n kortstondige uitval te detecteren.
Zie je ook weer T3 of T4 foutmeldingen in de logs ten tijde van de uitval of verschijnen die pas nadat je het modem hebt gereset? Dat kun je aan de hand van de timestamp wel zien.

Mocht de verbinding weer uitvallen in de komende dagen, post hier dan de datum en het tijdstip. Dan kan ik de meting raadplegen op dat specifieke moment.
makkie21
Topicstarter
Level 5
  • 100Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
Mark Ziggo hallo vanmiddag om 14:15 uur is er een onderbreking geweest. Er is niet in de logging geschreven. Laatste regel is van 25 april. Ik hou het de komende dagen bij wanneer het internet uitvalt.
makkie21
Topicstarter
Level 5
  • 100Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
Mark Ziggo na 8 dagen een stabiele internet verbinding zojuist om 16:30 een internet onderbreking opgelopen nacht is er wel wat gelogd in het modem zie bijlage
makkie21
Topicstarter
Level 5
  • 100Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
Mark Ziggo Zojuist om 20.20 uur weer een internet onderbreking er is een log regel bij gekomen in het modem zie geelgemarkeerde regel in bijlage.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi makkie21, het signaal op je modem ziet er perfect uit de afgelopen 7 dagen, daarin zit het probleem niet. Hoe constateer je dat je verbinding is weggevallen trouwens?

Ik zie dat er sinds gisteren wel een storing gemeld staat in jouw regio, zo te zien was/is er een probleem met de IPv6 adressen die niet goed worden uitgedeeld door de centrale. Hierbij lijkt het modem gewoon online, maar is er geen internetverkeer mogelijk. Klopt dat met jouw ervaring?

En spelen er vandaag of later opnieuw problemen? Schroom niet om het te melden!
makkie21
Topicstarter
Level 5
  • 100Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
Hoi Mark Ziggo, Ik merk dat internet wegvalt doordat mijn dochter melden dat ze geen wifi hebben op hun telefoon en sinds een week meld mijn media next het ook op TV dat de verbinding is verbroken. Nu had ik vanavond rond 18:10 weer geen internet ik moet dan de connect box resetten en vervolgens heb ik dan weer wifi in de log van de connectbox zijn wel T4 records gemeld zie bijlage.
De connectbox is ook niet meer te benaderen als ik geen internet heb ik moet deze dus eerst reseten voordat ik weer in de connectbox kan inloggen.
Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes
Dit ziet er eerder na uit dat er een rotour versterker stuk is in de wijkcentrale. Weet je of er bij je in de buurt en een paar straten verder. Die Ook bij ziggo zitten dezelfde problemen hebben. Mag het alleen bij je in de staat zijn dan is het de wijk kast is dat in meedere straten zo dan zit het in de wijkcentrale. Als je dat te weten kan komen. Is het van ziggo makkelijker om de probleem te vinden. De T4 is duidelijk dat er een rotour versterker aan het klapperen is omdat het kort weg valt. Vandaar de vraag of er meerdere uit de straat en een paar straten verder er ook last van hebben. Deze ervaring heb ik mee gemaakt 4 maanden verder ze konden niks vinden totdat ik erachter kwam dat de straten verder op oom het zelfde probleem had ziggo adressen door gegeven deze hebben ze na gegaan en conclusie dat er meerdere modems op de zelfde tijd eruit ging. Weer een monteur weer wijk kast was niks te vinden melde ze aan mij aan de deur, waarop ik zei ga in de wijkcentre kijken en meten. Wonderbaarlijk deed deze monteur dat eind resultaat kreeg ik te horen, hart het inderdaad daar de probleem lag en dat was de retour versterker. Maar de gezeik had wel 4 maanden geduurd voordat ik gelijk had. Nu tot heden nog geen gedonder meer gehad
BobRoss86

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik ervaar dezelfde problemen en zie dezelfde log entries. Gisteren is na 19:50 meerdere keren de internetverbinding weggevallen. In elk van deze gevallen waren er problemen met het locken van de upstream range (of iets in die vorm).

Vanavond had ik het probleem in ieder geval weer rond 20:30 (was eerder niet thuis) en later nog een paar keer.

Uitgelicht topic