1
Vraag
2
Reacties
Rene Rutter

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

streaming digitale radio met een ziggo max 50/500 abonnement

Als ik een dab radio station wil streamen via internet dan merk je sat het erg hakkeld. het duurt even voordat het afspelen begint en als het dan afgespeeld wordt dan hakkelt het geluid voortdurend net of de internet verbinding niet de snelheid heeft om te streamen.
werk via een vaste netwerk verbinding.

Iemand bekent met dit probleem en hoe dit op te lossen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Ik heb net de handleiding van de Noxon A570+ gelezen. (https://www.noxonradio.ch/download/NOXON_A570/EN_A570+%20manual.pdf) en kan daarin niet terugvinden dat je het zou kunnen streamen via het netwerk. De Noxon A570+ kan alleen ontvangen en niets zenden.

De netwerkaansluiting (ethernet of WiFi) kan gebruikt voor de ontvangst van internetradio of voor het afspelen van muziekbestanden via het DNLA-protocol die ergens in het thuisnetwerk zijn opgeslagen. Ook kun je vanaf bijvoorbeeld een mobiele telefoon via Bluetooth naar de Noxon streamen.

Voor de ontvangst van DAB+ zul je de bijgeleverde antenne moeten aansluiten op de aansluiting nummer 8. DAB+ komt niet via internet binnen.

De Noxon biedt geen mogelijkheid om bronnen naar ontvangers op het eigen netwerk of via bluetooth te streamen. Daarvoor heb je een systeem nodig als bijvoorbeeld MusicCast van Yamaha of Heos van Denon. (Er zijn meer merken die vergelijkbare systemen hebben).

Ik heb het idee dat je probeert om naar internetradio te luisteren en niet naar DAB+ en dat daar het een en ander misgaat. Ik zou de setup wizard nog een keer draaien en de netwerkinstellingen opnieuw instellen.

Bekijk in context

3 Reacties 3
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Ik begrijp de vraag niet helemaal. DAB+ wordt via de ether uitgezonden en kun je ontvangen met DAB+-radio. Daar heeft Ziggo niets mee te maken. Wel is het zo dat radiostations die via de ether uitzenden ook via internet streamen.

Welk station probeer je te beluisteren? En op welke manier probeer je dat te doen? Via een browser? Of via een app?
Rene Rutter
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een noxon a570+ internet radio gekocht die je gewoon met een netwerk kabel kan verbinden met je ziggo moden.
Via dit kastje kan je oa dab+ streamen via het ziggo netwerk. Ook kan je met dit aparaat via wifi verbinden met je ziggo modem.

Het probleem dat optreed is er dus zowel met een bekabelde verbinding en met een wireless verbinding.
Dat het met wifi niet werkt kan ik me iets bij voorstellen maar via een rechtstreekse netwerk verbinding zou het met dit abonnement toch wel gewoon moeten werken.
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Ik heb net de handleiding van de Noxon A570+ gelezen. (https://www.noxonradio.ch/download/NOXON_A570/EN_A570+%20manual.pdf) en kan daarin niet terugvinden dat je het zou kunnen streamen via het netwerk. De Noxon A570+ kan alleen ontvangen en niets zenden.

De netwerkaansluiting (ethernet of WiFi) kan gebruikt voor de ontvangst van internetradio of voor het afspelen van muziekbestanden via het DNLA-protocol die ergens in het thuisnetwerk zijn opgeslagen. Ook kun je vanaf bijvoorbeeld een mobiele telefoon via Bluetooth naar de Noxon streamen.

Voor de ontvangst van DAB+ zul je de bijgeleverde antenne moeten aansluiten op de aansluiting nummer 8. DAB+ komt niet via internet binnen.

De Noxon biedt geen mogelijkheid om bronnen naar ontvangers op het eigen netwerk of via bluetooth te streamen. Daarvoor heb je een systeem nodig als bijvoorbeeld MusicCast van Yamaha of Heos van Denon. (Er zijn meer merken die vergelijkbare systemen hebben).

Ik heb het idee dat je probeert om naar internetradio te luisteren en niet naar DAB+ en dat daar het een en ander misgaat. Ik zou de setup wizard nog een keer draaien en de netwerkinstellingen opnieuw instellen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic