Vorige week woensdag (3-10-18), heb ik problemen met de snelheid van het internet thuis. van de 200/20mbps die er binnen zou moeten komen komt er nog maar 10/2mbps binnen. Er is in de tussentijd niks aan de netwerk situatie thuis veranderd en stond dus een perplex van het grote verschil. Na meerdere gesprekken met de klantenservice, wilde ze graag het modem (Connect Box) vervangen, ondanks dat de zeiden geen problemen met het modem te kunnen constateren op afstand. Ik ben hiermee akkoord gegaan, maar denk eerlijk gezegd niet dat dit het probleem gaat verhelpen. Uit eerdere ervaringen weet ik dat zulke problemen regelmatig ergens hoger uit de keten komen.
Nu ben ik benieuwd wat jullie hiervan denken. De Connect Box is direct op de enige coax aansluiting in het huis aangesloten zonder een splitter. Bijgevoegd zijn screenshots van de huidige netwerk status volgens de router.
Is er inderdaad niks met het modem aan de hand of denken jullie hier toch anders over?
Bij voorbaat dank voor het meedenken!
Best beantwoord door Be rt
Ik zie ook geen problemen met je signaal, dan lijkt de eerste stap een nieuw modem proberen.
Bekijk origineel