paprikachips

Level 1
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

storing : rotterdam noord

postcode 3035 niks als storingen met internet, modem klapt er steeds uit.
dit is al zeker een dag of 4 aan de gang.
steeds contact met de helpdesk ook via twitter .
jaren lang prima gewerkt hier en nu dagen ellende .

ben benieuwd of andere ook last hebben in mijn regio
155 Reacties 155
Denizzje

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Beneden de rivier precies hetzelfde. Kijk maar in de draad onder je. Was echt heel erg vanavond...
JesseBrefeld

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Precies hetzelfde probleem hier, zelfde postcode en modem knalt er om de zoveel tijd uit!
paprikachips
Topicstarter
Level 1
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
heb al dagen contact met ziggo support via twitter , standaard vragen en geen resultaat .

ik heb het idee dat er iets gaande is met apparatuur/ onderhoud bij ziggo en dat wij daar nu de vruchten van plukken.

storing checker werkte ineens ook niet storing volgens ziggo . ( VAAG!! )


iff it aint broke dont fix it denk dat ze deze gouden regel hebben gebroken bij ziggo
JesseBrefeld

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zojuist met klantenservice gebeld. Zeggen dat het in ieder geval geen regionale storing is (?), maar dat het aan mijn kabels zou liggen. Modem knalt er nog steeds uit en blijkbaar ook erg veel signaalverlies waardoor download/upload snelheden een fractie zijn van wat ze normaal zijn.
paprikachips
Topicstarter
Level 1
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
ineens draaid het weer redelijk

ping 13
387 mbit om 40 mbit

ben benieuwd voor hoelang , ziggo heeft monteur aangeboden met voorbehoud als het aan mijn setup ligt dan mag ik 50 euri dokken.

:laughing:
David noord

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ziggo liet weten Op 4 oktober 2018 van 1:00 tot 2:00 uur doen we onderhoud aan het netwerk. We vervangen dan bijvoorbeeld oude kabels.

Vanaf die dag is het drama begonnen . Elke avond en nacht uitval en vooral na 1;uur s nachts pats boem weg internet telefoon alles uren lang. gisteren nacht ook weer .vervolgens na aantal uur weer verbinding en maakte ik contact via de optie chat met ziggo . ik heb het probleem toen uitgebreid uitgelegd en wat ik zelf al geprobeerd had zoals modem stroom er af na paar minuten weer aan pc opnieuw start enzovoorts enzovoorts. maar goed ik kreeg antwoord van een brutale jonge dame . die het probleem ontkende en volgens haar niks aan de hand modem perfecte verbinding goed signaal sterkte alles prima en vervolgens met domme antwoorden kwam zoals de software opnieuw installeren modem fabriek resetten. en zo nog een aantal domme opmerkingen en antwoorden zo vergeleek zij stroom van modem en fabriek reset zij schreef : vergelijk het met een auto. Je hebt een kleine en grote beurt. En een grote beurt is net wat effectiever. Zelf doe ik dat regelmatig. Wat een domme reacties had dat mens zeg ,ongelofelijk Maar goed duidelijk is dat ik niet de enige ben met uitval de afgelopen week .trouwens net ook nog . Zwaar irritant ze zijn gewoon aan het klooien nog met die zogenaamde kabels vernieuwen . En laat ze dan maar bij mij voor de deur beginnen met die overjarige groene geoxideerde kabels in de grond en die grijze kastjes in de straat aansluitpunten waar alle soorten paddenstoelen in groeien hah .groet David
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Kunnen jullie de downstream en upstream waarden hier plaatsen uit je modem?
Dat is al een behoorlijke indicatie van de kwaliteit van het signaal:
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212
David noord

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hier nog wat reacties van de dame waarmee ik gisteren nacht contact had ik zal de tekst kopiëren en plakken zie onderstaande :
David Smit: hoi goeden nacht..
David Smit: ik heb nu al een paar dagen dat er storing is
Jamyla:ohjee wat voor storing?

David Smit: een paar dagen geleden zijn er werksaamheden gepland en was ik van op de hoogte maar nu al een paar dagen zeer veel last van uitval van internet telefoon enz enz
David Smit: kijkt u even na wat de redenen is aub
David Smit: zeer vervelend dit
Jamyla:Ik heb je modem doorgemeten, en qua signaal ziet alles er keurig uit. Het kan natuurlijk wel een software probleem zijn waardoor de verbinding hapert. Daarvoor raad ik je aan de software opnieuw te installeren. Hoe je dit doet, leggen we uit op https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/hoe-zet-ik-mijn-modem-terug-naar-de-fabrieksinstel...

David Smit: Gaat niet om software naar mijn mening en trouwens wat valt er te instaleren dan ?
Jamyla:Alle huidige software word verwijderd en opnieuw geinstalleerd met een fabrieksreset

Jamyla:het signaal inkomend en uitgaand is helemaal in orde

David Smit: Bij storing in dit geval van afgelopen dagen heb ik de modem uitgeschakeld en na paar minuten opnieuw aan gezet dat is een reset
Jamyla:dat is iets heeeeeeel anders dan een fabrieksreset

Jamyla:vergelijk het met een auto. Je hebt een kleine en grote beurt. En een grote beurt is net wat effectiever. Zelf doe ik dat regelmatig

David Smit: goed leg uit wat ik moet doen om de fabrieksreset toe te passen
Jamyla:dat leggen we uit op https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/hoe-zet-ik-mijn-modem-terug-naar-de-fabrieksinstel...

David Smit: kom op nou zeg ik heb half rotterdam aangesloten voor jullie bij ziggo check even mijn account aub
Jamyla:Wat denk je dat ik de afgelopen 5 minuten heb gedaan?

Jamyla:Zoals ik al zeg, je modem staat keurig online heeft prima signaal waarder en straalt als een zonnetje

David Smit: ja nu wel misschien ja .
David Smit: en dus is die zogenaamde fabrieks reset totaal waanzin
Jamyla:het signaal is al ruim een week helemaal in orde

David Smit: ze zijn gewoon nog aan het klooien daar bij ziggo en doen ze blikbaar snachts
Jamyla:Laat ik het zo zeggen. Je modem en het netwerk signaal is helemaal prima. Waar verwacht je dat ik nu ga kijken
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
En zo ging het maar door . Groet David
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
David noord

Je chat om hulp, er wordt gekeken naar het signaal, dat is goed, dan krijg je een advies.
Als een verbinding niet goed is dan is het eerste advies het modem van de stroom en het 2e advies altijd fabrieksinstellingen na werkzaamheden om een omgevallen bitje uit te sluiten.

Dit werkt in heel veel gevallen.
Als dit niet gebeurd is, dan kun je dit niet uitsluiten en heeft verder zoeken geen zin.
Je zult een aantal dingen uit moeten sluiten om een oorzaak te kunnen vinden.
Troubleshooting is een stappenplan wat voor een groot deel bestaat uit uitsluiten van mogelijke oorzaken die het snelst te vinden dan wel op te lossen zijn.
paprikachips
Topicstarter
Level 1
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
verwacht nou geen raket geleerde aan de andere kant .
er zitten heus wel goeie tussen op die helpdesk maar ook mensen die net beginnen .
die lezen alles op van een menu op hun monitor en hebben soms erg weinig kaas gegeten van de materie.

dat gezegd net een nieuwe kabel van de muur naar de modem aangesloten .
even kijken wat dat doet

nog steeds klapperlijntje ik stop met dingen fixen en aanpassen en testen ziggo moet maar met de oplossing komen .

Groeten uit Rotterdam ouden noorden
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dan in ieder geval aan Ziggo laten weten dat het nog steeds is en de anderen in dit topic ook en duidelijk maken dat het allemaal dezelfde postcode is, dan wordt het een groepsstoring als dit inmiddels al niet is.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
David noord

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Be rt . Ik begrijp wat je bedoeld .
Dingen oplossen doe je door de zaak na te lopen en dingen uitsluiten tot dat de oorzaak gevonden word .
In dit geval is naar mijn mening niet te vinden in de thuissituatie .
de boel is netjes aangesloten en ook stabiel de afgelopen jaren .
ook is mijn standaard handeling na onderhoud of storing dat ik natuurlijk de modem van de stroom haal en na een minuut of zo weer aanzet (eventueel reset) terwijl pc even opnieuw starten enzovoorts en probleem opgelost.
In dit geval zeggen de vergelijkbare meldingen van mensen genoeg. . En dat is dat na het geplande en aangekondigde onderhoud Op 4 oktober 2018 van 1:00 tot 2:00 uur. de boel niet stabiel is . en gezien de overeenkomende meldingen van mensen die de afgelopen 6 dagen de zelfde problemen melden ,namelijk uitval . en in mijn geval valt het op meestal na 1 uur s nachts . Er dus blijkbaar onaangekondigde werkzaamheden plaatsvinden.
Het is ook niet erg en het is ook vrij normaal dat er werkzaamheden plaatsvinden met als doel uiteindelijk alles verbetert. maar dan zou het fijn zijn als dat gewoon toegegeven word en gemeld word . Groet David
paprikachips
Topicstarter
Level 1
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
een storing is ook niet erg hoort er bij,maar zeg dan online bij de storing checker dat er in een bepaalde regio een probleem is.
zodat mensen niet hoeven te bellen etc .

als je nu een postcode check doet staat er niks terwijl er wel wat aan de hand is.

dat is gewoon zwaar frusti , wij betalen goed geld voor service ( 85 euries ) en daar valt ook eerlijk storingen vermelden onder ( toch )
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik begrijp helemaal dat je er niet vrolijk van wordt en boos en teleurgesteld.

Uit de praktijk blijkt dat Kleine storingen niet gemeld worden op de stringschecker als het geen heel postcode gebied of groter is, of als het een storing is die een korte oplossingstermijn heeft, anders geeft dat verwarring.

Toch zou ik een volledige reset een keer proberen, als dat uitgesloten is, dan is de volgende stap dat een Ziggo moderator of een chatmedewerker of een achterliggende afdeling dieper in het systeem gaat kijken.

Daarom stelt iedereen ook als eerste voor het modem van de stroom te halen en bij geen resultaat een volledige reset door de resetknop minstens 30 seconden in te drukken.
Dit helpt heel vaak wel en is de makkelijkste stap.
Als je uitgebreid onderzoek gaat doen en het blijkt toch aan de werking van de modems te liggen doordat ze van slag af zijn geraakt door de werkzaamheden en het met een volledige reset op te lossen is, dan heb je alles voor niets gedaan.

Werkt dit niet, dan is dat alvast uitgesloten en moet je wel dieper in de achtergrond gaan kijken en zoeken.
Dat gebeurd dan ook door Ziggo moderators of chatmedewerkers of het wordt doorgezet of als groepsstoring gemeld bij meer meldingen van hetzelfde probleem in hetzelfde postcode gebeid.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
paprikachips
Topicstarter
Level 1
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
zoals boven vermeld al als eerste gedaan, zit al op de kabelmodem internet sinds het uitgebracht werd door eneco.
dus ken alle trucjes wel.

kabels verwisseld zelfs kabel van de modem naar de muur etc , pc nics switched drivers vernieuwd etc etc.

ziggo heeft al in de modem op afstand zitten peuteren etc.

overdags is de snelheid bagger slecht , en nachts loopt het redelijk snel door.

lijkt wel capaciteit gebrek.

en dan tussen door die klapper sessions /modem reboots ?

:joy:
paprikachips
Topicstarter
Level 1
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
13-10-2018 13:44
Ping ms12
Download Mbps 9.14
Upload Mbps 38.19
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Kunnen jullie de downstream en upstream waarden hier plaatsen uit je modem?
Dat is al een behoorlijke indicatie van de kwaliteit van het signaal:
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292...
paprikachips
Topicstarter
Level 1
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
paprikachips
Topicstarter
Level 1
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Uitgelicht topic