Beantwoord

Speedtest Ziggo laat Connectbox modem uitvallen

• 13 juli 2019
  • 37 Reacties
  • 1735x Bekeken

Toon eerste bericht

37 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
"Geen idee waarom niet omdat het voor Ziggo kennelijk onmogelijk is om bovenwater te krijgen onder welke condities hun modem dergelijke meldingen logt. "

Of Ziggo laat niet het achterste van zijn tong zien, wat niet vreemd is voor een Amerikaans bedrijf. @ArChie.DVB
Hallo Be rt,

Heb geen uitval meer gehad van de connectbox ,gelukkig!!!! maar weet jij waarom mijn internet snelheid zo traag blijft , ik heb internet MAX van 500 ,dat haal ik maar tot 192 soms 210 mb , heb al meerdere speedtest geprobeerd maar dat blijft overal het zelfde, en ik heb het al bedraad en draadloos geprobeerd.
Reputatie 7
Het is wel een zeer slecht modem als de klanten zaken in de firewall moeten gaan uitzetten om ervoor te zorgen dat het modem niet uitvalt. Wat een wan product. Probleem is nu dat Ziggo dit als opgelost zal beschouwen en zich verder niet geroepen zal voelen om met een echte oplossing te komen i.p.v. deze workaround.
Het is wel een zeer slecht modem als de klanten zaken in de firewall moeten gaan uitzetten om ervoor te zorgen dat het modem niet uitvalt. Wat een wan product. Probleem is nu dat Ziggo dit als opgelost zal beschouwen en zich verder niet geroepen zal voelen om met een echte oplossing te komen i.p.v. deze workaround.
Ik heb ook nog een utp kabel vervangen, omdat bij het checken van het modem ook hij die melding gaf dat er kabels niet goed waren.dus wie weet kan dit ook de oorzaak zijn geweest.
Reputatie 7
Lijkt mij eenvoudig te testen. Zet de firewall instellingen weer terug naar wat ze waren en als de uitval problemen dan weer beginnen weet je dat het vervangen van de kabel niet heeft geholpen.
Reputatie 7
Badge +35
@ArChie.DVB schreef: "Het is wel een zeer slecht modem als de klanten zaken in de firewall moeten gaan uitzetten om ervoor te zorgen dat het modem niet uitvalt."

Of de software is geschreven door een stagiaire en lijkt niet meer getest voor de uitrol.

"Probleem is nu dat Ziggo dit als opgelost zal beschouwen en zich verder niet geroepen zal voelen om met een echte oplossing te komen i.p.v. deze workaround."

Dit is een aanname die ik in het geheel niet herken bij Ziggo met vorige issues met modems, Wifiboosters en software.
Er werd altijd gezocht naar een definitieve oplossing, zeker als het eerder probleemloos werkte.
Lijkt mij eenvoudig te testen. Zet de firewall instellingen weer terug naar wat ze waren en als de uitval problemen dan weer beginnen weet je dat het vervangen van de kabel niet heeft geholpen.
Dat ga ik ook zeker doen vandaag!
Reputatie 7
Ik heb geprobeerd om dit te reproduceren, maar onze Compal Connectbox blijft gewoon online terwijl ik 5x een speedtest via ziggo.nl heb laten draaien. Firewall instellingen zoals in bijgevoegd screenshot.
Het ligt dus niet 100% aan deze firewall instellingen, maar waar wel aan? Loopt jouw modem nog steeds vast als je hem een keer naar fabrieksinstellingen terugzet, 1 PC aansluit en daarmee een speedtest doet? Daarmee sluiten we in ieder geval invloeden van andere LAN apparatuur uit.
Reputatie 7
Een mogelijk scenario: Eén of meerdere DOCSIS packets (max 188 bytes) te samen vormen een IP packet wat door de firewall geïnspecteerd wordt. Stel dat door signaalproblemen af en toe enkele DOCSIS packets onherstelbaar corrupt binnen komen en de Connectbox firmware niet zo robuust geprogrammeerd is dat IP packets die zijn opgebouwd met een corrupt DOCSIS packet worden verwijderd i.p.v. verwerkt. Dan zou het zomaar kunnen dat de firewall implementatie struikelt over zo'n corrupt IP packet en er daarmee voor zorgt dat het volledige modem onderuit gaat. Dat is niet of nauwelijks te reproduceren.
Ik heb geprobeerd om dit te reproduceren, maar onze Compal Connectbox blijft gewoon online terwijl ik 5x een speedtest via ziggo.nl heb laten draaien. Firewall instellingen zoals in bijgevoegd screenshot.
Het ligt dus niet 100% aan deze firewall instellingen, maar waar wel aan? Loopt jouw modem nog steeds vast als je hem een keer naar fabrieksinstellingen terugzet, 1 PC aansluit en daarmee een speedtest doet? Daarmee sluiten we in ieder geval invloeden van andere LAN apparatuur uit.

Ik zei al , ik ga de firewall weer is aanzetten vandaag, en kijken of het dus aan de oude kabel heeft gelegen die ik ook vervangen heb.
En resetten naar fabriekinstellingen is dat 5min de stekker eruit halen? En hoe kom komt jij aan die hoge snelheid , die haal ik tot 200mb verder kom ik niet , moet normaal ook 500mb halen
Reputatie 7
En hoe kom komt jij aan die hoge snelheid , die haal ik tot 200mb verder kom ik niet , moet normaal ook 500mb halen
Als je modem via de status pagina's aangeeft dat de downstream snelheid is ingesteld op 500 Mbps, dan hoor je die ook te halen als het modem verder niet aangeeft dat er upstream of downstream problemen zijn. Als je de snelheid dan niet haalt zou dat kunnen wijzen op een capaciteitsprobleem. Dat kan je onderzoeken door op verschillende vaste tijdstippen op de dag snelheid testen uit te voeren waarbij je bewust ook tijdstippen kiest waarop te verwachten is dat niet de gehele wijk druk aan het internetten is zoals 's morgens vroeg, 's avonds laat of 's nachts. Als je dan wel de snelheid haalt en op te verwachten drukkere tijdstippen niet, dan is er sprake van een capaciteitsprobleem.
Momenteel geen last meer ook met de vinkjes aan niet . Maar zet de vinkjes weer uit van de firewall , net of de verbinding sneller is..

Reageer