nadine.bakker

Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Specifieke website laad niet

Goedemorgen,

Al sinds enige dagen laadt een bepaalde website niet op mijn iMac, de volgende melding verschijnt: " Safari kan de pagina niet openen omdat de server niet reageert".

Het probleem lijkt te liggen aan de Wifi verbinding, want via mijn iPad via 4G kan ik wel op de website komen. Ik heb inmiddels het modem opnieuw ingesteld, cookies en geschiedenis verwijdert en de firewall gecheckt, alles staat goed ingesteld en de website zou het gewoon moeten doen. Helaas ben ik op mijn iMac afhankelijk van wifi verbinding, en heb ik hier niet de mogelijkheid om via een bekabelde verbinding te checken of de website het dan wel doet.

Wat gaat er mis? Wat zou ik nog kunnen doen?

Ik heb uiteraard contact gehad met de mensen achter deze website (het gaat om een online leeromgeving voor mijn opleiding) en zij geven aan dat de website gewoon online is en dat het aan mijn instellingen ligt.

Ik hoor graag van jullie!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Zie het verzameltopic, deze sluit ik.

Omleiding (en oplossing?)! De hoofdverdachte in dit probleem is inmiddels buitenspel gezet door onze specialisten en we zijn benieuwd of de problemen nu ook verholpen zijn.

Bekijk in context

28 Reacties 28
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Ik hoor meer mensen over problemen met Safari browser en dat er een alternatief gedownload wordt, zoals Chrome of Firefox.

Maar EnergieBoy die weet alles van Apple en kan je beter helpen met dit probleem.

Ik heb hem getagd en hij komt vanzelf naar dit topic toe.
nadine.bakker
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Thanks voor je reactie!

Ik ben erbij vergeten te melden dat ik het inmiddels op Safari, Google Chrome en Firefox heb geprobeerd. Bij allemaal dezelfde melding.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Ik heb hem even berichtje gestuurd en hij komt vanzelf dit topic in.

Dank je voor je omschrijving ik hoop dat er een oplossing komt straks.:blush:
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Hallo Nadine,

Welke Site is dat?

Om te bekijken of er een relatie is met lopende problemen in enkele andere Topics, graag de volgende sites testen:

  • www.ibinder.nl
  • www.mijn-econnect.nl
  • www.pknleersum.nl
Wat is de uitkomst?
Gr Han
nadine.bakker
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hanh wrote:
Hallo Nadine,

Welke Site is dat?

Om te bekijken of er een relatie is met lopende problemen in enkele andere Topics, graag de volgende sites testen:

  • www.ibinder.nl
  • www.mijn-econnect.nl
  • www.pknleersum.nl
Wat is de uitkomst?
Gr Han


Hallo Han,

Geprobeerd en alle websites laden niet.
Het gaat toevallig om de website van e-connect (dat is de online leeromgeving van mijn opleiding)
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hoi nadine.bakker
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Oei, dat is wel een probleem natuurlijk. Ik had gehoopt dat je zou zeggen dat de sites van Hanh wel zouden werken want ik heb hier ook alles van Apple en bij mij werken de sites wel. Het zou dus echt aan je router/modem kunnen liggen van Ziggo. Je zegt dat het wel werkt via 4G en werkt het ook als je op een andere Wifi zit? Misschien dat je bij de buren kan inloggen en eens kunt zien of je dan wel kan inloggen.

Wat voor een router/modem heb je van Ziggo en staat deze in iPV4 of iPV6?
Dit kan je controleren door naar deze site te gaan: http://mijnip6.nl

Het blijft een lastig iets, hoop dat we het voor je kunnen gaan oplossen 🙂
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ok. Dan zit je in hetzelfde schuitje, als bv hier:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/specifieke-website-niet-te-benaderen-via-een-ziggo...
Het wordt wachten op een oplossing.
Het probleem is onder behandeling en Moderatoren geven een Update over de vorderingen in bovenstaand Topic.
Wat je kunt doen is dat Topic gaan volgen.
Klik op Volg Topic onder de opneningstekst, zodat het sterretje oranje wordt.
Je krijgt dan een Email na nieuwe reakties in dat Topic.

Han
nadine.bakker
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Op een ander wifi netwerk kan ik op dit moment niet proberen, wel op een later moment wanneer ik bij vrienden of familie ben.

Ik heb de connectbox van Ziggo, via de website geeft hij aan dat er geen iPV6 verbinding is, wel een iPV4 verbinding via 83.81.28.90
nadine.bakker
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hanh wrote:
Ok. Dan zit je in hetzelfde schuitje, als bv hier:https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/specifieke-website-niet-te-benaderen-via-een-ziggo...Het wordt wachten op een oplossing.
Het probleem is onder behandeling en Moderatoren geven een Update over de vorderingen in bovenstaand Topic.
Wat je kunt doen is dat Topic gaan volgen.
Klik op Volg Topic onder de opneningstekst, zodat het sterretje oranje wordt.
Je krijgt dan een Email na nieuwe reakties in dat Topic.

Han


Oke bedankt voor je reactie, het is dus een bekend probleem. Ik ga het topic volgen en hoop snel op een oplossing.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Over IPv4 en/of IPv6 op je Router verder geen zorgen maken.
Het is een Routeringsprobleem tussen sommige Ziggo Domains en Servers in het Microsoft network.
Het is lastig en het kan wel even duren totdat een oplossing gevonden is.
Han
nadine.bakker
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hanh wrote:
Over IPv4 en IPv6 verder geen zorgen maken. Daar zit het niet.
Het is een Routeringsprobleem tussen sommige Ziggo Domains en Servers in het Microsoft network.
Het is lastig en het kan wel even duren totdat een oplossing gevonden is.
Han


Vervelend, maar fijn om te weten dat ze er mee bezig zijn om het op te lossen. hoe lang duurt " even" voordat dit soort problemen meestal zijn opgelost? Dagen, weken?
Sallizzious

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
'Prettig' te weten dat dit probleem aan Ziggo/Microsoft ligt, want ik heb het identieke. Browsergegevens gewist, pc opnieuw opgestart, helaas Google gesynchroniseerd waardoor ik nu óók op m'n telefoon de e-connect omgeving niet meer kan bereiken (een uur geleden nog wel), website van zowel e-connect als NCOI als veilig aangemerkt in Google én antivirusprogramma: niets helpt!
En dit terwijl ik op heel korte termijn een examenopdracht moet inleveren. Ook andere websites van opleidingsinstituten waar 'e-connect' in de URL staat zijn in geen enkele browser te bereiken > hanh : kan het op de één of andere manier daarmee te maken hebben?
Ik heb ontzettende spoed met dit lastige probleem ...
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Er zijn twee mogelijkheden als noodoplossing. Dan communiceer je via een ander IP dan een van Ziggo.

(1)
Je Phone een 4G Connectie laten maken ipv van een via Wireless met je eigen eigen netwerk. Vervolgens op de Phone de Wifi Hotspot aanzetten.
Daarna je systeem met die Hotspot een Wireless Connectie laten maken.
Gaat wel wat data kosten.

(2) een VPN Client installeren op het systeem waarop je wilt gaan werken en een VPN Connectie laten maken met een Publieke VPN Provider.
Daar zijn er vele van.
Bv: https://nordvpn.com/
T0x1c

Level 1
  • 86Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Sallizzious Eef47 nadine.bakker Mischien dat een ziggo medewerker een ander ip kan forceren voor jullie of de modem paar uur van stroom halen weet niet precies wat de lease tijd is voor een ip.
Een ander ip heeft iedergeval gewerkt hier om weer op http://www.mijn-econnect.nl/ te komen geen oplossing voor het gehele probleem maar dan kunnen jullie misschien iedergeval verder met je studie.

Mark Ziggo
Sallizzious

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
hanh dank je hartelijk voor de tips. Ik weet uit ervaring dat ze valide zijn, maar vergoedt Ziggo dan de extra kosten en tijd die dit met zich meebrengen? Lijkt me niet.

T0x1c nog hartelijker bedankt voor je tip. Ik ga Ziggo contacteren.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
maar vergoedt Ziggo dan de extra kosten en tijd die dit met zich meebrengen? Lijkt me niet.

Dat valt te bezien, zeker als Ziggo de oorzaak is.
Goed onderhandelen zal nodig zijn, maar een Ziggo Communty Moderator die hier langskomt kan je daarbij helpen.
Vooraf iets proberen te regelen via een ander support kanaal wordt niks, schat ik in.
Sallizzious

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
hanh Ik heb ze nu aan de lijn. 'Uw modem is verouderd, dus een nieuwe zal alles oplossen' is wat ik vooralsnog te horen krijg. Ze kunnen (zeggen ze) niet m'n IP adres vernieuwen.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ja weten zij veel. Standaardprocedures. Een nieuwe Modem/Router geeft je wel een ander IP. Oh ironie.
Of dat dan een goeie is, is nog maar de vraag.......
Ik kan die Site prima bereiken hier. Maar er zijn meer Ziggo klanten die dat niet kunnen.
Voor de rest is het allemaal technisch geneuzel over hoe dat dan zou kunnen komen.
Sallizzious

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
hanh nadine.bakker T0x1c Ziggo houdt het er bij mij op dat een nieuw modem het probleem op gaat lossen. Wordt over 2 dagen bij me afgeleverd en dan kan ik een 'monteurtje' inplannen. Ik zal dus nog tot min. eind van deze week moeten afwachten totdat en óf m'n probleem opgelost wordt.
Mijn huidige modem is een Ubee EVW3200. Als jullie deze ook hebben, dan zou ik direct Ziggo om een nieuwe vragen, als ik jullie was.
In de tussentijd sterkte aan andere communityleden/Ziggo klanten gewenst.

Uitgelicht topic