Beantwoord

Speedtest Ziggo laat Connectbox modem uitvallen

• 13 juli 2019
  • 37 Reacties
  • 1722x Bekeken

Hallo,

Heeft iemand dit ook bij de speedtest van ziggo dat steeds de connectbox uitvalt?
Dit probleem heb ik al weken.
Weet iemand de oplossing voor dit probleem..

Avast bedanlt!
icon

Best beantwoord door Be rt 13 juli 2019, 23:23

@Avb3 Haal de onderste 2 vinkjes eens weg, ik ben benieuwd of dit helpt.
Deze functie kan problemen veroorzaken met een constante datastroom.
Bekijk origineel

37 Reacties

Reputatie 7
Badge +25
Ik heb dit probleem nog niet eerder zien langskomen.

• Welke Connectbox, Arris of Compal?
  • Wat is uitval, een reset en herstart?
  • Wat staat er in de logfiles?
  • Kunt u een screenshot maken van de up- en downstreamwaardes?
Compal nu, had eerst een Arris maar die heeft het ook.
Ik moet hem steeds zelf resetten.

Ik heb het sinds de grote storing in Limburg sinds een paar weken geleden, daarvoor nooit geen last gehad.

Waar staan de logfiles en up- en downstreamwaardes?

Was deze vergeten :

Reputatie 7
Badge +26
Heb je de stekkers even nagelopen en ook al geprobeerd een fabrieksherstel door de pin 30 seconde in te drukken met een sateprikker of iets duns. Heb je dan ook een uitval met de speedtest.

Probeer deze Speedtest eens, deze wordt aangeraden door Ziggo
Ja fabrieksherstel ook al gedaan met 30sec.
Uitval blijft.
Reputatie 6
Badge +10
Geen speedtest doen? ;-)

Of gebruik de Windows10 app speedtest.
Reputatie 7
Badge +26
Dan lijkt het handig dat je de Klantenservice even belt of de Ziggo Chat voor een snellere afhandeling en vraagt om een ander modem, en doorgeven dat deze steeds uitvalt.
Het is mijn vierde modem al en er zijn al 3 monteurs geweest.
Dus ik weet het niet meer.
Reputatie 7
Badge +35
@Avb3 Ik leg je probleem nu bij een Ziggo moderator neer.
Zij kunnen zeer diep in de systemen kijken en zien wat er aan de hand is en/of de juiste mensen inschakelen.

Morgen zal er iemand langs komen.

(Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.)
Reputatie 7
Badge +35
Heel misschien nog een andere mogelijkheid.

Staan je instellingen in je modem zoals hieronder, zo nee, wijzig dit zoals op de foto en klik op Instellingen opslaan:

Hallo be rt,

Zo ziet het bij mij eruit , 3 vinkjes , moet ik de onderste 2 weg halen?

Be rt,

Het zal mooi zijn als er morgen iemand naar komt kijken!
Reputatie 7
Badge +35
@Avb3 Haal de onderste 2 vinkjes eens weg, ik ben benieuwd of dit helpt.
Deze functie kan problemen veroorzaken met een constante datastroom.
Gedaan ben benieuwd of het help!
Gedaan ben benieuwd of het help!

Het gaat momenteel nog goed ,geen uitval ,
Reputatie 7
Badge +35
Be rt,

Het zal mooi zijn als er morgen iemand naar komt kijken!

Als er zeer technisch en diep gekeken moet gaan worden, komt er morgen pas een reactie.
Reputatie 7
Badge +35
@Avb3 TOP, als dat de oplossing is, dan kunnen anderen hier ook weer mee op weg worden geholpen.

Laat SVP even in de loop van de week weten of het de definitieve oplossing is?
Goedemorgen,

Sinds gisteren tot nu ,geluklig nog geen uitval gehad
Gaat momenteel erg goed.
Reputatie 7
Badge +35
@Avb3 TOP, wat 2 vinkjes allemaal kunnen veroorzaken.

Veel internetplezier verder gewenst.☺
@Avb3 TOP, wat 2 vinkjes allemaal kunnen veroorzaken.

Veel internetplezier verder gewenst.☺

Ja super bedankt Be rt, , daar ben ik nu al weken mee bezig geweest en 4 modems verder.
Ik laat eind deze week nog wat horen of het probleem nog terug gekomen is.
Reputatie 7

Op het moment dat je dit screenshot maakte had het modem 78 minuten daarvoor een reset van de kabel interface uitgevoerd gezien het aantal "pre RS errors" dat het modem meldt bij het downstream kanaal op plek 1. Door een bug in het Compal modem worden daar namelijk het totaal aantal ontvangen DOCSIS packets getoond i.p.v. de corrupte packets. Per downstream ontvangt een modem ongeveer 34075 packets per seconde waarmee is uit te rekenen dat het 78 minuten online was.

Als een Connectbox modem een reset van kabel interface uitvoert worden de T3 Timeouts altijd op 0 gezet waardoor we geen conclusies kunnen verbinden aan bovenstaande T3 timeout aantallen omdat het modem nog maar kort actief is sinds de laatste kabel interface reset.

Je woont aan de frequenties te zien in een deel van het Ziggo kabelgebied waar analoge TV nog niet is afgeschakeld. Signaal sterkte is in orde en de SNR is ook goed. Op basis van deze downstream en upstream informatie lijken signaal problemen niet de oorzaak te zijn.
Oké, dat zal best ja..... , maar doordat ik wel is Videoland, Netflix of YouTube kijkt en wel is wat download of omdat ik nu het pakket internet max heb , dus vrijdag een speedtest gedaan had klapt het internet er wel steeds uit....Tot zaterdag dan, toen zei Be rt op die forum , zet is de 2 vinkjes uit bij de firewall instellingen , door dat gedaan te hebben , heb ik nog steeds geen last gehad.
Ik laat eind deze week wel weer horen of het nog terug gekomen is.
Reputatie 7

Hoewel het slechts een kort stukje log is zie je hier in ieder geval een uitval moment, namelijk op 13 juli om 10:02. Er wordt dan een T4 timeout gelogd die leidt tot een reset van de kabel interface. De TCS melding, het modem meldt daarmee dat een deel van de upstream kanalen niet gekoppeld is, treedt tijdens die reset op waardoor die in dit geval niet interessant is. Als je dropped INPUT berichten in de log ziet bevond het modem zich in een status waarbij het even geen ontvangen packets via de downstreams kan verwerken. Geen idee waarom niet omdat het voor Ziggo kennelijk onmogelijk is om bovenwater te krijgen onder welke condities hun modem dergelijke meldingen logt.

Reageer