RikP

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Specifieke website opeens geblokkeerd door Ziggo (of Connectbox?)

Sinds vanmiddag heb ik 1 specifieke website die het niet meer doet als ik verbonden ben via Ziggo (en de connect box) met het internet.

Ik heb op meerdere devices getest en allen kunnen niet bij de website. Ik krijg een timeout.
Als ik vervolgens met een van de devices via een andere provider ga (bv mobiele telefoon via 4G) dan laadt de website wel!

Voor mijn gevoel lijkt het dus alsof de Connect Box of Ziggo de pagina blokkeert voor mij.

Nu heb ik met de Klantenservice gebeld en daar werd aangegeven dat zij niets blokkeren. Maar nu zit ik een beetje met mijn handen in het haar.

Iemand enig idee wat te doen?
Het gaat om https://global.gotomeeting.com

Alvast bedankt!
Rik
39 Reacties 39
RikP
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoe kan ik bv zien wat de firewall in de connect box doet? Ik kan geen logfiles vinden hiervan 🙂
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Hier gewoon benaderbaar. Welke browser gebruik je?
RikP
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb alle browsers geprobeerd:
Chrome, Internet Explorer, Edge, Safari

op de volgende devices
Windows Laptop, Mac airbook, iPad, Android telefoon.

Als ik via Ziggo ben verbonden doet de site het op niet een device.
Als ik via hotspot op mijn telefoon ben verbonden doet de site het op elk device

Hierdoor denk ik dus sterk dat of de Connect Box of Ziggo zelf iets blokt voor mij opeens.

Firewall al uitgeschakeld op de Connect Box maar nog steeds hetzelfde probleem.....
Ik ga nog maar eens met Ziggo bellen 🙂
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ik heb ook de conectbox en hier via mij gebruikte browsers gewoon benaderbaar. Reset je modem eens.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Even een aanvulling: cookies en geschiedenis al verwijderd?
RikP
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de connectbox een aantal keer via de admin portal een herstart gegeven.
Bedoel je met reset een reset naar factory default?

Cookies verwijderen heb ik gedaan maar heeft geen invloed. Zou ook vreemd doen want de site doet het wel als ik via een hotspot op mijn telefoon verbinding maak met het internet 🙂
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Nee nog geen factory reset. Gewoon even uit aan zetten. 1 minuut. Heb je de site wel altijd kunnen benaderen? Of is dit speciefiek met conectbox. En sinds kort. Aangezien dat ik wel de site kan benaderen, ( inlog scherm) denk ik toch aan een verandering van instellingen? Per a buis?
RikP
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja vanochtend werkte het nog en ik heb niets gewijzigd aan de connectbox.

Ik ga zo het modem eens echt uit zetten en weer aan zetten 🙂
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Mocht dat niet helpen, probeer het dan eens met een andere DNS
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Goedemiddag RikP,

Kun je de website wel benaderen als je het IP adres 68.64.14.192 invoert? Hier werkt deze overigens prima.

Groet,
Sander
RikP
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Havanna: andere DNS had ik al geprobeerd. Helaas geen resultaat
@Sander: Helaas hetzelfde resultaat
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Apart, als het met 1 device niet werkte was het niet zo'n probleem, nu alles via Ziggo niet werkt zou ik, als een gewone reset zoals Robbo voorstelt niet werkt, een factory reset overwegen.
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Kun je dan een Tracert uitvoeren en deze hier plaatsen? Misschien is het handig om je eigen publieke IP adres onleesbaar te maken. Mocht je hulp nodig hebben met het starten van een tracert, dan helpen we je graag verder.

Groet,
Sander
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Hier in Uden kom ik er ook niet op.(met UBEE modem)
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Misschien kun jij eens een tracert doen zoals Sander vraagt?
RikP
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
de Tracert:

Tracing route to global.gotomeeting.com [68.64.14.192]
over a maximum of 30 hops:

1 * * * Request timed out.
2 * * * Request timed out.
3 * * * Request timed out.
4 * * * Request timed out.
5 * * * Request timed out.
6 * * * Request timed out.
7 * * * Request timed out.
8 * * * Request timed out.
9 * * * Request timed out.
10 * * * Request timed out.
11 * * * Request timed out.
12 * * * Request timed out.
13 * * * Request timed out.
14 * * * Request timed out.
15 * * * Request timed out.
16 * * * Request timed out.
17 * * * Request timed out.
18 * * * Request timed out.
19 418 ms 235 ms 247 ms global.gotomeeting.com [68.64.14.192]

Trace complete.
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Daar gaat iets niet helemaal goed, tracert zou in ieder geval iets moeten laten zien.
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Je kunt ook eens een programma zoals http://www.visualroute.com/download.html proberen. Maakt het wat inzichtelijker.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes



De website is hier overigens zojuist weer bereikbaar

Uitgelicht topic