Hoi Johan,
Vooropgesteld, het was niet mijn bedoeling om dit op de man af te spelen. Sorry dat het wel zo overkomt!
Van tevoren kun je niet precies weten wat de kwaliteit van een toestel is, daar kom je gaandeweg achter. Uiteraard kun je van een budgettoestel minder verwachten dan van een midrange of highend toestel, maar er zijn (goedkopere) budgettoestellen die het (achteraf) beter doen dan de J3. Ik verbaas me er dus vooral over dat Samsung zo'n telefoon op de markt heeft gezet.
Daarnaast, je telefoon is nog wel gewoon te gebruiken, dus niets waard zijn is inderdaad niet volledig waar.
Ik vroeg hoe je telefoon zich gedraagt bij een ander netwerk. Hiermee bedoelde ik een ander netwerk dan thuis, om zo een beter beeld te krijgen over de situatie.
Het kan mijns inziens aan 2 dingen liggen, of aan het toestel of aan (instellingen van het) Ziggo (modem). De snelheden die je haalt op het modem zijn al niet goed, dan vind ik het vanuit Ziggo prijzenswaardig dat ze een nieuw modem toesturen. Ze hadden je ook kunnen vragen om een nieuwe telefoon te kopen. De kans dat het in het modem zit was in ieder geval kleiner dan dat het wel in het modem zou zitten (vanwege wel goede snelheden op de andere apparaten), maar toch wilde Ziggo het ene uitsluiten wat jou geen geld kost. Sowieso is het altijd systematisch opties langsgaan bij het oplossen van problemen. Of je dat een script noemt, is aan een ieder
🙂Wat je in ieder geval kunt proberen is:
1) speedtesten doen, gebruikmakend van dezelfde servers, bij iemand anders thuis, op dezelfde afstand van het modem als dat je thuis gedaan hebt.
2) Kanalen wijzigen van zowel het modem als de WiFi booster. Een ander kanaal kan enorm veel verbeteren. Kies voor kanaal 1, 6 of 11 bij de 2,4Ghz en met een WiFi analyzer app die je uit de Playstore kunt downloaden kun je zien welke kanalen het best bij je zijn.
Zie
hier een stappenplan voor het wijzigen van de kanalen.
Groet,
Evert